Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bhriseis

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 18:58

Lastig soms he Jotoma :(:)

Als je toch gaat sporten voel je je nadien echt een superheld, maar je moet het wel even kunnen opbrengen natuurlijk. Gewoon de knoop doorhakken en van de rustdag genieten :)

Na twee daagjes skippen (druk met thesis en gisteren een ontzettende baaldag) heb ik vandaag maar meteen voor de lunch gesport. Nadien voelde ik me weer fit en was ik gemotiveerd om verder te studeren, en mijn spanningshoofdpijn was ook weg *\o/* Met BR Workout 1 ben ik weer helemaal klaar, binnenkort op naar workouts 3 en 4 :)

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 20:44

muntdrop schreef:
Als ik ga zitten dan voel het eerst gewoon alsof ik 2 blauwe plekken op mn bil heb :')

Zijn dat de spieren?
Bij mij voelt het ook alsof ik op twee blauwe plekken zit, maar dat zijn volgens mij de botjes die daar zitten ?? Straks heb ik heel de tijd verkeerd gedacht '-'

Net NMTZ gedaan.
Pff met dat planken met been in - draai - uit - in - draai - uit en daarna met uit tik in tik uit tik in tik ... echt killing.

Ben benieuwd hoe morgen het hardlopen zal vergaan, met de spierpijn in de rechterkuit en in de buikspiertjes ...

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 20:46

Bedoel je planktwists en mountainclimbers?
Die laatste vind ik ook vreselijk.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 20:46

xEmily schreef:
muntdrop schreef:
Als ik ga zitten dan voel het eerst gewoon alsof ik 2 blauwe plekken op mn bil heb :')

Zijn dat de spieren?
Bij mij voelt het ook alsof ik op twee blauwe plekken zit, maar dat zijn volgens mij de botjes die daar zitten ?? Straks heb ik heel de tijd verkeerd gedacht '-'

Net NMTZ gedaan.
Pff met dat planken met been in - draai - uit - in - draai - uit en daarna met uit tik in tik uit tik in tik ... echt killing.

Ben benieuwd hoe morgen het hardlopen zal vergaan, met de spierpijn in de rechterkuit en in de buikspiertjes ...

Nouja ik heb best wel dikke billen, en heb er alleen nu na de shred last van, dus denk niet dat het botjes zij. :+ het ze ook door mn hele bil heen :')

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:17

Jolien87 schreef:
Bedoel je planktwists en mountainclimbers?
Die laatste vind ik ook vreselijk.

Toetaps, die soort halve jumping jacks die je maar met een been doet.
Kneiter zwaar circuit dat :j

dormy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 22:13

Poeh als ik jullie zo hoor ga ik het nog zwaar krijgen in de komende levels/programma's :O Jumping jacks met maar één been? Amai.. Tot nu toe ben ik nog steeds bij level 1 dus.

Het vinden van motivatie voor beweging is voor mij niet echt een probleem. Het gezond eten daarentegen.... ik eet op zich wel gezond met veel fruit, maar op mijn stage wordt zeer regelmatig getrakteerd en ik kan gewoon geen nee zeggen tegen chocolade (vooral de belgische pralines hier, hmmmmmm). Ook heb ik regelmatig last van vreetbuien na een lange stagedag eet ik zo een pak koekjes leeg (waarna ik natuurlijk weer superveel spijt heb).

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 22:17

@ dormy
Misschien kan je een motivatie wall/white board maken?
Dat helpt mij enorm, zowel met het sporten als met het eten!
Ik had het ooit een keer gezien ... evt kan ik morgen een foto van de mijne maken?

