Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 16:36

Marlis schreef:
Lisette1987 schreef:
Succes Marlis!
Ik doe altijd online aanmelden juist om dat beneden aanmelden te ontlopen :o

Ja hier moest je altijd gewoon op de poli zelf aanmelden maar vanaf vandaag dus centraal..

Maar ik had om 9 uur een ctg afspraak staan en 945 afspraak echo/gyneacoloog.

Zit hier vanaf 8:45 uur maar zit nog steeds te wachten, nog geen afspraak gehad. Ben er wel beetje klaar mee.

En dan willen ze dat ik dit twee x per week doe haha. Nou een x per week is al teveel.

Ben benieuwd wanneer ik een x de eerste afspraak heb vandaag

Wat een gedoe elke keer weer, snap dat je er niet goed van wordt zo

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 16:37

mriek1990 schreef:
Leuk om dat lijstje weer zo te zien. Tof ook die vlaggetjes erachter. :D

Marlis vervelend weer zeg in het ziekenhuis. Hopelijk ben je snel aan de beurt en zijn de controles ook gewoon goed.

Gnome wat goed dat je al wat kan kolven. Is best fijn alvast een voorraadje te hebben. :)

Even geen grote bijleespost sorry. Hidde zit in zijn eerste sprong en is enorm chagrijnig. := Gisteravond wilde hij alleen maar aan de borst. Had hij die niet was hij echt hysterisch! Hebben hem nog geen een keer zo hard horen huilen. Maar ja, ook ik ben wel een keer leeg en het begon op een gegeven moment ook gewoon zeer te doen.
Gelukkig heeft hij vannacht wel van half 12 tot half 5 geslapen. Hoop dat hij snel wat minder last krijgt van z'n sprong. :x

Fijne dag allemaal vandaag!
Hopelijk breekt het zonnetje er bij iedereen nog door. ♡

Hopelijk is het snel weer voorbij

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 16:40

Melanie_D schreef:
Mriek, die sprongetjes kunnen inderdaad pittig zijn. Sommigen duren een paar dagen en dan heb je echt het gevoel dat je er nooit meer uitkomt, haha. Maar een troost: het houdt altijd weer op :D En je merkt vaak ook wel echt een ontwikkeling na zo'n sprongetje, dat is leuk om te merken.

Kiwipitje: fijn dat jullie lekker een paar uur hebben kunnen pakken vannacht. Gaat al snel de goede kant op :)

Marlis, vervelend dat je zo lang moest wachten. Maar fijn dat alles goed is. Snap dat je wel een keertje meer duidelijkheid wilt. Schiet bij jou ook alweer op zeg!

MissAnnemijn: leuk nog even naar de dierentuin. Lekker rustig aan doen vandaag.

Handig, dat lijstje weer even actueel. Ben benieuwd wie de volgende is!

Ik zit met dit weer een beetje in een kledingcrisis ;) Heb wel truien en echt zomerkleding, maar voor dit tussenweer eigenlijk nauwelijks kleding. Bij de vorige was het vanaf maart al zo'n beetje zomerweer, dus toen droeg ik alleen maar jurkjes en korte broeken. Had al op vinted gekeken, maar daar kan ik het ook nog niet echt vinden en zonde om er nu veel geld voor uit te geven. Dus het is nu even behelpen en dan hopelijk wordt het snel warm genoeg voor zomerkleding. Laten we het maar houden op eerste wereldproblematiek ;)

Ja hier is de keuze ook erg beperkt en moet ook echt nog even wat zomerkleding kopen ook anders kan ik straks niks meer aan :')

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 16:40

Gnome schreef:
Herkenbaar van die kleding.. Drama. Loop nu in shirts van m'n man. Mijn buik komt zelfs onder m'n zwangerschapsshirts uit.. Hij zakt echt enorm. Kan m'n eigen navel niet eens meer zien. Mezelf scheren is ook echt op hoop van zegen inmiddels :=

Ik ben maar naar de wax geweest haha

QueenE

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 16:46

Hier was het wel heel lekker weer, heerlijk opgeruimd bij de paarden :P en paard overgedragen aan haar tijdelijke amazone, ging heel leuk! Onze overkapping is klaar dus nog even plantjes gehaald voor de border daarvoor en er in gezet :D straks lekker in de tuin zitten in mijn verlof :D Vanavond ga ik even yoga proberen ook wel leuk denk ik met een groepje zwangere dames

