[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 20:43

naomiiiii schreef:
Na mijn rook toch ook maar mijn tunnels eruit gehaald. (Om dicht te laten groeien en opnieuw te laten piercen) Nu ik op 7mm zat zag je echt dat ze destijds super scheef waren geschoten.

Nu ook aan het twijfelen om mijn navel eruit te halen. Ook om opnieuw te zetten, nu ik toch bezig ben met mijn rook en tunnels... :+ Maar betwijfel of die nog gaat dichtgroeien na 9 jaar.

7mm? Groeien die nog dicht dan als je gewoon je tunnels eruit laat? Als ik mijn simpele oorbellen eruit laat kan ik ze na een jaar zo weer doorprikken... en dat is 0.8mm... gewoon nieuwschierigheid.

lor1_1984

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 20:49

Verschilt per persoon maar in principe kunnen je gestretchte gaten weer krimpen naar de normale oorbel/piercingmaat zolang je niet boven de 10mm bent gekomen.
Maar de manier van stretchen heeft ook invloed: als je heel rustig en voorzichtig hebt gedaan is de kans groter dan wanneer je hebt doorgedrukt en daardoor littekenweefsel hebt ontwikkeld.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 20:58

Donderdag ga ik ze zetten tragus links daith rechts

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 21:05

-
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-08-22 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 22:08

Ik wil graag mijn daith doen maar ik twijfel een beetje over welk oor. Ik heb rechts nu een forward helix, tragus en 2 gaatjes. Vind 1 vol oor wel mooi maar wordt het niet teveel? Wie heeft er ook een oortje vol?

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 22:50

Ik ben echt een piercing leek maar twijfel om een forward helix te laten zetten.
Heeft iemand tips voor een piercer in de buurt van Valkenswaard/Eindhoven?
Ik wil eigenlijk niet zo’n lelijk staafje.. Is het bij de meeste piercers mogelijk om wat anders te kiezen? Dit zou ik het liefste willen, lekker simpel: https://www.alloverpiercings.nl/61302-l ... riple-dots
En een dingetje waar ik over twijfel: ik werk in de paarden dus ben in de winter vaak buiten. Regelmatig een keer verkouden hoort er wel een beetje bij voor mij.. Met m’n 3e gaatje heb ik hier veel problemen mee gehad, die ging toch vaak een beetje etteren. Zouden jullie het aanraden om hem toch te laten piercen?
Nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden? :=

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 23:35

Ja, je haar!
Ik weer niet of je een dikke bos haar hebt maar dat was bij mij hét irritatiepunt met een fh. Heb hem er vrij snel uit gehaald, haar bleef er steeds omheen gaan en ik gaf er vaak een ruk aan als ik even snel mijn haar achter mn oor deed. En dan heb ik zelf vrij fijn en steil haar. Hierdoor was mn fh steeds flink geirriteerd, kreeg ik er een bult op etc dus ik heb m eruit gehaald.

Wellicht dat t beter gaat als je werkt met schuifspeldjes oid of wat korter haar hebt.

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 23:38

Mars schreef:
Ja, je haar!
Ik weer niet of je een dikke bos haar hebt maar dat was bij mij hét irritatiepunt met een fh. Heb hem er vrij snel uit gehaald, haar bleef er steeds omheen gaan en ik gaf er vaak een ruk aan als ik even snel mijn haar achter mn oor deed. En dan heb ik zelf vrij fijn en steil haar. Hierdoor was mn fh steeds flink geirriteerd, kreeg ik er een bult op etc dus ik heb m eruit gehaald.

Wellicht dat t beter gaat als je werkt met schuifspeldjes oid of wat korter haar hebt.

Oei ik heb ook heel lang, fijn en steil haar :')
Heb het ivm werk overdag wel altijd in een staart, maar doe wel elke keer als ik mn cap afzet die staart opnieuw. Op feestjes heb ik het wel altijd los.
Stof tot nadenken :Y)

Nog een vraagje trouwens, mocht ik hem er na een paar jaar uit willen halen, dan groeit het kraakbeen niet meer dicht toch? Groeit de huid daarover nog wel dicht, of wat voor effect ga ik overhouden?

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 16:18

:wave:
Mag ik even binnen vallen met een vraag? Ik heb eind juli een industrial laten zetten en ik wist dat de genezing lastig zou zijn en lang zou duren, maar het bloedt nog steeds en er zitten nog steeds vaak korstjes op/bij. Is dit normaal? Het kraakbeenbultje dat ik aan de bovenkant had is wel bijna helemaal weg, het is niet gevoelig, niet rood, ziet er op zich verder prima uit maar het bloed en die korstjes vind ik zo'n naar gezicht :+ Iemand ervaring mee?

xDaim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 20:29

Vandaag m’n tragus piercing laten zetten! :D Vond wel dat ik dat had verdiend na een heftige periode.

