[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lous

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 20:03

En dan alles wat te groot is de deur uit :D
Voelt nog beter.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 20:04

Haha zeker! Ik hou wel een oude broek als vergelijkingsmateriaal :D

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 20:05

Idd. Ik had toen een broek gehouden die eerst veel te strak zat en ik daarna in 1 keer van mijn kont naar beneden kon trekken. Uiteindelijk is die ook bij het goede doel beland.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 22:04

Jahoor! Ga ik net naar de wc, die ik de kraan aan zonder op te letten, ligt mn telefoon in de wasbak.. kapoet. Kon er ook nog wel bij, grrrrrr

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 22:24

Kijken jullie ook Obese :D?

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 22:30

Nynke1 schreef:
Kijken jullie ook Obese :D?

Ha, niet alleen mn iphone is nat geworden, ook de tv doet het hier niet ;(

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 22:34

Jazeker, net gekeken! :D

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 22:41

Jaa heb het ook net gekeken, echt heftig he Nynke.
Hoe gaat het het lijnen trouwens bij jou? Ik ga morgen weer wegen. =)

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 23:49

I'mm baaa-aackkk, ( even een scene van southpark :') )
hier gaat het vrij goed nu ik me niet meer weeg.
ik meet nu alleen de omvang van mijn buik iedere avond,
mm per mm word het minder, ook al heb ik een slecht weekend gehad,
heb ik alsnog redelijk wat beweging gehad ( normaal heb ik dat niet in het weekend )

is er nog iemand naar open dag van fontys eindhoven geweest?
ik heb zoveel goodies meegenomen, ik maak zo ff een foto ( wat ben ik toch een schoft :') )

nu fftjes mijn oefeningen doen hier, en dan morgen weer een frisse werkdag :D

Nynke, nah, normaal kijk ik het wel, maar vriend heeft er een hekel aan :')

Denice, hopelijk doet je tv het snel weer, zo merk je maar hoe moeilijk het leven is zonder electronica

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 00:42

Avond! :)

@Madeira: Het gaat nu weer prima. Bedankt! :)

Ik ga vanaf morgen maar weer eens flink aan het sporten.
Was een kilo aangekomen, van twee week niets doen. Viel mij nog mee gelukkig.

BlackDancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 04:16

Hallo iedereen!! Mag ik ook meedoen? (:

Sinds een tijdje maak ik me echt zorgen over mijn gewicht namelijk...
Ik ben nooit dik geweest of iets, en ik was altijd redelijk tevreden met mijn lichaam. Totdat... Ik dit jaar een jaar high school ging doen in... Amerika. Tsja, inmiddels zit ik hier nu 5 maanden met nog 4 maanden te gaan, en ik ben behoorlijk aangekomen :( het eten hier... Ugh. Ik mis mn bruine brood want dat hebben ze hier gewoon niet vers. Nooit verse groenten, veeeelste veel vlees, pancakes als ontbijt en ga zo maar door. Ik woon in een gastgezin dus zij bepalen wat er in huis is (ik doe soms wel verzoekjes maar ik wil ook niet te veel mn eigen aparte eten hebben weetjewel).

Ik ga de komende maanden zo gezond mogelijk proberen te eten, maar ik zie mezelf ook geen gewicht kwijtraken met het eten hier (ondanks dat ik elke dag doordrweeks twee uur basketbal :S)

Nu zat ik zo te denken als ik straks weer thuis ben, zou een of ander dieet waarmee je veel gewicht kwijtraakt in korte tijd helpen als ik daarna weer verder ga met mijn gezonde eetpatroon? Of zou ik dan alsnog een jojo effect krijgen?

Mijn gameplan :P
- meer fruit eten
- kleinere porties
- water drinken alsof het mijn baan is
- veel blijven sporten (komt goed :D)
- meer groenten minder vlees
- eindelijk eens zelfbeheersing krijgen en slechte dingen laten staan xD (grootste probleem...)

