3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bhodi

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 11:50

Tuurlijk mag dat! Welkom :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 11:52

Sharon, ik snap wat je bedoelt hoor, en ik maak me er ook weleens schuldig aan. 2 redenen eigenlijk: ik vind een bijleespost op mn telefoon maken echt ruk, en het ontbreekt me op het moment ook echt aan de energie om dingen terug te gaan zoeken enzo :o Wordt wel weer meer, ik postte voorheen vaak vrij uitgebreid.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 11:55

Laura82 schreef:
Sharon, ik snap wat je bedoelt hoor, en ik maak me er ook weleens schuldig aan. 2 redenen eigenlijk: ik vind een bijleespost op mn telefoon maken echt ruk, en het ontbreekt me op het moment ook echt aan de energie om dingen terug te gaan zoeken enzo :o Wordt wel weer meer, ik postte voorheen vaak vrij uitgebreid.

Het was ook niet aanvallend bedoeld hoor :) maar soms dan steek ik inderdaad heel veel tijd in reageren en komt er ineens zo iemand tussendoor en dat is wel eens vervelend. Het is ook logisch dat je niet overal op kan reageren :D enne kalm aan hoor, niet onnodig je energie verspillen :(:) Ik neem je niks kwalijk en ik weet dat je actief post :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 12:17

Bedankt voor de leuke berichtjes over mijn kleine harige ponybeest :D

Welkom Kiwi! Wat is je doel precies en ben je al langer bezig?

Laura: Dat heeft iedereen wel eens toch? Zolang het niet structureel gebeurt is het ook niet echt een probleem lijkt me. Komt wel weer! :)

Sharon: Ik snap het wel hoor. Het is ook vervelend als je zelf steeds tijd steekt in het teruglezen van andermans posts en probeert zo veel mogelijk te reageren en anderen dat (structureel) niet doen. Zoals ik hierboven al zei, denk dat iedereen wel eens mindere momenten heeft maar het moet natuurlijk niet standaard zo zijn.
En super goed bezig, weer wat eraf! Kan me voorstellen dat je daar heel blij mee bent!
Geniet lekker van het uit eten gaan. Weet je al waar je heen gaat? Ik kijk soms vooraf al op het menu op de website, dan kan ik een beetje schatten wat ik naar binnen werk die avond, haha. Al moet ik zeggen dat ik 9 van de 10 keer gewoon kies wat ik lekker vind, jammer dan. De rest van de dag eet ik dan gewoon wat magerder dan normaal. :j

Benthhh: Fijn dat je weer een ritme probeert te krijgen! Uitschieters horen er af en toe ook bij vind ik. We zijn ook maar mensen he :D

black_kelpie: Poke bowls en sushi zijn echt liefde.. Kan er zo blij van worden!
Balen dat de verzekering niets met de autoschade kan.. Waarborgfonds kan nog wel eens een uitkomst bieden. Belangrijkste van de bewijslast is dat je een getuige hebt dat je de auto zonder schade hebt geparkeerd. En dat mag ook gewoon je partner, buurvrouw of familie zijn. :) (Heb daar veel mee te maken gehad tijdens mijn vorige werk). Hopelijk kan het relatief snel worden opgelost!
Vervelend trouwens, zo een laag energieniveau. Ik heb er de laatste weken ook last van. Denk dat ik wel een griepje te pakken krijg binnenkort..

GDG: over verbruik etc. weet ik niet zo heel veel, dus daar kan ik je niet echt mee helpen helaas. Kcal in olijfolie en boter etc. reken ik gewoon mee, al moet ik zeggen dat ik niet heel strikt bijhoud wat ik eet aan kcal, maar meer grof een schatting maak met een app. (Ik weeg bijvoorbeeld niet de margarine op een boterham af en gok altijd hoeveel eetlepels azijn of olie ik gebruik. Ik giet namelijk gewoon uit de fles, haha).

