Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 15:23

Welkom WillemYntJee :)

Ik heb ook een vetpercentage die hoger is dan wat een vrouw maximaal mag hebben maar ik ben ook niet super dik.. kun je na gaan hoe snel dat al gaat!
Wat ik doe om mijn macro's bij te houden is alles in te vullen op de app myfitnesspall. Je kan daar je gewicht en je streefgewicht invullen (naast wat andere info) dan berekent die app hoeveel kcal je per dag mag eten. Wat je alleen even zelf moet bijstellen is hoeveel gram koolhydraten, eiwitten en vetten je mag per dag. Je kan daarbij aanhouden: 1,5 -2 gram per kilo lichaamsgewicht aan eiwit, 1 gram per kilo lichaamsgewicht aan vet en de rest aan koolhydraten. Dus wanneer je 100 kilo weegt dan is het 100 gram vet per dag 150-200 gram eiwitten en de rest aan koolhydraten :) Succes!

WillemYntJee

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 15:31

Topic doorlezen ben ik zeker van plan, maar voor nu vond ik 193 pagina's toch wat veel ;-)

Kan je bij die app ook invullen wat je eet dat hij uitrekent hoeveel je gehad hebt? Dat zou helemaal makkelijk zijn.
Zag al dat er regelmatig eetlijstjes gepost werden daar kan ik misschien nog wat inspiratie uit op doen, VL mag ook wel wat kilo's kwijt maar we zijn met name qua avondeten de laatste tijd wat inspiratieloos. Vooral veel pasta enzo

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 15:32

Welkom WillemYntjee :D

En dat recept ziet er idd erg lekker uit :oo

En een veulentje woohooo! *\o/* <3

Mijn lijstje voor vandaag:
O: Twee volkorencrackers met runderrookvlees, een ontbijtkandijsuikerkoek met een laagje boter :Y) en een beker halfvolle melk.
L: een halve mango en een volkorencracker met runderrookvlees
D: Een ribkarbonade met volgens mij bruine bonen(mehhhh bruine bonen :'))
T: Denk een stukje watermeloen

D: Water
B: Geen
En ik moet nog een hartig tussendoortje ofzo, iemand daar een idee voor? Zie in mijn fitnesspall veel eiwitten en weinig vet. Dus misschien moet ik anders toch maar naar de winkel voor een paar noten?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 15:35

Ik heb in die app nog een beetje ruzie met het invoeren van porties/hoeveelheden. Soms is de standaardhoeveelheid heel onlogisch en soms heb ik zelf geen idee hoeveel ik precies gegeten heb van iets.

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 15:41

manzano schreef:
Ik heb in die app nog een beetje ruzie met het invoeren van porties/hoeveelheden. Soms is de standaardhoeveelheid heel onlogisch en soms heb ik zelf geen idee hoeveel ik precies gegeten heb van iets.

Klopt. Vind ik ook heel lastig. Vaak gok ik gewoon een beetje. Ik had op internet opgezocht hoeveel calorieën er in 1 mango zitten. Dit is dan 135. Heb een halve gegeten, dus zoek ik in de app ongeveer met de helft van calorieën zat ik ongeveer op 110/120 gram.

Met vleeswaren tel ik ongeveer hoeveel plakjes er in zitten en deel ik door het aantal gram }:0 .

Stukjes vlees kijk ik hoeveel gram er in zit en stel er zitten twee stukjes in deel ik hem gewoon door twee.

Een weegschaal is het handigst natuurlijk maar goed :Y)

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 15:44

WillemYntJee schreef:
Topic doorlezen ben ik zeker van plan, maar voor nu vond ik 193 pagina's toch wat veel ;-)

Kan je bij die app ook invullen wat je eet dat hij uitrekent hoeveel je gehad hebt? Dat zou helemaal makkelijk zijn.
Zag al dat er regelmatig eetlijstjes gepost werden daar kan ik misschien nog wat inspiratie uit op doen, VL mag ook wel wat kilo's kwijt maar we zijn met name qua avondeten de laatste tijd wat inspiratieloos. Vooral veel pasta enzo

Die app weet hoeveel kcal en macro's er in producten zitten. Soms vind hij ze niet dan kan je de barcode scannen maar soms komen daar hele andere producten uit hoor haha.

