Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 09:32

Roosch schreef:
Zwarte Tulp. :') my 600lb life, dat motiveert! :))

Ik heb gehoord dat met een bad veel kcal worden verbrand. Dus ik lig voor de 5e keer in bad deze week. :Y)

Hahaha Obese werkte bij mij altijd fantastisch :=

ButterflyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-21 10:54

Volgens mij is het niet zo gek dat je met dit weer wat meer wil eten idd. En zo te lezen valt het bij jullie allemaal prima binnen de perken :')

Die afvalprogramma's zijn echt top idd! Wat ik trouwens ook heel erg leuk vind is het programma Over Gewicht op SBS6, met Kees Tol en Edsilia Rombley. Die onderzoeken allerlei methodes, van sappen tot sporten en verschillende diëten en praten daarin (meestal) met iemand die het doet en er helemaal achter staat, maar ook met wetenschappers, artsen enzo. En dan trekken ze een conclusie of het werkt of niet.
In de laatste aflevering hielden ze drankjes met alcohol tegen het licht en vergeleken ze dat met voeding. Wellicht moet niet iedereen die kijken _O-

BillyJ

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 14:39

@ Roosch .. laat ik net verhuisd zijn en geen bad meer hebben |o hahahah

Heb wil sinds eind vorig jaar een eigen waterroeier gekocht voor thuis en daar heb ik al aardig wat km's opstaan. Maar vanwege ontstoken bilspieren ligt dat weer wat stil. :n

(Ik roei ook op het water, maar in de winter doorgaans maar 1x per week en nu dus ook al even helemaal niet)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 15:41

gaucho schreef:
Morgen!

Muesli wat voor loopband heb je voor thuis? Ik ben steeds meer aan het overwegen er ook 1 te kopen.

Hier vanochtend dus ook geen hardlopen, ff kettlebells maar en daarna bij het paard aan de slag. Morgen een flinke wandeltocht.

We hebben een Energetics Power Run 9.9 HRC. Een ouder beestje, via Marktplaats gekocht, maar werkt prima voor die paar keer per jaar +:)+

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 17:22

Hier al 2 dagen achter elkaar braaf 3km gewandeld. Wegen nu ik nu alleen als ik er zin in heb, soms dus weken niet :+

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 19:57

Denken jullie dat ik nog kan lopen van de spierpijn na het schaatsen en onderstaande vanmiddag?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 20:20

Als je spierpijn krijgt is het het in ieder geval helemaal waard Roosch, wat gaaaaf *\o/* <3 Leuk paard ook :j

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 20:34

Wauw gaaf roosch . Ik zal morgen ook wel spierpijn hebben. Vanmiddag met de b pony gesleed.2e keer voor hem. Ging super. 1 keer lag ik er naast. Whaha

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 21:29

Ohhhh, heerlijk Roosch. Dat is de spierpijn vast waard <3

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 21:34

Ik blijf gewoon bewegen, dan valt de spierpijn hopelijk mee :') vanochtend lekkere workout met kettlebells en het altijd fijne planken en wallsit, verder flink fysiek bij de pony bezig geweest en vanmiddag nog een rondje van 9 km door de sneeuw. Eten ook maar ff aangepast op hoeveelheid beweging. Wat meer maar wel gezond. Morgenochtend weer een kilometer of 14 door de sneeuw sjouwen op de Utrechtse Heuvelrug.

Oh, doorbraak hier, mijn huisgenoot 'Kun je van de week weer van die appelflappen maken, want zo zonder suiker is wel veel gezonder'...

Komende week komt mijn nieuwe keuken :):)

Vanavond maar weer even mijn ogen en magnetron aan het werk gezet :)
Afbeelding

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 21:47

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 22:03

Soms komt dat zo uit hè Roosch, morgen weer een dag om gezond te eten ;) hier vanavond een stukje vlees met gebakken aardappelen uit de oven...