Aria: Geniet van het zwemmen! Ik zou ook graag willen, maar mag nog niet met mijn tattoo helaas. Binnenkort wel weer dus als ik de tijd kan vinden, probeer ik het weer eens.

Ik heb geen spannend lijstje vandaag, maar plaats hem toch maar even:

O: smoothie van avocado, mango, appel, banaan en spinazie. Kop koffie
T: nakd reep en cappuccino
L: 3 donkerbruine boterhammen met kaas + kop soep
T: restant van de smoothie en een appel
A: pasta met groene pesto, paprika, courgette, pijnboompitjes en rucola
T: kwark met fruit

B: 40 minuten fietsen: retour werk. 30 minuten yoga thuis. 20 minuten grondwerk met pony

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 17:24

Ik snap wat je bedoeld Sharon, maar nu het gezegd is kunnen we er misschien allemaal op letten :)
Wat goed dat je weer bent afgevallen! En veel plezier met uit eten gaan :D

Welkom kiwi! Zelfde vraag als Frummels :) en hoe wil je het gaan aanpakken?

Heb je lekker gezwommen Aria? Fijn dat je je weer wat beter voelt!

Hier ook gewogen, of naja gisteren hou ik aan als gewicht. 0.8 eraf :D
Zondag ga ik alweer uit eten.. :') heb alvast de kaart bekeken en besloten wat ik neem, en alvast een beetje ingevoerd in mfp. Ik wil niet compleet buiten het boekje gaan, vind dat zo zonde.. Dat komt over een tijdje wel weer.

Lijstje van vandaag:
O: havermout pap met rozijntjes
T: yoghurt met banaan, speculaasjes, mandarijn
L: roerei, 2 boterhammen met kipfilet/smeerkaas 1 boterham met jam.
T: half speculaasje, boterham met jam
A: biefstuk met champignonsaus, patat uit de airfryer
T:?

B: gewerkt, 30 min met een bewoner gewandeld en rolstoel geduwd.

Ik had echt zo'n honger overdag, ik was aan het werk. Heb het normaal nooit zo erg, volgende keer tijdens een vroege dienst maar wat anders proberen. Thuis iets kleins en dan wat later op m'n werk ontbijten, anders ga ik alles wat los en vast zit op zitten schransen..

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 20:19

Bedankt allemaal!

Ik ben 1,5 jaar geleden van een hele actieve naar een kantoorpand gegaan met de nodige snoepjes en traktaties, en dat merk ik helaas (hallo 7 kilo!). Ongeveer 6 weken geleden is de knop echt omgegaan en ben ik gestopt met snoepen en meer gaan bewegen. Heel af en toe een minder moment, maar het gaat best redelijk gelukkig! Ik ben inmiddels weer 2 kilo kwijt! Ik weeg nu 76,5 kilo, en wil eigenlijk graag naar de 68/70.

Ik bewonder jouw discipline Sharon! Wandel je gewoon alleen door de stad?

Hele leuke pony Frummels! Heb je hem ook wel eens voor een karretje? En poke bowls ken ik ook niet, maar het ziet er heerlijk uit.

0,8 kilo is lekker Kelly, was dit het verschil met vorige week?

Mijn lijstje:
O: 250 gram skyr naturel met havermout en banaan.
T: kiwi, een klein bitterkoekje
L: 3 dunne crackers, 1 met kipfilet, 1 met ei en 1 met salami, plakje roggebrood met kaas
T: snack a Jack chocolate
A: boerenkool met een klein stukje rookworst
T: sinaasappel

B: 1,5 uur naar buiten geweest met m’n paard, 1 uur voetbaltraining.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 21:16

Hoi en welkom Kiwi! Wat goed dat je voor jezelf wil gaan zorgen! Ik kan me voorstellen dat van actief leven naar zittend werk doen een enorm verschil is. Naast het werk lijk je wel actief te zijn :D

Kelly, zwemmen was heerlijk! Was duidelijk dat ik ziek ben geweest, lijf werkte niet heel goed mee, maar zwemmen was de goede keuze om terug te beginnen sporten na een paar dagen rust. Slim dat je dan wel tussendoor nog wat eet wanneer je er nog controle over hebt, honger hebben is gevaarlijk :') misschien erg druk bezig geweest de voorbije dagen?
En wat goed dat je op voorhand al kiest, dat zal vast helpen :j gezond is ook lekker. Doe je duidelijk goed!

