GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 13:27

Bedankt voor de code, best een kans dat ik 'm ga gebruiken. Krijg jij daar dan automatisch bericht van of moet ik je dat nog laten weten?

De bijwerkingen ben ik niet eens zo heel bang voor. Het is meer dat er nog steeds iets in mijn hoofd zit dat ik het zonder 'hulp' moet doen. Maar het afvallen gaat zo vreselijk lastig ondanks dat ik voldoende beweeg. Ik word maar naar ongezond/makkelijk eten getrokken, sta op met eten en ga er mee naar bed, terwijl ik echt wel weet hoe het werkt aangezien ik eerder al eens 25 kilo ben afgevallen. Maar die eeuwige strijd is zo vermoeiend. De rust waarin dit topic over wordt gesproken lijkt me heerlijk. Als er ook nog zo'n 7-10 kilo af zou gaan ben ik een gelukkig mens :D.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 13:29

Suzanne, ja voor de golden dose/laatste restje. Spul is duur zat en zonde om rest weg te gooien.
Spuit kostte 195,- MJ 2.5 dus die ene dosis is flink besparen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 13:45

Faringo schreef:
Bedankt voor de code, best een kans dat ik 'm ga gebruiken. Krijg jij daar dan automatisch bericht van of moet ik je dat nog laten weten?

De bijwerkingen ben ik niet eens zo heel bang voor. Het is meer dat er nog steeds iets in mijn hoofd zit dat ik het zonder 'hulp' moet doen. Maar het afvallen gaat zo vreselijk lastig ondanks dat ik voldoende beweeg. Ik word maar naar ongezond/makkelijk eten getrokken, sta op met eten en ga er mee naar bed, terwijl ik echt wel weet hoe het werkt aangezien ik eerder al eens 25 kilo ben afgevallen. Maar die eeuwige strijd is zo vermoeiend. De rust waarin dit topic over wordt gesproken lijkt me heerlijk. Als er ook nog zo'n 7-10 kilo af zou gaan ben ik een gelukkig mens :D.

Nee je hoeft het niet te laten weten hoor. De code mag gewoon gebruikt worden door iedereen die via Wellis wil bestellen. Ik neem aan dat als ik weer bestel ik vanzelf wel zie/hoor dat ik ook korting krijg. Hoop ik.

Ja die rust is geweldig. Die is bij mij nu minder omdat ik terug ben in dosis/heb afgebouwd. Dus wel lastiger nu. Maar mijn metabolisme is veel beter nu dus ik sla vet niet meer zo op als eerst. Dat is ook een enorme plus.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 13:47

Zo zat ik er ook in Faringo en ben ook in het verleden een 15 kilo afgevallen en weer aangekomen. Het probleem is niet dat ik niet weet wat de betere keuzes zijn, alleen dat mijn lichaam echt snakt naar suiker en snelle energie.

Maar ik zit er een beetje zo in van….
Ik ben mijn hele leven al aan het struggles met gewicht, echt van kinds af aan. Gepest, negatief zelfbeeld, allerlei psychische issues die op zich niet ernstig zijn maar wel vervelend. En nu is er eindelijk iets op de markt die me daarmee kan helpen, dus waarom zou dat dan niet mogen?

Ik merk juist dat nu het randje ervan af is en de weegschaal de goede kant op beweegt ik daardoor juist helemaal er weer beter in zit.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 13:52

Faringo schreef:

Het is zo rustgevend, dat gun je iedereen!!
Ik had het meteen vanaf dag 1 met mounjaro. HEERLIJK *\o/*

Ik begin nu richting de 6 te gaan, ook zo'n fijn idee. Precies -16 kg vandaag! *D

Suzanne F.

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 14:03

Topper Zonnetje. Zo gaaf voor je.

Ik ben druk op Vinted aan het shoppen want het kostte me wel een hele nieuwe garderobe. Ben nu al 3 maanden stabiel dus dat vind ik ook een feestje waard. Ik ben alleen bang dat ik er nooit helemaal mee zal kunnen stoppen.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 14:10

Het klinkt wel heel motiverend om de stap te gaan zetten.

