2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 09:37

ElizeVdS schreef:
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe dat bij mij zit. Geen idee hoe ik dat moet meten helaas..

Edit: gewoon een website invullen dus. Valt me eigenlijk onwijs mee!
Lichaamsvet: 13.7%
Aantal kilo's vet: 9.1 kg.
Vetvrije massa: 56.9 kg

Edit 2, ik geloofde het al niet en zag op een site dat ik dan op ongezond weinig vet uit kwam, bij een andere kom ik hier op.. stukje geloofwaardiger!
Percentage: 23,81%
Aantal kilo's vet: 15,74 kg
Vetvrije massa: 50,36 kg

13 is bijna wedstrijd droog en 23 is echt prima vetpercentage voor een vrouw, is echt redelijk strak :j

ElizeVdS

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 11:29

Het is ook niet dat ik af voor mijn gezondheid af moet vallen hoor. Althans, niet vanwege ongezond gewicht. Wel omdat ik in het verleden gemerkt heb dat ik veel minder pijn en vermoeidheid klachten heb als ik iets minder weeg.

Ik heb alleen na twee zwangerschappen niet meer het figuurtje dat ik had, en hoewel dat ook niet hoeft natuurlijk zit ik met een iets strakker buikje lekkerder in mijn vel.

De berekeningen die ik nu gemaakt heb moet je sowieso met een korreltje zout nemen natuurlijk. Die 23.8 is denk ik nog positief geschat en een leuke richtlijn :)

Vandaag inderdaad weer ongeveer (200gr van) het gewicht voor de vakantie. Zal dus indd iets van vocht vasthouden en/of klein beetje spieropbouw (vele lopen) zijn geweest.

Aankomende week gewoon weer in het oude ritme verder :D

Thanks iedereen!

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 11:42

ElizeVdS schreef:
Het is ook niet dat ik af voor mijn gezondheid af moet vallen hoor. Althans, niet vanwege ongezond gewicht. Wel omdat ik in het verleden gemerkt heb dat ik veel minder pijn en vermoeidheid klachten heb als ik iets minder weeg.

Ik heb alleen na twee zwangerschappen niet meer het figuurtje dat ik had, en hoewel dat ook niet hoeft natuurlijk zit ik met een iets strakker buikje lekkerder in mijn vel.

De berekeningen die ik nu gemaakt heb moet je sowieso met een korreltje zout nemen natuurlijk. Die 23.8 is denk ik nog positief geschat en een leuke richtlijn :)

Vandaag inderdaad weer ongeveer (200gr van) het gewicht voor de vakantie. Zal dus indd iets van vocht vasthouden en/of klein beetje spieropbouw (vele lopen) zijn geweest.

Aankomende week gewoon weer in het oude ritme verder :D

Thanks iedereen!

Bedoel ook niet dat t niet kan, maar dat prima strak is :)

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 12:14

Snapte ik :). Maar krijg (live dan wel) wel eens de opmerking: waarom wil je afvallen.. dat hoeft toch helemaal niet. Zeg dan altijd grappend: omdat ik geen geld heb voor nieuwe kleren. Maar is voor een groot deel ook gewoon voor mijn gezondheid. Als ik "te zwaar" ben heb ik onwijs veel pijn in mijn lichaam en nu alweer veel minder (al helpt de zon nu ook erg goed)

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 13:25

Quir schreef:
Ceffyl, dat had ik inderdaad ook. Eten werd steeds meer een obsessie en daardoor steeds moeilijker vol te houden en gaf enorm veel onrust. Wat mij nu goed helpt is alleen eten tussen 12 en 20. Maar wel gewoon zelfde kcal, daardoor eet je goed, geen honger en niet snaaien. Alleen eerste week is het daar buiten niet eten even lastig (echt uitkijken naar 12 uur). Maar nu helemaal niet meer, ook geen honger gevoel meer. Verder mag je natuurlijk wel gewoon veel drinken (water, thee zonder suiker, zwarte koffie). Wie weet is dat ook wat voor jou? Hoeveel kcal mag je nu eten?

Dat doe ik ook Intermittent Fasting. Ik was toch al geen ontbijter, dus dat maakt het makkelijk. Ben er sinds februari al zes kilo mee afgevallen, kilootje per maand. Ik ben geen grote eter dus doordat je maar een korte periode eet krijg je eigenlijk maar weinig calorieen binnen. Ik let dan verder ook helemaal niet op wat ik eet, gewoon lekkere dingen waar ik zin in heb. Een dieet met bijvoorbeeld weinig koolhydraten en veel groenten etc., dat zou ik geen twee dagen volhouden. Werkt super dit. En ik voel me er heel goed bij. Je geniet ook veel meer van je eten dan, omdat als je echt honger hebt als je gaat eten.

Er loopt hier trouwens ook een topic over.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 10:31

Hoe gaat het met iedereen?

Ik woog vanochtend 65.2, dus inderdaad minder dan voor mijn vakantie. Super blij mee.

Deze week een leuk sportweekje
Vanavond pilates, morgen zumba, woensdag als de les doorgaat BKick en dan zaterdag waarschijnlijk yoga en zumba.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 11:31

Fijn Elize, toch gewicht kwijt! Zumba lijkt me zo leuk, op mijn sportschool geven ze dat helaas niet.

