Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 11:55

MissBonny schreef:
Jolien87 schreef:
Ik dacht dat mountainclimbers mijn ultieme nachtmerrie waren, tot ik kennismaakte met burpees. Pure horror!

Gisteren zei iemand op die bootcamp, en ik dacht nog wel dat burpees van die schattige beestjes waren :))

Haha er is NIKS schattigs aan burpees _-:(

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 13:17

Ik moet nog met burpees kennismaken. Ontmoet ik die ook tijdens level 3 of 4 van ripped?
Het doet me denken aan een soa (herpes op zn engels) of een boer (boer als in; lucht die uit je mond komt :j)

Net level 2 dag 2 gedaan. Ging weer lekker. Nu met een zomersmoothie (rood fruit en havermout) weer verder aan het werk en straks paardlief trainen :)

dormy

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 13:31

Bedankt voor de tips allemaal!

Ik denk dat het inderdaad ook wel een beetje van verveling komt. Voor deze stage had ik geen tijd voor snoepen, want ik ging hup gelijk door naar stal. Nu is dat helaas anders, ik ben nu vooral veel bezig met verslagen. Juist als ik met verslagen bezig ben gaan mijn gedachten al snel uit naar eten :P Ik neem in ieder geval geen koekjes etc. meer in huis en ik heb het ook al aan mijn vriend doorgegeven dat hij ze goed moet verstoppen en me niks moet geven hahaha.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 22:23

Jotoma schreef:
Ik moet nog met burpees kennismaken. Ontmoet ik die ook tijdens level 3 of 4 van ripped?
Het doet me denken aan een soa (herpes op zn engels) of een boer (boer als in; lucht die uit je mond komt :j)

Net level 2 dag 2 gedaan. Ging weer lekker. Nu met een zomersmoothie (rood fruit en havermout) weer verder aan het werk en straks paardlief trainen :)

Hoe is leven 2 vergeleken bij 1? Ik ben bijna aan 2 toe. :D Vond level 1 trouwens best makkelijk. :o Maar wel veel leuker dan de Shred door de afwisseling. :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 10:48

Level 2 is moeilijker, maar ik vond het het minst leuke level door de planks. 3 vind ik heel leuk daarentegen! Lijkt op Killer Buns.

Vandaag start ik met weken 3 en 4 van Body Revolution, en dus twee nieuwe workouts. Ik heb er al zin in!

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 11:49

Vinden jullie mountain climbers echt zo erg? Die vind ik juist leuk haha :')

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 14:46

Bah neen, dat vind ik echt krengen! Ik word na een jaar en vier maanden nog altijd boos van planks :=

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 16:54

@loose: ik vond level 1 echt niets aan. Werd er totaal niet moe van en het ging zo traag. Level 2 een stuk leuker en meer variatie, nog steeds niet mega vermoeiend of zwaar.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 21:18

Oh planks. -O- Ik vind planks zelf niet zo erg, alleen dat de hele tijd op mijn handen steunen vind ik maar niks. In level 3 van de Shred moet je ook een paar van die oefeningen met je handen achter elkaar doen, de hel. :')
Jotoma: Ik vind die traagheid wel meevallen eigenlijk. :o Komt denk ik doordat de krachtoefeningen minder lang duur en er meer verschillenden zijn. Ben benieuwd naar level 2. :)

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 23:28

Liever planks dan burpees :') rot dingen bah!

Morgen een lam dagje, gym is dicht dus heb geen beschikking over matje of gewichten, dus dan maar lam met halve liter flesjes op mn kamertje aan de slag. Beter iets dan niets!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 07:20

@loose: ik vind juist kracht lang duren. 3 minuten kracht, 2 min cardio en 1 min abs. En die 3 minuten herhaal je dan ook nog de eerste 3 oefeningen en daar word ik niet moe van. Tussen de cardio oefeningen zitten 5 minuten, dus dan ben je al weer ff op adem.
Planks geven mij last vd schouders, maar daar heb ik sowieso al veel spanning zitten.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 10:12

Ik ben eerlijk gezegd bang voor de overstap van 30DS level 1 naar level 2 :=

Ik heb vandaag trouwens voor het eerst (bij lv. 1) anderhalve liter flesjes gebruikt ipv halve liter flesjes (muv de side lunges en achterwaartste lunges, maar volgende keer ga ik ook bij de side lunges die doen). Geeft een stuk meer voldoening, hoop dat ik hierdoor ook eerder spieren krijg in mijn armen.

Morgen weer NMTZ doen ... hoe lang zal het duren voordat die WO ook went/gemakkelijk wordt?

De push ups gingen vandaag goed trouwens. Ik houd nog wel steeds mijn knieën op de grond maar het gaat mij nu eventjes om het diep naar beneden komen en weer omhoog komen. Nu laat ik mij zeg maar door mijn armen vallen naar beneden en druk ik me omhoog, is dat correct?
Zo ja, dan ging het vrij goed vandaag :j

Ik ga iedere donderdag armpje drukken met mijn vrienden. Ik win nooit. Maar mijn wraak zal zoet zijn }:)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 11:34

Na 1,5 jaar uitstellen heb ik vandaag level 1 van de 30DS gedaan. Onderburen zijn niet thuis dus ik heb m'n kans gegrepen :D. Elke dag een workout lukt helaas niet doordat ik het best druk heb met mijn werk en daarnaast sowieso al 3x per week sport.
Ik vond het leuk en het half uurtje was zo om. Maar ik vond het ook echt best makkelijk, kon de oefeningen in Nathalie-style meedoen. Om het nou nog 9x te doen gaat misschien wel vervelen... Wat denken jullie, zal ik wat sneller overgaan naar level 2? Of kan ik beter een ander programma doen?

