[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 09:51

Ik heb even een vraagje. :)

Deze week heb ik antibiotica moeten slikken en vlak na dat ik de pil heb geslikt kwam er diarree op zetten dus vermoedelijk werkt de pil dan niet meer.

Ik slik Rosal dat is een goedkope versie van de Yasmin, na dat ik diarree heb gehad heb ik gewoon een nieuwe pil geslikt van mijn reserve strip, alleen daar staat ethinylestradiol op. Nu staat er op mijn Rosal pil ook in kleine letters ethinylestradiol. Mijn reserve strip heb ik ook ooit mee gekregen als de goedkope versie van de Yasmin pil, maar toch heeft de strip een andere kleur.

Nu vraag ik mij af of ik er gewoon van uit kan gaan dat ik veilig ben?

Noetje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 11:21

hee, ik heb een vraag

eerst slikte ik mijn pil altijd netjes een maand met daarna een stopweek.
nu hem ik gehoord en ook gelezen dat je tegenwoordig de pil makkelijk kan doorslikken zonder dat daar gevolgen aan zitten. een meisje bij mij in de klas bijvoorbeeld zei dat ze de pil altijd 3 maanden achter elkaar doorslikt met daarna de stopweek en dit bevalt haar prima.

nu heb ik mijn pil vorige maand ivm carnaval ook een maand doorgeslikt en deze maand weer. ik heb hem nu dus 2 maanden achter elkaar geslikt en wilde er eigelijk nog een maand bijdoen maar ik heb een paar dagen geleden wel lichte krampen gehad (eigelijk bijna niet voelbaar) betekent dat dat mijn lichaam zegt: kom we moeten ongesteld worden en moet ik dus toch nu stoppen of kan ik prima nog een maand doorslikken?

en nog een klein vraagje
ik ben eergisteravond mijn pil vergeten maar de volgende morgen meteen ingenomen ( dus minder dan 12 uur te laat ) dus ik zou nog gewoon beschermt moeten zijn of is dit toch een rede om nu voor de zekerheid toch stopweek in te lassen en dan aan een nieuwe strip beginnen...

sorry als het een beetje onduidelijk ik maar beter kan ik het niet uitleggen :')

Mars

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 11:28

De pil doorslikken is geen probleem hoor. Toen ik die nog gebruikte slikte ik hem bijna altijd 5 maanden of nog langer door. De pil legt je cyclus plat dus je 'moet' helemaal niet ongesteld worden. Het bloedverlies dat je in je stopweek hebt is geen echte menstruatie maar een zgnd onttrekkingsbloeding.

Wbt je andere vraag: binnen 12 uur een vergeten pil alsnog ingenomen betekend dat je gewoon veilig bent :)

Noetje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 12:55

Oke mooi :)

Zoe_rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 19:39

Vraagje, ik ben sinds dik twee jaar weer aan de pil. Nu ben ik na de laatste dag van m'n menstruatie begonnen met slikken en ik slik ook meteen door. Wanneer is de pil nu safe als anticonceptie?

Had ik een stopweek in moeten lassen? Of is het nu veilig omdat ik de pil al 3 weken slik, ondanks dat ik niet tijdens m'n menstruatie ben begonnen?

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 23:33

Als je van pil wisselt en hem in het zelfde ritme blijft slikken als je oude pil is hij gewoon gelijk safe

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 17:50

Hallo dames, ik meld me hier ook weer een keer met een vraag.
Sinds 2,5 jaar heb ik een koperspiraaltje waar ik qua anticonceptie an sich niet te klagen over heb. (Af en toe last met seks, maar verder niet.)
Echter wel nog steeds last van mijn menstruatie, die altijd al zwaar is geweest overigens.
Nu zat ik te denken om naar de huisarts te gaan om te overleggen voor de prikpil.
Ik wil namelijk van de ellende van elke 4 weken ongesteld zijn, af.
Nu las ik op internet over de "normale" prikpil en de Sayana?
Die laatste zou zorgen voor minder gewichtstoename?

Om een kort verhaal lang te maken, ik weet dat ieder lichaam anders reageert, maar ik ben toch benieuwd naar de bijwerkingen die jullie ondervinden van de prikpil.
En blijft je menstruatie na verloop van tijd echt helemaal weg? (Voor mij 1 van de redenen om voor deze vorm van anticonceptie te kiezen.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 17:52

Bij mn zusje blijft het inderdaad helemaal weg, echter als bijwerking is ze wel veranderd in een chagerijnig kreng :=

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 18:11

:') minpuntje, haha!

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 19:24

Hier nog iemand die op zoek is. Momenteel slik ik de pil, microgynon 30, al een jaar of 7/8. Nu ben ik in maart (zonder stopweek) ongesteld geworden, en sindsdien elke 4 weken weer. Nu dus aan het kijken of ik misschien wat anders moet.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 20:04

Barbalal, je zou ook nog kunnen overwegen om je koperprijzen om te wisselen voor de Mirena..
Heb er zelf al 6 jaar geen last van... En hoor van meer mensen dat de periodes bij een koperspiraal vaak ergers worden.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 20:32

Ik ben me ook weer aan het oriƫnteren op een anticonceptiemiddel.