Ik ben zelf een kilo kwijt! Toch niet voor niets afgezien dit weekend :D Motivatie is ook helemaal terug, dus ik ga er weer voor! Vanavond naar de sportschool gewoon trainen met gewichten.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 11:36

Ik ben de 3 kilo die ik was afgevallen weer aangekomen. Ik moet nog wat langer prednison en begon nu ook echt een vollemaansgezicht te krijgen. Langs de spiegel lopen is nu ook echt verschrikkelijk.
Toch hou ik het calorieën tellen vol. Nog steeds niet zozeer om af te vallen, maar meer om een regelmatige intake te hebben.
Mijn kleren zitten niet echt strakker en vooral mijn handen, voeten en gezicht zijn gezwollen.

Maar goed, het gaat niet slecht en hopelijk kan ik volgende week wat gaan wandelen.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 11:59

Ik was vanmorgen toch weer een ‘kilo’ kwijt! Ondanks al het ‘slechte nieuws’ van vorige week dat mijn schildklier nog niet goed meewerkt, lukt het blijkbaar toch om langzaam gewicht kwijt te raken.

Ik heb het hier nog niet gezegd, maar ik begon op 101,3 kg en weeg nu na bijna 10 weken 95,4 kg.
Ik ben 182,5 cm lang

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 12:00

Goed bezig!!!
Ik ben 8 kilo kwijt..nog 9 te gaan.

Raket, focus je eerst maar op je gezondheid.
Dat afvallen komt wel weer.
Iig sterkte.!

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 12:15

Wauw goed bezig!
Ik focus me eerst op mijn gezondheid hoor. Maar bij hongerbuien van de prednison helpt het om hier te lezen. En het zou wel echt slecht voor mijn gezondheid zijn als ik veel zou aankomen.

Maar gewoon hier meelezen helpt. En uiteraard verveel ik me....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 12:43

Ja kan ik me voorstellen dat je van prednison hongerbuien krijgt. Helpt dan iets als kwark of eieren niet? Dat vult nog wel aardig vind ik..

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 14:15

Kwark lust ik niet. Maar ei wel, die top gaf iemand me hier en dat helpt echt goed.
Maar door het tellen van calorieën weet ik ook veter on te schatten wat kan.

Als ik vroeger benauwd was en niet naar buiten wilde at ik agbaknroodjes. Wist echt niet fat dat zo slecht was. Nu heb ik sla tomaat in enzo. Dus in dat soort dingen zit echt wel winst.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 19:02

Raket, wat mij ook hielp met de dexa was zodra ik echt dat honger gevoel kreeg, twee grote glazen water opdronk. Dat is een soort eetlustremmer en je maag is dan ook even vol. Verder inderdaad dingen die "zwaar" vallen, zoals ei en kwark.

Vanochtend op de weegschaal gestaan en 2 kg kwijt in een week. :))
Al denk ik dat het ook gewoon vocht is haha.

Gebruiken jullie nog apps?

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 19:06

Ik gebruik nog altijd mfp!

Ik ben 800gr aangekomen afgelopen vakantie. Daar ben ik heel blij mee. Nu 4/5 dagen even op rantsoen, en dan zaterdag jarig :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 19:09

Mfp idd.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 19:16

En dat is? :=
Heb nu lifesum (of zo iets), vooral wel handig dat je alles kunt scannen.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 19:17

MyFitnessPall, kun je je kcal invoeren/bijhouden dmv producten scannen.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 19:19

Dreamy schreef:
MyFitnessPall, kun je je kcal invoeren/bijhouden dmv producten scannen.

Ja die gebruik ik ook, super fijne app. Kent echt bijna alles!

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 19:22

Ik gebruik de virtuagym apps

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 19:22

Je moet t zelf nog wel regelmatig controleren want t klopt soms ook echt voor geen meter.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 19:56

En ik gebruik ook Endomodo trouwens als ik langer as 10 min ga fietsen en als ik bewust ga wandelen.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 23:26

Hier ook MFP. Klopt indd niet altijd en voer af en toe ook zelf iets in maar vind het wel een fijne app.

Vooral omdat je je gewicht er ook op bij kan houden en je dus zo de dalende lijn ziet. Dat motiveert mij onwijs

Afbeelding
Dit is mijn grafiekje sinds begin 2014. De eerste twee keer (flink) in gewicht aankomen waren mijn zwangerschappen. Beide extreme zwangerschapsmisselijkheid (HG) gehad. Enige dat ik binnen hield was cola (water ging ik van spugen), snoep en vet eten. In overleg met VK beide zwangerschappen daar op geleefd.. beter ongezonde dingen dan alles uit spugen en niets binnen krijgen..
Dat ik dit jaar wat gejojoot heb had te maken met het feit dat ik door de verbouwing en andere dingen onwijs slecht in mijn vel zat en het afvallen dus echt niet wilde. Heb het toen ook even gelaten en nu dus de goede weg weer op aan het gaan :)

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 15:05

Afbeelding

Rode bes, banaan of perzik?!? #gebakje2.0
Jom jom jom... :P

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 16:31

Oeeeh. Zit er kwark tussen??