Dreamy schreef:Tijdens de workout verbrand je inderdaad meer, maar hoe meer spier jij aanmaakt hoe meer jij de dag door (dus na je workout) ook blijft verbranden. Met cardio maak je geen spier aan en verbrand je wel calorieeen tijdens de workout zelf (en dus vet, maar in het ergste geval uiteindelijk dus ook spier..), maar op die manier zul je ook minder kcal kunnen eten per dag en zul je dit sowieso aan moeten blijven passen naar mate je minder weegt.
Hier wil ik toch nog even op reageren. Met iedere vorm van cardio bouw je ook spieren op, met de ene vorm meer dan bij de andere. Tuurlijk, je bouwt minder volume op dan bij pure krachttraining. Maar zeker workouts als HIIT/Tabata zijn erop gericht om je lichaam iedere keer nieuwe impulsen te geven zodat het nooit "makkelijk" wordt en je verbranding hoog blijft. Door steeds iets dieper te gaan en gewichten te verhogen blijf je bovendien spier opbouwen.
Om vet te verliezen heb je inderdaad geen cardio nodig, maar om lekker allround fit te worden en daarbij vet te verliezen is het wel heel nuttig om het onderdeel van je trainingsregime te maken
. Maar goed, ik ben fan van HIIT/cardio/gemixte workouts en doe juist zelden tot nooit puur kracht. En toch heb ik aardige spieren en hoef ik niet steeds minder te eten om op hetzelfde gewicht te blijven, zoals ik mensen op internet vaak hoor zeggen
. Niks tegen krachttraining trouwens, wilde gewoon mijn visie even delen
.
Laatst bijgewerkt door prulletje op 01-02-19 18:24, in het totaal 1 keer bewerkt