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 17:04

UK_eef schreef:
Mriek1990 - 24 maart 2023 - jongen :)F
Kiwipitje - 23 april 2023 - jongen :)F
Carika - 27 april 2023 - geslacht nog onbekend
Cabelona - 8 mei 2023 - geslacht blijft onbekend
Azmay - 9 mei 2023 - meisje :)F
[***] - 10 mei 2023 - jongen
Gnome - 15 mei 2023 - jongen
Sting - 17 mei 2023 - geslacht blijft onbekend
jenkins - 21 mei 2023 - jongen
Peeltje - 22 mei 2023 - geslacht nog onbekend
MissAnnemijn- 23 mei 2023 - meisje
Freetorun - 29 mei 2023 - jongen
Freekiee - 4 juni 2023 - meisje
_Marjon_ - 4 juni 2023 - meisje
Marlis - 7 juni 2023 - meisje
Lisewiesje - 9 juni 2023 - meisje
Flowery - 10 juni 2023 - jongen
QueenE - 12 juni 2023 - meisje
DonDon - 17 juni 2023 - jongen
Nicje87 - 17 juni 2023 - meisje
Smee__ - 21 juni 2023 - geslacht nog onbekend
Linda2008 - 30 juni 2023 - jongen
Ballard_L - 5 juli 2023 - geslacht blijft onbekend
Vivianhesen - 8 juli 2023 - meisje
UK_eef - 10 juli 2023 - jongen
HappyBuddha - 12 juli 2023 - jongen
Melanie_D - 13 juli 2023 - meisje
Lisette1987 - 21 juli - jongen

Ik heb mijn regel ook even aangepast! Ik lees nog af en toe mee maar totaal geen energie/puf om steeds bij te blijven :=
Ben ondertussen 34+2 en de kleine man doet het goed, staan onder controle bij het ziekenhuis omdat hij af en toe onder de curve groeit. Zwangerschap zelf is echt een hell of a ride, andere woorden heb ik er niet voor _O-

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 17:06

Oh waxen is wel slim :')

Ik doe 't ook op hoop van zegen. M'n kerel heeft wel aangeboden om te helpen en ik las op FB ook dat best wel veel vrouwen dat dan maar toestaan, maar daar ben ik dan te trots voor ofzo. :')

Ik voel me vandaag echt heeeeeel rond en die buik is ook continue gespannen. Ik ga morgen wel weer wandelen ofzo en vandaag verder rustig aan doen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-23 17:10

[***] schreef:
Oh waxen is wel slim :')

Ik doe 't ook op hoop van zegen. M'n kerel heeft wel aangeboden om te helpen en ik las op FB ook dat best wel veel vrouwen dat dan maar toestaan, maar daar ben ik dan te trots voor ofzo. :')

Ik voel me vandaag echt heeeeeel rond en die buik is ook continue gespannen. Ik ga morgen wel weer wandelen ofzo en vandaag verder rustig aan doen.

Vind ik ook niet heel prettig daar.. Als ie me dan per ongeluk snijdt, hebben we de poppen aan het dansen haha. Hier maar 1 keer verkeerd gegaan. Toen zat ik inderdaad te wachten tot Jaws door het putje naar boven zou komen.

Hier begon de dag heel bewolkt maar toch nog een paar uurtjes heerlijk in de zon kunnen liggen. Wel nog steeds dat licht misselijke gevoel en moet echt 2x pd heel even wat vocht uit m'n boobs masseren anders doen ze zeer.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 20:19

Fijn dat je nog even van de zon hebt kunnen genieten!

Ik ga hier kapot van de honger. Met avondeten een monsterlijke hoeveelheid bloemkool weggewerkt en ik sta nu alweer vegaburgers te bakken omdat ik het echt niet trek. :')

En ik gooi er lekker alle tzatziki op. Ga niet delen.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 20:45

[***]: Haha lekker toch? Gewoon doen, je hebt nu een excuus :D

Marlis: fijn dat de controle goed was, maar wat vervelend dat ze nog geen duidelijkheid kunnen/willen geven. Ze snappen toch hopelijk wel dat je dat met dit aantal weken wel zou willen?