Frummels, oeh een tattoo! Niet teveel pijn? Wat heb je laten zetten? En die foto van je pony :') schattig ding.

Benth, top dat je er wat regelmaat in krijgt. Dat is sowieso wel een hulp om geen snack momenten te hebben.

Laura, lijkt me ook moeilijk als je je nog niet goed in je vel voelt. Merkte dat deze week ook, vanaf je meer zit/niets doet gaan er toch sneller snacks en andere gemakkelijke dingen in. Was wel erg blij voor 1euro slatjes in de winkel te kunnen kopen, was toch een gezondere optie dan een reep chocola :+ Hopelijk raak je er snel bovenop en kun je weer aan de slag, maar wel voor jezelf zorgen hoor :(:)

Sharon, met leren is het erg moeilijk, ik merk dat ook telkens. Mijn kinesiste vertelde me dat zij elke avond ging lopen toen ze blokte voor de examens, ik moet daar telkens aan denken en wanneer ik blok heb is dat toch een motivatie :+ maar je berekend het allemaal wel netjes, goed dat je ook niet onder je calorieën gaat.

Bhriseis, al wat uitgerust? Dipje is ook logisch, heeft vast veel tijd en energie gekost! Was het lekker eten gister? En even een sportles missen is niet zo erg, je lichaam verliest niet meteen wat je hebt opgebouwd. En inderdaad, het is even niet anders, en misschien heb je daarna wel meer motivatie!
Voorgemaakte groenten zijn zoooo handig, ideaal voor gezond en snel eten inderdaad :D

Sanne, proficiat!! Goed gedaan. Fijn dat je wat zaken op de rails krijgt, sterk hoor!

Black Kelpie, even teveel gedaan? Of ben je al langer moe? Het is ook wel al een heel eind donker en grauw.

Zo, ik ben weer bij denk ik.
Mijn dag:
o: yoghurt, appel, havermout
L: Pompoenpit broodje en bruine pistolet met kaas, komkommer, sla, mayonaise
T: Cappuccino, stukje chocolade, proteïne shake met banaan.
A: tortellinie, pikante saus, paprika, courgette, veldsla, kerstomaat, parmezaan
T: musli reep/kinder reep

B: Zwemmen! Ongeveer een half uurtje.

Heb nu al zin in krachttraining morgen, dus de motivatie en energie is duidelijk terug, maar ik pak het rustig op. Vandaar ook krachttraining, cardio zou te zwaar zijn.
Ik zit op 1787 calorieën voor vandaag, wat volgens mij erg netjes is. Zit dus perfect op ongeveer -400cal.
Periode van de maand begint morgen zo ongeveer, dus sowieso doe ik niet te gek nu.
Vanaf ongeveer maart kan ik terug aan het werk, en ik ga echt moeten opletten dat ik genoeg eet, want ik weet dat ik daar enorm weinig eet. We kunnen ook niet echt iets kopen dus dat wordt preppen. (Ik ben koetsier, als studentenjob). En dan eet ik in de avond ook vaak erg weinig. Als ik kan zorgen dat ik op mijn calorieën eet, gaat dat volgens mij best veel invloed hebben, aangezien het best actief en buiten is. Momenteel even weer het gevoel dat ik gewoon niet af val. Misschien toch maar eens op de weegschaal staan om te zien of ik iets moet aanpassen.
Maar goed, nog even genieten van in het buitenland zijn :+ O:)

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 22:58

Jullie gaan allemaal zo hard hier!

