[HK] Make-up topic: deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nedra

Re: [HK] Make-up topic: deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 22:26

Wij maken op het werk onze tafels en dergelijke altijd schoon met bleek --> water --> 70% alcohol sommige dingen worden dan ook nog bloot gesteld aan UV licht.... Denk dat make-up daar niet zo goed tegen kan. Herpes blijft in je lichaam gewoon altijd bij je. Soms komt het tot uiting (koortslip bijv) en soms niet.

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 22:27

Laten we niet vergeten dat er verschillende soorten herpes zijn. Koortslip herpes is niet het zelfde als soa herpes :)

Nedra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 22:30

Ja er zijn twee typen... maar de koortslip variant kan overal op je lichaam voorkomen... dus ook onder de gordel

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 23:13

Gaat die lipstick dan ook weer terug de verkoop in?

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 23:18

bij jeffree niet, die gaan de prullenbak in, staat in hun FAQ als ik t goed had.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 23:50

Dat vind ik dan eigenlijk ook weer zonde. Kan zoiets dan niet veel beter worden gedoneerd aan een organisatie zoals Look Good Feel Better of een vluchthuis voor vrouwen

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 23:50

Niniane schreef:
Gaat die lipstick dan ook weer terug de verkoop in?

Als het goed is worden alle producten die geretourneerd worden in de USA weggegooid. :j
Ik zou overigens willen dat wij hier producten zouden kunnen retourneren. Vooral met skincare zou dat een groot verschil maken denk ik.

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 23:52

Niniane schreef:
Dat vind ik dan eigenlijk ook weer zonde. Kan zoiets dan niet veel beter worden gedoneerd aan een organisatie zoals Look Good Feel Better of een vluchthuis voor vrouwen

Hmmm daar valt aan te twijfelen. Aan de ene kant natuurlijk wel, maar producten die al gebruikt/geopend zijn, zijn in principe niet meer 100% hygiënisch. Ik weet niet of ik het dan zo verantwoord vind om die producten te doneren, als het misschien kan leidden tot herpes/ooginfecties etc.

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 23:52

Ik denk dat Feel Good Look Better geen 2ehands aanneemt, gezien ze met erg zieke mensen werken vaak. Die kunnen van de kleinste bacterie letterlijk doodziek worden.

Wij maken onze lipsticks en potloodjes etc altijd met 70% alcohol schoon. En onze brushes met brush cleanser na iedere klant.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 23:57

Ik heb wel ooit gelezen dat je in de US of Canada kan doneren aan vluchthuizen of daklozenopvang. Er is daar geen budget voor en het helpt bij vergroten van baankansen.

Vind het wel een mooi idee. :j

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 00:20

Dat is inderdaad dan anders ja.

Weet wel dat veel beautybloggers in NL wel heel veel doneren aan verschillende stichtingen :) komt het in iedergeval nog van pas :)

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 04:38

Het herpes virus leeft toch maar kort buiten het lichaam? Dus op een lipstick oid als het zo zou zijn. Daarnaast schijnt 80% van de mensen het virus met zich mee te dragen maar komt het bij een klein deel slechts tot uiting in de vorm van een koortslip (of erger). Alcohol is volgens mij meer dan voldoende omdat het 1. Kort buiten het lichaam leeft en 2. Dan zou je dus nooit meer een glas uit de horeca willen hebben want die gaan maar gewoon in de vaatwasser. Of andermans toetsenbord of een kast aanraken waar iemand met een koortslip heeft aangezeten :') imo een typisch geval van een mug een olifant maken, dan kan je om elke scheet wel jezelf gaan baden in bleek,water en daarna nog alcohol.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 07:39

volgens mij is idd het merendeel van de mensen gewoon drager van dat virus, alleen bij de meeste komt het niet tot uiting, dus ik zou mij er niet te druk om maken!
IK ga van het weekend mijn eerste UD lippenstift kopen! Spannend! :)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 08:03

Ik snap ook wel dat make-up niet teruggenomen word. Een winkel kan het ook niet weer in de verkoop doen namelijk. Wat ik dan wel beter zou vinden, is om makkelijker om te gaan met proefjes. Voor veel mensen zou dat wel de drempel verlagen om duurdere producten aan te schaffen. Zeker als het gaat over producten als gezichtsverzorging en foundation/concealer van high end merken.