Ik heb soms met een banaan dan staat er 1 stuk banaan 100 kcal en bij de andere 150 :+ Ipv dat het op gewicht gaat..

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 15:48

Laatst bijgewerkt door MevrouwtJ op 16-06-15 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 15:50

manzano schreef:
Een bh met kipfilet snap ik nog :') :D :D

(geintje :P)

:') :')

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 15:52

Ik gebruik geen app maar mijn gevoel, verstand laten we maar achterwege want als ik echt die app ga gebruiken sla ik door :')

Vanavond eens vragen hoe je het beste babyvet kunt verminderen, frustratie op en top hier }>

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 16:08

MevrouwtJ schreef:
En ik moet nog een hartig tussendoortje ofzo, iemand daar een idee voor? Zie in mijn fitnesspall veel eiwitten en weinig vet. Dus misschien moet ik anders toch maar naar de winkel voor een paar noten?

waar zie je dat precies staan van je eiwitten en vet ? :o

Welkom WillemYntjee!

overigens heb ik ook onwijze moeite met het invoeren van de grammen etc in de app.
gister toevallig salade gemaakt bij m'n ouders die een weegschaal hebben, maar denk dat ik er binnenkort echt maar een ga kopen

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 16:17

Lis_Ol schreef:
MevrouwtJ schreef:

waar zie je dat precies staan van je eiwitten en vet ? :o

Welkom WillemYntjee!

overigens heb ik ook onwijze moeite met het invoeren van de grammen etc in de app.
gister toevallig salade gemaakt bij m'n ouders die een weegschaal hebben, maar denk dat ik er binnenkort echt maar een ga kopen

Je opent links het menu, dan ga je naar voeding. Dan krijg je een lijstje met in de titel: voedingsgegevens staan rechts daarvan een cirkeldiagram en een lijstje. Klik op de cirkeldiagram :D. Hier zie je dan hoeveel procent je van koolhydraten, eiwitten en vet op hebt en wat je doel is.

mies_dummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 17:15

Hoi iedereen!
Ik heb het topic redelijk door gelezen en wil me graag aanmelden.
Misschien dat dit topic extra steuntje kan geven en nieuwe ideeën.

Ik probeer ook met de app myfitnispall en vind deze erg fijn.

Mijn doel is om onder de 1450 calorieën te blijven.

Wat voor mij een groot struikelblok is zijn minder koolhydraten, een goed ontbijt (ik houd niet zo van ontbijten) en gezonde tussendoortjes.

Dus ik hoop dat ik ook mee mag doe :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 17:30

Als je dingen als bananen zoekt kun je het beste zoeken op "banaan nevo"
Dit is iig een ggoede bron. Het blijft lastig als je van 1stuks uit gaat, een appel uit de super is niet vergelijkbaar met de joekels die de boer hier verkoopt om maar wat te noemen.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 17:41

Ik heb hetzelfde met appels 1 stuk zou 125 gram zijn. Ik heb een royal gala appel zijn niet klein maar ook niet groot en dat weegt al 400 gram. Zelfde net met een glas melk ik schenk uit een pak van 500 ml ongeveer de helft maar mijn weegschaal gaf boven de 400 aan.. Ik ben nu me avondeten aan het maken maar ben echt aan het trillen van de honger. Kan voor me gevoel echt niet aan zoveel kcal zitten. Ga vanavond denk maar gewoon opscheppen naar behoefte want dit is niet goed :n

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 17:53

Hoi! welkom alle nieuwe mensen! En succes met het behalen van jullie doelen!

Mijn lijstje voor vandaag:
O: havermout, halve appel, wat rozijntjes, theelepeltje honing en een snufje kaneel
L: 2 volkoren sneetjes brood, een met ei en een met pure biologische chocopasta haha! En twee crackers (hele dunne) met kaas.
A: twee volkoren sneetjes brood met een ovenkroket en ik denk nog wat rauwkost voor de vitamientjes.

