Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 14:08

Jezes daar trekt m'n bek van open...
Waarom niet 6 weken hoog gedoseerd ab via infuus. Geen pijnstillers..

Afspraken zijn toch van te voren gemaakt? Behandel plan zwart op wit.
Meis ik zou ze zo voor je over de receptie willen trekken.

Ik hoop dat je buik snel verbeterd en je de zorg krijgt die je nodig hebt.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 14:14

Te belachelijk voor woorden dit Alice! Inderdaad dien een dikke vette klacht tegen haar in!!
Goed dat deze arts wel luistert, ik hoop toch zo dat je het voor 1 keer mis hebt meid! Maar twijfel niet aan jezelf he

Slecht management dat het ziekenhuis nu al door zijn budget heen is, vind dat ook echt meer bij hun dan de zorgverzekeraars liggen, je hoort een te ruime planning te maken niet zo krap -O- Maar ja daar heb jij nu echt helemaal niks aan

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 14:21

Dat is dus klinkklare onzin die je verkondigt Knabbelgirl, dit ligt zeer zeker niet aan de ziekenhuizen zelf, niet alles is te plannen. Buiten dat moet er productie gedraaid worden dus kan een ziekenhuis geen operaties tegen houden omdat ze nog ruimte moeten houden voor het eind van het jaar. Als ze ruimte in de planning houden en het budget onverhoopt niet opmaken krijgen ze volgend jaar nog minder budget. Dit is het systeem waarin we leven in dit zogenaamde prachtige land.
Zorgverzekeraars zijn oppermachtig en dat wordt alleen maar erger!

Quir, heel veel sterkte weer gewenst, wat heb je het toch weer taai, het gaat toch ook nooit eens vanzelf goed....

esje01

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 14:33

Zorgverzekeraars breek me de bek niet open.
Al eens verdiept in de nieuwe zorgverlenerswet die er aan gaat komen......
Maar goed daar gaat het in dit topic niet over.
Nogmaals een dikke knuffel van ons

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 14:46

Vala schreef:
Dat is dus klinkklare onzin die je verkondigt Knabbelgirl, dit ligt zeer zeker niet aan de ziekenhuizen zelf, niet alles is te plannen. Buiten dat moet er productie gedraaid worden dus kan een ziekenhuis geen operaties tegen houden omdat ze nog ruimte moeten houden voor het eind van het jaar. Als ze ruimte in de planning houden en het budget onverhoopt niet opmaken krijgen ze volgend jaar nog minder budget. Dit is het systeem waarin we leven in dit zogenaamde prachtige land.
Zorgverzekeraars zijn oppermachtig en dat wordt alleen maar erger!

Quir, heel veel sterkte weer gewenst, wat heb je het toch weer taai, het gaat toch ook nooit eens vanzelf goed....

Toch echt mooi niet, je weet je budget, daar hou je rekening mee. Onvoorziene omstandigheden a la, maar je kunt niet iedereen maar naar huis pogen te schoppen omdat jij niet kunt budgetteren. Budget komt sowieso wel op, maar dat moet niet ruim voor het einde van het jaar zijn. Kijk wat ze het liefst doen met Alice!

De positie van zorgverzekeraars is te groot, heel erg eens. Maar niet alles is hun schuld

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-16 15:22

Krijg nu alles intraveneus in t infuus (pijnstillers, antibiotica, anti misselijkheid spul en vocht), mag niet meer eten en drinken en heb een maaghevel gekregen... dat overviel me een klein beetje zeg. :\

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 15:25

Vala schreef:
Als ze ruimte in de planning houden en het budget onverhoopt niet opmaken krijgen ze volgend jaar nog minder budget.

Precies dit inderdaad. 'Oh, je hebt je budget niet opgemaakt dit jaar, dan heb je dat voor volgend jaar ook niet nodig!'. Zo werkt het in grote bedrijven ook. De overheid zit enorm te pushen op dat de gezondheidszorg meer als commercieel bedrijf moet gaan werken en daar is dit een 'mooi' voorbeeld van.

Wat ongelooflijk poedersuiker van die verpleegster, Alice! Voet bij stuk houden hoor, kan toch niet dat ze eerst zeiden dat je 6 weken aan een antibiotica infuus moet en dat ze je nu na een paar dagen zonder antibiotica naar huis sturen. :(:)

Edit: Een maaghevel? Dat klinkt niet fijn..

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 17:15

Wtf?! Wat een ongelooflijke *#%$**** verpleging! Inderdaad een klacht indienen!!!

Wat een naar nieuws. Wat vervelend dat het weer voelt als buikvlies ontsteking. Ik hoop zo hard dat je er dit keer naast zit en het niet zo is!

Een maaghevel? Klinkt niet fijn. Is de chirurg langs geweest?

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 17:17

Quir schreef:
Krijg nu alles intraveneus in t infuus (pijnstillers, antibiotica, anti misselijkheid spul en vocht), mag niet meer eten en drinken en heb een maaghevel gekregen... dat overviel me een klein beetje zeg. :\

ooh bah, maag hevel lijkt me heel vervelend. Wel fijn dat je geen zorgen over de antibiotica in pil vorm hoeft drukt te maken.
Maar niet zo'n goed teken dat ze het nu zo rigoureus aanpakken.
Hopelijk heeft je vermoeden niet gelijk en is het nu even vervelend die buik en binnen de kortste keren weer normaal. Al vrees ik ervoor.
En gewoon een klacht indienen tegen de verpleegkundige als ze je zo behandelen. Kun je toch niet tegen iemand zeggen die dingen.

