[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:18

Ik vind het je prachtig staan'

velvetblack

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:20

Wat lief, dankjulliewel! Was echt toe (als ik iets in mijn kop haal, wil ik het ook meteen haha) aan iets nieuws :j

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:53

Wauw, staat je echt heel mooi! Ook bij je huidskleur :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 22:53

Ik snapte eerst niet helemaal waarom je het ginger-rood zou verven maar nu snap ik het wel haha. Staat echt heel mooi!

Kirsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 23:14

Mooooooi!!

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 17:24

Goldenflower schreef:
Ik kom even binnenvallen. Sinds vorig jaar ergens in november ben ik begonnen met rood verven bij de kapper. Maar ik loop elke keer tegen dezelfde probleem aan :( . Na t verven is hij heel mooi en lekker fel en na 1e keer wassen is hij minder fel, maar nog steeds mooi en na 3/4 keer wassen wordt t meer koperkleurig en rood is aardig vaal geworden |( . Ik heb geen zin om elke maand laten verven. Dat kost teveel geld.

Ik gebruik rode haar shampoo en dan om en om. Dus 1e keer haarshampoo en 2e keer normale shampoo en cremespoeling etc.

Graag zou ik tips willen hebben om rode haar onderhouden of handige doe-het-zelf haar verf tips met goede haarverf (merk?). Ik heb nog nooit zelf geverfd.

wat je kan proberen is semi permanente rode haarverf te kopen een klein beetje mengen met creme spoeling en dan iedere keer dat je je haar wast daarna je creme speoling gebruiken dan blijft de kleur langer mooi en aangezien je maar een klein beetje van de semi permanente verf nodig hebt kost het je ook geen vermogen, is het proberen waard ^-^

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 18:16

Dankjewel voor de reacties! :):)

Huni

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 09:43

Rossig haar is op de foto altijd roder dan in het echt. Ik ben oranje van mezelf en op foto's echt rood.

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 12:58

blijkbaar heb ik dus helemaal geen rood pigmenten in mijn eigen haarkleur, hahahahah
Ik dacht tja mn roze is eruit een laatste beek behandeling zodat mn haar banaan geel is en dan mooi licht roze er over heen in plaats van knal roze.. hahaha nou mijn haar was dus .. groen een heele raare kleur.. een beetje de kleur groen die je huid word als je alergish bent voor sieraden.
Oplossing op internet gezocht.. ketchup hahah heb nu voor het eerst in mn leven een ktchup haarmasker, straks uitwassen en dan kijken of het iets minder groen is.. en dan als de wiede weerga roze erover lol denk dat mn idee voor platnum met ombre roze nog eventjes zal moeten wachten ;p

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 20:28

He bokker ik heb jullie hulp nodig als dat kan.
Ik ben naar Engeland verhuisd en ik zie hier door de bomen het bos niet meer als het om henna verf gaat. Ik gebruikte altijd die van Jacob Hooy (en voorheen Henna Plus). Dit bevalt ontzettend goed.
Nu weet ik dat er ontzettend veel 'slechte' henna poeders zijn en 'fake' poeders, het liefst zou ik dus bij mijn bekende merken blijven, maar die worden hier niet verkocht.

Weet iemand misschien een equivalent of een ander goed merk dat in de UK verkocht wordt? Mag ook over internet :)

Dit is de kleur die erin zit, gewoon neutrale henna dus, op blond haar overigens.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 13:25

Ik heb ook even jullie creativiteit nodig! Als verjaardagscadeau heb ik een tegoedbon voor de kapper gehad van mn ouders, van 75 euro.
Zoals in mn profiel te zien is, is mijn haar van nature een beetje middenbruin en ik heb het ombre gemaakt.
Nu vind ik mijn ombre een beetje flets worden en twijfel er een beetje over. Hebben er hier nog mensen leuke ideeën voor mijn haar?

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 17:31

Heb eventjes in je profiel gespiekt ;) denk dat als ik jou was ik mijn ombre zou laten opfrissen of het zo laten en dan roode plukjes erin , denk dat dat ook erg mooi zal staan

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 18:39

Of je haar 1 tint donkerder bruin, nét wat anders als het nu is. en dan de ombre in een subtiele maar mooie kleur bruin laten verven, zodat je hem wel nog ziet, maar niet meer super blond is. Rood zou ik niet aan beginnen :j

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 22:37

hallo,

Ik kom even binnen vallen in dit topic want ik heb jullie hulp nodig :Y)

een tijd geleden ben ik begonnen met het verven van mijn haar, naar een stuk blonder. Omdat ik dacht dat dit mooier was met mijn huidskleur. nu is dit met high en lowlights ontzettend duur bij de kapper en ben ik dit zelf gaan doen wat resulteerde in oranje uitgroei..
na het 5x gewassen te hebben met zilvershampoo is het meeste oranje eruit, alleen in het daglicht zie je het nog.

