In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gruis

Re: In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 13:10

River :+:

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 13:10

Edit; En duplo ook :+:
Ben zo mega blij voor jullie echt, die berichtjes verwarmen echt mijn hart.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 13:15

Thx Gruis, hoe gaat het nu met jou?

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 13:19

Meh, ik weet het niet. Niet super, maar ook niet heel slecht :) . Voel me wel weer lekkerder na de spuit, maar ik had ook mijn stopweek en dan ben ik echt mega angstig. Ga nog een afspraak maken met de dokter om nogmaals 1x per twee weken aan te vragen, en met de diëtist.
Heb ook een afspraak gehad met de psychiater, maar zij wou in principe niks veranderen aan mijn medicatie. Dus dat is wel prima.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 16:10

Niet helemaal bijgelezen, maar morgen start ik met emdr ( eindelijk, was een lange adem). Ik vind het best wel spannend. Weet niet goed wat ik moet verwachten en hoe ik zal reageren. Ik ga er nu maar open in, neem vanavond een slaaptabletje en heb de eerste twee dagen niets gepland, in de trant van niets moet, alles mag.

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 20:10

Heel goed ankem, is ook beter om het zo te doen. Het kan best heftig zijn en je moet dan gewoon je tijd kunnen nemen.
Succes morgen!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 22:15

Hoi iedereen,
Ik tel de dagen tot de zon keert, vandaag zo'n dag waarbij ik na het werk en het paard gewoon niets meer heb. Bij de supermarkt een heuse impulsaankoop gedaan: ontbijtkoek met chocolade....

Anke, ik hoop dat de emdr goed is gegaan! (Zo ja, dan ben je nu waarschijnlijk net zo bek af als ik, "maar voor een goed doel"!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 17:34

Hier gisteren dikke paniek, zo erg dat ik niet anders kon dan lopen in flinke wandelpas.
Nu is lopen niet zo'n ramp maar ik had geen stop en als ik mij niet had bedacht dat mijn man thuis zat te wachten had ik door gelopen.
Adrenaline kan je ver brengen := thuis bleek dat ik bijna aan een stuk door 9 km had gelopen in ander half uur tijd :oo
Weer thuis was mijn lichaam toch echt wel moe maar het paniekerige gevoel bleef.
Ik heb dan ook erg slecht geslapen.
Aanleiding was een mail van mijn ex-leidinggevende waarin ze na vraag deden over mijn ziekte melding want ze hadden een brief ontvangen van het uwv.
Ze wilden echter geen gedoe met UWV omdat ze daar slechte ervaring mee hadden.
Voor mij reden van paniek want ja ik wil ze niet tot last zijn maar ik ben ook bang voor SoZa van de gemeente waarvan ik eigenlijk WW aan had moeten vragen.
Maar ja na een telefoongesprek met UWV bleek ik geen aanspraak te kunnen maken op WW omdat ik niet kan voldoen aan de sollicitatie eis en moest ik dus ziektewet aan vragen.
Ik heb bewust de datum na de datum van contract ontbinding gekozen als eerste ziektedag.
En aangezien ik een 0- uren contract heb waarbij zowel ik als mijn baas per direct kunnen opzeggen dacht ik dat zij buiten schot konden blijven.
Ik baal er echt zo van :r , ik wil niet dat mijn ex-baas op gescheept wordt mijn problematiek.
Vanmorgen voelde ik mij er nog slecht van maar ik heb toch maar wel gereageerd via de mail en aangegeven dat ik het vervelend vind en dat ik het liever anders had gezien.
Gelukkig kreeg ik een fijne mail terug van mijn ex-leidinggevende dat ik mij niet zorgen hoefde te maken (al begreep ze dat ik dat toch wel deed) en dat ze contact zullen opnemen met het UWV.

Nu stond er voor vanmiddag een evaluatie gesprek gepland vanuit dagbehandeling, dus dat kwam goed uit. Ik heb gelijk aangegeven dat ik gisteren zo'n paniek had.
Ze zijn trots op mij dat ik ondanks mijn paniek van gisteren voor de rest goede sprongen vooruit maak.
En voor de paniek van gisteren vroegen ze mij of ik het ook een optie vond om een beroep te doen op mensen van mijn netwerk (mijn man, zus, vriendin of coach van nieuw leven).
Ze zien bij mij een patroon dat ik problemen geneigd ben zelf op te willen lossen, dat zien ze ook wel in de dag behandeling terug.
Voor het aankomende blok mag ik mij gaan richten op hulp te vragen zodat ik ook met situaties als gisteren het voor mezelf niet te zwaar maak.
Dat betekend dat ik mag experimenteren door ook buiten de dagbehandeling contact op te nemen met de therapeuten van dagbehandeling als ik ergens tegen aan loop.
Nu mocht ik dit altijd al maar ik doe dat dus eigenlijk niet, ja tis een lastig te door breken patroon.

