Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

).
. Hele dag maar aan de 0 punten dingen en ‘s avonds bij eten gezonde keuzes en geen dessert moet het goed komen!
Houden jullie de tabel van t begin nog bij? En hoe gaat t bij jullie? 
Dreamy schreef:Welkom! Probeer gewoon te gaan minderen met suiker, je kunt het best in 1x doen maar dat valt soms best zwaar. Drink je ook veel suiker? Zo ja, probeer dat eerst te veranderen naar iets zonder suiker (zoals water).
Wat bij mij helpt om iig minder te snoepen is een napoleonballetje of lolly nemen, dan eet je ook geen hele zakken en heb je toch je suiker-momentje. Maar het liefst probeer ik bij trek in zoetigheid toch fruit als alternatief te nemen. Snijd een appel in stukjes en eet die rustig op
probeer de lollyzak ook niet ergens te leggen waar je er vaak mee geconfronteerd word. Leg het ergens waar je bewust naartoe moet, dan denk je wel even extra na 
. Het is gewoon echt een knop die om moet. Ik voelde me ook helemaal niet lekker (al heel lang) en als ik nu filmpjes en foto’s van mezelf in bikini zie schaam ik me kapot
.
. Dat is het me echt niet waard en dan kan ik er gelukkig nu ook vanaf blijven. Momenteel kan ik m’n zoete trek makkelijk kwijt in blauwe bessen en meloen. Vandaag lekker watermeloen mee naar werk Jammie
.
. En genoeg slapen is belangrijk voor afvallen kennelijk dus win win!
ElizeVdS schreef:BMI heb ik aan het begin gecheckt en soms voor de voortgang een beetje. Heb er ook een gezond streefdoel op gebaseerd. Maar ook dat zie ik vooral als richtlijn (gezien ik toch al binnen gezond viel is het voor mij niet onwijs boeiend)
Quir schreef:ElizeVdS schreef:BMI heb ik aan het begin gecheckt en soms voor de voortgang een beetje. Heb er ook een gezond streefdoel op gebaseerd. Maar ook dat zie ik vooral als richtlijn (gezien ik toch al binnen gezond viel is het voor mij niet onwijs boeiend)
Oké, ik probeer namelijk een ideaal/gezond gewicht als streefdoel te bepalen, maar ik heb dus echt geen flauw idee.![]()
Gezond gewicht bij mijn lengte is volgens BMI tussen de 51kg (BMI van 18.5) en 68kg (BMI van 24.7). Dat is dus bijna 20 kg verschil.![]()
Maar wat is nou dan een ideaal gezond gewicht?
) redelijk smal, maar nu wel echt te zwaar (en nog steeds ziek
). Lang leven van een enorm actief leven naar een volledig inactief leven en de bergen prednison en dexamethason.
. Kom er nu eentje tegen dat ik tussen de 57,3 en 77,4 moet wegen. Vanochtend was het nog 67,6 en 74,9 ofzo, die was wat beperkter. Ik heb op mijn lichtste 77 kg gewogen volgens mij, mijn doel was toen 74 maar ik belandde op het plateau zoals de mevrouw van de weight watchers cursus zo mooi zei.... Kortom hoe ik ook mn best deed stond weken stil qua afvallen. Leuk hoor als 18 jarige, die als ze met vrienden gaat stappen aan de cola light zit en de rest van alles naar binnen gooien (en dun zijn en blijven...). Op een gegeven moment was ik er toen gewoon echt klaar mee en ben ik gestopt met het WW programma en lette ik nergens meer op (nou ja ik at thuis wel gezond want mn moeder deed ook WW).
. Scheelt dat mn man nu ook aan het opletten is en zelfs met sporten (zwemmen) is begonnen. Maar nu je allebei oplet, gezond eet en geen snoep/chips in huis haalt is het ook beter vol te houden.