Hier heb ik vanmorgen nog geschoren en kon het gelukkig nog mooi zelf doen. Echt niet dat mijn man dat gaat doen, dan doe ik het wel op de gok :')

Hier vandaag gewerkt en vanavond even boodschappen gedaan, maar ben echt weer gesloopt. Mijn buik voelde oké aan vandaag, maar na het boodschappen doen niet echt meer. Veel spanning en het gevoel alsof de buik heel erg hangt, wat dus weer zeer doet. Gelukkig ben ik morgen vrij, dus maar weer rustig aan doen. Donderdag hebben we controle bij de verloskundige, dus ik ben benieuwd wat die ervan zegt. Vannacht heb ik voor het eerst met een kussentje onder mijn buik geslapen en dat werkte gelukkig wel fijn :)

PeeltjE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 21:49

Ik lees nog steeds met jullie mee hoor! Maar kan het niet bijhouden met reageren. Geslacht blijft hier onbekend tot geboorte. Inmiddels 37 weken en keizersnede staat al even gepland :)

Gnome ben je niet bang voor zo’n ‘zwangerschapsmasker’ door de zon? Of is dat achterhaald?

Ik sta overigens al vanaf begin zwangerschap onder controle bij het ziekenhuis (met de vorige 2 zwangerschappen ook) en heb eigenlijk nooit gedoe. Ik meld me aan dat ik er ben en hupsakee. Uiteraard lopen ze soms wel eens wat uit, maar tot zover nooit heftig. Wat vervelend dat dat bij jou allemaal zo stroef verloopt Marlis.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-23 22:52

PeeltjE schreef:
Ik lees nog steeds met jullie mee hoor! Maar kan het niet bijhouden met reageren. Geslacht blijft hier onbekend tot geboorte. Inmiddels 37 weken en keizersnede staat al even gepland :)

Gnome ben je niet bang voor zo’n ‘zwangerschapsmasker’ door de zon? Of is dat achterhaald?

Ik sta overigens al vanaf begin zwangerschap onder controle bij het ziekenhuis (met de vorige 2 zwangerschappen ook) en heb eigenlijk nooit gedoe. Ik meld me aan dat ik er ben en hupsakee. Uiteraard lopen ze soms wel eens wat uit, maar tot zover nooit heftig. Wat vervelend dat dat bij jou allemaal zo stroef verloopt Marlis.

Dat masker had ik hiervoor al een beetje. Zijn nogal fan van de zon dusja. Ben banger om een zonnestraal te missen dan zo'n masker :')

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 10:29

Hoe gaat het nu Marieke?

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 12:54

Hanco, lekker eten toch haha.

Las paar die heerlijk in t zonnetje lagen met bikini aan. Heerlijk hoor.
We hebben opzich een groot huis. Alleen geen tuin :( een klein voortuin maar daar ga ik niet liggen met mn bikini. Met mooie weer is de straat druk.

Marlis, elke x weer gedoe bij jou en ziekenhuis, wordt je toch stront ziek van…. Moet je nu elke week 2 x ? Of heb je ze zo ver gekregen naar 1 x ?

Hier laatste controle in Zutphen gehad. Vond wel erg jammer en merkte dat hun daar er ook moeite mee hebben.

Maar ik stap over naar ziekenhuis in Deventer. Alles wordt nu doorgestuurd en hun nemen weer contact met mij op.

Voor de rest is mijn man goed ziek hier, en ik hang er een beetje tussen. Dus hoop dat het bij mij zo blijft en niet erger gaat worden.

Lisewiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 12:58

Freekieee schreef:

We hebben opzich een groot huis. Alleen geen tuin :( een klein voortuin maar daar ga ik niet liggen met mn bikini. Met mooie weer is de straat druk.

Marlis, elke x weer gedoe bij jou en ziekenhuis, wordt je toch stront ziek van…. Moet je nu elke week 2 x ? Of heb je ze zo ver gekregen naar 1 x ?

Hier laatste controle in Zutphen gehad. Vond wel erg jammer en merkte dat hun daar er ook moeite mee hebben.

Maar ik stap over naar ziekenhuis in Deventer. Alles wordt nu doorgestuurd en hun nemen weer contact met mij op.

Voor de rest is mijn man goed ziek hier, en ik hang er een beetje tussen. Dus hoop dat het bij mij zo blijft en niet erger gaat worden.