En een traktatie oid is niet zo slecht, dat kan gerust (:
Dat kleine beetje heeft niet zo veel effect.
Laatst bijgewerkt door 420BlazeIt op 15-04-14 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 22:17

Dormy, inzake vreetbuien helpt het om gewoon meer dan voldoende maaltijden te voorzien. Dus genoeg (gezonde) kcal eten op je dag, en er voor zorgen dat je tussendoortjes bij je hebt :)

Jillian bouwt mooi op hoor. Een jaar en drie maanden geleden dacht ik ook dat ik doodging tijdens de push-ups, en tijdens de laatste weken van Body Revolution deed ik ze zo in alle varianten mee - je kan ze zo gek niet bedenken. Het is echt waar wat Jillian zegt: je beseft niet tot wat je allemaal in staat bent. En het mooie van zo te bikkelen tijdens die twintig minuutjes, is dat je er kracht uit kan putten gedurende je ganse dag, in alles wat je doet :)

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 08:05

Sta je dan met je goede gedrag om 7 uur in de sportschool, gaat je laptop niet meer aan...

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 08:29

Dat is pas balen Solar... Dan zou ik echt pokkechagrijnig zijn!

Aan alle Jillian-ers vandaag: veel succes met het knallen ladies!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 09:01

Ah balen solar! :(:) Heb je nog wel iets kunnen doen?
Ik kijk even wat ik vandaag met Jillian doe. Ik loop sowieso les 3 van Evy en aangezien ik gisteren wat last had van mijn linker kruisbanden wil ik het vandaag even aanzien. Áls ik dan al iets moet doen, dan ga ik toch eerst voor het hardlopen omdat ik dat volgens een schema doe.
Mocht mijn knie het toestaan om nog iets te doen, dan ga ik voor een verkorte versie van BFBM aangezien ik de laatste week meer aandacht heb besteed aan krachttraining.

Nog even over de spierpijn naar aanleiding van het shredden: vorig jaar nam de spierpijn rond de 4e dag af.
Gisteren heb ik level 1 gedaan maar vandaag heb ik nergens last van.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 09:03

Je wisselt veel van workouts, dus het lijkt me dat je spieren het gewoon gewend zijn, al die verschillende bewegingen :)

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 09:04

Ja ben net klaar (ik loop een uur achter op jullie) heb nmtz via mn telefoon afgespeeld. Vanavond nog een half uurtje shredden.

Jolien pas je wel op met hardlopen, daar krijgen je kruisbanden best klappen van, aldus mijn fysio.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 09:13

Bhriseis: klopt. Ik probeer dagelijks een andere workout te doen en als dat niet lukt dan probeer ik een andere vorm van beweging te vinden zoals fietsen of wandelen.
Maar normaal heb ik altijd wel iets van spierpijn, maar toen ik net typte over de spierpijn van vorig tijdens de eerst dagen van het shredden bedacht ik me dat ik nog helemaal geen spierpijn had gevoeld vandaag. :')

Fijn dat je nog wat hebt kunnen doen Solar. Wellicht niet echt lekker optimaal zo vanaf je telefoon maar je moet iets.
Ik pas inderdaad goed op met het hardlopen. Daarom begin ik er straks direct mee, dan weet ik direct hoe het ervoor staat. Het scheelt dat het nog 50/50 wandelen en hardlopen is maar een verkeerde stap kan voldoende zijn natuurlijk.
Voor vandaag is het 1-1-2-2-2-2-3-3-3-3 waarbij je afwisselend wandelt of hardloopt.

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 09:15

Ik ben gistere weer gaan bootcampen, wilde vandaag weer de 6w6p doen, maar ik voel zo onwijs mijn kuiten en knieën, dat ik de cardio dingen maar even over sla en alleen de buikspieroefeningen pak :+

Naar het sporten ga ik op jullie reageren!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 09:16

oohh ik hoor de oefeningen voorbij komen die ik ook zwaar vind. Waar zij zegt Spiders! en Mountainclimbers! zit ik alweer te balen. Vooral omdat je ze vaak twee keer moet doen.
Ik werk vandaag thuis dus mijn lunchpauze bestaat uit rippen dit keer.
Mijn vriend maakt veel smoothies en die vullen ook enorm.. heel fijn als ontbijt of na het avondeten.. voorkomt snaaien :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 09:21

Ik dacht dat mountainclimbers mijn ultieme nachtmerrie waren, tot ik kennismaakte met burpees. Pure horror!

