Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ItsMe2

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 23:45

Ik zet mijn lengte in combinatie met mijn huidige gewicht niet meer openbaar op internet. Reden eventueel via pb. Beweging: verschilt per dag. Minimaal elke dag
een half uur. Ene dag fietsen, andere dag wandelen. Kcal inname heb ik nooit echt netjes bij gehouden. Maar wel een eetdagboek. Dit gaf inzicht dat mijn oude gewoontes er weer inslopen en heb ik dus weer aan gepakt om dit weer te veranderen. Spaarstand geloof ik op dit moment niet in, omdat ik echt voldoende eet. Verkeerde voedingsmiddelen zou kunnen, maar dan wel iets waar ik als persoon op reageer. Ik eet bijna geen snoep, koek of chips. Heel af en toe een blokje kaas of plakje kipgrilworst. Wel fruit en groenten!

Kim: ik heb al meerdere malen bloed laten testen via de huisarts. Hier is nooit wat uitgekomen. Zelf ben ik er achter gekomen dat ik niet goed reageer op tarwe en eet dit dus ook niet meer. Varkensvlees eet ik zelden tot nooit net zoals gewone aardappels, aangezien ik mij er niet lekker op voel.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 09:11

Misschien dan toch my fitness pal installeren en echt alles bijhouden?

Als er uit je bloed niets komt heb je geen diabetes lijkt me. Als je daarvoor tenminste hebt laten testen

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 09:23

Diabetes en insulineresistentie zijn nog wel twee verschillende dingen Kim ;).
Diabetes is getest, maar heb ik niet.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 09:54

ItsMe2 schreef:
Ik zet mijn lengte in combinatie met mijn huidige gewicht niet meer openbaar op internet. Reden eventueel via pb. Beweging: verschilt per dag. Minimaal elke dag
een half uur. Ene dag fietsen, andere dag wandelen. Kcal inname heb ik nooit echt netjes bij gehouden. Maar wel een eetdagboek. Dit gaf inzicht dat mijn oude gewoontes er weer inslopen en heb ik dus weer aan gepakt om dit weer te veranderen. Spaarstand geloof ik op dit moment niet in, omdat ik echt voldoende eet. Verkeerde voedingsmiddelen zou kunnen, maar dan wel iets waar ik als persoon op reageer. Ik eet bijna geen snoep, koek of chips. Heel af en toe een blokje kaas of plakje kipgrilworst. Wel fruit en groenten!

Kim: ik heb al meerdere malen bloed laten testen via de huisarts. Hier is nooit wat uitgekomen. Zelf ben ik er achter gekomen dat ik niet goed reageer op tarwe en eet dit dus ook niet meer. Varkensvlees eet ik zelden tot nooit net zoals gewone aardappels, aangezien ik mij er niet lekker op voel.

Mijn advies voor de dietist is meer gericht op het feit dat je met veel beginnende vragen zit.
Afvallen betekend altijd dat je minder kcal moet eten dan je verbrand, dat is natuurkunde. Of je nu weinig kcal eet weet ik niet.
Wat ik in je posts lees is allemaal "ongeveer" "geschat" en "voor mijn gevoel". Voor sommige mensen is "op gevoel" voldoende om af te vallen, maar voor veel mensen (waaronder ook ik) ook niet, omdat het gevoel blijkbaar niet nauwkeurig genoeg is.
Ik zou je dus inderdaad aanraden om concretere meetbaardere stappen te nemen. Ga een tijdje mbv MFP een bepaald aantal kcal eten (zie openingspost om te berekenen hoeveel) en ben daarin eerlijk naar jezelf. De meeste mensen eten onbewust meer dan ze denken en dat is ook waarom diëtisten vaak weinig kunnen betekenen. Die zitten er niet naast als je eet dus moeten het doen met wat jij ze verteld. En de meeste mensen zitten niet bij de dietist om ze voor de gek te houden, maar zijn zich oprecht niet bewust van alles dat ze eten en schetsen dus een te rooskleurig beeld.
Ga daarnaast meetbaar sporten, dus zeg tegen jezelf "5x per week ga ik 30min een YouTube filmpje van Jillian Michaels doen" of "dagelijks ga ik 1 uur fietsen of wandelen" om maar iets te noemen. Beweging is secundair bij het afvallen, voeding is het belangrijkste dus daar moet je echt de meeste winst uit halen. Maak kleine meetbare doelen, stapje voor stapje.
Je lijkt nu (zonder dat negatief te bedoelen overigens) wat aan te modderen en vaak is dat voldoende om de motivatie te vernielen maar geen resultaat te halen en dat is echt zo zonde van je energie.
Mocht je hulp nodig hebben om MFP in te stellen (bijvoorbeeld je macro's) e.d. stuur gerust een PB.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 10:11

