Ben blij dat je dat zegt, heb er ook zo’n last van. Mijn humeur is ook verre van aangenaam, had ik met de injecties niet zo’n last van. Alles voor t goede doel
Mijn man werd er gek van die was blijer dan ik, dat ik mocht stoppen met de utro. Van de injecties had ik ook geen last. Al vond ik het idee dat het nodig was wel vrij emotioneel.
Het verschilt echt. Ik heb nooit last gehad van utro. Jullie bedoelen toch inbrengen en bijwerkingen van utrogestan?
Ramiro
Geplaatst: 16-04-18 09:08
inderdaad de utrogestan, ik denk dat ieder lijf er weer anders op reageert. Zo werden we uitgebreid gewaarschuwd voor de verdoving voor de punctie (flinke roes, voorzichtig met opstaan, warrig vertellen) en daar merkte ik dan weer helemaal niets van.
@Merel: ja dat gevoel snap ik, dat je zonder die injecties samen geen kindje kunt krijgen.
Ik vond het ook heftig dat het “begonnen” was. Ik zei laatst tegen een arts op mijn werk; zwangerzijn icm met de eigen hormonen is een rollercoaster op zich, maar het traject en de hormonen die hierbij komen kijken heb ik zo onderschat. En daardoor beleef ik deze zwangerschap totaal anders!
Ik heb zoveel respect voor jullie.... ondanks de complicaties is het voor mij wel heel soepel verlopen. Als ik jullie verhalen lees dan kan besef ik maar al te goed dat ik heel veel geluk heb.
Ramiro
Geplaatst: 17-04-18 09:27
Ik had me (en mijn familie) wat betreft de hormonen op t ergste voorbereid, omdat ik al behoorlijk reageer op de pil. Dat valt me dus achteraf gelukkig mee. Wat ik bij ons denk ik t moeilijkst vind, is dat je zo weinig invloed over de dingen hebt. Je probeert allebei zo gezond mogelijk te leven, braaf je injecties te zetten en dan krijg je dingen zoals de hormonale afwijking bij mijn vriend, de lage bevruchting etc. Die tegenslagen waar je geen controle over hebt, vind ik erg lastig.
Nu zitten wij pas bij poging 1, heb ook ontzettend respect voor de mensen die al jaren in dit proces zitten.
Bij viel het wel mee, soms een dag dat ik wat sneller op de kast zat. Van de utro geen last, vriend vond het helemaal niks. Nu ook nergens last van; overmorgen met een hogere dosis utro beginnen. Vanmorgen echo gehad om te kijken of het slijmvlies dik genoeg is. Was mooi 9 mm dus eicel gaan ze morgen ontdooien. Dus afwachten nu of tie het red. Anders zaterdag terugplaatsing.
potverdikkie Colinneke! Ik begrijp dat je er helemaal klaar mee bent. Oneerlijk, stom, frustrerend, alles behalve leuk. Het is helaas niet anders. Zo machteloos! Hopelijk krijg je je hoofd dit weekend wel een beetje tot rust, even loslaten.
Saaarr
Geplaatst: 21-04-18 17:15
Wat onwijze poedersuiker zooi collineke Wat een tegenslag ook weer, ik heb er geen woorden voor. Heel veel sterkte