Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Lobke_

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 14:20

Top dankje ik vind het nog wel eens lastig om te luisteren naar mijn lichaam :p

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 19:32

Ik loop ook wel eens twee dagen achter elkaar. Gaat prima als ik me goed voel.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 19:52

Ik loop soms drie dagen niet en soms twee dagen achter elkaar. Het hangt er ook vanaf wat ik loop en waar.
Nu loop ik alleen maar in het bos of op het strand en ik heb dan wel een wat langere hersteltijd nodig als ik een lange loop heb gedaan. Al ging laatst twee dagen achter elkaar over het strand ook prima.

Toen ik de eerste keer 10 km heb gelopen zou ik eigenlijk met vriend 7 km gaan doen. Die zei onderweg dat we een lus extra zouden gaan doen :+ Die 10 km bleek helemaal niet veel meer moeite te kosten dan die 7. Het zit mij tussen mijn oren, 10 km klinkt zo lang :D

Ik heb het de eerste kilometers altijd zo zwaar. Dan ga ik niet eens te hard, sterker nog: na 4/5 km ga ik vanzelf sneller lopen. Maar die eerste kilometers denk ik altijd nog dat ik flink ga falen :)) en daarna hobbel ik lekker door.

Afgelopen donderdag heb ik zowaar een aantal snellere kilometers kunnen doen! Ik was wat verrast want ik had de dag ervoor ook gelopen en nog wat spierpijn van de trail. Maar bleek dat ik toch onder die 6 min/km gelopen heb en zonder dat ik het doorhad. Ik heb dat niet de hele loop gedaan hoor maar het schept wel wat vertrouwen. Ik ben niet zo snel. 11 mei wil ik de 10 km in een uur lopen dus ik ben daar naartoe aan het trainen.
Op snelheid letten vind ik wel stom. Ik doe liever meer kilometers dan dat ik hard wil. Voor velen is het niet zo snel, maar ik heb maar korte pootjes en ik heb die lies waar ik toch nog voorzichtig mee ben. Maar goed, ik ga het gewoon doen *\o/*

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 20:20

Oh daar heb ik ook zo ontzettend last van: ga ik het wel kunnen, wat als het toch te ver is, wat als ik verdwaal, ik dorst/honger krijg, niet voor het donker het bos uit ben (en het wordt hier ECHT helemaal pikzwart in't bos), bla bla bla bla. Echt zo dom want er is eigenlijk nog nooit echt wat gebeurd onderweg op 1 x flink eng verdwalen na :')

Als je nu al regelmatig onder die 6min/km zit, dan gaat dat echt wel goedkomen op de 10k in een maand tijd!

JumpingRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 07:26

Ik loop zelf eigenlijk bijna altijd dezelfde route omdat ik anders bang ben dat ik verdwaal en helemaal verkeerd loop :+

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 07:55

JumpingRider schreef:
Ik loop zelf eigenlijk bijna altijd dezelfde route omdat ik anders bang ben dat ik verdwaal en helemaal verkeerd loop :+

Zou mij overkomen :') .
Ik loop samen met mn vriend en die is nog weleens van; zullen we hier links gaan? Uuuhh... ik heb al het richtingsgevoel van een pinda, geen goed idee :')

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 08:59

Es_ther schreef:
JumpingRider schreef:

Zou mij overkomen :') .
Ik loop samen met mn vriend en die is nog weleens van; zullen we hier links gaan? Uuuhh... ik heb al het richtingsgevoel van een pinda, geen goed idee :')

Ik was aan het trainen voor de 15 km en zou die dag 11 km lopen.
Ik ben net verhuisd dus op afstandmeten.nl een route uitgezocht.
Ik moest op tijd rechts en absoluut niet over het water.
Een x raden wie heel gek keek toen er ineens een kanaal was.
Daarna maar rechts gegaan en bleek ik 16 km gelopen te hebben.
Ik ben nu ook maar van de vaste rondjes en anders schrijf ik straatnamen op :+

Ik ga vandaag voor het eerst weer lopen na 5 dagen.
Ik had woensdag lekker 16 km gelopen, zou ik naar beneden, was ik uitgegleden van de bovenste trede van de trap.
Ik heb nu nog steeds een gekneusd schouder, het bleek gelukkig niet gebroken te zijn!
Ik kan me nu niet inhouden, ik moet echt even lopen *\o/* :')

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 19:47

Hoe stellen jullie je loopschema op? Ik lees zoveel verschillende dingen! Bij mij is rustig opbouwen belangrijk maar verder zijn er zoveel verschillen. Ik wil 15-16 weken uittrekken om van 5 naar 10 te gaan.

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 20:26

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 22:56

Ja die zijn echt leuk idd. Denk dat ik die ga pakken. Had een andere ‘tactiek’ gevolgd maar dat was wel erg simpel en te weinig ook voor mijn gevoel...

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 00:36

Oei, wat betreft 'gewicht' hou ik dan mijn mond maar :x .

Afgelopen weekend had ik het A-traject van de marathon (samengestelde menwedstrijden) willen rennen ipv met de fiets of auto. Helaas te weinig tijd omdat we een late starttijd in de dressuur en dus ook vaardigheid hadden, dus toch met de fiets verkend.
Gisteren het 'niet-lopen' goed gemaakt met een 11K langs de kanaaldijk en vandaag met de loopgroep op langzaam tempo nog een klein rondje gedaan.

