Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 10:28

En mensen zijn nu eng opstandig.
Onder een gewone post van bv 112-overijssel over besmettingen, gaan veel mensen tekeer alsof ze worden vermoord door niet te mogen winkelen.. zo bizar allemaal

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 10:30

De regio hier gaat ook niet lekker. De olievlek vanuit een straat verspreid zich over een paar gemeentes uit. Leuk feestjes -:(-

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 10:32

Ik trek dat soort berichten al slecht en nu helemaal. Als je er echt middenin zit piep je wel anders. Al die mensen die op Facebook roepen hoe belachelijk de maatregelen zijn en dat het maar een griepje is. Draai een dagje mee in de zorg.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 10:34

pien_2010 schreef:
Dat kan allemaal wel wezen maar ergens kloppen de cijfers niet of hier of daar. Want in een land met 4x zoveel inwoners met de zelfde aantallen besmettingen elke dag als in Nederland kan het niet zo zijn, dat Nl hetzelfde reproductie cijfer heeft. 1+1 is nl niet het zelfde als 2+2. Zo simpel is dat. Iedereen kan dat op zijn vingers natellen.
Of het RIVM heeft zijn cijfers niet op orde of ik heb gisteren naar oude cijfers gekeken per ongeluk en dan sorry voor deze post.
Hier is de situatie echt "fragile" onder controle. Want reproductie cijfer moet onder de 1 zijn. Het daalt wel elke keer een beetje, maar blijft redelijk stabiel en dat is niet goed want is boven de 1.

Maar toch blijft dat reproductie cijfer wel een gemiddelde hé?

Ook heeft het te maken met de afname van besmettingen. Frankrijk blijft nu (volgens mij) al een lange periode rond dit aantal besmettingen zitten dan verandert er dus weinig aan je reproductie cijfer.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 25-12-20 10:35, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 10:35

SusanH schreef:
Pien wij zitten in deze regio in een enorme brandhaard. In NL is het idd regionaal heel verschillend. Zijn plaatsen hier in de regio waar de hele straat besmet is. Het gaat zo hard hier dat is niet normaal. Schijnt toch verband te houden met kerkgangers waarschijnlijk want er zijn 14 gemeentes die er echt uitspringen en 10 daarvan zijn overwegend christelijk.

Dat zou bij ons al niet naar voren komen. Mijn woonplaats is extreem christelijk. Alleen zijn wij maar heel klein en horen bij 4 andere plaatsen die allemaal groter zijn en niet zo gelovig in verhouding. Gemeente deed het heel slecht, nu weet ik het even niet, maar je kan niet zien welk deel het slecht doet bij ons. Dus ook moeilijk in te grijpen

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 10:36

De mensen die zo hard miepen zijn vrees ik ook de mensen die voor verspreiding zorgen. -O-

Trouwens enig idee hoe je iemand aan het verstand kunt krijgen dat winkelen in Duitsland gewoon niet de bedoeling is. -O- Dat stel gaat nog steeds iedere week de grens over voor hun boodschappen. Moeten daar best een eind voor rijden ook. :n Hun reactie we worden niet tegengehouden bij de grens dus het mag. Hoe kun je daar tot doordringen? Of laat maar gaan en geef op?

lenaa_tje

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 10:39

Ga ik geen moeite voor doen. Iedereen maakt zijn of haar eigen beslissingen. Verder hangt het natuurlijk van veel dingen af. Als jij wel boodschappen doet in Duitsland maar verder nergens komt zie ik er weinig kwaad in. Zelfde geldt voor de Belgen.
Hier gaat m’n vader toch zijn hondenvoer halen (besproken met leverancier) tja onverstandig? Geen idee? Hij komt verder nergens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 10:40

De regels zouden hun werk wel prima kunnen doen. Maar als de halve bevolking zich er niet aan wil houden. Dan kan je vanalles verzinnen, maar werkt natuurlijk niks.

Ik verbaas me deze pandemie echt over het egoïsme van de gemiddelde medemens in dit land. Schokkend gewoon. En vooral dat onnozele gegil van sommige, schaam me dood -O-

Ben blij dat we gaan vaccineren als alles op orde is. En niet in een paniekkramp schieten dat het per direct moet beginnen met mogelijke fouten en verspilling op de koop toe. En ja, dan is er nog kans dat er dingen straks fout gaan. Dan kan je of hard roepen "zie je wel ZE kunnen niks" of logisch denken "we doen dit voor het eerst, logisch dat het niet direct soepel gaat".

Karuna: ik vraag gewoon aan zulke types: ben je wel goed bij je hoofd? En verder geen woorden aan vuil maken. De reactie niet eens aanhoren. En vooral niet huilend aankomen als je ziek wordt met ernstige klachten. Heb je zelf voor gekozen dat risico te lopen..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-12-20 10:52, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 10:40

Ik zou zeggen, laat het gaan en mijdt zulke mensen voorlopig.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 10:41

SusanH schreef:
Ik zou zeggen, laat het gaan en mijdt zulke mensen voorlopig.

Ik ook.

Hoe voel jij je vandaag? :(:)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 10:43

Vraag mij af hoeveel van de mensen die zo boos zijn zich dan wel laten testen...
Susan allereerst hoe is het met jou en ten tweede de zorg staan die boze mensen echt niet bij stil...