Ik heb echt kleding in mijn kast van maat 36 tot 40. Ga nu richting maat 42 (zucht). Tien jaar geleden woog ik 87 kilo, afgevallen naar 60 kilo en inmiddels weer schommelend rond de 73 kilo. Ben trouwens 1.58 dus dat is toch wel wat te zwaar. Mensen om heen vinden me er goed uit zien, maar ik zie dat zelf echt anders. Nee ik ben niet dik, maar zie toch weer een klein propje ontstaan en daar word ik niet gelukkig van. Het gaat tenslotte om mijn gevoel.

Dat er nooit helemaal niet mee kunnen stoppen vind ik toch ook wel een dingetje nog, maar goed eerst maar eens de knoop doorhakken om te starten.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 14:20

Faringo schreef:
Het klinkt wel heel motiverend om de stap te gaan zetten.

Ik heb echt kleding in mijn kast van maat 36 tot 40. Ga nu richting maat 42 (zucht). Tien jaar geleden woog ik 87 kilo, afgevallen naar 60 kilo en inmiddels weer schommelend rond de 73 kilo. Ben trouwens 1.58 dus dat is toch wel wat te zwaar. Mensen om heen vinden me er goed uit zien, maar ik zie dat zelf echt anders. Nee ik ben niet dik, maar zie toch weer een klein propje ontstaan en daar word ik niet gelukkig van. Het gaat tenslotte om mijn gevoel.

Dat er nooit helemaal niet mee kunnen stoppen vind ik toch ook wel een dingetje nog, maar goed eerst maar eens de knoop doorhakken om te starten.

Tja ik had zoiets van: eerst maar eens afvallen en dan zie ik wel verder.
Als je klein bent is het al snel lastig, dan oog je al snel propperig. Ik ben 1.64 m.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 15:16

Ik ben ook maar 1.63 m.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 15:50

gefeliciteerd iedereen met de super resultaten!! Wat voelt dit fijn hé

Ik zag hier iets van percentages die je kwijt was, heb even gerekend en ik ben 42% kwijt.. bijna de helft :)

Dit weekend op vakantie geweest voor 4 dagen met de vriendinnen naar Spanje, 4 dagen eten en drinken :) Maar daar konden mijn darmen echt niet meer tegen. Elke nacht een fameus gerommel in mijn buik, en in de ochtend op het toilet :) Dus ik heb het echt rustiger aan moeten doen.

Was maar 700 gr bij, waar ik heel tevreden mee ben, ik zou er op voorhand voor getekend hebben hahaha

Voor de Mounjaro gebruikers, naar het schijnt gaan ze de pennen aanpassen, dat we niet meer kunnen de golden dose nemen, en je de pen maar 4 weken kan gebruiken ipv 5. Zou bevestigd zijn geweest, maar wanneer ze dit gingen aanpassen weet ik niet

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 16:07

Wow bijna de helft **\O/**

Dat van die pen aanpassing had al eens iemand gemeld en heb ik een linkje over geplaatst. Al tijdje terug. Zal niet 123 geregeld zijn.

In Amerika hebben ze de pennen waar je niet mee kan doseren. Misschien komt dat hier ook wel?

Ennasuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 16:57

Deertje wow 42% dat is echt onwijs! Wat zul je blij zijn met zo’n mega resultaat

Faringo ik heb ook lang getwijfeld
En vond ook dat ik het op eigen kracht zou moeten doen en kunnen maar dat lukte keer op keer niet
En ik heb echt fors overgewicht (begon op 100 kg bij 1.70) ondanks dat ik echt een actieve levensstijl heb

Ik ben morgen 6 weken bezig (ik doe nu sinds 2 weken 0.38)
en ik weeg nu 95.3, dus al bijna 5 kg kwijt
Echt heel erg blij mee en dit was zonder ozempic niet gelukt
Mijn vetpercentage is van 32.5% naar 29.8 gedaald en mijn spiermassa flink toegenomen
Dus ik kan niet anders dan heel tevreden zijn

Maar ik heb ook wel echt ‘obesitas’ bmi dus was echt nodig om er wat een te gaan doen
Voor mij zou maat 42 halleluja zijn haha

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 21:13

Ik ga dus eerst de gli route om dan volgend jaar aan de spuiten te beginnen.
We hebben nu de meting gehad na 14 weken sporten.
Conclusie.....

Het heeft niets gedaan bij ons beide. Zoals verwacht, wel zijn we stabiel gebleven in gewicht. En dat is alles dat ik wil op dit punt.
Naja nu nog wachten tot juni en dan krijg ik de spuiten vergoed.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 21:18

Die GLI is eigenlijk gewoon onzinnig bij de meesten. Wie dat ooit verzonnen heeft.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 21:26

Suzanne F. schreef:
Die GLI is eigenlijk gewoon onzinnig bij de meesten. Wie dat ooit verzonnen heeft.

