Quir schreef:Ceffyl, dat had ik inderdaad ook. Eten werd steeds meer een obsessie en daardoor steeds moeilijker vol te houden en gaf enorm veel onrust. Wat mij nu goed helpt is alleen eten tussen 12 en 20. Maar wel gewoon zelfde kcal, daardoor eet je goed, geen honger en niet snaaien. Alleen eerste week is het daar buiten niet eten even lastig (echt uitkijken naar 12 uur). Maar nu helemaal niet meer, ook geen honger gevoel meer. Verder mag je natuurlijk wel gewoon veel drinken (water, thee zonder suiker, zwarte koffie). Wie weet is dat ook wat voor jou? Hoeveel kcal mag je nu eten?
Dat doe ik ook Intermittent Fasting. Ik was toch al geen ontbijter, dus dat maakt het makkelijk. Ben er sinds februari al zes kilo mee afgevallen, kilootje per maand. Ik ben geen grote eter dus doordat je maar een korte periode eet krijg je eigenlijk maar weinig calorieen binnen. Ik let dan verder ook helemaal niet op wat ik eet, gewoon lekkere dingen waar ik zin in heb. Een dieet met bijvoorbeeld weinig koolhydraten en veel groenten etc., dat zou ik geen twee dagen volhouden. Werkt super dit. En ik voel me er heel goed bij. Je geniet ook veel meer van je eten dan, omdat als je echt honger hebt als je gaat eten.
Er loopt hier trouwens ook een topic over.