Het zetten vond ik echt heel erg meevallen, mijn helix vond ik veel erger met zetten. Die voelde ik daarna ook echt nog heel erg. Mijn tragus voel ik nu vrijwel niks van! :D

Super blij mee, zit er de hele avond al naar te kijken in de spiegel met een big smile.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 20:33

Wat leuk voor je, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

jahoorisgoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 20:59

Milou, kraakbeen groeit inderdaad niet meer dicht, huid is verschillend per persoon. Bij de een zit het binnen twee uur dicht, bij de ander blijft het altijd open. Maar als de huid dichtgroeit, dan zie je er in principe niets meer van :)

Eulogy, de piercing is een wondje en als het staafje beweegt, dan kan het dat het wondje open blijft of opnieuw open gaat en zo blijft het bloeden. Ik denk dat je er gewoon het beste vanaf kan blijven en kan proberen om er niet op te slapen, de korstjes lekker laten zitten en verder alleen onder de douche schoonspoelen met warm water. Zolang het bloed helder is (en er dus geen vuil in de wond/je piercing zit) en je er geen last van hebt, kan het denk ik niet zoveel kwaad. Hopelijk stopt het bloeden snel :(:)

Daim, superleuk! :D Ik denk dat ik ergens volgende week voor een daith ga, ik heb eigenlijk geen geld maar ik ga met m’n zusje mee die haar eerste piercing gaat laten zetten, en als ik er dan toch ben O:)

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 22:47

xDaim schreef:
Vandaag m’n tragus piercing laten zetten! :D Vond wel dat ik dat had verdiend na een heftige periode.

Het zetten vond ik echt heel erg meevallen, mijn helix vond ik veel erger met zetten. Die voelde ik daarna ook echt nog heel erg. Mijn tragus voel ik nu vrijwel niks van! :D

Super blij mee, zit er de hele avond al naar te kijken in de spiegel met een big smile.

Kan je mij in PB vertellen hoe ze dit deden? Ik ga donderdag, dus ben benieuwd! :D

xDaim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 14:36

Banyu schreef:
xDaim schreef:

Kan je mij in PB vertellen hoe ze dit deden? Ik ga donderdag, dus ben benieuwd! :D

Ik heb je een PB gedaan! :D

Nog steeds zo blij mee en voel hem bijna niet zitten, heb er vannacht ook gewoon op kunnen slapen.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 20:22

Misschien dat ik dit jaar nog een inner conch wil laten zetten waar dan ook later een ringetje in kan. Denk dat die plek wat fijner is dan een helix ivm. haar wat blijft hangen etc.

Nou ben ik voor mijn tragus hier in Groningen bij Passion for Piercing geweest, heeft hem prima gezet maar ik vond hemzelf niet echt chill. Voelde niet echt alsof hij het leuk vond dat ik binnenkwam :+

Blitzz hoor ik wisselende verhalen over, Saunders zit er nog niet zo lang dus kan er geen ervaringen mee vinden.. en ik zou het ook niet erg vinden om een stukje te reizen voor een goede piercing waar ik wel leuk geholpen word.
Lucky 7 in Assen zie ik af en toe voorbij komen maar ook niet veel ervaringen vindbaar.

Wat zijn nou echte aanraders, "boven de rivieren" :P?

Spelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 00:04

Air schreef:
Misschien dat ik dit jaar nog een inner conch wil laten zetten waar dan ook later een ringetje in kan. Denk dat die plek wat fijner is dan een helix ivm. haar wat blijft hangen etc.

Nou ben ik voor mijn tragus hier in Groningen bij Passion for Piercing geweest, heeft hem prima gezet maar ik vond hemzelf niet echt chill. Voelde niet echt alsof hij het leuk vond dat ik binnenkwam :+

Blitzz hoor ik wisselende verhalen over, Saunders zit er nog niet zo lang dus kan er geen ervaringen mee vinden.. en ik zou het ook niet erg vinden om een stukje te reizen voor een goede piercing waar ik wel leuk geholpen word.
Lucky 7 in Assen zie ik af en toe voorbij komen maar ook niet veel ervaringen vindbaar.

Wat zijn nou echte aanraders, "boven de rivieren" :P?

