2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ElizeVdS

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 15:49

Jij hebt zulke goede ideeën!

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 16:06

Lekker waren ze, kon niet kiezen. Er zit inderdaad een laagje kwark tussen, de variaties zijn eindeloos! Appel en kaneel is ook zo lekker!

Het maakte de warme dag op kantoor zonder airco weer heel even goed. Wel saai wit servies, van mijn eigen blond bordjes smaakt het beter _/-\o_

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 12:40

Mijn chicks love food Birkenhead zijn binnen. Vind vooral die met 5 ingrediënten een succes. Meteen voor de lunch iets gemaakt :)

Afbeelding
Online recept: https://chickslovefood.com/recept/18869/
Zelf iets minder bouillonblokjes in gedaan, iets minder kokosroom, Thaise kruiden van Jonnie Boer, klein beetje extra rode peper (ik houd van pittig) en koriander toegevoegd. Absoluut een aanrader!
Van uitgaande dat het recept 4 porties is kom je uit op ongeveer 295/300 kcal

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 13:05

Gisteren quinoa salade gemaakt; 2 handen verse spinazie, 2 salade uitjes, 1 avocado, tomaat en 50g quinoa. Was super lekker.

Maar bijna vakantie, dan hoef ik niet te koken eb ga ik lekker genieten :D

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 15:07

Ik zou hier ook mee willen praten (voor de geestelijke ondersteuning en tips :P).

Ben vorige week weer begonnen met dieet (de weight watchers methode maar dan zonder cursus). Ben ooit al enorm veel afgevallen hiermee maar na het verlaten van het ouderlijk huis en mijn zwangerschap behoorlijk aangekomen. Tussendoor wel geprobeerd af te vallen maar zonder weinig succes.

Nu is de knop echt om, schrijf ik braaf, tel en weeg ik alles en plan ik m’n dagen/week. Eerste week 1,9 kg afgevallen (waarschijnlijk vooral vocht). Zaterdag weer wegen ben benieuwd.... Donderdag en zaterdag uit eten O:). Hele dag maar aan de 0 punten dingen en ‘s avonds bij eten gezonde keuzes en geen dessert moet het goed komen!

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 18:25

Hey bokkers, Ik ben nieuw hier en dat komt omdat ik vind dat er iets drastisch moet veranderen met mijn eetpatronen. Ik ben een enorme suiker junk. Extreem verslaafd aan suiker. De laatste jaren gaat dit echt steeds verder. Een heel pak koekjes? geen probleem! een lekkere ijsco? Jammie! Ik was altijd 60 kilo en ben door de hoeveelheid eten (suiker) dat ik naar binnen werk 5 kilo aangekomen. Dat betekent dat ik nu 65 kilo weeg en ik ben maar 1.60m groot. Vandaag was ik weer in de supermarkt en ik kon de verleiding niet weerstaan en kom thuis met chocola en koekjes. Ik eet dit achter elkaar op. En wow vandaag merkte ik dat mijn lichaam zo ongelofelijk slecht ging op die suikers. Ik voelde mij echt niet goed. Ik werd opeens ook ontzettend moe. Dat maakte voor mij dat er nu echt een verandering moet gaan gebeuren voor mijn gezondheid.

Ik ben al wat dingen aan het opzoeken van gezond eten. Veel dingen staan mij totaal niet aan om te eten. Ik vind veel dingen helemaal niet lekker en dus is het lastig vol te houden. Dus ik zoek echt naar een dieet wat ik makkelijk vol kan houden gewoonweg omdat het erg lekker is. Zijn er misschien mensen die mij op weg kunnen helpen? en ervaringen willen delen? Ik moet echt die suiker verslaving verslaan want dit gaat niet zo langer. Het is zo erg ik moet gewoon iets in mijn mond hebben om te eten. Als ik mij verveel ga ik eten, als ik mij verdrietig voel ga ik eten. Ik wil gezonder en fitter in het leven staan. Ik hoop oprecht dat dit mij gaat lukken.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 18:30

Hoi Bambi. Welkom. Hier nog een suiker verslaafde. Ik heb niet echt goede tips voor je. Je moet die knop om kunnen zetten. Stap 1 is het ook niet meer te kopen maar zelfs dat is makkelijker gezegd dan gedaan weet ik uit ervaring.