En dat is wat ik nu dan opeens besef.
Wat mijn ontbrekende opvoeding met mij heeft gedaan.
Ik voel mij dus :\ ;( (Maar goed dit overleef ik ook wel weer)

Janneke Ben jij een emotie eter?
Lastig als je zo'n dag hebt.

Ankem goed van je dat je niets hebt gepland. Ik ben benieuwd wat je ervaring met EMDR zal zijn.

Riverrr *\%/* fijn voor je *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*

Owh ik kwam nog een mooie spreuk tegen in de wachtkamer van in de Bres.
"De sleutel naar de deur van verandering zit aan de binnenkant"

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 18:56

Ik leef nog na de emdr hoor!!!
Hele bijzondere ervaring. Er gebeurde van alles. Na de tijd gingen de gedachten als een wervelwind door mijn hoofd. Kon ook slecht in slaap komen. Uiteindelijk met een pilletje een nacht van 10,5 uur kunnen trekken. Vandaag een beetje wazig in het hoofd en een beetje hoofdpijn. Verder gaat het wel.
Uitgebreider verslag evt. via pb.

npdgm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 19:28

Zou iemand kunnen pb'en ik heb goede raad nodig

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 19:43

Oh Osmo, ik snap je paniek. Ik zou dat zelf ook hebben in zo'n situatie, maar je kan er niks aan doen dat het zo is gelopen.
Je baas zal er toch wel voor verzekerd zijn neem ik aan?
Knap hoe je er mee om bent gegaan en dat je het hebt aangegeven op de dagbehandeling.

Ankem: Neem lekker je rust. :) Maar zo te lezen heb je in ieder geval 10,5 uur geslapen! Zou willen dat ik dat eens kon ;).

Hier gaat het tot nu toe nog goed qua psychotische verschijnselen en paniek. Wel nog wat somber en erg moe, want slapen gaat nu weer wat minder, maar wil die oxazepam er niet bij nemen...

ikkkke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 19:53

npdgm: je mag mij altijd pb'en als je wil...

Osmo, vervelend van die paniek gisteren, maar wel goed hoe je ermee omgegaan bent. Ik herken het wel, alles zelf willen oplossen en geen hulp inroepen op moeilijke momenten. Maar ook dat kan je leren. Ik heb er zelf al een hele weg in afgelegd. Ik weet niet of ik echt hulp zou zoeken als het heel slecht gaat, maar ik heb toch wel geleerd van iets sneller aan de alarmbel te trekken. Dus dat zal jou ook wel lukken :).

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 23:27

Ik ben een chocolade adept.
En ik heb om deze tijd van het jaar meer honger, en als ik dan om half zeven na uren werk en buitenlucht in de supermarkt sta - :Y) mjam!

afbmchek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 20:23

Morgen eindelijk weer iets leuks; ik ga figureren in een film :):) Heb er echt zin in. Moet netjes gekleed zijn en heb besloten ook full-on netjes gekleed te gaan zeg maar. Mezelf eens verwend met mooie kleren :) Heb er zin in. Hoop alleen dat ik nu wel wat eerder in slaap val dan 3.00/3.30 want dat is de laatste tijd een beetje de gewoonte geworden... Vandaag wel melatonine gehaald, hopen dat dat toch een beetje helpt. Moet er om 5.30 ongeveer uit dus kan de slaap goed gebruiken.

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 11:12

Leuk zeg! Succes!

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 19:05

Leuk Afbmchek! Heb ik voorheen ook gedaan bij een aantal series. Zijn altijd erg leuke dagen :)

Is er hier iemand misschien bekend met affectfobie?