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 09:35

Dromy, goede voeding is het begin om de vreetbuien aan te pakken, kijk even wat het beste bij je past.
Eiwitten zorgen voor een vol gevoel voor langere tijd en zorgen er ook nog eens voor dat je spieren sneller herstellen.
Daarnaast wat je niet in huis hebt kun je niet eten, geen koekjes meer halen.
Ook word eten een gewoonte uit verveling.
Raponsje heeft hier op bokt ooit een hele goede tip gegeven.
Namelijk: vul een pot met briefjes, op ieder briefje zet je een opdracht (zoals: stofzuigen, keukenlade uitsoppen, hond uitlaten, rondje wandelen etc.) pak als je wilt gaan snaaien geen snoep of chips, maar een briefje uit de pot (blind pakken).

Lekkere start van de dag Solarpleure, met een niet werkende laptop, gelukkig heb je nog iets kunnen doen!

Ik ga straks nog even shredden en 6w6p en daarna snel inpakken en op vakantie! *\%/*

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 09:41

Waar gaat de reis naartoe Nant?

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 10:15

4 dagen zuid Frankrijk (Nice e.o) Maar eigenlijk is het zakenreis hoor, al werk ik maar 1,5 dag (10 uur)van de 4 dagen die ik er ben ;)
Over 4 weken ga ik echt op vakantie :j

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 11:45

Jotoma schreef:
MissBonny schreef:
Goodmorning!

Ik ben er even een weekje tussenuit geweest, maar heb het afgelopen vrijdag weer opgepakt! Wat ging het toen slecht :O ben toen na een kwartier al gestopt!

Vanmorgen weer een nieuwe poging gedaan en het gelukkig wel volgehouden! Is iemand hier toevallig ook bezig met de 6w6p? Ik wil graag naar level 2, maar krijg het niet gedownload?

Lees dat sommige hier ook last van hun nek krijgen tijdens de crunches, heel vervelend! Laatst ontdekte ik dat wanneer ik mijn hoofd echt goed op mijn borst hou, dat ik ook veel minder last had. Misschien ook een tip voor sommige hier?

Level 2 heb ik kunnen downloaden via torrents. Daar heb ik 6 programma's ban JM kunnen vinden. Weet niet of je dat kent?

Ik ken het wel, maar heb het niet. Heb niet de nieuwste laptop meer, dus ik vermijd dat soort programma's, want dan wordt hij errug traag!

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 11:48

solarpleure schreef:
Altijd killer buns Muntdrop! Leuker en zwaarder ^^

Staat hier ook een link van in het topic? Of heb ik die nou over het hoofd gezien?

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 11:50

xEmily schreef:
@ dormy
Misschien kan je een motivatie wall/white board maken?
Dat helpt mij enorm, zowel met het sporten als met het eten!
Ik had het ooit een keer gezien ... evt kan ik morgen een foto van de mijne maken?

En een traktatie oid is niet zo slecht, dat kan gerust (:
Dat kleine beetje heeft niet zo veel effect.

Graag !

Ik ben ook wel erg benieuwd O:)

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 11:51

Jolien87 schreef:
Ik dacht dat mountainclimbers mijn ultieme nachtmerrie waren, tot ik kennismaakte met burpees. Pure horror!

Gisteren zei iemand op die bootcamp, en ik dacht nog wel dat burpees van die schattige beestjes waren :))

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 11:52

Super leuk om te lezen dat jullie allemaal zo lekker fanatiek zijn! Ik wil vanaf deze week ook élke dag sporten. Twee keer in de week bootcamp en daarnaaast wil ik de 6w6p doen, NMTZ en hardlopen of skaten. Moet écht flink strakker in m'n vel en de nodige vetjes op m'n buik kwijt!