blubblabhoi schreef:
Hallo iedereen, ik kom weer even binnen vallen!

Een paar pagina's terug las ik wat over Body & Fit. Nu ben ik op de website gaan kijken en wil ik een bestelling plaatsen. Echter ben ik er niet helemaal uit wat beter is.. De Whey Perfection of de Smart Proteïne. Ik zoek een eiwit shake ter aanvulling op m'n dieet, dus voor na het sporten. Iemand die mij hiermee kan helpen? :)

Whey perfection, als je tussen die twee moet kiezen. De andere zijn langzamere eiwitten. Je hebt juist snelle eiwitten nodig voor na het sporten :). Nog beter is isolaat (volgens mij isolaat perfection) maar Whey Perfection is een mooi compromis!

@itsme: helemaal met secricible eens!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 10:22

Eens met Imandra, whey is na het sporten het meest ideaal! Smart proteïn is meer als maaltijdvervanger of eventueel voor het slapengaan. Maar het komt niet zo heel nauw, zeker niet als je nog niet zo lang bezig bent.
Ik neem nu whey in de ochtend omdat het makkelijk door de kwark heen gaat en me extra eiwitten oplevert. Na het sporten (ik sport in de avond) neem ik dan kwark, combinatie van snelle en langzame eiwitten. Bevalt me beter moet ik zeggen dan die shake na het sporten.

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 10:50

ooo Its Me wat herken ik mij in jou...
en ik ben het helemaal met secricible eens.
Puntje bij mij was dat ik blijkbaar nog niet klaar was om af te vallen ik had een stemmetje in mijn hoofd die mij met eten troostte (ookal dacht ik evengoed gezond bezig te zijn).
Voor de buitenwereld kon ik ook ontzettend goed vertellen dat ik o zo goed bezig was maar ondertussen was ik een stiekeme eter toch nog even een pure chocolade halen en dan niet een stukje maar de hele reep want dat is toch goed voor je?
Of 3x per dag een handje nootjes... tjah tussendoortjes moet je namelijk ook nemen!
Totdat ik het na mijn wintersport zat was.
Ik heb eerst een maand suikervrij gegeten (zo goed als alles zelf gemaakt zonder toegevoegde suikers, wel fruit maar minimaal)
ook at ik geen brood (dat doe ik nog steeds minimaal 2x per maand misschien een sneetje)

wat ik met dit verhaal wil vertellen is dat ik uit je forum berichten opmaak dat je een 'ja maar' in je hoofd hebt (niet negatief bedoeld, en ik hoop dat je het begrijpt).
Wat voor jou misschien handig is om iemand te zoeken die jou kan begeleiden in je afvalproces.. dit kan een coach en/of diëtiste zijn.