Sanne gefelicteerd met je nieuwe baan!

Black Kelpie wat zonde dat iemand niet even iets heeft achtergelaten.. Hopelijk wordt het goed opgelost door de verzekering!

Nette lijstjes hierboven!
Kinderrepen zijn echt mn verslaving. Heb ze nu al heel lang niet gehad maar nu ik ze in je lijstje zie :Y)

Sharon, ik probeer een beetje het zelfde toen doel als jij (negatief energiebalans van 500/750cal creëren)
Ik draag mijn fitbit nu dan ook bijna elke dag. En was vandaag voor het eerst in 8 dagen vrij en nu pas kan ik dus heel goed verschil zien tussen mijn werkdagen en rustdagen. Vandaag ben ik heel even de stad in geweest, maar vooral rustig aan gedaan om een beetje op te laden en had nu rond de 2100 cal verbrand dit was bij +- 8.000 stappen.
Op mijn gemiddelde werkdag verbrand ik 3600cal (22.0000 stappen) waarbij ik dus makkelijk 2500 cal mag hebben en dan nog ruim onder mijn grens te zitten. Terwijl als ik dat vandaag zou eten ik dus zou aankomen.

Verder qua voeding ook wat slechte dagen gehad, niet aangekomen maar ook niet veel afgevallen helaas. Morgen weer opnieuw knallen.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 23:31

Kiwi_ schreef:
Hoi!
Ik ben al tijden meelezer, maar het lijkt me toch leuk om mee te praten. Mag ik me hier ook melden?

Welkom! :wave:

Laura82 schreef:

Nou... dat is het voor mij dus ook. Mijn laptop is al maanden kapot en een bijleespost maken op de telefoon is echt waardeloos :')

Lijstje voor vandaag is niet om over op te scheppen, maar nouja...

O; yoghurt met Cruesli Volvezel, lijnzaad, noten en een lepel zwarte bessenjam
L; bruine boterhammen met kaas
T; stukje Duits kokosgebak, gebakken door de moeder van de uitdeler, dat laat ik echt niet staan <<)
A; patat en een berehap saté

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 09:20

Kiwi_ schreef:
Bedankt allemaal!

Ik ben 1,5 jaar geleden van een hele actieve naar een kantoorpand gegaan met de nodige snoepjes en traktaties, en dat merk ik helaas (hallo 7 kilo!). Ongeveer 6 weken geleden is de knop echt omgegaan en ben ik gestopt met snoepen en meer gaan bewegen. Heel af en toe een minder moment, maar het gaat best redelijk gelukkig! Ik ben inmiddels weer 2 kilo kwijt! Ik weeg nu 76,5 kilo, en wil eigenlijk graag naar de 68/70.

0,8 kilo is lekker Kelly, was dit het verschil met vorige week?

Je werkt nu, als ik het goed begrijp, nog steeds op kantoor? Goed dat je dan meer bent gaan bewegen! Dat stimuleert echt het afvallen. Mooi doel heb je ook, en goed dat er al iets af is :)

0.8 was inderdaad het verschil met vorige week!

Aria_zz schreef:
Kelly, zwemmen was heerlijk! Was duidelijk dat ik ziek ben geweest, lijf werkte niet heel goed mee, maar zwemmen was de goede keuze om terug te beginnen sporten na een paar dagen rust. Slim dat je dan wel tussendoor nog wat eet wanneer je er nog controle over hebt, honger hebben is gevaarlijk :') misschien erg druk bezig geweest de voorbije dagen?
En wat goed dat je op voorhand al kiest, dat zal vast helpen :j gezond is ook lekker. Doe je duidelijk goed!