En voor dat budget, volgens mij is dat niet alleen op die afdeling. Maar het is inderdaad zoals Vala zegt, als je overhoud wordt je gekort. Dit komt bij een heleboel ziekenhuizen voor. Maar dit komt niet zo veel in het nieuws. Zelfs wel eens gehoord van ziekenhuizen die in oktober hun quota al hadden behaald en toen kwamen er nog spoedgevallen in die ze van de verzekeraar niet mochten doen omdat ze er al overheen zaten. Die mensen moesten dus alsnog ergens anders heen. Maar goed dat is inderdaad zoals esj01 zegt niet echt iets voor in dit topic.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 17:27

Quir schreef:

FIjn dat je je geen zorgen meer hoeft te maken over de medicatie! Maaghevel, klinkt niet fijn. Veel sterkte!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 17:59

Jemig, wat een kenau zeg. Ik kan me voorstellen dat je een klacht gaat indienen :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 19:10

Ook ik zeg klacht indienen. En ik zou het niet alleen bij het diensthoofd doen, ik zou het rechtstreeks naar de directie en als het bestaat in Nederland, de beroepsvereniging. Ik zit in jouw plek al te koken achter mijn laptopje. Als er iets is waar niemand over mag oordelen in de plek van een ander, dan is het wel pijn. Pijn is voor iedereen anders. Je hebt 12 operaties in 18 maanden gehad. Dat is zowat elke 6 weken ongeveer dat je in een OK hebt gelegen. Bijna elke keer buikvliesontsteking en hersenvliesontsteking, met ook aardig wat spoed-OK's erbij omdat het zo vreselijk snel de slechte kant op ging. En dan gaat die omhooggevallen troela even zo'n toon tegen je aanslaan?
Wie denkt ze dat ze is, God in eigen persoon?

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 19:13

Ik denk dat Alice en Bas heel goed de weg weten om een klacht in te dienen.
Laten we in dit topic vooral positief blijven en die positieve energie haar kant op sturen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 19:20

Nou, als er 1 ding is waar ik van overtuigd ben, dan is het wel dat Alice zich hier ook weer doorheen slaat hoor :j Misschien met wat hobbels op de weg, maar als er iemand zo'n toprestatie kan neerzetten, dan is zij het wel.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 20:54

Houd vol Alice,het zal straks echt beter gaan,het heeft echt tijd nodig.
Nu heel vervelend,maar straks zoveel beter.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 21:07

Oh jeetje dat van het budget wist ik niet joh! :oo
Meen je dat serieus, dat is toch verdomme van de zotte! :oo

Ben je de dag een beetje doorgekomen??

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-16 22:48

Wordt helemaal gek van de maaghevel, continue aan t kokhalzen en braken. Bah.

Wordt verdacht van ileus (darm afsluiting). Hopelijk mag morgen dat ding eruit. Heb de neiging m er zelf uit te trekken, als ik m straks niet al uit braak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 23:53

:(:)

Hopelijk kan je vannacht toch wat slapen. We denken aan je en duimen voor je.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 00:03

Och Alice. Sterkte :(:)

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 00:06

Liever een darm afsluiting als een buikvlies ontsteking toch? Maar het blijft natuurlijk geen fijn nieuws. :(:)
Wat vervelend Alice, wat er allemaal gebeurd. Ik hoop dat je ondanks alles, straks lekker kunt slapen en voor even geen pijn en last voelt. Wij hebben allemaal makkelijk praten, maar je kunt het Alice, kop op! Je bent een topper en een doorzetter, je doet iedereen verbazen, nog even Alice, dan zul je weer kunnen genieten van het leven en weet je waar je het allemaal voor gedaan hebt. Team Bokt staat voor je klaar :(:)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 00:49

:wow:
Ik zou al uit mijn stekker gaan als ik alleen paracetamol kreeg na een operatie, en hier is de pijn stukken minder erg als jij het hebt.
Maar kom op zeg, iemand die zoveel pijnstilling nodig heeft afschepen met paracetamol?!
Heel goed dat je kwaad geworden bent.
Zat laatst nog na te denken over wat nou als ik in het ziekenhuis belandt voor een operatie, die vaak 200 mg tramalol met paracetamol wordt m dan echt niet hoor. :')
Had al braaf bedacht dat ik als het kan vooraf heel goed ga bespreken mocht het nodig zijn, en met de boodschap als zij het niet geven bij veel pijn ik t zelf zelf regel.
No way dat ik onnodig ga liggen creperen.

Sta op je strepen hoor, geen onnodig risico nemen zonder antibiotica!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 11:03

Hopelijk heb je toch een beetje kunnen slapen vannacht!
Gaan ze het vermoeden van Ileus vandaag verder bekijken?
Sterkte!!!

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 18:38

Ik vind de stilte in dit topic niet zo fijn. :n
Hopelijk geen slecht teken.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 18:59

Met je eens Jasmijn. Wilde het niet zeggen, maar er zullen er vast meer zijn die dit spannend vinden...

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 19:08

We kunnen moeilijk van alice verwachten dat ze 3x op een dag een update plaatst ;)

Alice, zijn er al wat kaartjes bij je bezorgd? Hopelijk voel je je snel wat beter! En heb je nog een beetje kunnen slapen!