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 09:03

@Deniece, dat is kl*te zeg.. Ik ben zo verslaafd aan mn telefoon, ik zou denk gek worden. :=
@Develtjh, fijn dat je een methode heb gevonden wat werkt. Welke oefeningen doe je als ik vragen mag?
@SdaphneS, goed dat je weer gaat sporten. Ga je ook naar de sportschool of doe je het voor jezelf?
@Blackdancer, dat is lastig zo in Amerika, ik denk dat ik al die lekkernijen ook moeilijk kan weerstaan. Ik raad je aan om in Nederland op een
gezonde manier af te vallen, de kans is anders groot dat je een jojo effect krijgt.

Im happyyyyyyyy *\%/*

Vorige week 100 gram aangekomen en deze week precies hetzelfde gedaan en deze week 2,2 kg afgevallen.
Terwijl het nog wel mn maandelijkse feestje is. B-)

Zit nu in 3 weken tijden van de 76.1 naar de 73.0.

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 09:06

Netjes!!! Winner!

Hier nu 71,9kg en daarmee dus 6,9kg afgevallen en nog 6,9kg te gaan!
Maar mijn eerste doel is 70kg!! Dus daarvoor nog 2kg te gaan want wil er graag onder zitten.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 09:08

:wave:

Mag ik me hier ook melden?
Ik lees al een poosje mee en wil nu toch wel mee gaan praten.

Ik ben niet veel te zwaar, maar er mag zeker wel 8 tot 10 kilo vanaf. Ik was 3 weken geleden met shredden (praat ook in dat topic mee), maar de kat vond het nodig om zijn poot te breken en toen raakte ik uit het ritme van elke dag sporten. Maar ik moet nu echt weer, de zomer staat voor de deur en in maart nog eens beginnen is te laat.

Ik ben 172 cm en weeg op dit moment 72. Dit wil ik graag terugbrengen naar 62/64 kilo (vind het wel fijn om altijd iets aan speling te hebben in mijn gewicht, want 1 vast gewicht ga ik toch nooit redden).
Ik werk 40 uur in de week als managementassistente en zit dus veel. Maar ben buiten het werk wel erg actief. Ik ga morgen opnieuw beginnen met shredden en als het weer iets beter is dan wil ik ook wel graag weer gaan hardlopen.......

Nou als jullie nog meer van me willen weten dan hoor ik het wel.........

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 09:33

@Winner,
Ik doe vooral buik en rug spier oefeningen.
Crunches en push ups en zo.
Dat doe ik via android Apple virtuagym.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 09:54

blackdancer dat is heel herkenbaar. Ik heb door australiè gereist, natuurlijk niet hetzelfde als jij want ik had wel invloed op wat ik kocht, maar fruit en groente was best aan de prijzige kant en natuurlijk erg veel alcohol en ook geen normaal bruin brood (enkel witte toast) ik woog echt op mijn zwaarst toen ik daar zat. Maar toen ik thuis kwam en gewoon weer mee at wat de pot schaft, weer dagelijkse klusjes ging doen en weer ging sporten zat ik echt binnen no time weer op mijn oude gewicht!

Winner Eindelijk haha! ik weeg weekje voor mijn maandelijkse periode ook wat meer hoor ;) Dus dat kan het best geweest zijn! Nu zo lekker door doen!

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 11:40

Ik ben bang dat ik geobsedeerd word door de weegschaal ik sta er wel twee keer per dag op. Ik had gister voor genomen niet op de weeg schaal te staan en pas zondag weer. Vanochtend er alweer op gestaan. Hoeveel kilo verschillen jullie sochtends en savonds ik 1.1 kilo.

ilske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 11:45

Goede morgen!

Geobserdeerd door de weegschaal is een herkenbaar verhaal, meestal weeg ik woensdags en zaterdags. In ieder geval alleen als ik vrij ben/late dienst heb. Ik ga er savonds nooit op staan.. Wil alleen wegen als ik op mijn lichts ben :+

Oh ow wat zijn die weekenden toch lastig |( Had mezelf zo voorgenomen om alleen zaterdag avond mezelf te buiten te gaan met iets lekkers! Dus daarvoor wat lekkere dingen in huis gehaald. Helaas ging het gister mis, had zon baaldag dus EN te veel gegeten, EN taart en een roseetje bij een verjaardag op EN savonds friet gegeten.. Bleh nu baal ik als een stekker!

Echt als er geen weekenden bestonden zou ik zo 5 kilo lichter zijn.. Nou ja nu maar vol aan de bak, net havermoet op en zo een uurtje sporten..