Snap dat het balen is! Maar wees welkom in Deventer. Wij zullen daar ook bevallen, volgende week telefonische afspraak en weer een groei echo. Eind mei zal er een inleiding gepland worden als de kleine meid zich niet zelf meld.

Dat van ziek zijn herken ik ook, weer helpt ook niet mee. Man en zoontje zijn goed verkouden, ik kwakkel lekker door.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 13:00

Lisewiesje schreef:
Freekieee schreef:

Snap dat het balen is! Maar wees welkom in Deventer. Wij zullen daar ook bevallen, volgende week telefonische afspraak en weer een groei echo. Eind mei zal er een inleiding gepland worden als de kleine meid zich niet zelf meld.

Dat van ziek zijn herken ik ook, weer helpt ook niet mee. Man en zoontje zijn goed verkouden, ik kwakkel lekker door.

Oh wat toevallig! Inprincipe wordt ik ook eind mei ingeleid. Wie weet liggen we er samen gelijktijdig!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 13:04

Freekieee schreef:

Snap dat het lastig is als je het fijn had daar. Hopelijk bij andere zh straks ook goed gevoel. En hopelijk steekt je man je niet aan.

Ik moet twee x per week maar heb het naar een x per week gebracht zelf. Dus er staat nu in mijn dossier dat dit op mijn eigen verantwoording is.

Maar zit nu zelfs 9 dagen tussen want as maandag en dinsdag moet ik werken dus wordt nu woensdag pas. Tja alles is continu goed dus geloof het wel.

Lisewiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 13:10

Freekieee schreef:
Oh wat toevallig! Inprincipe wordt ik ook eind mei ingeleid. Wie weet liggen we er samen gelijktijdig!

Oh ben benieuwd, hoop stiekem dat het netzo gaat als met mijn zoontje. vliezen thuis gebroken, weeën zoveel mogelijk thuis, 19.20 aangekomen in het ziekenhuis, 19.47 bevallen en 22.14 weer naar huis.

Maar ga ik maar niet teveel vanuit, dan kan het ook niet tegenvallen.

Heb jij nog speciale wensen of een bevalplan?

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 13:21

Marlis lief dat je het vraagt. Het gaat vandaag wat beter lijkt het. (Klopt af) Gisteren overdag was drama. Weer hysterisch huilen tenzij hij aan de borst lag. Deed iedere keer hazeslaapjes van 5 minuten, daarna weer wakker. Geloof dat dat ook niet perse goed is voor z'n humeur. Vanaf gisteravond langzaam aan weer onze tevreden Hidde terug. ♡

QueenE klinkt als een lekker dagje gisteren. Fijn om in de tuin te werken hé? Ook zo leuk nu al die plantjesmarkten.
Hoe was de yoga?

DonDon lekker bijna verlof. Fijn dat alles goed gaat en je goed onder controle staat.

Flowery vervelend om te lezen dat je zwangerschap niet fijn verloopt. Gelukkig met de kleine wel alles goed.

[***] m'n kerel laten scheren zou ik ook niet zo snel doen! Gaat het vandaag wat beter met je buik?
Haha lekkere eetlust dus, gewoon aan toe geven.

Gnome ik zie nu een haaienkop door jou doucheputje voor mij. :D Lekker genoten van de zon. Heb je ook al echt melk productie? Of is het meer vocht?

Ballard gelukkig dat het kussentje je wat verlichting gaf. Hoe voel je je vandaag? Gelukkig lekker vrij vandaag.

Peeltje je schiet ook al op. Waarom heb je een keizersnede als ik vragen mag?

Freekieee wat vervelend je man ziek en jij ook aan het kwakkelen. Beterschap!
Jammer van Zutphen, hopelijk heb je bij Deventer ook een goed gevoel.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 14:09

Lisewiesje schreef:
Freekieee schreef:

Oh ben benieuwd, hoop stiekem dat het netzo gaat als met mijn zoontje. vliezen thuis gebroken, weeën zoveel mogelijk thuis, 19.20 aangekomen in het ziekenhuis, 19.47 bevallen en 22.14 weer naar huis.

dat zou wel heel fijn zijn! Woon je vlakbij dan ook? Moet nog zo’n 35 min rijden.

