[Centraal] Tattoo's

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

GeneralFlynn

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 14:46

Ik heb wel toen ik 16 was een tattoo genomen om er maar een te hebben.
Is lang geleden,en toen waren tattoo's echt nog niet gewoon,en voor meisjes al helemaal niet.
Maar ik moest een zou er een hebben.
Ben gewoon naar een shop gegaan, vroeg wat er mogelijk was voor 40 gulden, en een uurtje later stond er een paardje op mijn arm.
Vreselijk standaard plaatje,en vreselijk lelijk gezet.
Mijn ouders wisten van niks.

Ik kreeg er al snel spijt van natuurlijk.
Toen ik 23 was heb ik hem laten coveren.

Ik dacht dat ik het wel wist toen ik 16 was,maar dat bleek dus niet zo te zijn.
Ik wilde wel al een tattoo vanaf dat ik 8 of 9 jaar was, dus de wens om een tattoo te hebben was echt,ik besloot alleen veel te snel om er ook echt een te laten zetten.
Had daar verder niet over nagedacht.
(maar goed, ik was 16)

Ik ben nu 41,en ben nu met een fullsleeve bezig. :)

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 14:49

Mijn moeder en vader vonden het vreselijk, toch wilde mijn moeder wel mee met het zetten van mijn eerste tattoo.
Een jaar later wilde mijn moeder er ineens eentje. HUH?!? Toen ben ik meegegaan toen ze het ging laten zetten, heb ik mijn tweede laten zetten ging mijn vader mee, die denkt er nu ook over er eentje te nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 15:22

Mijn vader heeft zelf een tattoo en heeft dus ook altijd gezegd dat het mijn eigen keuze was, maar wel met tegenzin. Hij had liever dat ik het niet deed. Mijn moeder is echt principieel tegen tattoo's, maar toen mijn eerste eenmaal stond is ze daar toch wel op teruggekomen. Ze zou het nog steeds zelf nooit willen, maar ze vond mijn stuk stijlvol en heel vrouwelijk. Zij had nog in haar hoofd dat tattoo's alleen iets waren voor mensen uit de gevangenis of die bij een gang zaten :') Nu was ze helemaal enthousiast toen ik vertelde hoe het ontwerp voor mijn volgende (8 januari) eruit komt te zien!

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 15:32

Ik heb mijn ontwerp gemaakt en drie dagen stond hij er al op. Had wel al langer het idee van een tattoo, maar wist nooit wat.

Ben heel tevreden met mijn tattoo en krijg er ook alleen maar complimentjes over. :)

ouders wisten het pas later, waren niet zo tevreden ermee dat wel...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 15:33

Ik zou zoiets nooit achter de rug van m'n ouders om kunnen doen eigenlijk. Zij zijn ook heel blij dat ik het van tevoren heb verteld en niet toen hij er al op stond.

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 15:40

Ik zat toen in het buitenland en had een shop gevonden die en goed werk leverde en een goeie prijs had. Op dat moment had ik trouwens niet de mogelijkheid om te communiceren met mijn mama.

Ze vinden hem zeker wel mooi en ze zijn er ook anders naar beginnen kijken. Hij staat op een plaats die makkelijk bedekbaar is, scheelt ook weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 15:41

Dan is het alweer heel wat anders, ik bedoelde het ook verder niet aanvallend ofzo. Weet alleen dat mijn ouders er echt niet van gediend zouden zijn als ik ooit thuis zou komen met een tattoo voordat ik het aan ze vertel.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 15:42

@Jennifuur: Heb je je pijl laten zetten? Ik kwam net op mn Facebook tijdlijn een prachtige pijl tegen van James. Moest gelijk aan jou denken! :D

Is die van jouw?

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 15:44

Emmaa_ schreef:
Dan is het alweer heel wat anders, ik bedoelde het ook verder niet aanvallend ofzo. Weet alleen dat mijn ouders er echt niet van gediend zouden zijn als ik ooit thuis zou komen met een tattoo voordat ik het aan ze vertel.

Ik vatte het ook echt niet aanvallend op. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 15:45

Resfeber schreef:
@Jennifuur: Heb je je pijl laten zetten? Ik kwam net op mn Facebook tijdlijn een prachtige pijl tegen van James. Moest gelijk aan jou denken! :D

Is die van jouw?