Blackdancer en Sakkia welkom!

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 12:11

caj2008 schreef:
Ik ben bang dat ik geobsedeerd word door de weegschaal ik sta er wel twee keer per dag op. Ik had gister voor genomen niet op de weeg schaal te staan en pas zondag weer. Vanochtend er alweer op gestaan. Hoeveel kilo verschillen jullie sochtends en savonds ik 1.1 kilo.

Ik ga er alleen 's ochtends op staan, heel bewust. Je eet niet iedere dag hetzelfde, dus is het bedrieglijk om met een volle maag op de weegschaal te gaan staan. Ik weeg wel iedere dag, maar dat komt omdat ik het anders aan het einde van de week vergeet, nu is het voor mij een soort van vast ochtenddingetje geworden.

En ik val juist het meest af in het weekend, ik moet vaak sowieso de zaterdag werken, en een enkel keertje ook de zondag, en moet ik niet werken dan vind ik wel wat om te doen rondom het huis of ik ga met paardlief een heel eind rijden.

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 13:12

Ja ik wou ook elke ochtend wegen alleen heb ik in het begin elke avond gewogen en ik vul dat in op voedingcentrum en om nu in eens ochtend in te vullen vind ik eigenlijk smokkelen:P

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 13:15

Weekeinden zijn bij mij ook het lastigst, dan is er altijd wel wat met vrienden te doen; uiteten, bios, stappen, nazitten in de kantine.

Ga vanmiddag houtzagen thuis, dat wordt wel calorieën verbranden ;) Net lekker uurtje met de honden gewandeld.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 13:34

Ik zit hier in een dip. Ben weer een halve kilo aangekomen..

Maar we gaan nu met zijn allen thuis aan het dukan dieet.
Ben erg benieuwd!

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 13:51

Succes calimero_ Doe maar duur :P met zijn allen? met hoeveel is dat.
Als je een vlees,vis,eieren liefhebber bent is dit wel een leuk dieet, maar dat afbouwen heb ik nooit gedaan. Ik was zo klaar mee. Hopelijk maken jullie het helemaal af.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 13:56

We zijn met zijn 4en thuis. Moeders betaald.. Haha
We zijn zeker allemaal vlees, vis en eieren fan! Dus dat gaat helemaal goed komen.
Ik ben heel erg benieuwd hoe het gaat werken!

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 14:11

Mag ik me ook komen melden? :)

Mijn gewicht zit me de laatste tijd enorm dwars, en weerhoud me er van om leuke dingen te doen etc. ben er gewoon erg onzeker door geworden!
Ik ben maar 1,52 ben en niet mega dik maar heb wel vet op de plaatsen waar ik het gewoon niet wil, mijn ideaal beeld is gewoon een strak lijf.

Het begon bij mij met me 18e, had verkeerde studie keuze gemaakt werd geweigerd bij opleiding die ik echt wou en kwam in geld nood had een aantal uur per week werk om mijn nodige rekeningen te kunnen betalen ook moest ik mijn pil gaan betalen de Yasmin aangezien ik daar toen even de mogelijkheid niet voor had was ik over gestapt op een pil die vergoed werd door mijn verzekering.
Binnen de kortste tijd had ik vet waar ik het niet wou, lelijke striemen kwamen daar ook nog eens bij kijken.
Inmiddels zat ik na een tijdje weer beter wat werk en studie betreft en was weer aan de Yasmin gegaan maar afgelopen 4 jaar ben ik nooit meer van mijn vet afgekomen!
Ik weeg nu 60 kilo terwijl ik rond de 45 hoor te zitten (lengte) ben het nu zo zat, wil in de zomer zelf verzekerd over de stranden kunnen wandelen en kleren kunnen kopen zonder te gaan denken van ohh je ziet dat ik dik ben in deze kleren!

Momenteel zit ik weer niet lekker in mijn vel wederom speelt mijn gewicht hier in mee, wanneer ik thuis kan blijven doe ik dat ook en ben een emotionele eter dus s 'avonds op de bank moet er altijd weer wat lekkers bij, pff!

Hoop dat ik van jullie verhalen de motivatie kan gaan vinden! :)