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 19:07

afbmchek wat gaaf ben benieuwd hoe je dag is gegaan :)

Ik ben vandaag naar de arbo arts geweest, vanaf volgende week ga ik weer 2 uurtjes per dag proberen te werken. Zag er erg tegen op, zei ook nog tegen die man 'ik had liever gaan werken dan hier heen gaan' Daar moest hij wel om lachen. Het was op zich een vriendelijke man en vreselijk nuchter. Jij moet gewoon alleen gaan wandelen en je moeder mag wel op de hoek staan om te checken of alles goed gaat maar je zal het alleen moeten doen. Vitamine had ie niet veel verstand van, in NL kan je daar geen tekort aan hebben }:0 Uh wat jij wil, hier zijn de testuitslagen

Ook belde er nog een lieve collega dus heerlijk even gekletst, op het werk is er iig nog niets veranderd blijkbaar :Y)

Phen ik ben er niet bekend mee

ilangok

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 20:26

ik wil even melden dat ik nog niet ben opgenomen. we hebben er voor gekozen me deze week thuis te houden van school ect. en mijn ouders moeten 24/7 op me letten. ik heb nog wel heel veel de neiging om het huis uit te sluipen maar dit is bijna onmogelijk.. maandag gaan we verder kijken wat slim is.

ik zie ook heel erg op tegen de vakantie want dan is de hele praktijk waar ik therapie krijg gesloten en alle psychiaters zijn niet berijkbaar op 1 na ;( . net nu het zo slecht gaat.......

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 15:39

Ik voel me zo poedersuiker.
Voor mijn gevoel is iedereen totaal tegen me.
Niemand die me ook maar een beetje tegemoet komt, niemand die me begrijpt, niemand die me troost.
Allemaal zo kil, zo koud.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 16:56

Lieve Emily dat is ontzettend naar voor je. Je denkt nu even heel negatief over alles en dat voelt ook flink eenzaam.
Ik kan je wel zeggen dat er vast mensen zijn die zeker wel om je geven (en daar ben ik van overtuigd)maar door de negatieve spiraal kun je daar nu denk ik niet bij komen.
Ik hoop dat jij je snel beter voelt.

Ilangok in een ander topic liep ik tegen een telefoonnummer aan van een hulplijn die 24/7 bemant is.
Sensoor telefonische hulplijn: 0900 0767
Misschien kun je als je het even niet ziet zitten hiermee bellen. En je kunt ook altijd naar je huisarts toe gaan.

ikkkke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 21:00

Ilangok, je kan ook altijd terecht op http://www.awel.be Ze hebben een forum, chat en mail voor jongeren die het moeilijk hebben.
En ook hier kan je terecht met je suïcidale gedachten: https://www.113online.nl

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 22:15

113 online is heel fijn! Doen hoor ilangok!
Sensoor vind ik persoonlijk minder professioneel , maar dat is mijn ervaring.

En crisisdienst kan je ook altijd bellen voor een gesprek he! Heb ik laatst ook gedaan.

Emily wat naar dat je je zo voelt. Je bent in dit topic altijd welkom en pb staat voor je open he.
Voor iedereen natuurlijk!

Ik had vandaag controle gesprek met mn psychiater. Ze vind me er beter uitzien en is blij dat die anti psychotica aanslaat. De dosis Word wel verhoogd omdat ik merk dat de pil raakt uitgewerkt aan het einde van de dag en dat wil ze niet hebben, alles wat psychotisch is moet gewoon foetsie. Ik ben het er mee eens, het is ook fijne medicatie, heb geen bijwerkingen (behalve dorst) alleen positief.

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 22:19

Blij voor je River, echt :*

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 22:46

Thanks, zo lief!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 08:57

Hoi Phen,
Als ik het woord vertaal dan is het angst voor emoties.
Daar kan ik me veel bij voorstellen en er is ook veel aan te doen.
Zo kun je bij bijvoorbeeld trauma een soort van stuwmeer aan emoties opbouwen - en die dam moet niet doorbreken (dus dat is terechte angst! )
In een naar verleden werd ik gepest en het moment dat ik mijn tranen niet meer kon inhouden was voor die r*tzakken m/v een hoogtepunt. Dus dan kun je jezelf het huilen compleet verbieden, omdat het gevaar kan betekenen.
Maar wellicht speelt er bij jou weer iets heel anders....?

Iedereen veel sterkte!
Ik tel de dagen: morgenavond om 23 uur 'keert de zon' en ik zie het nu al dagen in het oosten.