Voor zover ik weet laat Jennifer die van haar 7 januari zeggen, de dag voor mij :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 15:46

Heeft een van jullie overigens ervaring met tattoo's laten zetten door leerlingen? Ik laat die van mij dit keer zetten door een leerling bij een betrouwbare shop, omdat deze kerel toevallig een vriend van mijn beste vriendin is. Ben er zelf helemaal niet huiverig over omdat ik weet dat hij hele mooie dingen zet, maar kan me voorstellen dat anderen hier misschien anders in staan.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 15:52

Om het op te helderen: ik wil al zeker 2/3 jaar tatoeages, niet 1 maar meerderen ;)

Ook weet ik al wat ik wil, en waar. Maar nu ben ik ontwerpen aan het maken met andere dingetjes er bij, bij de ene bijvoorbeeld een hartje, en de ander een sterretje, om maar even een voorbeeld te geven.

Ook heb ik het niet zomaar aan mijn ouder gevraagd, maar ik heb ze uitgelegd wat ik wilde, waar ik het wilde enz.
Zodra ik 18 ben, ben ik volwassen en kies ik voor mijn eigen lichaam ipv. Dat mijn ouders dat doen.
Het is alleen dat mijn ouders tatoeages asociaal vinden, wat dus niet zo hoeft te zijn.

Maar ik had wel wat positievere reacties verwacht.. Maar helaas. Ik haal mijn stipje hier weg en doe het proces wel alleen.
Laatst bijgewerkt door xZiva_ op 02-01-15 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 15:53

Je hoeft niet zo op je tenen getrapt te zijn, het enige wat iedereen hier probeert te zeggen is dat een tattoo wel voor de rest van je leven op je lichaam staat en dat het dus wel iets is wat je zeker moet weten. Je hebt er ook zelf voor gekozen om er niet bij te vermelden dat het om kleine aanpassingen in je ontwerp gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 15:59

Mijn moeder vindt het een beter idee als ik de tattoo op mijn ribben zet (want wat als je nog eens gaat solliciteren etc.) maar ik wil hem echt op mijn arm, en niet op mijn ribben. Dan wordt het namelijk ook weer zetten voor het zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 16:00

Mijn vader vroeg ook of ik hem niet liever op een andere plek wou, maar die van mij staat zo dat ik hem met een shirt met lange mouwen nog makkelijk kan bedekken. Daarbuiten kom ik als het goed is in een veld te werken waarbij het niet heel veel uitmaakt of ik een tattoo op mijn lijf heb. Denk dat zo lang je geen nazi-tekens op je polsen of in je nek laat zetten heel veel werkgevers er niet zo veel aanstoot aan zullen nemen.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 16:05

Bloes met mouwen aan,tshirt met mouwen, vestje aan,je kan zoveel verbergen onder kleding.
Als het alleen om een eventuele sollicitatie gaat die ooit kan komen dan zou ik me daar niet door tegen laten houden.
(maar dat is mijn mening, ik bedoel niet dat iedereen dat zo moet vinden )

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 16:09

jup, een hartje op mijn enkel
zelf gezet met een vriendin. Natuurlijk heel 'dom', 'onbekwaam', 'lelijk'
maar ik heb er geen spijt van!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 16:32

xZiva_ schreef:
Om het op te helderen: ik wil al zeker 2/3 jaar tatoeages, niet 1 maar meerderen ;)

Ook weet ik al wat ik wil, en waar. Maar nu ben ik ontwerpen aan het maken met andere dingetjes er bij, bij de ene bijvoorbeeld een hartje, en de ander een sterretje, om maar even een voorbeeld te geven.

Ook heb ik het niet zomaar aan mijn ouder gevraagd, maar ik heb ze uitgelegd wat ik wilde, waar ik het wilde enz.
Zodra ik 18 ben, ben ik volwassen en kies ik voor mijn eigen lichaam ipv. Dat mijn ouders dat doen.
Het is alleen dat mijn ouders tatoeages asociaal vinden, wat dus niet zo hoeft te zijn.

Maar ik had wel wat positievere reacties verwacht.. Maar helaas. Ik haal mijn stipje hier weg en doe het proces wel alleen.

Als je zo snel op je tenen getrapt bent als iemand er iets over zegt zou ik er maar geen zetten. We zullen vast niet de enigen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 16:35

Tinkerloos schreef:
Bloes met mouwen aan,tshirt met mouwen, vestje aan,je kan zoveel verbergen onder kleding.
Als het alleen om een eventuele sollicitatie gaat die ooit kan komen dan zou ik me daar niet door tegen laten houden.
(maar dat is mijn mening, ik bedoel niet dat iedereen dat zo moet vinden )

Emmaa_ schreef:
Mijn vader vroeg ook of ik hem niet liever op een andere plek wou, maar die van mij staat zo dat ik hem met een shirt met lange mouwen nog makkelijk kan bedekken. Daarbuiten kom ik als het goed is in een veld te werken waarbij het niet heel veel uitmaakt of ik een tattoo op mijn lijf heb. Denk dat zo lang je geen nazi-tekens op je polsen of in je nek laat zetten heel veel werkgevers er niet zo veel aanstoot aan zullen nemen.

