[HK] Make-up topic: deel 7!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bienotje

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 12:52

Hier ook ervaring dat BB creams snel beetje oranjig van kleur worden bij het dragen. Vooral als je ze zelf al wat langer terug hebt aangeschaft.

Wat voor mezelf nogal verschil maakt trouwens is, ondanks dat ik regelmatig foundation oversla toch zeker voor concealer te kiezen onder de ogen. Daar zie ik er al een heel stuk minder vermoeid van uit :j

Hier iemand nog ervaring met gezichtsverzorging van the ordinary trouwens?

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 13:17

Ik zag trouwens hier laatst een Bokker met de Simple cleansing wipes als ik mij niet vergis en lees zojuist dat Simple binnenkort bij de Kruidvat (w34) en Trekpleister (w35) verkrijgbaar zijn!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 13:54

Zijn die zo goed dan?

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 15:17

Schijnt van wel. Nog nooit zelf gebruikt maar veel beauty bloggers en Youtubers gebruiken die

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 16:03

Nou, ben even naar kruidvat geweest en heb een camouflage stift genomen en wel bb creme. En dan een lichte blusher. Even om te proberen en vergeleken met niks is het al wat. Had alleen nagellak en lippenstift bij elkaar gezocht en ik vind de lippenstift wat te donker en mat, maar voor een feestje geen ramp.

Op zich vind ik de wallen enigszins weggewerkt, maar zou nog beter kunnen. Ik heb het alleen wel heel erg. Het is ook echt een huidzak en boven overhangende oogleden.

Ik was vroeger rond de 47kg en jong. Daarna altijd rond de 58kg en vielen dingen al minder op. Nu nare periode en afgevallen zie je toch wat meer rimpeltjes, wat ik op zich niet erg vind.

De bb creme heb ik van Rimmel in light, want mn zon kleurtje is wel weer weg.

Ogenschaduw heb ik nog 1 oud duo doosje en heb er niet aan gedacht, dus die wordt het maar vanavond.

Ik zag een filmpje dat bruin oogpotlood beter zou zijn bij lichte huid. Maar ik had donkerblond haar.......ooit en heb hele donkere wimpers en wenkbrauwen. Wenkbrauwen epileer ik, maar moet ze echt niet gaan inkleuren denk ik.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 16:42

Superpony zou je wenkbrauwen dan eerst even laten denk ik. Wat je hebt aangeschaft is mooi om mee te beginnen en jezelf op te frissen. Je wilt er ook niet ineens uit zien als iemand anders. Gewoon geleidelijk aan opbouwen als je het leuk vind!

Fiorini

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 18:54

Superpony, ik zou inderdaad niet te veel ineens gaan doen, dan ga je echt jezelf niet meer zijn.

Ikzelf heb een vette huid en heb graag producten van Yves Rocher. Zo had ik de bb Peau Parfaite van dit merk, vond het altijd goed, maar nu voldoet die niet meer. Ik ben dan ook nog eens iemand die vrij snel begint te zweten in het gezicht en dan begint het natuurlijk heel erg te glimmen. Iemand tips & tricks hiervoor?

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 00:27

Suus is de highlighter al weg van j*?

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 00:30

Nee nog niet :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 00:40

Dank jullie wel. Volgens mij is het goed gelukt. Ik vind alleen de ogenschaduw wel iets te donker eigenlijk, maar daar kijk ik nog wel een keer naar. Heb het nu wat uitgeveegd.

Valt nagellak onder make up? Ik had een goedkope, maar dat doe ik nooit meer. Hij gaat er niet fijn op en hoe je iets aanraakt, beschadigd het. Heb ooit duurdere verkocht en weleens geprobeerd en die waren mooi egaal en bleven beter zitten.

Wenkbrauwen laat ik maar zo. Zou wel iets van een gel willen om ze in model te houden. Ze zijn geepileerd, maar gaan weleens hangen.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 21:38

Fiorini schreef:
Superpony, ik zou inderdaad niet te veel ineens gaan doen, dan ga je echt jezelf niet meer zijn.

Ikzelf heb een vette huid en heb graag producten van Yves Rocher. Zo had ik de bb Peau Parfaite van dit merk, vond het altijd goed, maar nu voldoet die niet meer. Ik ben dan ook nog eens iemand die vrij snel begint te zweten in het gezicht en dan begint het natuurlijk heel erg te glimmen. Iemand tips & tricks hiervoor?

