Hier gisteren dikke paniek, zo erg dat ik niet anders kon dan lopen in flinke wandelpas.
Nu is lopen niet zo'n ramp maar ik had geen stop en als ik mij niet had bedacht dat mijn man thuis zat te wachten had ik door gelopen.
Adrenaline kan je ver brengen
thuis bleek dat ik bijna aan een stuk door 9 km had gelopen in ander half uur tijd
Weer thuis was mijn lichaam toch echt wel moe maar het paniekerige gevoel bleef.
Ik heb dan ook erg slecht geslapen.
Aanleiding was een mail van mijn ex-leidinggevende waarin ze na vraag deden over mijn ziekte melding want ze hadden een brief ontvangen van het uwv.
Ze wilden echter geen gedoe met UWV omdat ze daar slechte ervaring mee hadden.
Voor mij reden van paniek want ja ik wil ze niet tot last zijn maar ik ben ook bang voor SoZa van de gemeente waarvan ik eigenlijk WW aan had moeten vragen.
Maar ja na een telefoongesprek met UWV bleek ik geen aanspraak te kunnen maken op WW omdat ik niet kan voldoen aan de sollicitatie eis en moest ik dus ziektewet aan vragen.
Ik heb bewust de datum na de datum van contract ontbinding gekozen als eerste ziektedag.
En aangezien ik een 0- uren contract heb waarbij zowel ik als mijn baas per direct kunnen opzeggen dacht ik dat zij buiten schot konden blijven.
Ik baal er echt zo van
, ik wil niet dat mijn ex-baas op gescheept wordt mijn problematiek.
Vanmorgen voelde ik mij er nog slecht van maar ik heb toch maar wel gereageerd via de mail en aangegeven dat ik het vervelend vind en dat ik het liever anders had gezien.
Gelukkig kreeg ik een fijne mail terug van mijn ex-leidinggevende dat ik mij niet zorgen hoefde te maken (al begreep ze dat ik dat toch wel deed) en dat ze contact zullen opnemen met het UWV.
Nu stond er voor vanmiddag een evaluatie gesprek gepland vanuit dagbehandeling, dus dat kwam goed uit. Ik heb gelijk aangegeven dat ik gisteren zo'n paniek had.
Ze zijn trots op mij dat ik ondanks mijn paniek van gisteren voor de rest goede sprongen vooruit maak.
En voor de paniek van gisteren vroegen ze mij of ik het ook een optie vond om een beroep te doen op mensen van mijn netwerk (mijn man, zus, vriendin of coach van nieuw leven).
Ze zien bij mij een patroon dat ik problemen geneigd ben zelf op te willen lossen, dat zien ze ook wel in de dag behandeling terug.
Voor het aankomende blok mag ik mij gaan richten op hulp te vragen zodat ik ook met situaties als gisteren het voor mezelf niet te zwaar maak.
Dat betekend dat ik mag experimenteren door ook buiten de dagbehandeling contact op te nemen met de therapeuten van dagbehandeling als ik ergens tegen aan loop.
Nu mocht ik dit altijd al maar ik doe dat dus eigenlijk niet, ja tis een lastig te door breken patroon.
En dat is wat ik nu dan opeens besef.
Wat mijn ontbrekende opvoeding met mij heeft gedaan.
Ik voel mij dus
(Maar goed dit overleef ik ook wel weer)
Janneke Ben jij een emotie eter?
Lastig als je zo'n dag hebt.
Ankem goed van je dat je niets hebt gepland. Ik ben benieuwd wat je ervaring met EMDR zal zijn.
Riverrr
fijn voor je
Owh ik kwam nog een mooie spreuk tegen in de wachtkamer van in de Bres.
"De sleutel naar de deur van verandering zit aan de binnenkant"