Heb me ingeschreven voor de 10EM van de Roermond CityRun en wil Maastrichts Mooiste graag de HM gaan doen.

Heeft er iemand hier ervaring met www.sportrusten.nl?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 07:23

Ik ken iemand via insta die loopt met sportrusten. Heb laatst bij een trail met haar gesproken hierover. Zij heeft de marathon van Berlijn gelopen met sportrusten en dat beviel haar prima. Ik zou er zelf nooit op kunnen vertrouwen, maar het kan dus werken.

Ik ben dus toch verkouden geworden en verder nog enorm k## nieuws gehad gisteren waardoor ik me niet top voel deze week. Op zijn zachtst gezegd. Gelukkig wordt het wel prima loopweer zondag, lekker koel.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 08:31

Ai slecht nieuws, sterkte SV.

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 08:51

Poes: ja inderdaad en voor mijn gevoel wordt het ook wel mooi geleidelijk opgebouwd.

Gem: dat sport trusten klinkt wel heel interessant. Ik heb de site even doorgelezen.

Supervixen: wat balen zeg van je verkoudheid en dan ook nog slecht nieuws gehad sterkte!

Bij mij gaat het hardlopen steeds beter al vind ik wekelijkse de interval trainingen nog steeds verschrikkelijk. Ik zit er aan te denken om mezelf ook maar op te geven voor een 10k wedstrijd.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 09:20

Ah, sterkte SV :(:).

Lekker bezig Lobke!

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 10:09

Sterkte SV, hier in hetzelfde schuitje. 2 mensen overleden op een dag en eentje ernstig ziek... :( dikke knuffel!

Goed bezig Lobke.

En hoe zit dat met sporttrusten, je loopt dus maar 14K en daarna kun je een marathon lopen? Ik lees vast niet goed :+

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 10:59

Jij ook heel veel sterkte liespower.

Ja dat klopt, je loopt max 14km en daarna de marathon.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 11:08

WoW ga dat eens bekijken dat sportrusten. Maar ik loop momenteel juist wel graag wat langer.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 13:02

Supervixen schreef:
Jij ook heel veel sterkte liespower.

Ja dat klopt, je loopt max 14km en daarna de marathon.

Jij loopt toch ook veel, ik ben wel benieuwd wat je hier van vindt :)
Zijn er meer mensen die heel veel lopen en er iets van vinden?
Ik weet het niet zo goed haha,
Ik snap dat je het qua conditie wel zal redden maar je spieren, pezen en banden?

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 13:19

Ik zou het vooral mentaal heel ‘eng’ vinden dat je geen idee zal hebben wat er met je lichaam en gedachten gaat gebeuren

He SV net ziekjes vlak voor je wedstrijden, veel beterschap!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 14:50

Ik zou er niet op durven vertrouwen dat mijn lijf 42km aankan terwijl ik maar 14km getraind heb. Ik loop voor de halve marathon al meerdere keren ruim 18km in het bos en dan ben ik nog onzeker. Zit ook tussen de oren, maar toch.
Als ik aan een marathon zou willen meedoen, zou ik van tevoren toch zeker de 35km een keer willen aantikken.

De vrouw waar ik mee sprak die met sportrusten traint vroeg ik ook of ze dan niet enorm last had van haar lijf daarna. Ze zei dat dat wel meeviel en dat ze de afstand ook te doen vond. En dat het voor een groot deel ook tussen de oren zit.
Ik weet trouwens niet hoe lang ze over de marathon gedaan heeft.

Vanmorgen een klein rondje bos gedaan, maar het ging echt nergens over. Hoop dat ik me in het weekend weer uitgerust voel.

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 15:13

Ik wil de halve marathon in oktober met sportrusten gaan lopen. Wellicht dat ik tussentijds de lange duurlopen wel iets ophoog voor het mentale stukje.
Ik twijfel nog om het online programma te lopen of dat ik zelf met het standaard schema aan de slag ga. :)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 17:25

liespower94 schreef:
En hoe zit dat met sporttrusten, je loopt dus maar 14K en daarna kun je een marathon lopen? Ik lees vast niet goed :+

Yep, ik ken twee mensen die het gedaan hebben (de hele marathon). Vind het wat eng om maar max 10K te lopen en daarna een HM.

Hier ook wat ingewikkelde dagen momenteel. Ff overleven, dan maar wat langer naar buiten of hardlopen om de kop leeg te maken.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 18:04

Oh nog nooit van gehoord. Ik ga me er eens in verdiepen.

Maandag een ronde met vriend gelopen en ik had helemaal geen tempo in de gaten gehouden onderweg. Ik heb nog fazanten en een lepelaar bekeken en toen ik na 10 km mijn app uit zette zag ik dat ik het in 1:01uur had gelopen :D Mijn doel is om 11 mei binnen het uur binnen te zijn dus dat lijkt nu goed haalbaar!

Nu ga ik voor de 10 mijl op het strand. Lekker de hond mee. Het zal flink waaien vrees ik :+

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 18:17

Ah goed bezig! Soms is het ook goed om even niet op de tijd/afstand te letten maar gewoon te gaan :D .
Hier gister weer interval gehad. Deze ging iets te makkelijk, dus volgende keer even iets moeilijker :D