Heb nu al zin in krachttraining morgen, dus de motivatie en energie is duidelijk terug, maar ik pak het rustig op. Vandaar ook krachttraining, cardio zou te zwaar zijn.
Ik zit op 1787 calorieën voor vandaag, wat volgens mij erg netjes is. Zit dus perfect op ongeveer -400cal.
Periode van de maand begint morgen zo ongeveer, dus sowieso doe ik niet te gek nu.
Vanaf ongeveer maart kan ik terug aan het werk, en ik ga echt moeten opletten dat ik genoeg eet, want ik weet dat ik daar enorm weinig eet. We kunnen ook niet echt iets kopen dus dat wordt preppen. (Ik ben koetsier, als studentenjob). En dan eet ik in de avond ook vaak erg weinig. Als ik kan zorgen dat ik op mijn calorieën eet, gaat dat volgens mij best veel invloed hebben, aangezien het best actief en buiten is. Momenteel even weer het gevoel dat ik gewoon niet af val. Misschien toch maar eens op de weegschaal staan om te zien of ik iets moet aanpassen.
Maar goed, nog even genieten van in het buitenland zijn :+ O:)

Fijn dat het zwemmen lekker was! Dat zal je inderdaad wel merken ja, doe je gewoon baantjes zwemmen? Zwemmen is gelukkig een sport waarbij je niet veel belast en je het ook wat rustiger aan kan doen. Ik ga maandag weer :)
Ik ben juist de hele week vrij geweest.. En moest dan gisteren weer de hele dag werken, misschien was dat het? Of een staartje van m'n menstruatie, ik heb geen idee. Hopelijk vandaag geen last meer van.

Misschien kan je dingen meenemen naar je werk die wat hoger zijn in calorieën? Of sws dingen meenemen, stevig eten van te voren?
Wat doe je precies in het buitenland nu en waar zit je? Misschien heb ik het gemist hoor!

Ik moet dit weekend beide dagen werken, vanavond en morgen ochtend. Morgen wil ik testen of het werkt om thuis een beschuitje te eten en dan op m'n werk echt te ontbijten. Misschien dat ik dan minder honger heb. Ik moet weer even wennen aan de vroege diensten, ik had ze afgelopen jaar ook wel, maar dan kwam ik bijna altijd uit een slaapdienst. Dan deed ik trouwens ook vaak eerst een banaan oid en later echt ontbijt, dat maar weer proberen!

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 11:51

Ilsee, veel succes vandaag weer! En gewoon stabiel blijven is ook top!

Black kelpie, klinkt erg lekker!

Kelly, gewoon baantjes idd. Alhoewel, vaak is het een obstakel en ontwijk parcours door de vele mensen en geen gescheiden baantjes :Y)

Dag kan goed zijn ja, dat je daar even een dipje door hebt :j komt goed.

Inderdaad, en gewoon meer. Ik nam vroeger zo een klein bakje mee eten mee, maar was eigenlijk belachelijk weinig. Hoger in cal is ook een goed idee, zal eens bekijken wat ik daar van kan maken.

Ik ben momenteel op Erasmus in Mainz, buitenland semester. Daardoor ook beslist een stevig regime aan te houden, heb hier veel minder te doen dan thuis. Nog genoeg, maar wat minder sociaal contact :=

Klinkt als een goed plan! Een banaan is ook wel erg stevig, als je daarna dan nog kunt ontbijten is dat wel goed. En eventueel een appel oid erbij houden voor wanneer je toch honger zou krijgen?

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 14:34

Haha dat heb ik ook vaak met het zwemmen :')
Lijkt me een pittig semester!

Ik zorg inderdaad dat ik altijd wat voor "nood" in m'n tas heb. Op m'n werk hebben we ook altijd een overvloed aan fruit, dus kan daar ook wel van pakken. Maar om de een of andere reden gaat de koektrommel makkelijker open :')

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 15:57

Bedankt voor de felicitaties allemaal! <3

Jeetje Black_Kelpie, 850 euro schade is niet niks.. poedersuiker zeg.

Je lijstje van donderdag klinkt echt lekker Kelly! Ben dol op schnitzel. - Die dagen waarop je alleen maar honger heb ken ik ook, kan zo nu en dan echt een hele dag door blijven eten.. Heel vermoeiend.