Superstille meelezer meldt zich :o
Ik heb echt een ontzettend vette huid, als ik er niks op heb kan ik de hele dag door de olie eraf schrapen. Zweet ook supersnel in m'n gezicht. Gebruik zelf de BB cream van Garnier, de variant voor de vette huid en daar ben ik wel tevreden over. Maar wat echt een onmisbare lifesaver voor mij is is de All About Matt poeder van Essence _/-\o_ _/-\o_
Kost geen drol en werkt echt goed, m'n gezicht blijft de hele dag echt mat. Heb heel lang in een fastfoodzaak gewerkt, hele dagen zweten in veel te warme kleding met m'n smoel boven de dampende olie en zelfs toen hield ie goed := Soms aan het eind van de dag een beetje een 'natuurlijke glow' maar dat is echt niks vergeleken met hoe het eruit ziet als ik het niet gebruik.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 21:39

Ik vind die ook super maar helaas niet CF dus zoek een alternatief :(

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 21:48

Met CF bedoel je cruelty free neem ik aan? Is essence dat niet dan? :wow: :oo dacht dat alles wat hier verkocht wordt proefdiervrij moet zijn toch? Sorry als ik iets doms zeg hoor maar heb me daar nooit zo in verdiept eigenlijk :o

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 22:17

Nee, alles dat ook in China verkoopt moet testen. Dus Garnier, L'Oreal, Rimmel, Maxfactor, Maybelline... Allemaal op dieren getest. Essense foundations enz en BB cream vind ik niet zo goed. Maar heb de bb cream nog niet geprobeerd.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 22:29

Memories schreef:
Fiorini schreef:

Superstille meelezer meldt zich :o
Ik heb echt een ontzettend vette huid, als ik er niks op heb kan ik de hele dag door de olie eraf schrapen. Zweet ook supersnel in m'n gezicht. Gebruik zelf de BB cream van Garnier, de variant voor de vette huid en daar ben ik wel tevreden over. Maar wat echt een onmisbare lifesaver voor mij is is de All About Matt poeder van Essence _/-\o_ _/-\o_
Kost geen drol en werkt echt goed, m'n gezicht blijft de hele dag echt mat. Heb heel lang in een fastfoodzaak gewerkt, hele dagen zweten in veel te warme kleding met m'n smoel boven de dampende olie en zelfs toen hield ie goed := Soms aan het eind van de dag een beetje een 'natuurlijke glow' maar dat is echt niks vergeleken met hoe het eruit ziet als ik het niet gebruik.

Haha ik gebruik ook de Garnier vette huis CC creme.

Én de beste primer der onder: HM. De HM primer is de beste primer. En voor settingspray de witte van Maybelline. Gouden combi :))

Fiorini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 22:33

@memories @eenitraM Die BB van Garnier voor vette huid gebruik ik ook. Ik doe er gewoon mijn dagcreme onder. Settingspray heb ik nog nooit gebruikt, misschien toch maar eens aanschaffen.
De All about matt poeder heb ik ook, werkt wel goed, maar ben niet zo'n fan....

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 22:34

Fiorini schreef:
@memories @eenitraM Die BB van Garnier voor vette huid gebruik ik ook. Ik doe er gewoon mijn dagcreme onder. Settingspray heb ik nog nooit gebruikt, misschien toch maar eens aanschaffen.
De All about matt poeder heb ik ook, werkt wel goed, maar ben niet zo'n fan....

Primer.

Maar geen dagcrème gebruiken voor je make-up. Dat is de goden verzoeken.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 01:17

chimello schreef:
Nee, alles dat ook in China verkoopt moet testen. Dus Garnier, L'Oreal, Rimmel, Maxfactor, Maybelline... Allemaal op dieren getest. Essense foundations enz en BB cream vind ik niet zo goed. Maar heb de bb cream nog niet geprobeerd.

Ow, balen. Daar heb ik dit keer stom niet op gelet, terwijl ik al jaren mascara van body shop heb, omdat zij vroeger volgens mij een van de eerste waren die niet op dieren testte. Heb daar ook de oog make up reiniger van.

