Het corona vaccin

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 13:11

Tsja, die kwaliteitseisen zijn er niet voor niets. Een (nog) niet goedgekeurd medicijngebruiken kun je nu eenmaal zien als een risicospel/Russisch roulette.

Dat is wat hier gezegd is.

Er is niet gezegd dat het vaccin niet goed is. Er is niet gezegd dat het vaccin gevaarlijk is. Er is gezegd dat het toedienen van vaccins die nog niet gekeurd zijn gevaarlijk kán zijn.

En dat klopt natuurlijk gewoon.

Ik zou sputnik NU ook nog niet willen hebben. Als het eenmaal het label 'veilig' heeft wel. Kan mij geen fluit schelen in welk land het ontwikkeld is, als het maar veilig is. (Russische wetenschap is bij mijn weten nog echt behoorlijk goed ook, dus op zich 0 moeite met door Russen ontwikkeld vaccin)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 13:14

Dit niet aan de regels houden is al vanaf vorig jaar. Weet nog dat mijn hoefsmid vertelde dat hij een pony aan het bekappen was en de eigenaar een keer hoestte. O ja, och corona he maar bekappen kan toch wel volgens hem, hij stond bijna boven op de smid.
Smid was met laatste hoef bezig, afgemaakt en weg gegaan nadat hij de eigenaar vertelde dat hij maar een andere smid moest zoeken. Die man hield dus geen afstand, geen mondkapje op terwijl hij op dat moment corona had.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 13:17

Femke_Tweety schreef:
Tsja, die kwaliteitseisen zijn er niet voor niets. Een (nog) niet goedgekeurd medicijngebruiken kun je nu eenmaal zien als een risicospel/Russisch roulette.

Dat is wat hier gezegd is.

Er is niet gezegd dat het vaccin niet goed is. Er is niet gezegd dat het vaccin gevaarlijk is. Er is gezegd dat het toedienen van vaccins die nog niet gekeurd zijn gevaarlijk kán zijn.

En dat klopt natuurlijk gewoon.

Ik zou sputnik NU ook nog niet willen hebben. Als het eenmaal het label 'veilig' heeft wel. Kan mij geen fluit schelen in welk land het ontwikkeld is, als het maar veilig is. (Russische wetenschap is bij mijn weten nog echt behoorlijk goed ook, dus op zich 0 moeite met door Russen ontwikkeld vaccin)

Vergeet ook niet dat Rusland niet naar buiten brengt hoeveel bijwerkingen enz ee zijn
Putin heeft zich geloof ik niet katen enren..

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 13:19

Pandora2 schreef:
In Japan komt er ook niet echt veel schot in de zaak.
Belooft wat voor de O.S.

https://businessam.be/vaccineren-kan-no ... ootje-van/

Had niet verwacht dat zo'n innovatief (ei)land het zo zou laten liggen. Ze wilden kost wat 't kost die OS laten doorgaan, dan zou je denken dat ze enerzijds inzetten op inreisverboden zoals Nieuw Zeeland en anderzijds pro-actief vaccineren.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 13:20

bigone schreef:
Dit niet aan de regels houden is al vanaf vorig jaar. Weet nog dat mijn hoefsmid vertelde dat hij een pony aan het bekappen was en de eigenaar een keer hoestte. O ja, och corona he maar bekappen kan toch wel volgens hem, hij stond bijna boven op de smid.
Smid was met laatste hoef bezig, afgemaakt en weg gegaan nadat hij de eigenaar vertelde dat hij maar een andere smid moest zoeken. Die man hield dus geen afstand, geen mondkapje op terwijl hij op dat moment corona had.

Wat aso! Hopelijk heeft de smid geen corona opgelopen door die klant.

BigOne

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 13:25

Nee, het is goed gegaan, smid is in januari vorig jaar op wintersport geweest en vermoed dat hij toen al corona heeft gehad maar zoals hij zei, ik weet niet hoe lang en of ik immuun ben dus ik neem voorzorgsmaatregelen en dat verwacht ik van mijn klanten ook want ik heb ze bij de eerste lockdown allemaal een brief met maatregelen gestuurd.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 15:36

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 15:38

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 15:39

bigone schreef:

-O- |(

ongelooflijk toch....
Groot gelijk van die smid dat hij daar nooit meer zou komen.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 15:39

sureido schreef:
Ik kan me dat eigenlijk ook gewoon niet voorstellen? Mijn huisgenoten en familie en vrienden zouden mij echt niet willen zien of zouden me echt verafschuwen als ik dat deed..