Blue mods in Hoorn! Die vrouw heeft zo ontzettend veel ervaring en is super snel waardoor ik altijd maar heel weinig last heb van het piercen zelf. Geen lang geklooi en gefrunnik met de balletjes er op draaien, dat scheelt ook al heel veel. Hiervoor een piercer gehad die maar wat liep te klooien, kreeg de naald er niet in een keer door en de balletjes er niet op waardoor mijn oor super boos was. Heb die piercing er ook uit moeten halen omdat die na jaren nog niet was genezen ;(

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 09:01

Heb nu spiral expanders besteld. Kijken of die fijner zitten :)

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 14:05

Ik heb ruzie met mijn 2e gaatjes. Deze heb ik ongeveer begin juli laten schieten. Ze zijn nogsteeds niet genezen. Er zit standaard een korstje achter en nu zelfs een soort blaar aan de rechterkant! Hebben anderen dit ook meegemaakt?

Draag al jaren zilver, omdat ik niet tegen nep kan. Zou het kunnen omdat dit nog een open wond is het erger reageert op zilver? Dat het dus misschien een allergische reactie is?

Ik bespaar jullie het plaatje..

oowja ik lig wel altijd op rechts, omdat ik mijn helix links heb.

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 14:17

Ik denk dat het belangrijker is om te kijken naar hoe je je gaatje schoonmaakt of hoeveel je er aan zit. Je zou anders evt kunnen kijken naar titanium.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 14:36

De kans is zeer groot dat er Chirugisch staal in je oren zit, dit bevat nikkel en daar zijn veel mensen gevoelig voor. Ik zou ze voor de zekerheid nu vervangen voor titanium.
En inderdaad ook het schoonmaken en alles wat je oren moeten doorstaan kan ervoor zorgen dat het slecht geneest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 14:40

-
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-08-22 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 16:37

Gracezellaa schreef:
Ik denk dat het belangrijker is om te kijken naar hoe je je gaatje schoonmaakt of hoeveel je er aan zit. Je zou anders evt kunnen kijken naar titanium.

jaa, ik maak het wel elke keer schoon, maar zit er ook vaker aan door die korstjes..

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 16:37

yvanna schreef:
Ik heb ruzie met mijn 2e gaatjes. Deze heb ik ongeveer begin juli laten schieten. Ze zijn nogsteeds niet genezen. Er zit standaard een korstje achter en nu zelfs een soort blaar aan de rechterkant! Hebben anderen dit ook meegemaakt?

Draag al jaren zilver, omdat ik niet tegen nep kan. Zou het kunnen omdat dit nog een open wond is het erger reageert op zilver? Dat het dus misschien een allergische reactie is?

Zilver is eigenlijk niet zo geschikt in een verse piercing:
https://bodymod.nl/blog/zilver/

Dus ik zou kijken naar titanium/niobium (andere materialen als echt goud kunnen ook), dat is tenminste ook nikkelvrij en zorgt er in ieder geval voor dat je verse piercing niet op het sieraad reageert.

Verder niet teveel aanzitten... want hoe meer bacteriën erbij komen hoe slechter natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door Drunksheep op 05-11-18 16:39, in het totaal 2 keer bewerkt

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 16:38

Lous schreef:
De kans is zeer groot dat er Chirugisch staal in je oren zit, dit bevat nikkel en daar zijn veel mensen gevoelig voor. Ik zou ze voor de zekerheid nu vervangen voor titanium.
En inderdaad ook het schoonmaken en alles wat je oren moeten doorstaan kan ervoor zorgen dat het slecht geneest.

Ze hebben er echt zilver in geschoten en daar was ik voor zover ik weet niet allergisch voor. Heb er nu goud in gedaan.

Misschien moet ik het ipv dat flesje ook met zout oplossing schoonmaken.

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 16:39

Drunksheep schreef:
yvanna schreef:

Zilver is eigenlijk niet zo geschikt in een verse piercing:
https://bodymod.nl/blog/zilver/

Dus ik zou kijken naar titanium/niobium, dat is tenminste ook nikkelvrij en zorgt er in ieder geval voor dat je verse piercing niet op het sieraad reageert.

Verder niet teveel aanzitten... want hoe meer bacteriën erbij komen hoe slechter natuurlijk.

In mijn helix zit chirurgisch staal. Mijn helix doet het eigenlijk super!

In mijn oor (normale oorbel plek, maar dan het 2e gaatje) zat echt zilver. Daar heb ik nu echt goud in gedaan. Misschien dat dat beter gaat..