Morgenochtend hoop ik buiten even een rondje te kunnen hardlopen. Ga wel op tijd op pad, dan kan ik gewoon op het fietspad/de weg hardlopen... Zondagochtend is het toch vaak rustig +:)+

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 22:54

Butterfly schreef:
Volgens mij is het niet zo gek dat je met dit weer wat meer wil eten idd. En zo te lezen valt het bij jullie allemaal prima binnen de perken :')

Die afvalprogramma's zijn echt top idd! Wat ik trouwens ook heel erg leuk vind is het programma Over Gewicht op SBS6, met Kees Tol en Edsilia Rombley. Die onderzoeken allerlei methodes, van sappen tot sporten en verschillende diëten en praten daarin (meestal) met iemand die het doet en er helemaal achter staat, maar ook met wetenschappers, artsen enzo. En dan trekken ze een conclusie of het werkt of niet.
In de laatste aflevering hielden ze drankjes met alcohol tegen het licht en vergeleken ze dat met voeding. Wellicht moet niet iedereen die kijken _O-

Jaaaaa die had ik opgenomen en net gekeken, hartstikke leuk! En ik moet eerlijk zeggen dat ik ook dacht dat Light frisdrank een soort effect had op je lijf, maar blijkbaar dus niet. Al ga ik het nu nog steeds niet drinken, ik lust geen prik en het is toch chemische troep...

Ik kon vandaag wat meer genieten van het weer dan gister, misschien ook omdat ik nu overdag bij m’n paard was ipv ‘s avonds in de enorme kou...ik heb veel gelopen vandaag, bijna 16.000 stappen. Heb m’n rondje bos met paard toch gedaan, maar ernaast ipv er op en eigenlijk was dat hartstikke lekker. Wat was het prachtig in het bos en super rustig... :') iedereen stond denk ik op de schaatsen...qua eten beetje restjes dag; als lunch stukje lasagne wat ik nog over had en avondeten heb ik een croque monsieur gemaakt en stukje chocola als toetje. Niet heulll gezond maar geen eetbui haha, dus ik ben allang blij

Leuke foto’s Roosch! Is dat jouw paard?

En gaucho: goed bezig zeg met dat lopen, dan steken mijn afstanden er maar karig bij af haha

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 12:26

Lekker veel spierpijn hier gisteren een live les gevolgd van de sportschool. Nu aan het werk op de bakkerij. En wat is het moeilijk nu wordt van allerlei lekkere dingen verkocht met carnaval. Heb me wel tot nu in kunnen houden om wat te proeven *\o/*

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 12:34

Ik ga ook lekker een rondje wandelen plannen voor vandaag :) Wilde graag met vriendinnen lopen maar somehow hebben die allemaal een valtijnsdate vandaag :+ dus dan maar lekker met mezelf de hort op :D kan niet wachten tot de wegen weer fietsbaar zijn. Wielrennen is voor mij echt de beste calorieën verbrander :j

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 14:04

Hier even een oliebol gehad. Veel stress en spanningen. Maar kwa eten gaat het goed. En ik ben deze week in totaal 0.7 kilo afgevallen.

Van de week ergens iets besteld. Ik gaf aan dat het voor valentijn was. Die man ging zijn best doen. Vrijdag vraag ik of er al iets bekend is. Zegt hij dat het er die avond is. En daarna nergens meer antwoord op. Heb het dus nog steeds niet en ben gisteren maar een bos bloemen gaan halen. Zo pissig ben ik. En leverd weer extra stress op. (Ik regelde dit voor iemand anders).

Dalijk het er maar weer even uit wandelen. Gisteren uiteindelijk tussen de 11 en 12 km gelopen. Vandaag is dat weer de bedoeling.

ButterflyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-21 14:41

BillyJ, ontstoken bilspieren klinkt echt heel vervelend. Kan je wel zitten? Roeien is leuk!

Mirjam, als je niet zo gefocust bent op de weegschaal lijkt me dat alleen maar goed *\o/* en wandelen is zo lekker!

Roos, can't handle de plaatjes :') gezellig zo even met Lynn! En serieus, wat zie je er goed uit! Hoe is de spierpijn? *D

Otti, jij ook spierpijn? :') sleeën met de pony lijkt me zoooo superleuk! Heb alleen geen slee en geen pony :')

Gaucho, lekker bezig! En wat grappig van die appelflappen :') je eten looks gooooddd!