:j Dat zei ik ook. Zij was het er niet mee eens, maar daar is ze geloof ik moeder voor geworden. Ik ga hem niet op een andere plek zetten want 'wat als', en dan vervolgens er spijt van krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 16:38

Ik heb ook vrij specifieke plaatsen in mijn hoofd waar ik tattoo's wil en waar niet. Heeft met een hele hoop zaken te maken, onder andere met zichtbaarheid en ook wel degelijk met welke plekken meer pijn schijnen te doen dan anderen. Ik wil nu heel graag iets op mijn onderarm en toen mijn artist begon dat we hem ook wel op mijn bovenbeen konden doen maar dan heel groot en eigenlijk ook een heel ander ontwerp heb ik toch maar even op de rem getrapt. Vind het alleen maar heel fijn als een artist zelf ook een idee heeft, maar als ik aan kom lopen met een vrij specifiek ontwerp kan hij dat ook weigeren als hij het niet ziet zitten :D

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 17:08

Bizzybijtje schreef:
xZiva_ schreef:

Als je zo snel op je tenen getrapt bent als iemand er iets over zegt zou ik er maar geen zetten. We zullen vast niet de enigen zijn.

Eh pardon? 'Zou ik er dan maar geen zetten'
Dat bepaal ik altijd nog zelf gelukkig ;)
En het ging mij er om dat er werd gezegd dat ik het gewoon deed 'voor de heb' en dat is dus niet zo ;)

Gelukkig is het nog altijd mijn lichaam, en mijn keus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 17:10

Niemand heeft gezegd dat je het voor de heb deed, vanuit je post leek het alleen behoorlijk alsof je nog helemaal geen idee in je hoofd had van wat je wou en daardoor maar gewoon iets ging laten zetten. Nogmaals, als je zelf duidelijker was geweest was het allemaal reuze meegevallen.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 17:31

Resfeber schreef:

Is die van jouw?

Nee, de mijne komt zoals Em zei de 7de, maar ik heb hem even opgezocht en wauw, wat een mooie! Zo mag de mijne (er op een paar dingen na) ook zeker eruit komen te zien, zeker op die plek ook.

Ben jij trouwens een nichtje van James? :D

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 18:59

Mroes_1992 schreef:
Solleke_Noah schreef:
Ik vind beide stijlen van die vogels niks, om eerlijk te zijn :=

En Solleke_Noah, om heel eerlijk te zijn vind ik die tattoo echt eruitzien alsof het heel slecht gezet is. Kan prima zijn stijl zijn, maar dan nog vind ik het er echt niet mooi uit zien... vooral als je kijkt naar de lijnen van het water(?) in het driehoekje rechtsonder.

Ik zie wat je bedoeld :j geen idee of het deel van z'n stijl is of slordigheid, maar mij spreekt het alleszins wel aan (het idee dan, niet perse de lijnen :)) )

edit: hier zie je meer van z'n werk: https://www.facebook.com/costahart?fref=ts is niet zo heel standaard wel, denk dat je ervan houdt of niet (even los van het lijnenwerk dan :D )

Als ik naar die site kijk, lijkt het inderdaad zijn stijl te zijn om lijnen niet zo strak mogelijk te zetten maar speels. Zelf vind ik het onwijs lelijk en afbreuk doen aan sommige plaatjes. Zo'n speels plaatje vind ik best grappig, maar dan wel met strakke lijnen.[/quote]

Zelf vind ik het speelse echt enorm leuk, heb graag iets vrolijks op mezelf staan. Voor mijn tattoo hebben we samen gezeten en zijn oorspronkelijke ontwerp aangepast (abstracter, geen 'dubbele' lijnen) maar de algehele vibe van zijn werk daar ben ik echt fan van :D

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 22:12

Achja Emma, het ligt er maar aan hoe je ouders zijn. Ik had dólgraag nadat ik de afspraak had gemaakt bij mn pa op de bank gesprongen om het te vertellen, maar dat zou onze band echt niet goed hebben gedaan :n. Nu heb ik het achteraf verteld en hij dealt ermee. Hij heeft achteraf ook gezegd dat als ik het van tevoren had verteld, hij tot de dag van de afspraak het niet zou hebben kunnen laten om rottig erover te doen dus hij snapt me in dat opzicht wel. Hij snapt niet dat ik er eentje heb, maar dat stukje dan net weer wel :'). Ken hij zichzelf beter dan ik dacht _O-.

Hebben jullie dat stukje van Mandy meegekregen op FB? Ik wilde eigenlijk ergens in januari langsgaan bij Fearless om eens te kijken en evt. een afspraak te maken, maar dat gaat niet meer lukken.. Ben benieuwd waar ze nu aan de slag gaat dan.