Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
pien_2010 schreef:Dat kan allemaal wel wezen maar ergens kloppen de cijfers niet of hier of daar. Want in een land met 4x zoveel inwoners met de zelfde aantallen besmettingen elke dag als in Nederland kan het niet zo zijn, dat Nl hetzelfde reproductie cijfer heeft. 1+1 is nl niet het zelfde als 2+2. Zo simpel is dat. Iedereen kan dat op zijn vingers natellen.
Of het RIVM heeft zijn cijfers niet op orde of ik heb gisteren naar oude cijfers gekeken per ongeluk en dan sorry voor deze post.
Hier is de situatie echt "fragile" onder controle. Want reproductie cijfer moet onder de 1 zijn. Het daalt wel elke keer een beetje, maar blijft redelijk stabiel en dat is niet goed want is boven de 1.
SusanH schreef:Pien wij zitten in deze regio in een enorme brandhaard. In NL is het idd regionaal heel verschillend. Zijn plaatsen hier in de regio waar de hele straat besmet is. Het gaat zo hard hier dat is niet normaal. Schijnt toch verband te houden met kerkgangers waarschijnlijk want er zijn 14 gemeentes die er echt uitspringen en 10 daarvan zijn overwegend christelijk.
Jessix schreef:Ik ben niet bezig met wat andere doen. Ik heb daar toch geen invloed op.
Ik denk trouwens niet dat de overheid ons valse cijfers geeft. Als ze dat al zouden doen dan hadden ze eerder hogere cijfers laten zien om hun punt kracht bij te zetten. Verder vind ik het prima hoe ze het doen in Nederland. Ik heb er nog steeds vertrouwen in dat het wel goed komt.
karuna schreef:De mensen die zo hard miepen zijn vrees ik ook de mensen die voor verspreiding zorgen.![]()
Trouwens enig idee hoe je iemand aan het verstand kunt krijgen dat winkelen in Duitsland gewoon niet de bedoeling is.Dat stel gaat nog steeds iedere week de grens over voor hun boodschappen. Moeten daar best een eind voor rijden ook.
Hun reactie we worden niet tegengehouden bij de grens dus het mag. Hoe kun je daar tot doordringen? Of laat maar gaan en geef op?
Citaat:Ce mercredi 23 décembre, le taux d’incidence (nombre de cas pour 100.000 habitants sur sept jours) annoncé pour la semaine du 14 au 20 décembre était de 55 en Creuse (55,9 à la dernière mesure), 107,1 en Haute-Vienne (107,6) et de 74,1 en Corrèze (contre 74,5). Au niveau national, il est de 139,5.