Bevalt het zwemmen Aria? Ik vond dat in Melbourne echt super fijn want het was met de banen goed geregeld en geen kletsende dames in de weg zeg maar. :') hier was ik altijd meer bezig met het ontwijken van mensen dan met zwemmen.

Ben het wel met je eens hoor Sharon, vind dit topic juist zo fijn omdat het echt gezellig is en iedereen met elkaar meeleeft enzo. En dan heb je soms mensen tussendoor die enkel hun lijstje plaatsen, of nergens op reageren en dat vind ik wel een beetje jammer. Maar buiten dat vind ik de sfeer en instelling in dit topic wel echt super gezellig!

Lekker lijstje Frummels! Je pasta klinkt heeeerlijk. Zijn die nakd repen een beetje te doen?

Welkom Kiwi! Nu heb ik ook zin in boerenkool :))

Wat een groot verschil tussen die dagen Ilse! Maar met zoveel stappen verbaasd dat me niet. Wat voor werk doe je dat je zo veel loopt?

Hier gaat het best oke, moet nog steeds een nieuwe weegschaal halen. Gisteren voor het eerst weer wezen mountainbiken en dat was zo ontzettend fijn. Iets van 600 kcal verbrand ermee (fitbit) en was echt zo fijn om weer lekker in beweging te zijn. Heb het echt gemist. Als het goed is heb ik binnenkort ook mijn racefiets weer, (staat nu bij mijn zus) en dan kan ik het wielrennen ook weer oppakken. Gisteren even de stad in geweest met wat vrienden, niet veel gedronken maar wel een bamischijf gehad (mijn favoriet) maar dat vond ik na het fietsen ook niet zo erg. :o Vanavond uit eten met familie, geen idee wat het gaat worden maar ga er lekker van genieten.

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 17:55

Ik werk in the operations bij events in een hotel hier in Bath. Daarnaast loop ik sowieso alles hier in de stad, fietsen is niet echt een groot succes haha.
Ik weet dat de vraag niet aan mij gericht was, maar ik ben ook fan van de nked repen! Momenteel vooral van de choco orange!

Sanne lekker genieten van het uit eten gaan! Moet kunnen.

Vandaag niet helemaal fit dus even rustig aan gedaan, was gelukkig ook vrij van werk.
Lijstje van vandaag:
O: sliep nog :')
L: 3 wit broodjes met philadelphia en 2 eieren
T: Brunch bar reep met raisins
T: handje rozijnen 50 gram
A: pannenkoeken (2) moet nog even bedenken wat ik erop doe
T: Pink Lady appel

Calorieen: 1.521 zonder het beleg voor mijn pannenkoeken.
Verbrand: Zal rond de 2100 uitkomen.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 19:14

Kelly, pittig is het zeker :j Daarom wel erg blij dat ik hier terecht kon/kan en motivatie blijf vinden het gezonder aan te pakken, dan is de rest ook gemakkelijker te vatten.

Sanne, zwemmen bevalt zeker! Merk duidelijk dat met krachttraining, het zwemmen ook veel beter gaat. Ik kan veel krachtiger zwemmen en mijn bewegingen beter afwerken. Kletsende dames zijn een probleem ja :+
Gister ook zo een oud ventje die gewoon recht op mijn lijn ging staan wachten tot ik terug was om dan op mijn lijn te gaan zwemmen |o ben dan maar ergens anders naar toe gezwommen :+
Wat leuk dat je het fietsen terug kunt oppakken! Mountainbiken is toch best uitdagend denk ik!
Geniet van het etentje!