Ik denk ondanks dat je best wel zal weten wat wel en niet goed voor je is, je het nog lastig vind om per dag gevarieerd en 'gezond' te eten.
Goed dat je hier je verhaal schrijft en dat je het met ons deelt.

heel veel succes en zoals meerdere stuurde mocht je info oid willen pb gerust of zet het hier :) succes

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 11:10

Pfoeh, ik merk wel dat ik met het warme weer mezelf echt niet aan het sporten krijg. Ik heb zoveel moeite met die warmte :+

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 11:11

Nou, ik ben terug van vakantie dus ik mag weer 2,5kg verliezen. :+
Ga nu ook werken aan strakker worden want ik voel me nog steeds een blubberpudding. Heb nog even vrij van school dus zat tijd voor workouts. Wil het dan wel vanuit huis gaan doen want buiten is het veel te heet. :=

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 11:19

Simoonzel, je zal zien dat de eerste 2kg er zo weer vanaf is ;) Was na mijn vakantie ook, allemaal vocht e.d. Baalde als een stekker, 3kg in 2 weken erbij, pff... Maar na een week al 2kg er af en de week erna weer een halve kilo, dus uiteindelijk maar 0.5kg aangekomen in die vakantie ;) Niet meteen teveel zorgen haha.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 11:22

Ik hoop het ja! Gister was het nog 3,5 en ik heb me toch echt helemaal vol gevreten met mijn vriend bij een restaurant dus het lijkt wel zo te gaan. :')
Maar sporten moet ik wel doen! Ik denk eraan om voor het gemak de 30 day shred te gaan doen, of heeft iemand anders nog een suggestie?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 11:26

Ik heb die ook gedaan idd. Vind hem wel leuk.
Iets pittiger zijn de "stronger" workouts via livestrong.com die vond ik zelf leuker omdat je iedere dag wat anders hebt

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 12:12

Ik zal me voornemen om ook wat actiever te gaan posten in dit topic, als een stok achter de deur :)
M'n pakketje van Body&Fit was gelukkig vanochtend al vroeg binnen! Kan ik het gelijk testen.

Mijn planning voor vandaag:
O/L: 3 eieren met 2 volkoren bh
T: Whey Perfection shake van B&F (na sporten) + Smart Bar van B&F
A: 1 of 2 wraps met garnalen, avocado en crème fraiche

B: half uur cardio, uur kracht

Ik schommel trouwens al een maand tussen de -5 en -6 kg. Doordeweek kan ik me er wel aan houden, maar in het weekend heb ik het wat lastiger, vandaar de schommeling (uitgaan etc.). Ik moet nog ongeveer 25/30 kg kwijt totaal, dus ik ben nog wel even bezig :o

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 12:44

blubblabhoi, hoeveel kcal probeer je nu te eten? Omdat je in het verleden best wel beperkt at?

tumtummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 13:19

Gister een goede dag gehad, ook netjes gesport ondanks het onwijs benauwde weer. Mijn lijstje voor vandaag:
O: Een witte bol met kipfilet met kruiden
T: een appel
L: een krentenbol, een bakje magere yoghurt met muesli en een appel
T: een cracker met sandwichspread en een cup a soup
A: een witlofstampot
B: een half uur heen en een half uur terug fietsen naar mijn werk, paardrijden en een uur cardio.

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 15:23

@secricible: ik richt me niet persée op aantal calorieën. Ik registreer ook niks. Ik probeer nu 5x in de week te sporten en 'gewoon' gezond te eten. Ik weet diep van binnen best wat ik wel en wat ik niet mag eten. Ik moet nu inderdaad alleen voorkomen dat ik te weinig ga eten, die neiging heb ik nog wel eens gehad in het verleden. :)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 20:59

Ik zie het altijd zo: voedsel heb je nodig om je lichaam te helpen zichzelf goed en gezond op te bouwen. Dus het is belangrijk om genoeg te eten.

Als je veel sport, moet je ook lief zijn voor je lijf en het genoeg bouwstenen geven om zichzelf goed te onderhouden.

ikkebenhier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 22:20

Ik kom hier ook even binnen wandelen...
Door mijn vorig werk (ploegenwerk en totaal andere eettijden dan ik gewoon was), ben ik 3kg aangekomen.
Nu ben ik recent van werk veranderd en is mijn eetpatroon weer zoals het vroeger was.
Maar ik zou die bijgekomen 3kg er weer af willen.
Over het algemeen eet ik vrij gezond.
Ik probeer wel koekjes en chips te laten. Ook drink ik meer water (dat was mijn grootste probleem). En brood... Daar ben ik zowat verslaafd aan. Ik probeer s morgens yoghurt te eten ipv brood.
Nu merk ik de laatste weken dat ik eigenlijk niks van gewicht verlies, terwijl ik meer op mijn voeding let (vroeger vaak cola, een koekje hier en een koekje daar, ik at ongeveer 5-6 keer per dag).
Ik beweeg heel veel: ik loop constant rond, stalwerk, boxen mesten, paarden rijden, ... Dus ik denk niet dat het aan de beweging ligt.
Vooral rond mijn buik heb ik nogal wat vetopslag. Dit wil ik graag terug strak als vroeger.