Niet echt speciale wensen. En ook geen beval plan. Ik zie wel hoe het gaat. En anders op dat moment maar aangeven en mijn man weet ook wel wat ik nodig moet hebben op zo’n moment. Ik ga het meemaken.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 14:13

Mriek fijn dat Hidde weer wat meer zichzelf is!

Lisewies, klinkt fijn hoe het de vorige keer ging, hopelijk nu weer!

Freekie rot om over te stappen zo last minute maar hopelijk daar ook een fijne ervaring :)

PeeltjE spannend dat het een verrassing blijft! Wij lopen vrijwel gelijk denk ik.

Ballard vervelend dat gevoel in je buik. Rustig aan maar dan.

[***] eet smakelijk :')

Queen veel plezier bij de yoga.

Ik moest vanmorgen vroeg naar de dermatoloog voor controle, 2 uur onderweg voor 5 min afspraak. Hele stad door in de ochtendspits. Daarna nog een dutje gedaan :Y) Net even achter de naaimachine, nu lunchen en zo nog even verder <3

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 14:18

[***] schreef:
Fijn dat je nog even van de zon hebt kunnen genieten!

Ik ga hier kapot van de honger. Met avondeten een monsterlijke hoeveelheid bloemkool weggewerkt en ik sta nu alweer vegaburgers te bakken omdat ik het echt niet trek. :')

En ik gooi er lekker alle tzatziki op. Ga niet delen.

Heerlijk :9

Ik heb dat echt de hele zwangerschap, onstilbare honger :+ :+

PeeltjE schreef:

Spannend bijna z0 ver!

Gnome schreef:
Dat masker had ik hiervoor al een beetje. Zijn nogal fan van de zon dusja. Ben banger om een zonnestraal te missen dan zo'n masker :')

Wel goed insmeren he!

Lisewiesje schreef:
Freekieee schreef:

Dat klinkt inderdaad als een ideale bevalling! Zou wel heel toevallig zijn als jullie daar tegelijk zijn :P

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 14:23

Ja yoga was echt wel fijn! Voelde fijn voor mijn lijf en een mooi ontspan momentje, ga het mooi nog een paar keer doen!

JitskeJeldau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 15:13

Hallo allemaal,
Ik lees al vanaf het begin mee, maar ik ben zo'n typische meelezer. Ik vind het zelf moeilijk om me aan te melden en dan vervolgens bij te blijven met bijleesposts, dus heb ik het bij meelezen gehouden. Nu op aanraden van mijn man, toch een post van mij. Ik ben nu 38+2 en heel erg aan het uitkijken naar de geboorte van ons eerste kindje. Alles is er klaar voor en mama is er onderhand klaar mee. Ik ben de enige in de vrienden/kennissenkring en ook familiekring die zwanger is en met alle hormonen, het slaaptekort en pijntjes begin ik me erg eenzaam te voelen in mn zwangerschap. Mijn man doet super zijn best en steunt me zoveel hij kan, maar hij kan moeilijk mn buik een dag overnemen dus hij snapt maar tot een bepaalde hoogte waar ik doorheen ga. Ik hoop dat ik voor mn laatste loodjes hier nog een beetje aansluiting kan vinden. Al snap ik ook dat het aan de late kant is.
Groetjes,
JitskeJeldau

PeeltjE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 15:41

Mriek: hier een geplande keizersnede ivm al 2 eerdere keizersnedes gehad. Prachtig mannetje hebben jullie, fijn dat hij zich weer wat beter lijkt te voelen.

MissAnnemijn: hoe ver ben jij nu??

JitskeJeldau: Spannend! Ik herken wat je zegt, hier ook ‘alleen’ zwanger. Helemaal nu ik met verlof ben zijn de dagen soms best stil. Echter, er lopen hier buiten schooltijd nog 2 kleuters, die nu natuurlijk allebei meivakantie hebben, en dat is toch soms ook wel erg pittig :') de buik zit mega in de weg, de vermoeidheid is heftig aanwezig overdag, maar we moeten door, en snachts kan ik niet slapen :+ geweldig :+
Ik hoop voor jou dat het niet lang meer op zich laat wachten. Weten jullie het geslacht?

Ik neem nu sinds een paar dagen savonds voor ik naar bed ga 2 paracetamol tegen de rugpijn als ik lig. Dat geeft toch net iets meer rust. Overdag gelukkig niet nodig.