[Centraal] Tattoo's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DewiRox

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 21:03

Hoi,

Al een tijdje denk ik het ene moment dat ik heel graag een tattoo wil en het andere moment ben ik toch een beetje aan het twijfelen. Allebei mijn ouders hebben kanker gehad in de afgelopen 3 jaar en vooral de situatie van mijn moeder is erg zwaar geweest. Op het moment gaat het goed, maar het blijft erg spannend allemaal. Ik heb al een paar keer afscheid moeten nemen van mijn moeder en deze zware tijd zou ik graag achter me willen houden en willen afsluiten.

Het lijkt me erg mooi om een veelbetekende zin, woord of teken hiervoor ergens op mijn lichaam te laten tattooeren. Alleen weet ik niet zo goed wat ik nou echt mooi vind. Ik snap dat een tattoo heel persoonlijk is, maar het lukt me niet om zelf iets te bedenken en ik wil dan gewoon echt iets moois. Ik vind; Dream it, wish it, do it mooi, dan onder elkaar. Maar ik ben bang dat ik hier misschien op uitgekeken raak, aangezien het best wel cliché is.

Dit is dus ook wat mij momenteel een beetje doet twijfelen. Maar ook het feit dat ik niet wil dat een tattoo mijn carrière in de weg gaat zitten. Ervaren jullie hier hinder van? Ik wil gezondheidswetenschappen studeren en zal dus iets gaan doen wat met de gezondheidszorg te maken heeft. Nu kan ik daar natuurlijk wel de plek aan aanpassen, maar ik vind op mijn pols heel mooi of onder mijn sleutelbeen. Dit vind ik namelijk de mooiste plekken van mijn lichaam.

Dus nu mijn vraag, hebben jullie misschien wat ideetjes of een tip? Ik wil het graag in zwart/wit en het liefst niet te groot. Gewoon heel degelijk, mocht ik besluiten het te doen.

Alvast bedankt

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 22:24

Na het doorkijken van het topic vind ik dit erg mooi;
http://25.media.tumblr.com/9cb2c9193485 ... o1_500.jpg

Zoiets zou ik het liefste willen. Maar is het mogelijk om dit in de breedte op mijn pols te zetten? Of eventueel onder mijn sleutelbeen. Ik denk dat dat wel een betere plek is wat betreft bedekken, maar aan de andere kant draag ik nooit echt kleding of bikini's die het mogelijk maken om hem dan te zien wanneer het wel mag denk ik..

En heeft iemand een idee over wat voor prijs je dan moet denken?

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 10:57

Op je pols in de breedte (dus dwars?) gaat denk ik sowieso niet lukken. Dan wordt de tekst heel klein en onleesbaar, nee, dat zou zonde zijn. Dus als is onder je sleutelbeen een mooiere plek. Maar zoals je zelf al aangeeft is een tattoo heel persoonlijk, dus je kunt eigenlijk ook het beste zelf kiezen waar je 'm wilt hebben. Dat anderen hem daar misschien niet kunnen zien zou je niet moeten tegenhouden; je hebt die tattoo tenslotte voor jezelf en niet alleen maar om hem aan anderen te laten zien, toch?

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 12:40

Klopt. Maar zelf kan in hem op mijn pols ook beter bekijken, en ik vind het toch ook wel wat hebben als andere hem kunnen zien, want ik vind een tattoo heel persoonlijk, maar ook mooi om aan andere de boodschap te laten zien. Ik vind het bijvoorbeeld ook niet mooi als ik hem bij mijn sleutelbeen doe en hij bijvoorbeeld maar voor de helft zichtbaar is als ik een shirt draag.

Op mijn pols wordt inderdaad toch wel een gepriegel.. Wel jammer, want ik vind het een hele mooie plek en het is eventueel nog te bedekken met lange mouwen of een armband.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 13:24

Als je wil dat iedereen hem altijd kan zien, kan je hem ook op je voorhoofd doen :+

Nee even serieus, onder je sleutelbeen kan je toch ook aan mensen laten zien? Je kan je shirtje wat opzij en omlaag trekken. Dan kan je het wel aan iedereen laten zien als je dat wilt, maar ook gemakkelijk verbergen voor je toekomstige baan. En ik weet niet wat voor shirtjes je meestal draagt, maar bij die ik nu draag zou je onder mijn sleutelbeen gewoon kunnen zien.

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 13:31

Iemand een antwoord op mijn vraag? :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 13:36

Gerbenfroh schreef:
Iemand een antwoord op mijn vraag? :D

Waarom bel je de shop niet gewoon?

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 13:39

Die heeft er geen antwoord op nog tot het ontwerp klaar is en ze het op mijn huid kunnen bepalen.