Mij helpt het om alles in een de my fitness Pal te zetten. Dat geeft ook inzicht op wat je binnen krijgt, niet alleen op basis van suikers.

Voor mij werkt het ook onwijs on weer te gaan sporten. Is een soort afleiding maar ik voel me er ook gewoon lekkerder door, wat bij mij helpt om er beter af te kunnen blijven.

Enne.. heel af en toe wel iets lekkers nemen. Jezelf alles verbieden is ook niet heilig

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 18:31

Welkom! Probeer gewoon te gaan minderen met suiker, je kunt het best in 1x doen maar dat valt soms best zwaar. Drink je ook veel suiker? Zo ja, probeer dat eerst te veranderen naar iets zonder suiker (zoals water).
Wat bij mij helpt om iig minder te snoepen is een napoleonballetje of lolly nemen, dan eet je ook geen hele zakken en heb je toch je suiker-momentje. Maar het liefst probeer ik bij trek in zoetigheid toch fruit als alternatief te nemen. Snijd een appel in stukjes en eet die rustig op :j

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 18:38

Hoi! Ik kom me voorzichtig weer melden. Heb aan t begin even mee gekletst alleen lukte het toen niet om af te vallen. Was veel te druk met dingen naast sporten en at niet 'netjes' genoeg om vooruitgang te zien. Frustraties dus gestopt met posten en er mee bezig zijn. Nu ben ik vandaag weer begonnen met thuis sporten (waar ik 2 jaar geleden 10kg mee ben afgevallen) en hoop weer motivatie te vinden hier! Hoop dat ik weer mee mag kletsen :o Houden jullie de tabel van t begin nog bij? En hoe gaat t bij jullie?

Ben iets zwaarder dan toen ik hier begon mee te kletsen en t doel is voorlopig 4 kg afvallen. Hoop dat het weer wil lukken :)

Bambi wat lastig! Ik ben erg gevoelig voor doelen en dan vooral zichtbare doelen. Ik hou dus in MFP mn calorieën bij wat me helpt onder mn suikerdoel te blijven. Ook wil het voor mij wel eens helpen af te spreken wat ik op een dag mag eten. Dus bijvoorbeeld (ik zeg maar wat) 5 koekjes op 1 dag, meer mag je gewoon niet aankomen. Je kan die 5 alvast klaarleggen. Het is alleen even aan jou hoeveel motivatie je daar voor hebt haha. En zo rustig afbouwen naar veel minder suiker dan je nu neemt. Geef het de tijd en zoek een manier die voor jou werkt!

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 18:43

Dreamy schreef:
Welkom! Probeer gewoon te gaan minderen met suiker, je kunt het best in 1x doen maar dat valt soms best zwaar. Drink je ook veel suiker? Zo ja, probeer dat eerst te veranderen naar iets zonder suiker (zoals water).
Wat bij mij helpt om iig minder te snoepen is een napoleonballetje of lolly nemen, dan eet je ook geen hele zakken en heb je toch je suiker-momentje. Maar het liefst probeer ik bij trek in zoetigheid toch fruit als alternatief te nemen. Snijd een appel in stukjes en eet die rustig op :j

Die lolly is al een hele goede tip. Nu hopen dat ik het bij 1 houd en niet de hele zak. Het drinken van geen suiker heb ik totaal geen moeite mee. Ik drink eigenlijk altijd water. Heel soms ranja. Het gaat dus vooral om het eten.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 18:52

Dat scheelt al :j probeer de lollyzak ook niet ergens te leggen waar je er vaak mee geconfronteerd word. Leg het ergens waar je bewust naartoe moet, dan denk je wel even extra na :j

Welkom terug MerleSimone!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 21:00

Ik vind ook alles lekker. Maar bij mij maakt zoet of hartig ook echt niet uit :o. Het is gewoon echt een knop die om moet. Ik voelde me ook helemaal niet lekker (al heel lang) en als ik nu filmpjes en foto’s van mezelf in bikini zie schaam ik me kapot :roll:.

Bij mij was het vooral minderen (pasta,rijst enz echt afwegen bij avondeten en twee boterhammen mee naar werk ipv pistoletjes halen bij de digros tegenover m’n werk). En ook m’n tussendoortjes bestaan nu uit fruit of groente. Was bv ook grote ontbijtkoek fan. Nam ik 2 plakjes van mee als tussendoortje. Ging ik de punten dag 1 bekijken: 7 punten voor 1 plakje :wow:. Dat is het me echt niet waard en dan kan ik er gelukkig nu ook vanaf blijven. Momenteel kan ik m’n zoete trek makkelijk kwijt in blauwe bessen en meloen. Vandaag lekker watermeloen mee naar werk Jammie :~.