Ilsee, rustig dagje om bij te tanken dus :D

mijn dag was ook rustig, ga rond de 3000 stappen zitten := maar goed, wel begin van de periode van de maand, dus het is even zo.
O: Appel, havermout, yoghurt
L: spaghetti, tomatensaus, kerstomaat, paprika, courgette, gemalen kaas
T: proteïne shake met banaan, cappuccino met een kinder reep
A: brood met een schel kaas, sla, komkommer
T: muesli reep of nootjes

B: 40 min krachttraining. Rustig aan gedaan, lichaam is nog niet helemaal sterk. Maar wel gezweet en toch 200 cal verbrand, dus dat is ook weer mooi. Morgen cardio denk ik.
Sporten doet zo goed! Was even moeilijk om me er aan te zetten, en heb gewoon gedachten uit gezet, maar achteraf zo blij dat ik toch de tijd er voor genomen heb!

1600 calorieën vandaag, aangezien het een rustige dag was.

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 20:27

Heerlijk Aria, dat zwemmen! Heb ik ook een tijd gedaan maar inderdaad wel last van kleppende dames. Wat studeer je? Mooi lijstje! Nu heb ik zin in tortellini :’)

Ilse/Sharon: hebben jullie het idee dat de verbrande calorieën die je fitbit aangeeft goed kloppen? Ik twijfel ook over een fitbit, maar vind ze wel erg prijzig.

Haha black kelpie, dat is inderdaad de perfecte reden om gebak te nemen. Klinkt erg lekker!

Kelly: klopt, en ik denk dat ik hier ook nog wel een tijdje blijf. M’n patroon aanpassen is dus echt nodig! 0,8 is een mooi resultaat!
Ik merk het verschil tussen vroeger en later ontbijten ook echt, een beschuitje is het proberen waard :)

Lekker eten Sanne! Neem aan dat je iedereen ook een tijd niet gezien hebt, dus een goede reden om van de avond en het eten te genieten.

Mijn lijstje:
O: smoothie met banaan, ananas, Griekse yoghurt en havermout.
L: 3 crackers, kipfilet, ei en salami, en een plakje roggebrood met kaas.
T: een paar melba toastjes en wat yoghurt.
A: snert.
T: sinaasappel, chocoladetruffel.
B: een half uur bikini body guide, een uur les met m’n paard en een rustig rondje bos met m’n pony.

Ga vanavond nog wel uit, gelukkig als bob dus hoop dat ik de schade beperkt kan houden.

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 21:12

Ik heb nu, nadat ik dus zoveel verschil zag in mijn rustige/drukke dagen, wel het idee dat het inderdaad klopt! Ik bedoel het zal altijd wat af kunnen wijken maar ik denk niet dat de verschillen extreem groot zullen zijn.

Ik heb net mn pannenkoekjes (ze waren niet zo groot, had alleen een kleine pan :')) met ananas, plakje ham en kaas op.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 21:22

Kiwi, ik heb een Garmin vivosmart 3 (omdat je daar ook mee kan gaan zwemmen :D ) en ik moet zeggen dat het calorieën tellen best goed gaat. Je hartslag wordt gemeten, dus het is wel een heel stuk preciezer dan gewoon zelf proberen berekenen. Ik kan via de app aanpassen welke activiteit het was, en hij berekend daar ook op.
Ik vind het alle sinds een grote motivatie en ben er erg blij mee.

Ik studeer trouwens Moraalwetenschappen. Volgend jaar eindelijk mijn master. En heel stilletjes aan het hopen op doktereren/professor worden. Maar dat zien we dan nog wel :D

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 21:41

Hi meiden :wave:

Laatste poging als t nog mag hihi, de drukte is hier nu redelijk onder controle.. lees wel nog erg braaf mee. Maar ga nu actief mee lezen en praten. Heb dat altijd als fijn ervaren :))

Vanaf nu! Haha, begin ik gelijk met de eerste vraag. Of nouja, de fitbit zie het zo veel, zelf heb ik er geen maar wil het wel graag, denk ik.... Doen? :=

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 21:42

Eigenlijk zelfde vraag als Kiwi ja!

