Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ieris

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 18:32

Nou hier nog makkelijker, ik neem nooit een telefoon mee tijdens het lopen, heb je ook nergens last van, en ik mis er niks aan, mijn horloge slaat ook alles op!

Vandaag een heerlijk rondje van 12 km rustig gedaan, en daarna doorgereden naar Heusden, even de toerist uitgehangen met een vriendin, leuke vestings stad!

Fijn dat je weer thuis bent Kylan. Altijd toch het fijnst hé in je eigen bed slapen!
Lekker morgen weer lopen.

Puerea, wat leuk! Leuk startnummer ook, leuk als herinnering! Hoe vond je de route, was het erg zwaar?
Goed gelopen hoor!

Musli, fijn dat je bij jullie op goed verlichte paden kan lopen, hier is het echt behoorlijk donker in de avond, en heb nog geen verlichting.
Ja echt heerlijk weer hé!

Schemerdier, welkom leuk dat je begonnen bent met lopen, gaat al best lekker, ga zo door!

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 18:41

Mijn telefoon is voor muziek, de rest wordt opgeslagen via mijn horloge inderdaad.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 19:21

M’n startnummer hangt op het prikbord. Iedere deelnemer kreeg een buff, erg leuk! Ook een heel mooi ontwerp!

Bij de briefing werd al gezegd dat de route eigenlijk wat te mooi was, vrijwel allemaal droge paden. En dat was ook echt zo. Daardoor liep het ook heel erg makkelijk.
Deze trail start en eindigt bij de plaatselijke rijvereniging. Ze hebben daar ook een waterbak, waar de trail ook doorheen gaat. Ik ben dan ook niet met droge sokken en schoenen thuis gekomen. :))

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 19:44

Leuk Puera, zo te horen heb je je goed vermaakt. Een buff is altijd handig ook.

Mijn telefoon gaat altijd mee, als ik in mijn eentje in het bos loop en ik val dan moet ik iemand kunnen bereiken. Vooral door de week kom je bijna geen mens tegen, dus dan is het wel zo veilig.
Als ik door het dorp loop, loop ik bijna altijd met muziek. Dan gaat hij ook mee. Ik kan trouwens wel muziek op mijn horloge zetten, maar nog niet gedaan.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 20:16

Telefoon gaat bij mij inderdaad mee voor veiligheid. Een paar zomers terug is hier langs de rand van de stad een hardloper bewusteloos gevonden. Die had niks bij zich behalve een huissleutel en het duurde bijna een dag voordat politie/ziekenhuis wisten wie het was. Sindsdien gaat de telefoon met daarin ook id-bewijs altijd mee.

Puera wat leuk! Een waterbak meepakken is wel goede compensatie voor de te droge paden :)) Leuk dat je ook een buff kreeg ter herinnering al zal die met deze temperaturen nog niet nodig zijn!

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 22:48

Puera, wat is een buff? Nooit van gehoord, dacht eerst even afkorting van buffet, maar zal wel iets anders zijn als ik de rest van de berichten lees,haha!
Wel leuk de start bij een rijvereniging met waterbak!
Gaaf dat het een mooie route was.

De muziek waar ik graag naar luister komt gelukkig gewoon gratis uit de lucht, vind het heerlijk om de wind te horen waaien, en de vogels te horen zingen!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 08:38

Een buff is een soort col sjaal. Fijn voor als het wat frisser is om je nek warm te houden. Je kunt hem ook om je pols doen als zweetbandje of als muts op je hoofd.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-22 10:21

Vanochtend heerlijk gelopen. :D
Vriend was mee op skates. Had verder geen richtlijn qua tempo. Wilde 6 km gewoon lekker lopen. Had nog wel flink spierpijn van de krachtraining van vrijdag :o

Maar het lopen ging super. Denk dat ik inmiddels wel weer compleet hersteld ben van de marathon. *\o/*

Afbeelding

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 10:52

Heerlijk Sherivey, wat een gave foto ook!

Het was inderdaad erg lekker buiten vanmorgen. Hier stond er een snelheid herhalingen training op de planning. Inlopen, 4* 4 minuten 5:30 3 minuten joggen, 5* 30 seconden 5:00 1 minuut joggen en daarna uitlopen. Het was wel pittig maar ook heel lekker. En ook deze maand zitten mijn 100km er weer op *\o/*

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 11:35

Mooie foto!

Hier ook een rondje gedaan maar het ging niet zo vlot, dus heb het maar ingekort :+

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 11:45

Welkom Schemerdier, je bent gegaan, dat is het belangrijkste toch!

Lekker bezig Kylan, 100 km! Mooie prestatie.

Fijn dat je hersteld bent van de marathon Sherivey. Gave foto!

Zag nog andere mooie foto's voorbij komen. En een trail verslag met een waterbak. Gelukkig is het nog mooi weer.

Hier gaat de telefoon ook mee voor de veiligheid. Muziek luister ik ook nooit.

Vanmorgen heerlijk rondje kunnen lopen, lekker mijn gedachten los gelaten en genoten van het buiten zijn.

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 15:08

Sherivey fijn dat je helemaal hersteld bent nu! Mooie foto en gezellig dat je vriend mee was.

Kylan pittige training zo. En een mooie maand gemaakt met lopen.

Suusje heerlijk, is de hond de hele ronde met je mee gelopen?

Hier met mijn vriend een hele fijne trailronde gemaakt over de Loenermark. Hier loop ik zo graag.
Mijn 4e halve trailmarathon in 8 dagen en deze maand klok ik af op bijna 305 km hardlopen.