En ‘s avonds (ook in weekend) ga ik nu gewoon op tijd naar bed. Zo vermijd ik m’n heb zin in wijntje en nootjes moment :'). En genoeg slapen is belangrijk voor afvallen kennelijk dus win win!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 21:51

Inderdaad iets pakken waar je lang over doet, zoals een lolly of iets dergelijks. En dan niet op bijten. :))
Verder ook niet jezelf dingen gaan verbieden, honger daarvan wordt dan alleen maar groter. Dus af en toe zeker wel wat pakken, maar met mate en geen hele zak.

Kijken jullie trouwens naar BMI?

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 22:02

BMI heb ik aan het begin gecheckt en soms voor de voortgang een beetje. Heb er ook een gezond streefdoel op gebaseerd. Maar ook dat zie ik vooral als richtlijn (gezien ik toch al binnen gezond viel is het voor mij niet onwijs boeiend)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 22:20

ElizeVdS schreef:
BMI heb ik aan het begin gecheckt en soms voor de voortgang een beetje. Heb er ook een gezond streefdoel op gebaseerd. Maar ook dat zie ik vooral als richtlijn (gezien ik toch al binnen gezond viel is het voor mij niet onwijs boeiend)

Oké, ik probeer namelijk een ideaal/gezond gewicht als streefdoel te bepalen, maar ik heb dus echt geen flauw idee. :=

Gezond gewicht bij mijn lengte is volgens BMI tussen de 51kg (BMI van 18.5) en 68kg (BMI van 24.7). Dat is dus bijna 20 kg verschil. :wow:
Maar wat is nou dan een ideaal gezond gewicht?

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 22:30

Ik zou kijken wat bij je lichaam past. Mijn vriendin en ik zijn even groot maar als ik haar kg zou wegen zou ik eng mager zijn. En andersom ook. Ben je heel smal/tenger zou ik naar de onderkant van het gewicht gaan en ben je wat breder ri de bovenkant

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 04:00

Evdpanne je eerste alinea komt me zo bekend voor! Als ik vakantiefotos van 2 en 3 jaar terug bekijk zie ik ook gewoon terug dat ik me toen niet zo chill voelde.

Ik kijk niet zozeer naar BMI. Toen ik veel krachttraining deed woog ik wat meer maar was ik op mn slankst. Dus vind gewicht sowieso altijd lastige zaak.

Ik kom net terug van werk en merk nu al spierpijn van vanmiddag, gek maar ik heb t toch een beetje gemist haha.

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 05:09

Quir schreef:
ElizeVdS schreef:

Oké, ik probeer namelijk een ideaal/gezond gewicht als streefdoel te bepalen, maar ik heb dus echt geen flauw idee. :=

Gezond gewicht bij mijn lengte is volgens BMI tussen de 51kg (BMI van 18.5) en 68kg (BMI van 24.7). Dat is dus bijna 20 kg verschil. :wow:
Maar wat is nou dan een ideaal gezond gewicht?

Ideaal gezond gewicht is voor iedereen anders. EmptyWords had daar nog een mooi plaatje over gedeeld een tijd terug.
M'n streef heb ik bedacht aan de hand van jaren terug toen ik wel slank was. Maar als ik een, volgens de BMI, een gezond gewicht heb ga ik het per kg bekijken. Waar voel ik me lekker bij en past echt bij mijn lijf.
Streef is 80, maar als ik me al goed voel bij 85 stop ik. Maar als dat pas is bij 75 stop ik dan pas.

Ik laat voor deze rond de lijst voor wat het is. Geen gewichten doorgekregen, ga vandaag een paar dagen weg dus vind het ook wel ff goed. Volgende week is weer oneven en dus kunnen jullie het weer doorgeven. Dan krijgen we over 2 weken weer een lijstje.

