Davina21 schreef:Hoi Iedereen,
Ik ben weer terug van weggeweest. Ik zal mij even voorstellen voor alle nieuwe mensen in het topic. Ik ben een jonge dame van 23jaar en heb er mijn hele leven al last van iets te zwaar te zijn. (ik oog niet snel dik maar ben vrij stevig).
Ik heb al 100x pogingen gedaan om af te vallen. Vanaf april 2012 tot afgelopen januari zat ik in deze topic om de motivatie te vinden om af te vallen. Dit is ook gelukt ben door middel van deze topic ook een deel van het nodige gewicht kwijt geraakt. Maar helaas vanaf halverwege augustus ben ik aan de prikpil gegaan en ik was me bewust van de eventuele gewicht toename, zelf dacht ik aan 2 a 3 kg maar helaas was dit anders in een zeer korte periode ben ik ruim 10kg aangekomen. Rond september/november weer aan het afvallen gegaan en ben er toen weer 4kg van kwijt geraakt. Alleen daarna was ik me motivatie kwijt en had helemaal geen zin meer om op me eten te letten was een beetje klaar met het afvallen zeg maar. Dus ben ik even een maand uit deze topic vandaan gegaan om vervolgens gewoon weer met een frisse start te beginnen.
Hoe ik het gewicht moet verliezen weet ik, heb er zelfs voor gestudeerd(maar niet afgemaakt hoor). Alleen op 1 of andere manier slipt de motivatie om door te gaan iedere keer weg bij mij.
Ik ben nu op me top gewicht, heb nog nooit zo zwaar gewogen. Dus een reden om deze keer gewoon serieus te zijn en er voor te gaan!!.
Mijn plan gewicht te verliezen is : Gezond eten, kleine porties over de dag verdeelt, minder koolhydraten en meer eiwitten (eventueel na het sporten een eiwit shake ter vervanging van een maaltijd). En beweging!, ben weer begonnen met hardlopen.
Een heel verhaal: maar even vertaald in het kort: Ik kom weer gezellig mee doen hier!!
Om even een hele flauwe opmerking te maken, je maakte je studie niet af over afvallen, en je maakt het afvallen niet af, ik zie een beetje een verband.
Maar ik ken je verhaal van iedere keer stoppen. Weten hoe te dieëten is een ding, hoe te blijven afvallen is een ander ding. Wat voor mij uiteindelijk heel erg hielp is dat ik nu iedere dag even voor de spiegel ga staan in evakostuum, en ik zie gewoon de kwabjes en dingetjes verdwijnen. Ik doe het niet voor een ander, ik doe het om een positief beeld van mezelf te krijgen, en oh wat voelt het goed als je ziet hoeveel strakker je word.
Na vorige week een behoorlijke schommeling te hebben gemaakt net nadat ik gepost had dat ik vlakbij de overgewicht grens zat, zit ik er nu officieel onder, en nog 0.2 kg, dan zit ik op de helft van de kilo's voor mijn streefgewicht