Maar ik ben het gekloot met de blonde verf zat. nooit pakt de verf zoals ik dat wil.

Ook zit ik met een ontzettend lichte huidskleur, en ik moet zeggen dat het blonde mijn huidskleur niet bepaald warmer maakt. Maarja waar is dat wel mee ?

Ik wil graag richting bruin gaan, maar ben ontzettend bang dat ik dan nog bleker wordt in het gezicht.
Daarbij komt dat mijn haar tot mijn billen komen en ik ze graag gezond houdt, dus liever niet op en neer spring van kleur.

Dus bokkers, hebben jullie een tip wat ik met mijn haar moet doen ? ( geen aparte kleuren :Y) )

Hier een foto van 2 weken geleden, dit was een 1week na dat de uitgroei geverfd was, hier zie je het niet heel goed door het licht, maar je kunt er wel uit opmaken wat de uitgroei was hahah
( de rechter dus )

Afbeelding

edit : mijn huidskleur is in het echt bleker als op deze foto.

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 00:43

Ik heb zelf ook een beetje dat probleem gehad, probleemloos mijn haar gebleekt naar geelig toen paars roze en blauw gehad, was erg leuk maar wouw er op een of andere manier niet goed uit, en opeens toen het net weer blond werd.. werd het groenig, echt zo een kleur die je krijgt als je oorbellen in hebt waar je niet tegen kan. hahah. diep in de buidel getast en naar de kapper gegaan heb gezegd dat ze er maar een kleur in moest gooien waarvan zij dacht dat het het mooiste stond. En nu ben ik dus.. giga licht asblond, hahah was erg wennen, nog steeds af en toe maar iedereen in mn omgeving vind het mooi. Voorlopig laat ik het eventjes zo en in de zomer geef ik mezelf een roze of paarse ombre.. maar nooit meer mijn heele haar, haha was erg leuk maar ging er bij mij zo rot uit lol. En ik vind het persoonlijk moeilijk van foto te zien je huidskleur, de kapper raade mij aanzoiezo bij koele tinten blond te blijven dus assig blond, maar als jij al een koele huidskleur hebt heb je kans dat warmer goud blond je mooier staat ^-^ want koel op koel maakt het grauwig. Ik heb koele ogen ( groen blauw) en licht geelige ondertoon in mn huid ( dus geel warm) dus vandaar ombalans erin te brengen dan koel haar.
Hoop dat dit mischien helpt zoiezo te kiezen of je het beste voor warm of koud kan gaan

Edit: millioen spelfouten x0x

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 14:06

Bedankt voor de ideeën! Misschien laat ik het inderdaad donkerder bruin verven met lowlights erin zodat er diepte in ontstaat. En het ombre gedeelte zal er ook niet zo snel uitgaan en subtiel blijven. Hopelijk kan mijn kapster mij ook wat adviseren! :)

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 16:13

Dustyenmax18 ik zou ondanks de prijs, toch even naar de kapper gaan. Ik ben ook altijd van het zelf verven, maar laatst moest ik toch écht naar de kapper (geheel ontkleuren ga ik zelf niet aan beginnen). Bij een goede salon betaal je misschien wat meer, maar heb je betere (gezondere) verf en garantie. Verf van de drogisterij is vaak met een waterstofperoxide van 12% omdat het 100% grijs dekkend is. Wat betekend dat je je haar onnodig beschadigd als je iets donkerder wilt. Dus of naar de kapper, of naar een winkeltje wat kappers verf en producten verkoopt bij jou in de buurt. Zij geven ook advies en daar kun je alles geheel zelf bepalen en mengen, zodat je bv alleen maar 3% waterstofperoxide kunt gebruiken en dus gezonder haar houd. Ook kun je je uitgroei dan goed bijhouden, omdat die tube verf en de fles waterstof lang mee gaan! :j

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 18:46

Oke, ik ben verliefd. Dit wil ik echt! <3
Vind dit ZO ontzettend classy staan! De lengte is voor mijn haar denk ik echt perfect (dun, poreus, fijn) en vind de kleuren ook echt heel mooi. Wellicht dat ik de bovenkant ietsje lichter laat i.v.m. uitgroei gevaar :)
Als ik weer geld heb dan ga ik linea recta naar de kapper met deze foto!
Afbeelding

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 19:15

Jennifuur schreef:
Bedankt voor de ideeën! Misschien laat ik het inderdaad donkerder bruin verven met lowlights erin zodat er diepte in ontstaat. En het ombre gedeelte zal er ook niet zo snel uitgaan en subtiel blijven. Hopelijk kan mijn kapster mij ook wat adviseren! :)