MuSLi, hardlopen nog gelukt? Idd, op een fietspad oid loopt toch wel lekkerder vaak.

Pallatin, dat viel mij dus ook op. Light doet qua bloedsuikers dus echt niks. Maar ik meende dat Diederik Jekel wel een keer heeft uitgelegd dat de zoetige smaak hetzelfde "beloningscentrum" in de hersenen triggert als wanneer je iets met suiker eet of drinkt, dus dat je drang naar zoetigheid in stand blijft. En ik ga ook niet zo lekker op aspartaam hoor, krijg er koppijn van en voel me alleen maar moe en lamlendig.
Vind het echt een heel leuk programma! Meestal vertel ik mijn man ook 100x per uitzending wat ze allemaal zeggen :')

Biggirl, wat goed bezig! Je staat wel midden in de verleidingen zo te lezen :D you can do this!

Negerzoen, wel jammer dat je vanwege die valentijnsdates alleen op pad moet. Maar met jezelf kan ook erg gezellig zijn :D

Arabella, jij wandelt echt stevige stukken, echt respect! En kan me heel goed voorstellen dat je in de stress was. Ook niet echt klantvriendelijk om je dan zo te laten zitten terwijl je info wil -O- ik zou ook not amused zijn.

Nou, hier volop in ons IF schema :D ben afgelopen woensdag begonnen en woe en do gebruikt voor twee tussenstapjes naar een 8:16 schema. Mijn man is gewoon direct naar datzelfde schema gegaan. Tot nu toe echt nauwelijks hongergevoel, ben echt verbaasd! Ik had verwacht dat ik mezelf de ochtenden door zou moeten slepen, maar echt totaal niet. Vanochtend voor het eerst heeeeel licht dat ik wel trek had, maar de dagen hiervoor dus echt niet. Terwijl ik wel altijd iemand ben die in de ochtenden eet.
Moet ongesteld worden en vanmorgen woog ik zowaar wat minder. Dus óf het vocht is er een beetje uit, óf de weegschaal is een week daarna helemaal lief voor mij :')
In ieder geval: -11 *\o/*

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 15:06

Goed bezig butterfly :j

Ik heb heerlijk 4 uur door de sneeuw gebanjerd :j

Afbeelding

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 18:08

Willen jullie met me meedenken voor het avondeten? :D ik eet broccoli rijst met een broccoli-courgette-spinazie saus en ik kom er niet helemaal uit welke eiwitbron ik erbij zal kiezen.. ik heb gerookte kipreepjes, mozzarella, feta of eventueel kippendijfilet om er bij te doen. Wat zou lekker smaken denken jullie? Het is voor mij ook nog een probeersel :o

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 19:00

Vlindertje. Wat maakt jij toch altijd goeie bijleesposts. <3

En IF jeuj!! Fijn!

Ik zou denk ik voor de kip gaan.

Wie oh wie wil mij morgen uit m'n bed komen sjouwen? *kijkt sip
SPIERPIJN IS COMING!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 19:07

Was inderdaad kip geworden :D lekker trainingsweekje zo voor je met het ijs, Roosch!

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 19:32

Ohh heerlijke schaats foto’s!

Nergerzoen oeh klinkt wel lekker zeg dat ga ik me onthouden !

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 19:55

@Butterfly: zeker dat het hardlopen gelukt is :D Rond een uur of 9:00 ging ik op pad voor m'n rondje. Heerlijk zonnetje erbij. Totaal 7.5e km gerend in net aan 42 min. Lekker tempootje ook dus, ondanks het glibberend en glijden in de wijk :') zodra ik de wijk uit was, was het prima te doen!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 19:57

Mooie foto's @Guacho & @Roosch. Heerlijke beweging ook wandelen en schaatsen... :)

Knap @arabella dat je ondanks zo'n slechte week toch gewoon 0.7kg afgevallen bent. Je bent echt goed bezig!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 19:58

Ik heb er inmiddels 28.000 stappen op zitten, en nog flink ijs lopen weg bikken op stal, dus ik ook verder niet meer van de bank af :')