Ik hoef geen precies antwoord, ik heb alleen geen idee meer hoe lang ik voor mijn vorige tattoo heb gezet, en was gewoon nieuwsgierig naar deze grootte (ook omdat ik nu per uur betaal). Het maakt me verder niet uit, ben gewoon benieuwd! :)

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 14:45

Haha mijn voorhoofd is inderdaad ook een idee!
Maar ik heb nog even nagedacht over onder mijn sleutelbeen. Als mensen met je staan te praten valt dat veel eerder op dan op je pols. Ik vind het mooi als mensen hem kunnen zien, maar ik niet dat het heel erg opvalt zeg maar. Op mijn pols zien mensen hem ook, maar het valt wel iets minder op

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 15:03

Gerbenfroh schreef:
Die heeft er geen antwoord op nog tot het ontwerp klaar is en ze het op mijn huid kunnen bepalen.

Ik hoef geen precies antwoord, ik heb alleen geen idee meer hoe lang ik voor mijn vorige tattoo heb gezet, en was gewoon nieuwsgierig naar deze grootte (ook omdat ik nu per uur betaal). Het maakt me verder niet uit, ben gewoon benieuwd! :)

Ja maar... Als je shop het niet kan beantwoorden kunnen wij het toch nog minder? Het hangt van zoveel factoren af...

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 16:02

Ik heb gewoon even geen idee of ik van 2,4,6 uur moet uitgaan. Nogmaals, het was maar een vraagje of iemand wel een gokje had!

No worries :)

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 16:20

Gerbenfroh schreef:

Ik schat ongeveer 2 uur :)

Hoewel hij veel details heeft is t allemaal wel klein en dus snel gedaan, ligt uiteraard ook aan je tattooeerder..

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 06:27

Ik heb meer dan 3 uur moeten zitten, heb een kompas tussen mijn schouders staan mwt tekst eronder!

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 09:35

Dat is lang zeg, ik heb eeb vrij grote tekst op mijn ribben (15 cm bij 3cm ofzo) en dat was een halfuurtje!

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 10:34

Ik dacht zelf ook aan de 3 uur :j heb een stuk op mijn ribben van 15 bij 15 denk ik waar ze 4,5 uur mee bezig zijn geweest en een tekst met versiering van 15 bij 5 waar ze 1,5 uur mee bezig zijn geweest. Ligt maar net aan de details/hoe snel de artist is ect.

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 13:03

lonneke_ schreef:
Is het geen idee om met je moedervlekken rekening te houden bij het ontwerp?

dan word het gatenkaas. :( helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 14:27

Ik wil weer foto's!! Er waren toch een boel mensen onder de naald geweest?

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 14:29

Helemaal eens met Jolien! :D
Ik probeerde mee te kijken, niet mee te lezen.. :Y)

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 17:56

Pff, hoe meer ik erover nadenk hoe liever ik die tattoo wil! Hoe pak ik dat eigenlijk aan? Kan ik nu al gewoon een shop binnen lopen? Ik weet ongeveer wat ik wil, ik weet waar ik het wil, ik weet dat ik het wil, ik heb alleen nog niet genoeg geld. Maar ik wil eigenlijk gewoon het design ervoor af hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 18:10

Ukkiee schreef:
Pff, hoe meer ik erover nadenk hoe liever ik die tattoo wil! Hoe pak ik dat eigenlijk aan? Kan ik nu al gewoon een shop binnen lopen? Ik weet ongeveer wat ik wil, ik weet waar ik het wil, ik weet dat ik het wil, ik heb alleen nog niet genoeg geld. Maar ik wil eigenlijk gewoon het design ervoor af hebben.

Ja dat kan, je mopet dan meestal wel een aanbetalinbg doen van ong €50.-

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 18:11

Gerbenfroh schreef:
Dat is lang zeg, ik heb eeb vrij grote tekst op mijn ribben (15 cm bij 3cm ofzo) en dat was een halfuurtje!

Ik heb 2 grote op mijn armen met heel veel kleur en heb in totaal ook 3 uur gezeten.. 12 juli worden mijn beide schouders gedaan en daar word ook 3 uur voor gerekend, wederom veel kleur enzo.. misschien is ze gewoon snel _O-

Charmaiineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 20:40

Joolien schreef:
Ik wil weer foto's!! Er waren toch een boel mensen onder de naald geweest?

Eens! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 21:08

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 21:12

Wauw, wel gaaf! Lijkt net zo'n schilderen op nummer ding. :')

Ik vind deze echt heel grappig :')
Afbeelding

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 22:27

Joolien schreef:

Héél mooi en ontzettend goed gezet.
Maar toch weer dat 'agressieve' in het paard, dat schijnt toch altijd te 'moeten'. Zou zo graag een móóie paardentattoo zien die gratie en vrijheid uitstraalt. En dan niet zo'n 'portret'-tattoo, die vind ik dus ook maar zelden mooi.