Ik kan het me eigenlijk ook niet echt voorstellen. Wel heb ik familie die al Corona heeft gehad en waarvan een gezinslid zei dat ze zich bij klachten niet meer zo snel ging laten testen. Het was voor hun niet meer dan een griepje geweest en die quarantaine was verschrikkelijk. Ik was op dat moment te verbaasd om te vragen of ze dit echt meenden }:0 .

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 16:36

Ik ben ook kennissen tegen gekomen die zeiden dat ze zich hadden laten testen en morgen de uitslag kregen.
Het is niet dat ze tot die tijd binnen bleven ofzo :=

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 19:00

Mijn man heeft vandaag, op zijn verjaardag, DE brief gekregen en meteen 2 afspraken gemaakt voor vaccinaties, op 28 maart en 2 mei. Hij kan dus 1 juni op vakantie (in Nederland).
Of ik ook mee kan, is nog de vraag....

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 19:07

Wat goed!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 19:12

SusanH schreef:
Wat goed!

ja, de dame aan de telefoon werd helemaal vrolijk toen ze zag dat het op zijn verjaardag was en begon lang zal ie leven te zingen :+ :')

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 19:17

Morrie schreef:
Mijn man heeft vandaag, op zijn verjaardag, DE brief gekregen en meteen 2 afspraken gemaakt voor vaccinaties, op 28 maart en 2 mei. Hij kan dus 1 juni op vakantie (in Nederland).
Of ik ook mee kan, is nog de vraag....

Jullie waren afgelopen jaar toch ook met caravan weg.
Waarom zou dit niet kunnen

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 19:21

Morrie, ook al ben je dan zelf niet gevaccineerd, gewoon gaan. Op de camping loop je waarschijnlijk minder risico dan in het appartementen complex.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 19:59

bigone schreef:
Morrie, ook al ben je dan zelf niet gevaccineerd, gewoon gaan. Op de camping loop je waarschijnlijk minder risico dan in het appartementen complex.

Dat denk ik ook , ik heb ook een huisje geboekt in de meivakantie. Ik ben wel gevaccineerd maar diegene die met mij meegaat tegen die tijd nog niet. Een vrijstaand huisje moet denk ik geen problemen opleveren. Helemaal als er eigen sanitair aanwezig is.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 20:23

bigone schreef:

Ik zie hier nooit een buur, “spreek “ er een paar via de app, maar de meeste zitten, net als wij, al een jaar binnen bang te zijn.

De situatie nu is heel anders dan vorig jaar. Niet te vergelijken. Vaccinatiepaspoort, testen voor je ergens heen mag. De website van de camping wordt met de dag aangepast.

Net als bij de kat, inentingsbewijs inleveren bij de receptie

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 20:31

Ik zou gewoon niet zo veel beren zoeken, voor een camping gaat het zeer onwaarschijnlijk zo gecompliceerd zijn. Wettelijk mogen ze nu waarschijnlijk nog niet eens naar medische gegevens vragen en die app die duurt nog wel even.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 20:32

Nou ben benieuwd welke bijzondere camping dat is
Want ik heb voor laatste weekend juni geboekt en er wordt niets gevraagd.

Verder in Nederland nog niets van gehoord

Misschien een goed idee nu je man geënt is wat meer te ondernemen, angst is een hele.slechte raadgever, probeer weer te genieten van.kleime dingen

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 20:37

hij is pas half mei volledig geënt en ik ben zo bang voor mensen, dat ik de deur niet eens meer uit wil.
Laat mij maar lekker thuis, lekker veilig.
Komende dagen moeten de auto's voor de APK, dat vind ik alweer spannend genoeg voor deze maand....

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 20:40

Is jouw man ook zo bang of wat.minder.
Is er iemand die jou kan helpen.met deze angst, want je ontwikkelt op deze.manier nog pleinvrees
Voor mij klinkt het eng om zo bang te zijn

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 20:44

Morrie schreef:
hij is pas half mei volledig geënt en ik ben zo bang voor mensen, dat ik de deur niet eens meer uit wil.
Laat mij maar lekker thuis, lekker veilig.
Komende dagen moeten de auto's voor de APK, dat vind ik alweer spannend genoeg voor deze maand....

Jeetje, ik ben geen psycholoog maar dit is echt niet gezond. Ik zou als ik jou was eens kijken of je hulp kan krijgen om van je angst af te komen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 20:59

Ik hoef geen hulp hoor, we leven normaal ook al erg teruggetrokken en nu nog een tandje bij omdat we niet ziek willen worden. Ik ken de gevolgen van dit virus, mijn moeder is eraan overleden in mei vorig jaar

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 21:19

Ik begrijp het heel goed Morrie! En die angst is toch reëel, dus waarom zou je daar hulp voor moeten krijgen? Op dit moment is angst geen onterechte raadgever.