Bhriseis schreef:Als je eet onder je BMR, vreet je lichaam eenvoudigweg je eigen spieren en organen op. Dat is echt ontzettend eng, maar ook logisch, hoe moet je lichaam anders energie weten te verzinnen om je basisfuncties te laten gebeuren? Ik woog, toen ik ben gaan opkrikken, zo'n 62 kg bij 1.70 m. Let ook op met extra bewegen om die 1500 kcal die je nu eet te compenseren: extra beweging telt ook mee in de berekening.
Ja, je hebt helemaal gelijk qua opeten van organen en spieren (maar ik had het dus niet door). Beetje dom
.
Maar hoe zit het nu met jouw opmerking over het bewegen (ik beweeg overigens helemaal niet veel hoor, dus ben ook niet aan het compenseren op dit moment)? Stel je BMR is 1500 en je eet 1600 en verbrandt middels beweging zeg 200... Is dat dan niet goed? Moet je als je je beweging en inname bij elkaar optelt/aftrekt nog steeds boven je BMR blijven als je het gezond wil houden?
Bhriseis schreef:De hongersnood grens staat trouwens op gemiddeld 1400 kcal. Het is misschien goed om te beseffen dat 1200 kcal eten dus idd niet normaal is, en dat je je niet mag laten meeslepen door mensen die leven op twee crackers en een glas water
Het is lastig om van mindset te switchen, maar hoe minder jij eet, hoe minder eten je lichaam zal nodig hebben, en hoe sneller het zal bijkomen als je dan eens meer eet. Maar omgekeerd kan je lichaam ook perfect wennen aan dagelijks méér eten, en zal je daar dus niet van bijkomen.
Oeps... Nouja, ik merkte het zelf ook heel duidelijk, ik voelde me echt niet goed fysiek dus vandaar dat er een lampje begon te branden of ik niet gewoon te weinig at
(okee, het duurde 6 weken, maar beter laat dan nooit). Ik baal wel hoor, ik zal er vast vooral spiermassa door verloren zijn. Maar nu niks meer aan te doen, gewoon nu ik het weet gezond verder gaan
.
Het wennen aan meer eten is al aardig aan de gang geloof ik: de eerste dagen was ik steeds onwijs verzadigd en had ik helemaal geen honger, maar het gevoel van honger en trek begint aardig terug te komen (jammer
).
Aria_zz schreef:En eten is zo lekker

Nou en of
! Ik eet heel graag (en snoep nog liever
).
_KellyAV schreef:Hier een "slechte" dag.. Ongesteld, vanmiddag een beetje een slechte bui en ik kon in de supermarkt de paaseieren niet weerstaan
dus rondom mijn bui zijn die gesneuveld 
wel wat dingen weggelaten dus qua kcal kom ik eigenlijk gewoon uit. Maar niet echt op een hele gezonde manier, soms moet het gewoon even. Morgen maar weer goed best doen
Vandaag wel een stukje gewandeld en lekker getraind met 't peerd!
Oh, als ik ongesteld ben moet ik eigenlijk echt geen boodschappen gaan doen, ik ben dan in staat om de hele supermarkt leeg te kopen qua zoetigheid
.
Maar je hebt het toch heel goed gedaan als je qua kcal gewoon uitkomt? Het kan/hoeft niet altijd even gezond hè (staat ook in de OP - kcal zijn kcal -
).