Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 14:51

DemDeempel schreef:
Oeh een rubberbase, die ga ik bestellen.
En als ik dan toch bezig ben nog even wat leuke zomerse kleurtjes haha.
Hebben jullie toevallig nog tips voor PinkGellac kleuren die redelijk vloeibaar zijn, vind ik veel fijner lakken dan die dikke substantie O:)

die ene laatste, magnificent collectie.
regal red, rosy brown en dusty pink vind ik echt heel fijn lakken. wel heel dun lakken, anders gaan ze rimpelen

forumster, zonde! desnoods terugsturen/ruilen/even bellen ?

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 15:01

Celiien schreef:
die ene laatste, magnificent collectie.
regal red, rosy brown en dusty pink vind ik echt heel fijn lakken. wel heel dun lakken, anders gaan ze rimpelen

Oh die rosy brown is veruit mijn favoriet, die andere kleuren ga ik misschien ook wel bestellen

Mloes

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 15:19

Ik heb rubber top- en basecoat van Kiki London liggen, 1x gebruikt maar droogt niet goed onder mijn lamp ofzo? Ga geen nieuwe lamp kopen dus als iemand de topcoat en basecoat wil overnemen laat maar weten.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 15:35

Ik heb nu red lady van pink op. En ook voor het eerst de nieuwe rubber base gebruikt
Afbeelding

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 16:16

LoveUggs schreef:
Ik heb nu red lady van pink op. En ook voor het eerst de nieuwe rubber base gebruikt
[ [url=m/g60sQf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een frisse zomerse kleur rood, normaal is het altijd heel donker en meer iets voor de herfst.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-20 16:32

Rood is er in zóveel tinten....
Daarom ook: rood kan altijd :j

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 17:43

Dit is echt knal rood. Beetje de kleur van een rode auto :+

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 17:50

Lekker kleurtje die rode.

Celiien schreef:
forumster, zonde! desnoods terugsturen/ruilen/even bellen ?

Ik heb gebeld eerder vandaag en is omgeruild naar de nieuwste rubberbase ipv base extend :)
Goede tip, dankjewel.

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 18:40

Hallo! Ik zat al een tijdje te denken om hier in 't topic wat te plaatsen, maar niet echt tijd gehad om aan mijn (hopelijk nieuwe) hobby te beginnen! Nu met de quarantaine en een been in het gips heb ik alle tijd om even alle informatie bij elkaar te zoeken. Ik wil namelijk beginnen met het zetten van nepnagels bij mezelf.
's Zomers worden mijn nagels sterker en kunnen ze (heerlijk) lang worden :D
(zonder nagellak, en een gebroken pinknagel haha: https://myalbum.com/album/kLdxkQCwcPCy
en met een mooi gellakje: https://myalbum.com/album/kLdxkQCwcPCy)
's Winters kan ik ze niet langer houden dan een paar milimeter wit zonder dat ze breken..
(aanschouw mijn nagels nu.. :(:) https://myalbum.com/album/kLdxkQCwcPCy)

Ik zit al jaren in mijn achterhoofd met het idee om zelf nepnagels te zetten. Al flink ingelezen en een beetje gekeken naar spulletjes die ik kan gebruiken. Maarja, dan komt het: waar begin ik? Wat zijn de essentials die ik nodig heb? Waar kan ik deze spullen (voor een redelijke prijs) vinden? Wat is een goede startset? En wat heb je nodig om de nepnagels veilig te verwijderen (zonder je eigen nagel te beschadigen)
Ik denk dat hier genoeg professionals zijn die daar misschien antwoord op kunnen geven? Of een fijne site waar je startpakketten kan kopen? :D
Ik heb btw. al een uv-lamp en verschillende gellakjes.

(https://www.youtube.com/watch?v=nCCbtHcnFKM, dit is een beetje het idee wat ik als doel heb gesteld. Dit is natuurlijk een professional en zonder (heel) veel oefenen zal dit niet lukken, maar dit is het idee :) )

Alvast superbedankt!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-20 18:50

Waar begin je... met het volgen van een opleiding.
Hoewel, nepnagels zijn van die plakdingen die je bij het kruitvat koopt. Das op zich geen hogere wiskunde ;)

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 19:01

LadyMadonna schreef:
Waar begin je... met het volgen van een opleiding.
Hoewel, nepnagels zijn van die plakdingen die je bij het kruitvat koopt. Das op zich geen hogere wiskunde ;)

Ik heb het over acrylnagels (excusé ;)) zetten bij mezelf. Heb zeker al gekeken naar cursussen maar dan ben je al gauw 500 á 600 euro kwijt. Het is meer als hobby, lijkt me erg leuk om mijn eigen nagels te zetten.
Voor professionele acrylnagels kun je me inderdaad doorsturen naar een nagelstyliste, dan heb ik inderdaad goede kwaliteit nagels, vaardig gezet- maar dat is mijn vraag niet. Ik vroeg me af of mensen sites hebben voor goed startersmateriaal en tips voor een leek.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 19:07

Een opleiding is niet alleen leren hoe je een mooie nagel zet. Je leert ook hoe je je nagel NIET sloopt en anatomie van de nagel. Dat is erg belangrijk, ik den niet dat je blijvende schade wil creëren?