B: een uur buiten gewandeld met clienten op stage en eigenlijk de hele dag door aan het lopen geweest.
D: water, thee, een kopje koffie met wat houdbare melk en een glas cola light.

Vanavond misschien nog een stukje fruit of een ander klein tussendoortje.
Veel khd vandaag maar op mijn stage eet ik mee met de clienten dus heb ik weinig keus.. (En we zijn nu gewoon te lui om te koken thuis haha)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 18:16

xNathaliee schreef:
Ik heb hetzelfde met appels 1 stuk zou 125 gram zijn. Ik heb een royal gala appel zijn niet klein maar ook niet groot en dat weegt al 400 gram. Zelfde net met een glas melk ik schenk uit een pak van 500 ml ongeveer de helft maar mijn weegschaal gaf boven de 400 aan.. Ik ben nu me avondeten aan het maken maar ben echt aan het trillen van de honger. Kan voor me gevoel echt niet aan zoveel kcal zitten. Ga vanavond denk maar gewoon opscheppen naar behoefte want dit is niet goed :n

Maar ml en gram zijn ook heel iets anders he ;) Dus dat kan gewoon.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 18:23

Bluhh ik had ontzettend smerig avondeten.. Wel een klein toetje gehad, hoop dat ik het hier op red :=

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 18:24

Maar 10 ml is 1 gram toch? Dan zou 500 ml 50 gram moeten zijn. Hoe komt mijn weegschaal dan aan 400 gram melk? Of haal ik nu dingen door elkaar :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 18:31

Dat lijkt me wel heel stug Nathalie, ik denk dat 10 ml wel wat meer weegt dan 1 gram. 10 ml water zou namelijk al 10 gram zijn en ik denk dat melk zwaarder is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 18:32

Citaat:
Melk, vermenigvuldigen met 1,03. Vermenigvuldig het aantal ml melk met 1,03 voor de massa in grammen. Dit is voor volle melk, afgeroomde melk ligt dichter bij de 1.035, maar dit verschil is niet significant genoeg voor de meeste recepten.[1]

http://nl.wikihow.com/Milliliters-omzetten-naar-grammen

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 18:43

gribaldi schreef:
Area51 schreef:
Mmmh die had ik ook gemaakt laatst! Is echt heel erg lekker.

O; fruit (halve banaan, 100 gr galia meloen, 1 abrikoos) en een rijstwafel met pindakaas
T; meergranen bh met kipfilet
L; meergranen pistolet met geroosterde kipstukjes, katjangsaus en beetje gesmolten kaas :o, bh met smeerkaas chili
T; merci chocolaatje (=oeps 2), miss eind van de middag nog een rijstwafel als ik veel trek krijg
A; ?

B; paardrijden, wei uitmesten, 40 min KT en dan nog een boel heen en weer fietsen :j

Een bh met smeerkaas :') ?

Idioot :') BoterHam. Zat eerst een tijdje actief in het lijstjes topic en wat trekjes overgenomen :Y)

mies_dummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 18:55

Als newbe maar mijn lijstje eens opschrijven.

O: pak Goedemorgen drink ontbijt abrikoos/perzik (wel de hele ochtend over gedaan)

M: sla (gemengd) met paprika, 2 cherry tomaatjes. Komkommer plakjes met schil en ui snippertjes. Ohja en een kopje thee.

A: 1.5 verse runder worst, bloemkool en een schepje aardappels en een schaaltje komkommer zonder schil.

T: banaan, 2 snack A jacks

D: 3 koppen thee, 1 glas dubbelfris

B: half uurtje skaten en een half uurtje yoga

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 20:05

Oke dat verklaart de melk dan maar ik denk sowieso dat mijn weegschaal niet helemaal lekker is..
Even snel op de body en fit shop gekeken maar die kokosolie is echt calorie rijk. 100 gram is 878 kcal. Is daar geen calorie armer maar net zo gezond of misschien gezondere variant voor? Dacht dat ik met kokosolie wel goed bezit was..

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 20:10

Het is gezond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 20:10

Kokosolie is inderdaad een verantwoorde keuze.