Nadat ik vanaf oktober tot begin maart continu ongesteld was, verschillende pillen moest proberen van de dokter en uiteindelijk moest stoppen met de pil, ben ik nu vooral aan het wachten tot er enige regelmaat in zit. Nu is het op zich ook regelmatig, alleen klopt het niet. Ik heb nu om de zes weken mijn periode.

Maar goed, ik heb een vaste vriend en ik begin die condooms behoorlijk zat te worden.
Nu ben ik alleen heel erg aan het twijfelen wat voor anticonceptie ik wel wil. Ben bang dat het met de pil weer fout gaat..
Jammer genoeg heb ik wat dat betreft niet gek veel aan mijn huisarts, ze is enorm afwachtend en vraagt steeds wat ik zelf het liefste wil of denk dat het beste is... tja, dat weet ik dus niet :') daarom kom ik ook langs :')

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 20:38

Waarom ging de pil mis?

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 20:49

Dat weten we niet.

Nam hem elke dag op hetzelfde tijdstip, ben dwars door de pil heen zwanger geraakt (wist ik niet) toen een spontane abortus gehad en vanaf dat moment dus constant ongesteld tot ik helemaal stopte met de pil.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 20:50

Er is niets mis met een cyclus van 6 weken trouwens! Sommige vrouwen hebben een 3-wekelijkse cyclus, anderen een 6-wekelijkse. Zeker als het regelmatig is hoeft dat absoluut geen probleem te zijn.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 20:52

x_Rebecca schreef:
Dat weten we niet.

Nam hem elke dag op hetzelfde tijdstip, ben dwars door de pil heen zwanger geraakt (wist ik niet) toen een spontane abortus gehad en vanaf dat moment dus constant ongesteld tot ik helemaal stopte met de pil.

Niet ziek geworden?

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 20:54

Nou ja, voor ik aan mijn nieuwe anticonceptiemiddel ga beginnen wil ik in elk geval nog een cyclus afwachten, als het nu weer zes weken is vind ik het ook prima :j.

Nee, niet ziek niks :n gok dat die pil niet meer sterk genoeg was ofzoiets :+

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 21:01

Hallo bokkers.

Ik heb een vraag over anticonceptie. Ik slik de pil al eigenlijk zolang ik hem heb door. Soort van advies van de dokter aangezien geen enkele pijnstiller echt werkt tegen de maagkrampen die ik krijg :=
Nu heb ik laatst voor het eerst een doorbraakbloeding gehad. Nouja, kan gebeuren toch? Geen probleem. Behalve dat ik toen drie weken ongesteld ben geweest. Bijna vier.. Toen maar de dokter gebeld.
Zij wist niet waardoor het kwam en raadde aan om te stoppen met de pil.
Volgende dag ontzettend heftig ongesteld, moest om de twee uur wisselen en ging kapot van de buikpijn. Vrij snel weer begonnen met het slikken van de pil. (Ik was immers opnieuw ongesteld geworden)
Nu verder geen last. Maar ik vraag me af of bokkers hier ervaring mee hebben? Ben namelijk heel benieuwd waardoor dit kwam..

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 22:13

Doorbraakbloedingen zijn normaal als je de pil door slikt.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 22:20

ja, maar bijna een maand lang?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 22:25

Ja altijd doorslikken is ook niet goed is mij verteld dan krijg je vroeg of laat een enorme doorbraak bloeding.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 22:27

Yvank_ schreef:
Ja altijd doorslikken is ook niet goed is mij verteld dan krijg je vroeg of laat een enorme doorbraak bloeding.

Precies.
Ik wil denk ik wel voortaan drie maanden slikken en dan stoppen. Heb zo'n hekel aan ongesteld zijn. Maar eerst even met arts overleggen.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 22:48

A_nouk schreef:
Barbalal, je zou ook nog kunnen overwegen om je koperprijzen om te wisselen voor de Mirena..
Heb er zelf al 6 jaar geen last van... En hoor van meer mensen dat de periodes bij een koperspiraal vaak ergers worden.

Mijn menstruatie is altijd al heftig geweest daar is deze spiraal niet van invloed op geweest. :)
Mirena spiraal heb ik helaas geen budget voor, anders had ik daar destijds zeker voor gekozen.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 22:50

vergeten te vermelden, had denk ik vier maanden ervoor stopweek. Probeer het ook vaak om de drie maand te doen. Maar soms komt daar wat tussen.

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 08:28

Hallo mensen,

Ik slik momenteel de pil, alleen ben ik niet zo precies.
Vergeet wel eens een pilletje waardoor ik de volgende dag er 2 slik.

Daarom zit ik te denken over de prikpil

Zijn er hier mensen met de prikpil?
Blij dat je hier voor gekozen hebt?
Hoevaak wordt je ongesteld?
Hoe hevige is het?

Voel je je er veilig bij?

Ben benieuwd :)