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 19:19

Cinnepin schreef:
Een opleiding is niet alleen leren hoe je een mooie nagel zet. Je leert ook hoe je je nagel NIET sloopt en anatomie van de nagel. Dat is erg belangrijk, ik den niet dat je blijvende schade wil creëren?

Ah dankje, dit wist ik niet. :o En nee, ik wil uiteraard geen blijvende schade creëren aan mijn nagels.
Is het dan wel mogelijk om, zonder opleiding, aan acrylnagels te beginnen volgens jullie?
Daarom vraag ik het hier, zoals ik al zei: ik ben een leek op het gebied van nagels zetten. Ik hoopte dat ik met de juiste spullen, veel inlezen/filmpjes kijken en heel (héél) veel oefenen mijn eigen nagels zou kunnen zetten.
Ik dacht ook altijd dat het zetten van acrylnagels geen schade kon veroorzaken, echter het foutief verwijderen ervan wél.

yarkayunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 19:21

Ik heb nu baby blue van pink:
Afbeelding

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 19:39

Mitchall schreef:
Cinnepin schreef:

Ah dankje, dit wist ik niet. :o En nee, ik wil uiteraard geen blijvende schade creëren aan mijn nagels.
Is het dan wel mogelijk om, zonder opleiding, aan acrylnagels te beginnen volgens jullie?
Daarom vraag ik het hier, zoals ik al zei: ik ben een leek op het gebied van nagels zetten. Ik hoopte dat ik met de juiste spullen, veel inlezen/filmpjes kijken en heel (héél) veel oefenen mijn eigen nagels zou kunnen zetten.
Ik dacht ook altijd dat het zetten van acrylnagels geen schade kon veroorzaken, echter het foutief verwijderen ervan wél.

Mijn stylist heeft ook geen opleiding gedaan maar het zichzelf aangeleerd dus het moet zeker kunnen!

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 19:42

yarkayunda schreef:
[ [url=m/699TAZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die is tof!! Die gaat op mijn verlanglijstje.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-20 19:44

Er zijn genoeg stylistes zonder opleiding, het is helaas een vrij beroep... ben ik er een voorstander van? Nee.
En meer ga ik er niet over zeggen, want dan heb ik het weer gedaan :)

Kunstnagels zetten is een vak

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 19:49

Das natuurlijk met zoveel beroepen. Mijn eerste stylist had wel 100 opleidingen, geeft zelfs les op een instituut maar die zette mijn nagels zo lelijk. Braken ook steeds af..

Ik denk zeker dat opleidingen heel veel doen hoor en zeker een aanrader zijn!! Maar met veel oefenen kan je ook een hoop leren, zeker als je het bij jezelf doet

Yellowbird

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 19:52

Naar mijn mening kun je niet correct nagels leren zetten zonder opleiding.
Inderdaad ook omwille van de anatomie, ziektes, aandoeningen en dergelijke.

Hoe denk je je nagels bij te kunnen werken als je niet weet waar op te letten?
Voordat je het weet heb je een pseudomonas bacterie op je nagels, of onycholysis. Welke je allemaal niet herkent en voordat je het weet zijn je natuurlijke nagels aan gort.

Naar mijn mening is het te vergelijken met paardrijden. Een hobby kost geld.
Je wilt je paard (nagels) niet kapot maken dus neem je les.

Resultaat van de knutsel:

Afbeelding

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 19:53

Als je een beetje ervaring hebt met gellak bv zou je ook eerst eens kunnen kijken voor een rubber base.
Ik had er aardig wat over gelezen en daarmee kan je ook evt een stukje verlengen op een form.
Ik heb het gebruikt om mijn nagels wat sterker te maken als onderlaag maar als er wat afbreekt kon ik er ook mooi een stukje mee opvullen.
Ja het is ff pielen en even oefenen met zo’n form maar ging best. ;)
En groeien dus mooi lang door.

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 09:01

Oh oh ik heb mezelf even laten gaan, ik heb drie nieuwe kleuren besteld. De dusky pink en twee glitter kleuren, die had ik nog niet.

Zodra ze binnen zijn ga ik mijn nageltjes vervangen, deze zitten er sinds de 16e op en zijn nog helemaal mooi en ik vind het zonde om ze eraf te halen als ze nog niet gechipt zijn haha

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 09:02

yarkayunda schreef:
[ [url=m/699TAZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw zien er strak gelakt uit, aparte kleur blauw op je nagels maar het ziet er super vrolijk en zomers uit

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-20 09:37

Nice yellow! Beetje marble effect :j

Argh, Ik had zoveel zin in de nieuwe collectie! Maarja, zonder inkomen wordt dat lastig...
Afbeelding

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 09:40

LadyMadonna schreef:
Nice yellow! Beetje marble effect :j

Argh, Ik had zoveel zin in de nieuwe collectie! Maarja, zonder inkomen wordt dat lastig...
[ [url=m/tbPQpC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh in ben verliefd op de Falling in love haha

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 10:36

Ik vind Feeling the Grass echt heeel mooi <3