Zeker door iemand die nooit overgewicht heeft gehad

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 21:55

Jup is idd onzinnig. Maarja voor 2 personen de spuiten betalen is voor ons niet te doen.
Laatste maand een theoriedagje gehad over slaap...mm naja dat kun je net zo makkelijk opzoeken online.
Verder dan de slaapfases en minder electronica zijn we in 1.5 uur niet gekomen -O-

Dus we zitten de theoriedagen nog wel uit. 1.5 uur in de maand en na 8x 1.5 uur per 2 maanden.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 22:15

Ik heb bij getwellis besteld, morgen telefonisch intake gesprek. Ik hoop dat ik word goedgekeurd ivm mijn galblaas verwijdering, nu 5 weken geleden...

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 22:18

De meeste mensen hebben al van alles geprobeerd dus dan is het onzin.

Ik sprak wen oud collega die dat traject zelfs 2 jaar heeft moeten doen. Uitwerking: niks.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 22:29

Ik had het ook niet vergoed gekregen als ik wel GLI had gedaan.
Had in die periode dat je af moest vallen weer stootkuren.
Dan was er dus een jaar gewichtstoename extra geweest.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 10:34

Zo ik krijf vrijdag mounjaro geleverd. Ik gebruikte altijd saxenda, dat had ik via mp maar was toch onhandig omdat ik er ook niet meer mee afviel en ik nog best graag 10 kg wil, gekozen voor mounjaro via leefstijldirect. Supersnel geregeld en hele aardige mensen ook

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 11:21

Ik denk dat GLI voor een specifieke groep mensen met overgewicht juist wel heel nuttig kan zijn. Er zijn echt mensen die structureel zwaar onderschatten hoeveel kcal ze binnenkrijgen op een dag of geen idee hebben van hoe een gezond voedingspatroon en gezonde leefstijl eruit zou moeten zien. Voor die groep mensen zie ik echt het nut wel.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 11:42

Bij mij tijdens GLI traject waren zelfs mensen die dachten dat ze frikandellen wel door de blender konden jassen als ze vloeibaar moesten eten in gastric bypass traject <<) _O-

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 11:48

cissy: voor die mensen is het gli traject wel een eye opener denk ik ja _O-

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 11:59

Vanillia schreef:
Ik denk dat GLI voor een specifieke groep mensen met overgewicht juist wel heel nuttig kan zijn. Er zijn echt mensen die structureel zwaar onderschatten hoeveel kcal ze binnenkrijgen op een dag of geen idee hebben van hoe een gezond voedingspatroon en gezonde leefstijl eruit zou moeten zien. Voor die groep mensen zie ik echt het nut wel.

Klopt!

Op mijn aanraden doet een vriendin van mij dit traject ook. Ze is al 10 kilo kwijt in een mooie tijd en is vooral hard bezig met haar onderliggende problemen. Wat je niet aanpakt met een online bestelde spuit vind ik.

Ja als je het zelf aanpakt misschien. Maar dat doen veel mensen ook niet. Een spuit lost niet je onderliggende probleem op.

Degene die ik ken die als een van de eerste saxenda gebruikt heeft op recept (jaren terug denk ik?) voor afvallen. Die kwam het direct na het stoppen weer aan.

Dus ben benieuwd hoe dat zal zijn bij het gros van de saxenda / ozempic etc gebruikers.

Want overgewicht heeft vaak complexe oorzaken en die lost die spuit niet op magische wijze allemaal op. :P

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 12:40

Voor mensen met kennistekort zal GLI echt wat opleveren.
Alleen wordt er niet naar individuen gekeken.
Met mij zijn er veel mensen die vanwege medische problemen al jaren diëtisten, fysiotherapie en psychologische begeleiding hebben gehad.
Als ik kijk naar astma en de patiënten in Davos, die zijn al vaak 5 / 6 keer klinisch in een traject geweest. Met individuele begeleiding en medicatie is het probleem.

En er zijn natuurlijk veel meer aandoeningen waarbij er al heel veel gedaan is.
Bovendien zijn deze mensen al heel actief met gezondheid bezig.
Dan zijn de frikadellenpletter echt niet motiverend.