En leuk, dat er een paar nieuwe bij zijn gekomen. Hoop dat jullie hier motivatie en advies kunnen vinden!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 08:20

Voor ik ziek werd, heb ik jarenlang 48/max 50kg gewogen, at alles wat los en vast zat en keek er verder niet bepaald naar. Maar dat is ondergewicht. Ik ben (was :+ ) redelijk smal, maar nu wel echt te zwaar (en nog steeds ziek :+ ). Lang leven van een enorm actief leven naar een volledig inactief leven en de bergen prednison en dexamethason.

Maar misschien inderdaad maar gewoon kijken waar ik me prettig bij voel! Wellicht een betere graadmeter dan puur gewicht. :j

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 08:39

Voor mijn lengte (1.76) varieert de BMI per programma dat ik m kijk :'). Kom er nu eentje tegen dat ik tussen de 57,3 en 77,4 moet wegen. Vanochtend was het nog 67,6 en 74,9 ofzo, die was wat beperkter. Ik heb op mijn lichtste 77 kg gewogen volgens mij, mijn doel was toen 74 maar ik belandde op het plateau zoals de mevrouw van de weight watchers cursus zo mooi zei.... Kortom hoe ik ook mn best deed stond weken stil qua afvallen. Leuk hoor als 18 jarige, die als ze met vrienden gaat stappen aan de cola light zit en de rest van alles naar binnen gooien (en dun zijn en blijven...). Op een gegeven moment was ik er toen gewoon echt klaar mee en ben ik gestopt met het WW programma en lette ik nergens meer op (nou ja ik at thuis wel gezond want mn moeder deed ook WW).

En nu moet ik heel veel afvallen (20kg). Nadat ik ben gaan samenwonen is het echt de verkeerde kant op gegaan. Met zowel mn man als mij :o. Scheelt dat mn man nu ook aan het opletten is en zelfs met sporten (zwemmen) is begonnen. Maar nu je allebei oplet, gezond eet en geen snoep/chips in huis haalt is het ook beter vol te houden.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 10:11

Wat betreft suikerverslaving, ik heb daar ook last van. Maar ik ga alleen nog de supermarkt in als ik vol zit. Dan laat ik al die troep makkelijk staan. En dan thuis als de verslaving gaat zeuren heb ik gewoon niks in huis en moet ik het maar uitzitten. Als ik op een lege maag boodschappen ga doen kan ik gegarandeerd geen nee tegen slechte, suikerig voedsel zeggen.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 10:18

Ik eet nu 3 weken suikervrij (ook geen light/toegevoegde nepsuikers) en dat scheelt zó veel. Wel even chagrijnig geweest maar nu eet ik veel meer eiwitten en dan ben ik ook een stuk minder hangry.. ;)

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 11:03

Ik kom ook weer graag mee kletsen voor de inspiratie :)

Ik wil graag onder de 63 kg komen. Zal morgen eens wegen. Ik verwacht nu op 65.5 kg te zitten. De laatste weken te weinig gesport. Ik wil nu weer 3x in de week gaan. Combinatie van krachttraining en groepsles kickboksen.

Ik voer nu weer dagelijks mijn voeding in op MFP.
Mijn waarden:
1500 kcal, 113 gram koolhydraten, 113 gram eiwitten en 67 gram vet.
Op de sportdagen voeg ik nog een extra eiwitshake toe.

Mijn lijstje van vandaag
O: 30 gram havermout, 5 gram chipzaad, 150 gram kokosmelk, 50 gram blauwe bes en 70 gram banaan
T: koffie met 125 gram volle melk
L: Roerei van 1 ei en twee eiwitten, 100 gram tomaat en 3 mailwafels
T: eiwitreep
D: lunchsalade geitenkaas en 150 gram kvarg

Hiermee kom ik op 1200 kcal, 65 gram eiwit, 101 gram koolhydraten en 112 gram vet. Vetten dus ver boven mijn doel. Komt door de geitenkaas salade. Ik heb hier geen problemen mee zolang ik meer binnen mijn kcal doel val.

Vanavond nog even zien wat ik als snack neem.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 08:42

Oeps. Volgens mij mag ik niet meer klagen. Resultaat na 5 weken lijnen: -4kg! Van 69 naar 65kg!

ladyrosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 10:56

Wat goed ElizeVdS!
Ik heb nog nooit iemand mijn gewicht verteld maar durf het nu hier.
Nog 800 gram eraf en ik zit onder de magische grens van 100 kg *\%/*
Dan ben ik 13,5 kg afgevallen sinds 1 januari.
Mijn doel is nog ongeveer 15 kg eraf :j