Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Goldenflower schreef:Ik kom even binnenvallen. Sinds vorig jaar ergens in november ben ik begonnen met rood verven bij de kapper. Maar ik loop elke keer tegen dezelfde probleem aan. Na t verven is hij heel mooi en lekker fel en na 1e keer wassen is hij minder fel, maar nog steeds mooi en na 3/4 keer wassen wordt t meer koperkleurig en rood is aardig vaal geworden
. Ik heb geen zin om elke maand laten verven. Dat kost teveel geld.
Ik gebruik rode haar shampoo en dan om en om. Dus 1e keer haarshampoo en 2e keer normale shampoo en cremespoeling etc.
Graag zou ik tips willen hebben om rode haar onderhouden of handige doe-het-zelf haar verf tips met goede haarverf (merk?). Ik heb nog nooit zelf geverfd.
Jennifuur schreef:Bedankt voor de ideeën! Misschien laat ik het inderdaad donkerder bruin verven met lowlights erin zodat er diepte in ontstaat. En het ombre gedeelte zal er ook niet zo snel uitgaan en subtiel blijven. Hopelijk kan mijn kapster mij ook wat adviseren!
Lous schreef:Ik wilde vroeger altijd lang haar,maar moeders had geen zin dat elke ochtend te moeten doen. Dus mocht dat als ik het zelf kon doen. In die tijd liep ik dus voor l*l met op geschoren bob aan de achterkant en rechte pony.
Sindsdien heb ik dus echt een schijthekel aan Bobs en rechte pony's
_lies_ schreef:Jennifuur schreef:Bedankt voor de ideeën! Misschien laat ik het inderdaad donkerder bruin verven met lowlights erin zodat er diepte in ontstaat. En het ombre gedeelte zal er ook niet zo snel uitgaan en subtiel blijven. Hopelijk kan mijn kapster mij ook wat adviseren!
Ik had zelf ontzettend lichtblond haar, maar omdat het bleken zo slecht was voor mijn haar en ik de uitgroei niet mooi vond, wilde ik graag naar bruin.
Mijn haar is toen voorgepigmenteerd met rood en daarna is er een roodbruin overheen gegooid, maar na twee keer wassen, had ik groen haar.
Daarna is er mahonie doorheen gegooit en ook dat werd groen.
Nu heb ik mahonie donker erin zitten en was het zo min mogelijk, waardoor ik nu een mooie bruine kleur heb, het rood vervaagde elke keer super snel.
Het ligt er dus echt aan hoe licht je haar was, maar doe het alsjeblieft niet zelf, groen haar staat echt niet mooi en is heel rot om vanaf te komen. Ik zou ook echt een roodtint erin adviseren en je haar egaal te laten verven en niet meteen highlights erin te doen, maar daar een paar weken mee wachten en dan highlights te nemen.(doe ik zelf ook, ik wil uiteindelijk op een donker blond of lichtbruin uitkomen!)