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 08:47

Ja dat inderdaad Lino. Dat gedoe met proefjes soms vind ik zo onnodig. Ik ga echt geen dure foundation kopen als ik het niet eerst kan testen.

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 09:12

ik heb dat herpes virus. Gekregen van mijn moeder tijdens de geboorte (ging toen bijna dood, is heel dodelijk voor pasgeboren babys).
Ik heb ongeveer 1x in de 3 maanden zo'n koortslip. Vooral als ik veel stress heb of door extreme weerswisseling. Ik gebruik bijna iedere dag de testers van mac, gezien wij onze lippen daar mee doen in de counter. Ik krijg er nooit een koortslip door, ondanks dat ik heel gevoelig er voor ben. De alcohol helpt dus wel degelijk voldoende dodend :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 09:15

Ikke niet testen?
Ikke niet kopen...tres simpel
Mijn huid is nogal overgevoelig voor van alles en nog wat , heb al zoveel weg kunnen gooien door de tijd heen en daar ben ik dus ontzettend klaar mee.
Zonde van mijn geld en van het product wat je ongebruikt de kliko in knikker.
Heb al wel eens met een eigen potje in een de winkel gestaan.paar pompjes product er in en weer naar huis :+
Ben later terug geweest om het daadwerkelijk te koen nadat bleek dat ik er tegen kon en de kleur goed was
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 29-06-16 09:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 09:34

Nedra schreef:
Wij maken op het werk onze tafels en dergelijke altijd schoon met bleek --> water --> 70% alcohol sommige dingen worden dan ook nog bloot gesteld aan UV licht.... Denk dat make-up daar niet zo goed tegen kan. Herpes blijft in je lichaam gewoon altijd bij je. Soms komt het tot uiting (koortslip bijv) en soms niet.

Herpes kan niet overleven zonder gastheer. Vandaar dat reinigen met 70% ethanol voldoende is.
Als je het echt helemaal zeker wilt weten moet je reinigen met chloor of dna-away

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 09:45

Elke, kan je de liquid en de vernicolor (ofzo :P ) lipsticks ook testen in een mac store? Want die kan je toch niet schoonmaken?
Ik ben van plan om volgende week voor het eerst een mac binnen te stappen :+

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 09:47

liquid kan je testen met een schoon kwastje toch?

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 09:49

Damned schreef:
Elke, kan je de liquid en de vernicolor (ofzo :P ) lipsticks ook testen in een mac store? Want die kan je toch niet schoonmaken?
Ik ben van plan om volgende week voor het eerst een mac binnen te stappen :+

Je bedoeld de versicolor lipstain denk ik :)
Wij knippen bij de testers van de glosses, liquids, mascara's etc het aanbreng applicatortje eraf. Als je dat wilt testen, moet je even een medewerker aanspreken. Wij geven je dan een applicator die eenmalig er in kan doen. Zo komen er geen vuiltjes in!

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 10:33

Even snel een foto op kantoor, look van vandaag.Ik ben eeuwig verslaafd aan velvet teddy. Hij is letterlijk bijna op. :')

Afbeelding

Alleen mijn rechter wenkbrauw wou vanochtend niet mee werken. >;)

Yltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 11:03

Mijn leven :+
Afbeelding

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 11:12

Yltje schreef:
Mijn leven :+
[ [url=m/DOuzTL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zag em ook al ja hahahaha

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 11:15

aardig accuraat :') ik mag nu voorlopig echt niet meer, in oct vakantie naar london, daarvoor nog een bruiloft, reunie, conventie :')