Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dammie

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 21:17

Ik heb tegenover een spoorweg gewoond, die lag er al sinds 1900 of zo. Toen kwam er een nieuwe buurvrouw die vond dat het spoor verlegd moest worden vanwege het lawaai _O-

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 21:19

Kom op zeg,wat een gezeur over die twee dagen >;)

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 21:31

Ik kreeg vandaag een tik op mijn billen van een kind, terwijl ik aan het werk was.
Vader keek niet op of om. Want ja, stel je toch eens voor dat je je kind op moet voeden! Grrrrr.

Later deze dag rende een kind met zo'n rijdend winkelwagen mandje tegen een andere klant aan.
Kind boos, moeder boos: "ja kijk voor je, je rent zo tegen die vrouw aan"
"JAAHAAAA maar dan moet jij sneller lopen!!"

Niks geen excuses naar de vrouw toe, en ze zijn zo doorgelopen.
Opvoeden ten top ...

"Kinderen zijn zooooooo leuk!"
Ja heel leuk, maar voed ze dan ook op. :')

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 21:55

Oh maar het is heel grappig om kinderen te leren om een vrouw op dr kont te slaan. Vond mijn neef ook die standaard tegen zijn zoontjes zei 'pssst geef jij x eens een tik op haar dikke kont' en ja die aapjes deden dat en een lol dat ze dan hadden als ze dat dan deden bij een vrouw. Totdat ze het dachten bij mij te proberen, heb een brul gegeven toen het jong vlakbij me stond en gezegd dat als ie me mepte hij er één terug zou krijgen en zijn vader ook. Kind janken, vader boos.
Toen was ik natuurlijk een chagerijnige b*tch, prima. Het gaat niet om het 'grapje' an sich, het gaat om de boodschap. Maar als onwetende kindloze wordt je geacht daar geen mening over te hebben geloof ik.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 22:25

:\ vrees dat ik uit reflex de persoon achter me een duw zou geven (van mij weg dus) voor ik zou zien dat het een kind was. Dat leer je een kind toch niet :\

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 00:08

Lous schreef:
Kom op zeg,wat een gezeur over die twee dagen >;)

Ik loop ook wel te mopperen als ze hier het HobNob festival hebben (wat aansluit op de braderiedagen), vooral als de wind verkeerd staat en ik enkel valse klanken hoor galmen van 2 podia die tegen elkaar op lijken te spelen en de muziek steeds harder gaat totdat je verplicht bent om een koptelefoon op te zetten omdat het over je muziek/film/serie heen komt.
Maar daar blijft het ook bij, ik ga echt niet drammen dat dat verplaatst moet worden ofzo. :+
Net zoals ik mopper dat ze nu alweer vuurwerk afsteken; ff mopperen en klaar.
Wil ik geen herrie om me heen moet ik maar in een hutje op de hei gaan wonen ofzo en die 3 dagen herrie van braderie en hobnob overleef ik ook wel. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 00:36

Ach, zeikers zijn er inderdaad overal. Ik ben zo een zeiker over ouders die enorm aso de straat versperren als ze hun kind aan school afzetten. Dat is midden van de straat deuren open, kinderen eruit en mee jaar de schoolpoort. Kan niemand meer langs en uitgebreid de tijd nemen ook.
Of ze parkeren pal voor je garagepoort, kan je ook niet weg. En nog scheldwoorden roepen alsn je hen er op aanspreekt.

Dan ben ik het zeikwijf dat hen even klem zet door de auto uit de garage te rijden met de neus tot tegen de deur. Moeten ze wel aanbellen, want ze kunnen er niet in :))

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 02:17

Ik klaag ook over een jaarlijks feestje hier vlakbij de flat. Dit omdat ze hun podium in 4 richtingen kunnen plaatsen waarvan er in slechts één mensen wonen en ze hem precies richting de flats richten :+

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 07:18

Ayasha schreef:
:\ vrees dat ik uit reflex de persoon achter me een duw zou geven (van mij weg dus) voor ik zou zien dat het een kind was. Dat leer je een kind toch niet :\

Of ik neem een voorbeeld aan mn merrie en geef n schop. :')

Wat een goed voorbeeld voor de kinderen trouwens, zo'n vader... -O- Zo keer leer je je jongens respect voor vrouwen aan. :roll:

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 08:57

Ik erger me ook dood aan die ouders die met kun kind achterop/voorop over de stoep fietsen, door rood rijden etc. Goed voorbeeld geef je dan 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 09:54

Kinderen op de stoep kan ik hier wel begrijpen. Ze rijden je als volwassene al van het fietspad, laat staan een kind. Stoep of niet, het is wel echt veiliger. Het kan omdat er ruimte genoeg is voor voetgangers. Daar kan ik me niet aan storen.

Wat ik dan weer niet waardeer zijn inderdaad kinderen die te pas en te onpas, met of zonder ouders in de buurt, de straat over rennen. Niemand die hen er wat op zegt en je krijgt altijd een grote mond terug. Voetgangers wanen zich heilig in België (net zoals veel fietsers) en het lijkt wel of kinderen geen fatsoen meer aangeleerd krijgen in het verkeer "want ze moeten toch stoppen".

En idd, hey lijkt grappig om je kind te leren om op een vrouwenkont te slaan. Staat zo schattig. Maar leer het maar eens af. Kind snapt de lading er achter immers niet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 10:04

Ik denk dat veel mensen nog niet weten dat "ze moeten stoppen" niet meer altijd waar is. :(:)
Met de fietsers die ik hier zie ben ik voor een theoretisch fietsbewijs. Of lessen of whatever. Veel fietsers lijken hun plichten niet te kennen. En die leren hun kinderen fietsen en die kennen het dus ook niet.. En dan krijg je dus iemand die op FB zeikt dat een auto die van rechts kwam en voorrang had lelijk op haar deed omdat zij de fiets voor hem in gooide. :+ "want als fietser had ze toch altijd voorrang".