Wie heeft tips? En wat doe ik verkeerd?
Tips ivm buikspieroefeningen om het strakker te krijgen, ook welkom!

tumtummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 10:24

Mijn lijstje voor vandaag:
O: Witte bol met aardbeien en een glas halfvolle melk
T: een banaan
L: een bruine boterham met kipfilet en een cracker met sandwichspread
T: een appel en een bakje magere yoghurt met zoetstof
A: ik ga uit eten bij een tapasrestaurant, ik ga me proberen in te houden.
B: op de fiets naar mijn werk (half uur heen en half uur terug).

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 11:08

Ik ook maar weer eens een lijstje
O: 40 gr havermout, 250 ml halfvolle melk
T: halve meloen
L: 2 volkoren boterhammen met 20+ smeerkaas en rode paprika
T: appel
A: 2 wraps met kip, mais, kidneybonen, ijsbergsla, tomaat, ui en een beetje salsa
T: snack a jack kaas

B: 20 min fietsen, 60 min wandelen 6 km/h

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 11:37

Ikkebenhier leuk dat je erbij bent gezellig...
wat betreft buikvet ga je niet verliezen door trainen dit is echt een voeding ding (Secrible... weet dit een paar berichten hiervoor heel mooi uit te leggen)
80% is voeding 20% beweging... waterdrinken (vooral met dit weer) is noodzaak 2 liter per dag minimaal!
zelf ben ik gestopt met brood eten en dat werkt erg goed bij mij...
misschien is het een idee om de begin post te lezen OP te lezen... daar staan ook tips in toch (vul me aan als het niet klopt :))
Ik ben nu even hardlopen :D

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 15:36

Lijstje van vandaag:

O: Skyr honing (250 gr.)
T: Whey Perfection shake + Smart Bar van B&F
L: 2 eieren met een wrap
T: watermeloen
A: broodje shoarma met weinig vlees en veel sla/komkommer/tomaat

ikkebenhier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 17:59

DBiancaL schreef:
Ikkebenhier leuk dat je erbij bent gezellig...
wat betreft buikvet ga je niet verliezen door trainen dit is echt een voeding ding (Secrible... weet dit een paar berichten hiervoor heel mooi uit te leggen)
80% is voeding 20% beweging... waterdrinken (vooral met dit weer) is noodzaak 2 liter per dag minimaal!
zelf ben ik gestopt met brood eten en dat werkt erg goed bij mij...
misschien is het een idee om de begin post te lezen OP te lezen... daar staan ook tips in toch (vul me aan als het niet klopt :))
Ik ben nu even hardlopen :D

Wat eet je dan in plaats van brood?
Ik probeer s morgens havermout of yoghurt te eten, maar meer inspiratie voor brood vervangers heb ik eigenlijk niet.

Bedankt, ik ga de OP zeker lezen en het bericht hierboven ook

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 19:09

Ik eet ook geen brood, ik eet 's ochtends kwark of havermout.
'S middags salades, kip met groente, omelet met vulling of als wrap, enz. Echt keuze genoeg.

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 22:32

mijn ontbijt is een shake smiddags idd omelet met groente of salade.
Bananenbrood, bananen pannenkoekjes
iets wat ik heel lekker vind maar alleen bij gebrek aan beter neem rijstenwafel (spelt) met avocado, walnoten en klein beetje honing)
salades doe ik meestal ook tonijn of sardientjes doorheen zodat ik ook aan mijn 2x per week vis kom :)