Aankomende week wat tempotrainingen doen, die schoten er wat bij in de afgelopen twee weken.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-22 15:11

Mooie foto's!
Jij tikt ook wat kilometers af zeg! :wow:

Ik zit net aan de 100 km deze maand, geloof ik :o

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 15:58

Bij een week vakantie gaat het extra hard met de kilometers.
Komende week wat minder, ik heb een pittige werkweek voor de boeg en wat verplichtingen op mijn vrije woensdag.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 16:00

Wauw wat moet het prachtig zijn om daar te lopen!

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 16:21

Prachtig SV! Echt een mooie omgeving, ik wil daar binnenkort ook eens heengaan.
Mooi die hazelworm, die heb ik hier in de buurt ook wel eens zien zonnebaden.
Zo wat een kilometers maak jij zeg, knap hoor!

Fijn Sherivey dat het weer lekker gaat, en je weer goed hersteld bent.
Vind 100km ook netjes hoor!
Mooie foto met die zon!

Schemerdier, goed dat je op tijd aanvoelde om het in te korten, volgende keer weer wat langer, mooi dat je het rustig opbouwt!

Hier vannochtend nog een rustig rondje gedaan van 15km, en daarna nog 10km met de overbuurvrouw en haar paard meegewandeld, nou voel ik het wel aan mijn benen zeg!
Gelukkig morgen een rustige dag.

Suusje, leuke foto! Mooi rondje ook, netjes tempo, je bent zo te zien goed voorbereid op de zevenheuvelenloop.
Hoe gaat het nu met je schoonoma?

Kylan, goed bezig! Snelheidstraining vind ik ook leuk, krijg je zo een oppepper van.
Best pittig wat je hebt gedaan!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 20:32

Het ziet er weer heerlijk uit @Sherivey en @SV.

Wat een afwisselende training @Kylan. Zet je die dan in je horloge? Ik zou het anders echt niet kunnen onthouden ben ik bang. En deze training weer gelopen in NL, of was je nog in Berlijn?

Zo cute, jouw hond @Suusje. Flinke ronde. Je was al vroeg op pad ook. Vroeg wakker door de wintertijd?

Hier vanmiddag ook een rondje gedaan. Ik zou via Marktplaats wat ophalen bij iemand, dus een uurtje eerder die kant opgegaan en daar een leuk rondje uitgezocht. Was heerlijk!

Afbeelding

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 22:01

Schemerdier verstandig om je rondje in te korten als het niet lekker gaat. Volgende keer beter :)

Mooie foto van je hond suusje! Gaat die de hele afstand met je mee? Goede conditie!

Gaaf de hazelworm SV! Aparte beestjes vind ik altijd :)) Een flink aantal kilometers heb je gelopen deze maand!

Ieris heeft de kilometers ook wel weer in de benen. Logisch dat je je benen voelt.

Musli mooie combinatie zo om in een andere omgeving een rondje te maken. Mooi zo langs het water!
Mijn snelheid training had Greg voor mij bedacht en staat inderdaad in mijn horloge. Anders vergeet ik ook hoeveel herhalingen ik al heb gedaan :+ deze keer gewoon weer thuis, vrijdagavond was ik thuis gekomen uit Berlijn. In december naar Bremen voor twee nachtjes en verder geen werkreisjes meer dit jaar.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 22:10

Voor wie nog wil bestellen bij All4running, 10% korting nu.

Afbeelding

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 23:43

Mooie foto’s en rondjes, dames!! Het was er ook heerlijk weer voor!

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 08:26

Goed bezig allemaal! Het was ook echt wel perfect weer afgelopen weekend :j

Slim om te combineren Musli, zo zie je nog eens wat!

Mooie foto Sherivey, fijn dat je weer helemaal hersteld bent :j

Echt zo leuk met de hond Suusje!

Prachtige foto's weer SV! En inderdaad, wat een boel kilometers (en vast ook hoogtemeters :D ) :wow: Ik kom op 170 in oktober.

Greg blijft maar fanatiek Kylan, goede stok achter de deur :))

Leuk Puera! Mooi rondje door een mooie omgeving :j

Wij hebben gisteren 17km getraild, we liepen door een gebied waar ik met mijn vorige paard prachtige ritten hebben gemaakt, dus ik had het mentaal zwaar, had ik geen rekening mee gehouden :=

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 10:08

Oef, dat maakt het wel een stuk pittiger. :\

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 13:30

Ah Ninus, herkenbaar, al heb ik het paard nog wel maar die herinneringen bij sommige plekken zijn zo waardevol...

Wat een leuk idee om in een andere omgeving te gaan lopen Musli. Heb je dan van te voren ook een route opgezocht?

Wel pittig zoveel werkreisjes Kylan, of heb jij daar geen last van? Misschien overheen gelezen, maar wat doe je voor werk dat je zoveel op pad mag?

Ieris ook weer lekker veel kilometers in de benen? Vandaag nog last gehad?

Loenermark is ook pracht SV, gave foto's weer. En gezellig samen op pad geweest.

Hond gaat inderdaad de hele afstand mee, dit is ook wel een beetje zijn max hoor. Maar het is zo fijn en gezellig, ik heb ook echt steun aan hem.

Oma is ondertussen rustig ingeslapen en zaterdag is de uitvaart. Nu weer vol aan de bak, de leerlingen lijken na de vakantie altijd veel drukker... :Y)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 14:45

@Suusje, ik zoek dan inderdaad een uitgepijlde (met bordjes) wandelroute in de buurt uit. Dit keer via wandelnetwerknoordholland.nl, maar zoiets bestaat vast in elke regio wel :j :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 16:07

Suusje gecondoleerd :knuffel: