Hardlopen deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sting

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 10:52

Ik ben van plan gewoon door te lopen als het vriest. Kan toch best? Alleen als het glad is of er sneeuw ligt is het lastig. Ben sowieso niet van plan om de sportschool te gaan betalen... ;) Dus dan lig ik stil denk ik :P.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 10:54

Wij hebben nu zo'n abonnement waarbij je voor 16.95 ook andere gezinsleden gatis kan laten komen, dus dat komt wel goed. Ach, ik heb heb bij de Lild flink ingeslagen, en nu ook warme hardloopkleren. Komt wel goed.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 11:06

In de winter kan je prima door blijven lopen hoor. Handschoenen aan, muts op. :) Ik vind het juist heerlijk als het koud is.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 11:16

Ik ga wel naar de sportschool maar daar sta ik meestal niet op de loopband, vind t een afschuwelijk ding :') Dus ook ik loop in de winter gewoon door!

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 11:27

Sting schreef:
Ik ben van plan gewoon door te lopen als het vriest. Kan toch best? Alleen als het glad is of er sneeuw ligt is het lastig. Ben sowieso niet van plan om de sportschool te gaan betalen... ;) Dus dan lig ik stil denk ik :P.

Kan prima hoor, ik heb afgelopen winter gewoon 3x in de week gerend. Ook met -15 heel vroeg in de morgen. Gewoon thermobroek, thermo ondershirt, lang shirt en eventueel dun jasje met zakken. Handschoentjes mee en een muts voor de eerste 10 minuten, daarna ben je warm genoeg dat je vanzelf gaat strippen ;)

En door verse sneeuw rennen is prima te doen. Beetje opletten natuurlijk maar zolang het niet al helemaal aangereden is door auto's rent dat prima. En het heeft natuurlijk ook wel iets magisch, rennen door een witte sprookjeswereld <3

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 11:29

Moet ik toch maar eens wat thermospullen inslaan ;). Heb nu een shirt met korte mouwen, fijn dun en licht jasje en lange broek. Maar niet echt een thermobroek... Is dat warm genoeg of doen jullie er dan nog een legging (heb die wel in thermo) onder?

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 11:35

Sting schreef:
Moet ik toch maar eens wat thermospullen inslaan ;). Heb nu een shirt met korte mouwen, fijn dun en licht jasje en lange broek. Maar niet echt een thermobroek... Is dat warm genoeg of doen jullie er dan nog een legging (heb die wel in thermo) onder?

Ik persoonlijk zou het ook makkelijk redden met een gewone lange broek, maar ben dan ook niet echt een koukleum. Ik loop na 20 minuten dan ook vaak in een shirtje, zelfs als het vriest :+

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 11:52

Ik heb ook geen thermokleding. Met lopen word ik altijd snel genoeg warm.

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 12:26

Ik heb een vraagje, aangezien ik het hardlopen nu best leuk vind ben ik opzoek naar kleding om het ook deze winter te kunnen blijven doen. :)
Maar wat heb je echt nodig anders dan in de zomer? (ik probeer een beetje low budget te blijven)
Ikzelf dacht aan:
- lange hardloopbroek (iemand suggesties waar ik die goedkoop kan krijgen, vind ze namelijk behoorlijk duur op veel sites)
- tshirt met lange mouwen (dacht aan Hema, loop nu ook in hema maar dan met korte mouwen, bedoel echt die basic shirts van 4 euro)
- sportjack (zoiets als nu bij aldi in de aanbieding is)

Dan heb ik verder thuis nog wel een must of band voor om jet hoofd en eventueel dunne handschoentjes.

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 12:27

Oh en nog een klein vraagje, zag dat vorige week hardloop kleding was bij de lidl, is dat er nog?

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 12:29

Decathlon heeft goedkope dingen.

Maarre ik zou geen gewoon shirt pakken. Als je gaat zweten wordt dat nat en dan koel je pas écht snel af in de winter. Kies dan liever voor een goed hardloopshirt met een normale trui erover en laat die hardloopjas achterwege.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 12:30

Dan moet je even in de winkel kijken...
Het enige wat ik in het najaar verander is een lange broek en een shirt met lange mouwen ipv kort. En ik heb een dun winddicht jack, van de Aldi geloof ik.

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 12:44

Ik kom mij hier ook melden. Sinds een maand weer fanatiek aan het sporten en heb dus ook weer hardlopen opgepakt. Vroeger, heeeeel vroeger heb ik op atletiek gezeten en deed ik mee aan lokale hardloopwedstrijden. Mijn record was toen 2.5 km in 11 minuten. Daarna heeft het een hele tijd stil gelegen, vorig jaar weer begonnen door met Evy te rennen maar dat vond ik toch maar niks. Die afschuwelijke muziek en ik had niet het idee dat ik met sprongen vooruit ging. Toen ben ik gewoon met een vriendin gaan rennen en toen bleek ik met gemak 10 minuten te kunnen rennen, dat had ik bij Evy nog nooit in één keer achter elkaar gerend. Dus sindsdien gewoon gaan lopen en kijken tot hoever ik kwam. Maar toen kwam de winter en werd ik een mietje en stopte ik ermee. Of nee, ´ik laste een winterstop in.´ Alleen die winterstop liep door tot september 2013. :')

Sinds een maandje dus weer begonnen met hardlopen, ik woon 5 minuten wandelen van het Noorderplantsoen af, dus ideaal. Besloten dat zondag mijn hardloopdag werd. (Dinsdags ga ik naar circuittraining, donderdag en/of vrijdag iets van squash/spinning/bodyfit) en begin over 2 weken met een fitnesscursus bij de Aclo, genoeg beweging dus. 8-) ) Ben gewoon begonnen met lopen, eerst de helft van het plantsoen, stuk wandelen en dan de rest van het plantsoen. Momenteel ren ik het hele plantsoen door in 20 minuten. Vorige week heb ik het plantsoen doorgerend, stuk gelopen en daarna nog een keer. Ging echt lekker! Maar was even een aantal dagen uit de running afgelopen week doordat ik met de fiets over de kop was geslagen. Vandaag weer begonnen maar heb dit keer maar 1 rondje gelopen, wil niet me hele lichaam laten schrikken. :P Het ging opzich wel lekker, maar ik merk echt dat ik wat meer aandacht moet schenken aan me ademhaling. De eerste 3 minuten loop ik echt hels, dan denk ik alleen maar: pfff, dit ga ik noooooit volhouden, focus focus! Denk aan je ademhaling! Waarop ik ineens heel erg op me ademhaling ga letten maar dat werkt dan ook weer niet helemaal. :+ Maar uiteindelijk loop ik wel lekker 20 minuten door.

Mijn doel is om 5 km binnen 30 minuten te kunnen lopen en om dit doel te behalen ben ik wel van plan de winter gewoon door te rennen. Momenteel red ik het prima met een lange trainingsbroek, hempje en een dun shirt met lange mouwen. Maar ik wil toch wel opzoek naar in ieder geval een wind- en regendichtjack en misschien ook wel thermo kleding voor als het echt gaat vriezen. Een loopband vind ik 10x niks, voel me daar altijd echt een olifant op. :') Hopelijk kan dit topic mij helpen om te zorgen dat ik de winter gewoon doorren. :Y)

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 14:03

Ik wil me ook graag melden hier. Sinds kort aan het lopen geslagen. Gaat Nog niet super maar ik vind het wel erg lekker. Ik loop nu steeds 4 km in ongeveer 26 minuten. Maar dit moet wel uitgebouwd gaan worden want ik heb me opgegeven voor mud masters in maart 2014, 12 kilometer!! Ik probeer 2 a 3 keer per week te lopen en daarnaast thaiboks Ik 2 keer per week. Eerst maar eens lezen hier!!

J508

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 14:38

Ik loop de winter gewoon door met een lange hardloopbroek, en shirt met lange mouwen. Als het regent gaat er een waterdichte jas overheen. Wanneer het vriest doe ik een dikkere hardlooplegging aan die ook de wind een beetje tegen houdt, en een extra laagje onder het shirt met lange mouwen, handschoenen aan en muts op. Eventueel weer de waterdichte jas aan, en binnen 10 minuten begin je echt wel met laagjes uittrekken :j . Ik heb afgelopen winter best vaak gekke blikken van mensen gekeken dat ik met zo weinig aan nog buiten aan het hardlopen was :+

Edit: ik ben een enorme koukleum, maar in de winter buiten 's ochtends vroeg hardlopen is heerlijk. Lekker die enorm frisse, koude lucht inademen, lekker rustig op straat, als het gesneeuwd is die mooie witte wereld om je heen <3 . Ja, ik kijk er wel naar uit.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 15:08

Voor de winter heb ik nu een ondertrui en een hardloopjack, beide van Craft. Heb ook nog wel een sporttop liggen die ik verder weinig draag omdat ik de kleur niet vind matchen met mijn zwarte sportbroeken O:). Maar onder een jas kan dat prima, haha.

Welshfan, ik zou juist geen normale katoenen kleding dragen, dan koel je echt snel af. Ik merkte van de week al verschil toen ik even een katoenen longsleeve aanhad omdat mijn hardloopshirt in de was zat. Werd snel koud en klam, blegh.

Mara, wat leuk, nog een loper in Groningen. Noorderplantsoen is prachtig! Maar voor mij een beetje ver weg om te gaan hardlopen. Stadspark is voor mij logischer, maar dan moet ik alsnog eerst op de fiets erheen :').

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 15:32

Plien91 schreef:
Mara, wat leuk, nog een loper in Groningen. Noorderplantsoen is prachtig! Maar voor mij een beetje ver weg om te gaan hardlopen. Stadspark is voor mij logischer, maar dan moet ik alsnog eerst op de fiets erheen :').

Plantsoen is inderdaad erg mooi! Maar wel een beetje aan de kleine kant. :P Stadspark kan je volgens mij wel uren hardlopen, misschien dat ik me daar in de toekomst nog een keer heen verplaats. ^^

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 16:19

Moet je speciale schoenen hebben om op sneeuw te lopen? Zijn air max van nike gewoon goed of glij je daarmee gemakkelijk uit?

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 16:27

Bovenleiding is vaak hetzelfde bij mij als bij paardrijden. Voor paardrijden draag ik ook bijna altijd thermo shirtjes.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 16:47

Bij Kardinge kan je ook mooi lopen, voor de Groningers :). Lekker veel ruimte en heel rustig!

@Mara: anders moet je meedoen aan de Plantsoenloop, lekker je vaste route rennen :P.

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 17:42

Oke voor de koude dagen zal ik dus mn katoenen tshirt moeten verruillen voor een hardloop shirt met lange mouwen. En dan moet ik nog opzoek naar een lange hardloopbroek, kan een trainings broek ook? (zo'n los bankhang ding, die heb ik namelijk voor over mn witte rijbroek liggen) :P

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 18:36

Kan wel hoor! :) Ik heb er net 1 bij de Bristol gekocht (20 euro) en ze hebben ze deze week bij de Aldi. Weet niet precies voor hoeveel en of ze fijn zijn :).

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 20:02

KarinvdM schreef:
Ik heb ook geen thermokleding. Met lopen word ik altijd snel genoeg warm.

Ik ook niet ;)
Dan zweet ik me helemaal kapot haha

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 20:44

xEmily schreef:
Moet je speciale schoenen hebben om op sneeuw te lopen? Zijn air max van nike gewoon goed of glij je daarmee gemakkelijk uit?

Ik denk dat Air Max sowieso geen goede schoenen voor het hardlopen zijn omdat deze amper demping hebben aan de voorkant, ondanks de 'air'.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 21:32

Amaryllis schreef:
xEmily schreef:

Ik denk dat Air Max sowieso geen goede schoenen voor het hardlopen zijn omdat deze amper demping hebben aan de voorkant, ondanks de 'air'.

Wat zijn dan goeie hardloopschoenen?
Mijn vader zweerde namelijk op airmax ...