Ik had zelf ontzettend lichtblond haar, maar omdat het bleken zo slecht was voor mijn haar en ik de uitgroei niet mooi vond, wilde ik graag naar bruin.
Mijn haar is toen voorgepigmenteerd met rood en daarna is er een roodbruin overheen gegooid, maar na twee keer wassen, had ik groen haar.
Daarna is er mahonie doorheen gegooit en ook dat werd groen.
Nu heb ik mahonie donker erin zitten en was het zo min mogelijk, waardoor ik nu een mooie bruine kleur heb, het rood vervaagde elke keer super snel.
Het ligt er dus echt aan hoe licht je haar was, maar doe het alsjeblieft niet zelf, groen haar staat echt niet mooi en is heel rot om vanaf te komen. Ik zou ook echt een roodtint erin adviseren en je haar egaal te laten verven en niet meteen highlights erin te doen, maar daar een paar weken mee wachten en dan highlights te nemen. :D (doe ik zelf ook, ik wil uiteindelijk op een donker blond of lichtbruin uitkomen!)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 20:07

Doen hoor, Frummels! Bobs zijn geweldig :D En heel classy inderdaad, ik kan gewoon met los, stijl haar naar het werk gaan met een nette blazer en dan ben ik meteen chique :))

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 20:15

Ik zou ook heel graag een bob willen, maar ik durf het gewoon niet :+.
Ik heb drie jaar lang mijn haar gespaard om het zo lang te krijgen.
Eraf is niet zo moeilijk maar het duurt zo lang voordat het er weer aan zit haha.

Maar mooi (en inderdaad classy!) vind ik het zeker.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 20:19

Ik wilde vroeger altijd lang haar,maar moeders had geen zin dat elke ochtend te moeten doen. Dus mocht dat als ik het zelf kon doen. In die tijd liep ik dus voor l*l met op geschoren bob aan de achterkant en rechte pony.

Sindsdien heb ik dus echt een schijthekel aan Bobs en rechte pony's :=

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 20:24

hahaha Lous :') kan ik me ergens wel voorstellen, dat je daar nu een hekel aan hebt :(:)
Ik vind een long bob, zoals op de foto die ik plaatste echt heel erg mooi. Dat opgeschoren van achteren is niet zo mijn ding..

Yasmine: ja precies! Nu heb ik wel pluizig/kroezend haar van mezelf met af en toe een stijle pluk erdoor, dus ik zal er wel echt iets aan moeten doen, maar het kost aanzienlijk minder tijd dan nu. :+
Vorig jaar rond deze tijd ook zo iets laten knippen en het is nu al echt wel weer flink lang! Dus het gaat snel gelukkig mocht ik het zat worden.

IvankBacardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 22:25

Lous schreef:
Ik wilde vroeger altijd lang haar,maar moeders had geen zin dat elke ochtend te moeten doen. Dus mocht dat als ik het zelf kon doen. In die tijd liep ik dus voor l*l met op geschoren bob aan de achterkant en rechte pony.

Sindsdien heb ik dus echt een schijthekel aan Bobs en rechte pony's :=

hier nog 1 :')

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 22:38

_lies_ schreef:
Jennifuur schreef:

Ik had zelf ontzettend lichtblond haar, maar omdat het bleken zo slecht was voor mijn haar en ik de uitgroei niet mooi vond, wilde ik graag naar bruin.
Mijn haar is toen voorgepigmenteerd met rood en daarna is er een roodbruin overheen gegooid, maar na twee keer wassen, had ik groen haar.
Daarna is er mahonie doorheen gegooit en ook dat werd groen.
Nu heb ik mahonie donker erin zitten en was het zo min mogelijk, waardoor ik nu een mooie bruine kleur heb, het rood vervaagde elke keer super snel.
Het ligt er dus echt aan hoe licht je haar was, maar doe het alsjeblieft niet zelf, groen haar staat echt niet mooi en is heel rot om vanaf te komen. Ik zou ook echt een roodtint erin adviseren en je haar egaal te laten verven en niet meteen highlights erin te doen, maar daar een paar weken mee wachten en dan highlights te nemen. :D (doe ik zelf ook, ik wil uiteindelijk op een donker blond of lichtbruin uitkomen!)

Bedankt nog voor je advies! :) Ben vanmiddag vanuit school meteen naar de kapper gefietst haha, ik ben altijd ongeduldig wanneer ik niets nieuws wil. Ik heb het egaal laten verven, het ombre gedeelte is ook voorgepigmenteerd inderdaad, toen ging er een chocoladebruine kleur met beetje koper in en nu ben ik er super blij mee! :D Ik laat de highlights ook maar achterwege denk ik, vind het nu al een stuk mooier en frisser staan dan eerst.