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 12:32

@Plien91 Ik zou gewoon gelijk naar level 2 gaan hoor :j Ik heb level 1 2x gedaan en daarna ook met level 2 begonnen. Bij level 1 had ik echt het idee dat ik niks gedaan had, bij level 2 is dat wel anders :D

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 14:08

Persoonlijk zou ik met zwaardere gewichten aan de slag gaan, meer springen en meer reps doen :)
Maar dat is natuurlijk net wat je zelf leuker vindt.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 14:36

Loose schreef:
Oh planks. -O- Ik vind planks zelf niet zo erg, alleen dat de hele tijd op mijn handen steunen vind ik maar niks. In level 3 van de Shred moet je ook een paar van die oefeningen met je handen achter elkaar doen, de hel. :')
Jotoma: Ik vind die traagheid wel meevallen eigenlijk. :o Komt denk ik doordat de krachtoefeningen minder lang duur en er meer verschillenden zijn. Ben benieuwd naar level 2. :)
Dat steunen inderdaad. Bij het laatste level van de shred gingen mijn handen soms ook tintelen of zo, heel raar gevoel.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 17:36

Ik ben blij dat ik morgen een rustdag heb want zo te voelen heb ik goed getraind deze zes dagen. :')

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 10:57

Zo nmtz af, even wat drinken en een rondje lopen en dan level 2 30DS er achter aan. Druk dagje vandaag, geen tijd om twee keer naar de gym te gaan, dus even doorbuffelen

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 14:14

Ik heb drie dagen level 130ds gedaan en werd toen ziek. Heb vier dagen niks gedaan (alleen wat buikspier oefeningen) en vandaag weer level 1. Ik ben nog steeds aan het snotteren, dus moest af en toe even stoppen om op adem te komen, maar het ging me een stuk beter af dan ik had verwacht. Daarna nog begonnen aan level 1 van 6week6pack omdat ik nieuwsgierig was. Vind het een hartstikke leuke training, maar heb hem vandaag neit helemaal af kunnen maken omdat ik dus aan het hijgen ben als een nijlpaard. Ik hoop dat ik me volgende week dusdanig goed voel dat ik beide workout achter elkaar kan doen!

Raden jullie trouwens nu aan om opnieuw te beginnen met de 10 dagen van level 1 (van de 30 day shred), omdat ik nu vier dagen niet gedaan heb? Of gewoon de 10 dagen vol maken en door naar level 2? Ik heb vandaag alle oefeningen ook gewoon op advanced niveau mee kunnen doen zonder moeite (behalve de push ups :') )

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 14:24

Ik zou gewoon herbeginnen :) De shred is echt ontworpen om elke dag te doen.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 16:03

Ooohh ik heb twee vrije dagen gehad :o ik ga zo verder met ripped level 2. Vanaf maandag ripped level 3.

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 19:04

Ik heb 4 dagen vrij gehad, van jillian michaels, in Frankrijk wel gewoon hard gelopen en gezwommen en gegolfd met de hoge piefen :')
Sinds 1,5 week al een zere elleboog en sinds gisteren kan ik niets meer. In Frankrijk al bij een kennis geweest die sportfysio is. Hij vermoedde een tenniselleboog of een ontsteking van de aanhechting van de triceps oid.
Anyway, ik kan niets meer, er op steunen met planken niet, opdrukken, biceps, niets! -O-
Straks maar een rondje hardlopen en daarna de beachbabe, daarbij doe je niets belastende met je armen.

Helaas kan ik donderdag pas terecht bij mijn fysio.

Heeft iemand tips wat ik nog meer kan doen, waarbij je geen kracht hoeft te zetten op je arm of te veel buigen en strekken?!
Ik ken nog niet alle JM programma's misschien zit er nog een tussen waarbij ik mijn arm kan ontzien?

@plien: we kunnen handjes schaken, ik heb ook onderburen en wacht nog tot ze gaan klagen ;)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 07:50

Ai tenniselleboog. Been there :( (had ook slijmbeursontsteking en golfarm erbij) ik zou dan de focus op de beenoefeningen leggen. Verder hardlopen of fietsen.
Ik weet niet welke jm programma's zonder armoefeningen zijn.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 11:46

Poeh wat zitten er veel planks in week 2 van de ripped..

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 07:52

Ik ga proberen JM een beetje na te apen, met het 3-2-1 princinpe alleen dan met de oefeningen die ik echt leuk vind. Ik ga ook vragen of de LO-docent eventjes zou willen controleren of ik geen spiergroepen vergeet ...

Zou dat een slimme oplossing zijn?

Ik begon gisteren nml. weer met NMTZ maar ik beleef er gewoon geen plezier aan, met 30DS wel. Dus als ik nu meerdere variaties op de 30DS maken ... :+