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 21:44

Hier ook een Nakd-repen fan! Echt lekker, ik vind ze alleen zo duur dus ik haal ze niet vaak.

Ik wou dat ik kon mountainbiken (bikejoring met de hond dan specifiek), maar met mijn gare knieën heb ik heel snel last. Zelfde geldt voor hardlopen (canicross). Baal er enorm van, maar is niet anders. Zwemmen heb ik vroeger heel veel gedaan, maar tegenwoordig is het me teveel moeite met dat omkleden en douchen, en ik vind het gillend duur hier. Ik zie ook nog eens niks met -8 in beide ogen, dat maakt het niet leuker :')

Aria_zz schreef:
Ik studeer trouwens Moraalwetenschappen.

Klinkt interessant, wat houdt dat in en wat kun je ermee?

jaimy10 schreef:
Vanaf nu! Haha, begin ik gelijk met de eerste vraag. Of nouja, de fitbit zie het zo veel, zelf heb ik er geen maar wil het wel graag, denk ik.... Doen? :=

Ja doen, aanrader :j Ze hebben voor 20-25 euro ook heel prima lookalikes op Wish en AliExpress, mocht je ze te duur vinden.

Vandaag een lamme dag. Ik moet echt weer gaan sporten, baal een beetje van mezelf -O-

O; yoghurt met Cruesli VolVezel, lijnzaad, noten en bessenjam
L; carré raisin met kaas, meergranen croissant met kaas
T; tijgernoten en crunchy M&M's in de rugbykantine
A; een wazig maar bijzonder goed te eten prutje door iemand in elkaar geflanst in de rugbykantine :+ Iets met groenten en bonen en spekjes. We vonden het allemaal een beetje dubieus maar het smaakte echt goed _O-

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 21:47

Naked vind k echt brrr.. krijg ze niet weg := Vind barebells wel erg lekker!

Niet zo zeer te duur, maar twijfel gewoon hihi. Denk wel dat ik het doe! Ik heb erg actieve baan en doe bodybuilding. Toch lastig schatten dan... Toch doen dus!

Doe je rugby? Wat tof! Heb k altijd willen doen :D

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 21:50

Nee, mijn vriend speelt rugby. Vandaag is de 6 Nations competitie weer begonnen en de wedstrijden waren in de kantine op groot scherm. Het is wel echt een geweldige sport, maar omdat mijn nieren extreem vergroot zijn en er toch aardig in die regionen gebeukt wordt met tackelen is dat voor mij een heel slecht idee.

De Fitbit motiveert mij enorm om meer te bewegen, vind het de uitvinding van de eeuw :D

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 21:54

black_kelpie schreef:
Nee, mijn vriend speelt rugby. Vandaag is de 6 Nations competitie weer begonnen en de wedstrijden waren in de kantine op groot scherm. Het is wel echt een geweldige sport, maar omdat mijn nieren extreem vergroot zijn en er toch aardig in die regionen gebeukt wordt met tackelen is dat voor mij een heel slecht idee.

De Fitbit motiveert mij enorm om meer te bewegen, vind het de uitvinding van de eeuw :D

Tof hoor! Ook leuk om te kijken! Mijn ex deed het ook. Vond altijd gezellig :))

Maar nee... Niet verstandig denk ik dan.. met je nieren idd.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 21:55

Ik heb de Garmin Forerunner, ben er zeer tevreden over. Hij zou alleen wat kleiner mogen. Geeft een seintje als je een uur te weinig hebt bewogen en hoe je slaapt.

Mijn bootcamp zet ik hem op cardio. Dan houdt hij het apart en gaat telt hij bijv. niet de stappen. Maar dan kan ik mijn energieverbruik en hartslag per bootcamp vergelijken. Niet dat ik dat doe :Y)

@iedereen: het spijt me, ik ben niet van de lange reactieposts... ik lees wel actief mee. Leer nog steeds een hoop van jullie en leef ook wel met jullie mee, maar weet ook vaak niet wat te reageren...