Nu baal ik van mn BB creme van Rimmel.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 06:49

Tjah maar de bodyshop is wel onderdeel van L'Oréal en die rest wel weer op dieren.. zo blijf je eigenlijk bezig..zie in de recente lijst dat dit ook geldt voor Urban Decay...

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 08:40

Ik dacht dat Essence en Catrice juist wel CF zijn. Ik vind dat er ook wel een verschil in zit tussen merken die zelf testen doen of laten doen, of merken die verkopen in landen waar het verplicht is. Dan wordt het ingekocht door een organisatie in dat land, en die is dan verplicht om de testen te doen.

Citaat:
essence cosmetics is owned by Cosnova Beauty from Germany where animal testing for cosmetic products has not been permitted since 1998. All of essence products comply with the European and American ingredient, manufacturing, and testing standards. Our suppliers are also held to these same standards and we only partner with the ones that do not test on animals

UD is ook onderdeel van Loreal dacht ik, Loreal is sowieso niet zo'n fijn merk wat dat betreft, maar het is wel een mega groot concern met echt belachelijk veel merken onder zich.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 08:50

Ohja op die manier... ik schrok al even := moet eerlijk zeggen dat ik daar dan niet echt problemen mee heb, anders wordt het wel heel lastig zoeken en kwaliteit/prijs valt dan vaak echt heel erg tegen. Essence/catrice dacht ik zelfs van dat het in die landen niet verkocht wordt.

Fiorini: primer gebruiken inderdaad!!! Met mijn vette huid is dagcreme voor make-up gebruiken echt vragen om problemen, ook cremes die speciaal voor de vette huid zijn. Dan geef je alles al een vettige basis mee en dan druipt het bij mij aan het eind van de dag echt m'n gezicht af. Ik heb een primer van de maybelline master collectie, die egaliseert mooi en geeft van zichzelf al een matte en fijne droge basis mee waardoor echt alles beter blijft zitten.
Setting spray kun je idd ook aan denken, maar geeft vaak wel een dewy finish wat ook niet altijd even succesvol is voor glimgezichtjes.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 08:58

Iedereen moet doen wat hij/zij zelf wilt/fijn vindt. Ik zelf probeer wel proefdier vrij te kopen. Dus ik wilde er niet slecht over praten zeg maar :o

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 11:43

chimello schreef:

Essence is bij mijn weten wel CF?
Staat op Naoki. En zij is toch wel een van de meest betrouwbare bronnen.

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 11:46

Memories schreef:
Ohja op die manier... ik schrok al even := moet eerlijk zeggen dat ik daar dan niet echt problemen mee heb, anders wordt het wel heel lastig zoeken en kwaliteit/prijs valt dan vaak echt heel erg tegen. Essence/catrice dacht ik zelfs van dat het in die landen niet verkocht wordt.

Fiorini: primer gebruiken inderdaad!!! Met mijn vette huid is dagcreme voor make-up gebruiken echt vragen om problemen, ook cremes die speciaal voor de vette huid zijn. Dan geef je alles al een vettige basis mee en dan druipt het bij mij aan het eind van de dag echt m'n gezicht af. Ik heb een primer van de maybelline master collectie, die egaliseert mooi en geeft van zichzelf al een matte en fijne droge basis mee waardoor echt alles beter blijft zitten.
Setting spray kun je idd ook aan denken, maar geeft vaak wel een dewy finish wat ook niet altijd even succesvol is voor glimgezichtjes.

Je hebt heel veel merken die CF zijn, betaalbaar en kwalitatief in orde. E.l.f, make up Revolution, Freedom Make up London, BH cosmetics, Colourpop, Sleek, Wet n Wild en zo kan ik er nog 20 noemen.
Laatst bijgewerkt door Individu op 18-08-17 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 11:47

Phoya schreef:
chimello schreef:

Essence is bij mijn weten wel CF?
Staat op Naoki. En zij is toch wel een van de meest betrouwbare bronnen.

Inderdaad, en zoals Chimelo zegt klopt ook niet helemaal. de merken die eventueel wel verkopen in china, hoeven zelf helemaal geen testen te doen. Dat doet de chinese overheid. Het is wel natuurlijk de keus van de fabrikant om daar wel of niet te verkopen. Maar het is niet zo dat wanneer bijvoorbeeld MAC, die verkoopt in China, ook zelf testen doet voor China.