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 10:44

Ik ben niet bezig met wat andere doen. Ik heb daar toch geen invloed op.
Ik denk trouwens niet dat de overheid ons valse cijfers geeft. Als ze dat al zouden doen dan hadden ze eerder hogere cijfers laten zien om hun punt kracht bij te zetten. Verder vind ik het prima hoe ze het doen in Nederland. Ik heb er nog steeds vertrouwen in dat het wel goed komt.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 10:45

Jessix schreef:
Ik ben niet bezig met wat andere doen. Ik heb daar toch geen invloed op.
Ik denk trouwens niet dat de overheid ons valse cijfers geeft. Als ze dat al zouden doen dan hadden ze eerder hogere cijfers laten zien om hun punt kracht bij te zetten. Verder vind ik het prima hoe ze het doen in Nederland. Ik heb er nog steeds vertrouwen in dat het wel goed komt.

Dat, ik heb geen contacten buiten mijn bubbel van 3 dus hoef mij ook niet te ergeren

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 10:46

karuna schreef:
De mensen die zo hard miepen zijn vrees ik ook de mensen die voor verspreiding zorgen. -O-

Trouwens enig idee hoe je iemand aan het verstand kunt krijgen dat winkelen in Duitsland gewoon niet de bedoeling is. -O- Dat stel gaat nog steeds iedere week de grens over voor hun boodschappen. Moeten daar best een eind voor rijden ook. :n Hun reactie we worden niet tegengehouden bij de grens dus het mag. Hoe kun je daar tot doordringen? Of laat maar gaan en geef op?

Totaal niet mee bemoeien! Misschien dat deze mensen een grote rustige supermarkt hebben gevonden waar zij zich veilig voelen en wellicht ook veiliger bezig zijn.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 10:48

Serieus... hier op dorp heeft iemand bedacht om met o&n een grote lichtshow met professioneel geluid, licht en rook hier in de straat te gaan doen.
Oh, hij had wel al gehoord dat het hele dorp wil komen kijken....

Wat moet je nou met dat soort mensen?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 10:52

Niet mee bemoeien Karuna. Kost je alleen maar energie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 10:54

Even melding maken bij de gemeente?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 11:02

Eerlijk? Of je nou in nl in een winkel loopt of in Duitsland, ik zie het verschil niet. Verder zit je toch gewoon in de auto. Ik bedoel dan gewoon boodschappen doen. Uitgebreid shoppen van winkel naar winkel vind ik niet slim.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 11:03

Tsja hoe gaat het met mij. Fysiek wel beter. Koortsvrij wel met paracetamol dus wil me nog niet te rijk rekenen. Ben nog wel heel moe. Maar duizeligheid is weg. Zware gevoel is ook weg. Dus ik heb stiekem wel stille hoop dat het de goede kant op gaat al. Maar weet ook dat het om kan slaan dus doe het rustig aan en hou mezelf goed in de gaten.

Mentaal gaat het ruk. Gister gebeld dat er een bewoner is overleden. Dat hakte er even flink in. En dan mensen die elkaar fijne dagen wensen. Zo voelt het even niet voor mij.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 11:05

Opnieuw, tussen het koken door, want jullie missen mijn punt die ik wil maken. Dat punt is dat ergens klopt er iets niet!

Wie weet het meest recente LANDELIJKE reproductie cijfer in Nederland?

In Frankrijk ik citeer:
Citaat:
Ce mercredi 23 décembre, le taux d’incidence (nombre de cas pour 100.000 habitants sur sept jours) annoncé pour la semaine du 14 au 20 décembre était de 55 en Creuse (55,9 à la dernière mesure), 107,1 en Haute-Vienne (107,6) et de 74,1 en Corrèze (contre 74,5). Au niveau national, il est de 139,5.

Dus op nationaal niveau is dat 139,5. Dus 139,5 bewoners op de 100.000 raken besmet met covid. Frankrijk zit elke dag iets rond de 11.000 besmettingen landelijk gezien.

SusanH sterkte meid.

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 11:07

Het reproductie getal is van 4 december en is 1.25 dit is landelijk

De andere cijfers zijn hier te vinden
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/

Daar is ook te zien dat de besmettingen 66 per 100.000 zijn landelijk. Dit is voor 1 dag!

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 11:13

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 11:14

Dank je wel Pabie en mag!

Kan iemand mij dan uitleggen hoe het kan, dat de landelijke reproductie cijfer in NL gunstiger is als in Frankrijk, terwijl beiden landen elke dag rond de 12000 nieuwe besmettingen kent.
Frankrijk heeft ongeveer 4x zoveel inwoners als Nederland. Ben ik nu zo dom?
DUs dan doet Frankrijk het in mijn ogen op dit moment beter (in het begin deed Frankrijk het slechter) . Voor de duidelijkheid→ ik wil niet als "buitenlander" Nl of Frankrijk de zwarte Piet toe spelen. Ik begrijp het echt niet. In mijn ogen is er een land dan die haar cijfers niet op orde heeft.
Ik denk NU dat dit NL is.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 11:16

Reproductiegetal staat los van aantal inwoners, gaat er over hoeveel besmette mensen het weer door geven aan hoeveel mensen

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 11:17

En ik denk nog steeds dat dit gemiddeld gezien zo is. Het betekend nog steeds niet zo als er zich enorme brandhaarden zijn dat dat ervoor zorgt dat deze zuid Limburg ook besmetten (als voorbeeld, geen idee hoe het overal staat met de besmettingen)