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 10:18

Bij de school hier om de hoek wijzen de kinderen meestal de ouders op de verkeersregels in plaats van andersom :')

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 10:50

Hier in NL doe je toch in groep 8 verkeersexamen? Of is dat inmiddels niet meer...

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 10:52

Wat ik heb gehoord word dat nog steeds gedaan. Groep 7 zelfs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 11:14

Ik heb nog fietsles/verkeersles gehad van ome agent toen ik 9 was ofzo. Was ook een hele dag op school: voormiddag spelenderwijs theorie en namiddag met spelletjes alles in praktijk oefenen. Was echt heel erg leuk.
Ik weet dat dat nu regelmatig in het nieuws komt dat scholen opnieuw zo een dingen doen. Het bewust worden is er wel, alleen jammer dat het blijkbaar jaren uit het scholingspakket is verdwenen.

Die "fietsdag" was altijd begin september. Vonden we prachtig want was met echt stratenparcours op het speelplein, mini verkeerslichten etc...

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 12:51

Ik ben als automobilist best bereid rustig achter fietsers te blijven hangen, als ik zie dat een ouder een wiebelig fietsend kind probeert te leren om op het fietspad te rijden. Maar je kunt kindlief wel direct erbij leren hoe dat richting aangeven gaat en hoe voorrang werkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 13:04

Hier is aan 1 kant fietspad (tegen verkeer in) en met verkeer mee moet je op straat fietsen. De straat is 1,5 auto breed en loopt bergaf met wat bochten, zebrapaden en vluchtheuvels. Niet zo evident voor een kleintje om daarop te leren fietsen. Dat ze dan op de stoep rijden, die breed genoeg is... Nee, kan ik niet over klagen. Liever dat dan onder je auto zwieberen, bijna geplet worden door de bus of omver geknald omdat een idioot zonder kijken zijn parkeerplek verlaat.

De koers passeert net, en een agent vraagt een dame met 2 zoontjes om even op de stoep te wachten met hun fietsje. Die werd kwaad joh! Roepen en tieren dat je in dit schijtdorp niks mag, dat die koersen verboden moeten worden (joh, 2 dagen/jaar) en dat zij doet wat ze wil. Vriend hoorde dit omdat hij op het balkon zat. Hij kon het niet laten om te roepen "ja dat weten we, je blokkeert minstens 2x/dag onze garagepoort..."

Kreeg ze toch een preek van die agent :') :')

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 13:25

Ik had het ook over ouders met kleine kinderen achterop/voorop hun eigen fiets die over de stoep fietsen. ;) Zo'n kleine hummel op een kinderfietsje op de stoep heb ik ook helemaal niks tegen, juist veiliger voor iedereen lijkt me

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 14:28

Ouders met kinderen op de fiets gebruiken hier het fietspad met het verkeer mee, terwijl dat is voor fietsers tegen de rijrichting in. Lekker verwarrend als bestuurder, je verwacht die daar niet.
Maar ach, liever dat dan dat ze gewoon midden op de weg rijden. Rechts houden is nog zo een onbekend fenomeen hier :))

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 15:27

Het hangt helemaal van de situatie af denk ik. Kind dat net leert fietsen: op de stoep, lijkt me logisch. En van daaruit bouw je uit lijkt me. heb ook wel eens met de auto vast gezeten achter een ouder met kind die werd gesteund door de ouder (hand op de rug) terwijl het best een groot kind was dat ook niet wiebelig fietste ofzo. Kijk ik snap dat je je kind een beetje helpt als ie moe is ofzo maar ik kon er dus echt niet langs daardoor >;) Je kunt toch wel een paar tellen achter gaan fietsen...?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 15:36

Ik was pas 7 toen ik alleen kon fietsen, heb er best lang over gedaan om het evenwicht te ontwikkelen. En uiteindelijk mezelf geleerd door steeds van een kleine hellingen naar beneden te rollen en mezelf recht te houden.

Ik vind het veel gevaarlijker dat ze met zo'n wiegelkindjes het pad naast de vaart op gaan. Is 3 man breed, niks omheining, enkel een strook gras die op sommige plekken amper 1m breed is. Duik je zo naar beneden het water in.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 16:53

Varekaj schreef:
Ik vind het veel gevaarlijker dat ze met zo'n wiegelkindjes het pad naast de vaart op gaan. Is 3 man breed, niks omheining, enkel een strook gras die op sommige plekken amper 1m breed is. Duik je zo naar beneden het water in.
Zolang ze eerder hebben leren zwemmen dan fietsen is dat toch geen enkel probleem?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 16:59

Ik denk dat fietsen toch wel eerder komt dan goed zwemmen?

Laat de kleintjes maar op het voetpad. Beter dan voor de auto.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 17:07

Er zit aardig stroming op, er is makkelijk 2m verschil tussen pad en het water. Geen idee of een kind tegen die stroming op kan en het verstand heeft om zich vast te grijpen hoor. Al kan je kind goed zwemmen, ga het niet opzoeken denk ik dan.

Daarnet waren er 2 jongetjes aan het ruzie maken wie op de schommel mocht. Klein meisje duwt ze opzij en palmt 'm zelf in. Geniaal om te zien :')