[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Madeira_

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 17:25

RusselNuwell, ik zelf heb niets met afslankpillen.. geloof daar niet zo in…

Caj2008, kan me voorstellen dat je na een paar weken zo’n Duncan Dieet niet meer vol kan houden omdat je veel hetzelfde moet eten.

Denice, hoe gaat het intussen met je pony?

Monique, de laatste kg’s gaan vaak het lastigs he, heb het zelf ook, maar niet opgeven! :) En wat goed van je dat je toch in omvang weer wat kwijt bent :D

SdaphneS, gaat het weer een beetje met je? :(:)

Zie ook hele positieve dingen voorbijkomen, super zeg dat jullie broeken beginnen af te zakken :D

Danseresje, goede motivatie dat je straks weer lekker kunt gaan rijden :) En een weekendje Texel, heerlijk! :D

BonJoy, hihi toch een goed teken dat alles te groot is! Heb je uiteindelijk nog een ander jurkje (besteld)?

Safiera, hopelijk blijft het er dan ook af als je straks weer gezond gaat eten thuis :)!

Mijn dagen gaan ook wel goed, dinsdag weer naar de diëtiste ben benieuwd :)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 17:47

@Madeira: Nope, alles gaat weer retour. Ga weer opnieuw zoeken :')

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 18:31

Nou hier ook weer een slecht weekend. Gister een patatje gegeten en ik weet niet hoe veel wijn. Ik sla de weekenden het liefst over op dit moment maar goed... Voorlopig s'weekends maar even thuis blijven denk ik!!

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 18:39

Dankje Paulien ik vind het gewoon vervelend dat geen kilo wil meer

Maar toen ik begon ging ik 3 broek maten en toen maar 3 kilo er af dus heb wel vaker gehad

Jammer dat alles te groot was wel leuk te weten maar ja zonde van je hele bestelling

Ik heb leuke shirtjes bij de h&m gezien heb daar tshirt van je heb ze ook lange mouw
Wil die eigelijk nog wel ff twee halen voor de zomer collectie er ligt weer

Veder probeer ik weinig kleding te kopen me kasten puilen uit
En veel is te groot
Zelfs nog veel nieuwe bh's liggen veel te groot allemaal helaas

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 18:45

Net weer een bestelling geplaatst, ben benieuwd! Ook maar wat BH's, want mijn huidige zijn in omtrek zo'n 20cm te groot :=

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 18:46

Waar heb je besteld dan?

Ja heb ik ook heb veel 85 a 90 E liggen van saphh nieuw
Helaas veel de kaartjes afgehaalt maar heb denk wel zo 15 bh's van liggen als niet meer
Verslaving geweest saphh bh's ;)

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 22:51

Ik was toch afgevallen ondanks het slechte eten en vandaag weer!! Hopelijk morgen onder de 72!

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 23:21

Super netjes Malima!

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 23:46

Pfffff, gaat niet zo lekker hier...
Vandaag een begrafenis met een ontzettend goed verzorgde condoleance (veel hapjes en drankjes)
Daarbij ben ik een emotionele eter, dus 1 + 1 = plus een kilo? Net een handje M&M's weggewerkt en nu voel ik me echt ontzettend stom!
Blijf al ruim een week op hetzelfde gewicht hangen en wat doe ik: vreten -O-

Morgen een nieuwe weegschaal kopen, deed ook ineens niks meer en maar weer opnieuw beginnen...

@ Malima: top! Hoop dat ik morgen hetzelfde kan zeggen ;)

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 08:37

Nou zo top is het niet...
Was ik gisteravond gewoon licht want ben nu 72kg precies, nog niet eronder. Potjandorie.

Donatello86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 10:18

Malima, morgen dus eronder ! :)

Hier gister ook gezondigd, patatjes bij mn ouders wezen eten! ohhh dus vandaag denk ff hardlopen als het droog blijft en naar paard lief.
Gister avond tickets geboekt voor de volgende rondreis die we gaan maken, dus nu moet ik echt doorzetten , meer gaan sporten! :o

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 10:51

Hoi Iedereen,

Ik ben weer terug van weggeweest. Ik zal mij even voorstellen voor alle nieuwe mensen in het topic. Ik ben een jonge dame van 23jaar en heb er mijn hele leven al last van iets te zwaar te zijn. (ik oog niet snel dik maar ben vrij stevig).
Ik heb al 100x pogingen gedaan om af te vallen. Vanaf april 2012 tot afgelopen januari zat ik in deze topic om de motivatie te vinden om af te vallen. Dit is ook gelukt ben door middel van deze topic ook een deel van het nodige gewicht kwijt geraakt. Maar helaas vanaf halverwege augustus ben ik aan de prikpil gegaan en ik was me bewust van de eventuele gewicht toename, zelf dacht ik aan 2 a 3 kg maar helaas was dit anders in een zeer korte periode ben ik ruim 10kg aangekomen. Rond september/november weer aan het afvallen gegaan en ben er toen weer 4kg van kwijt geraakt. Alleen daarna was ik me motivatie kwijt en had helemaal geen zin meer om op me eten te letten was een beetje klaar met het afvallen zeg maar. Dus ben ik even een maand uit deze topic vandaan gegaan om vervolgens gewoon weer met een frisse start te beginnen.
Hoe ik het gewicht moet verliezen weet ik, heb er zelfs voor gestudeerd(maar niet afgemaakt hoor). Alleen op 1 of andere manier slipt de motivatie om door te gaan iedere keer weg bij mij.
Ik ben nu op me top gewicht, heb nog nooit zo zwaar gewogen. Dus een reden om deze keer gewoon serieus te zijn en er voor te gaan!!.

Mijn plan gewicht te verliezen is : Gezond eten, kleine porties over de dag verdeelt, minder koolhydraten en meer eiwitten (eventueel na het sporten een eiwit shake ter vervanging van een maaltijd). En beweging!, ben weer begonnen met hardlopen.

Een heel verhaal: maar even vertaald in het kort: Ik kom weer gezellig mee doen hier!!

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 11:23

Ik lees later bij, maar even voor de shakers en repers: bij de etos is het 2e gratis!

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 11:35

Welkom terug Davina en heel veel succes!

Malima, dat kan toch enorm schommelen hè :( Hopelijk snel onder de 72 :)

SaskiaKa, hopelijk kun je snel de motivatie vinden om terug te beginnen!

Nynke, wat is er mis met een patatje? Ik eet ook elke zaterdag friet met een kroket (soms 2 zelfs) Als je genoeg beweegt dan moet dat kunnen :j

Bh's online bestellen vind ik altijd zo'n risico.. ik wil ze graag eerst passen. Máár, ik heb een gruwelijke hekel aan die verkoopsters die ongevraagd je hokje binnen denderen en dan ook nog het gordijn half open laten staan := Waar bestellen jullie ze?

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 12:43

Davina21 schreef:
Hoi Iedereen,

Ik ben weer terug van weggeweest. Ik zal mij even voorstellen voor alle nieuwe mensen in het topic. Ik ben een jonge dame van 23jaar en heb er mijn hele leven al last van iets te zwaar te zijn. (ik oog niet snel dik maar ben vrij stevig).
Ik heb al 100x pogingen gedaan om af te vallen. Vanaf april 2012 tot afgelopen januari zat ik in deze topic om de motivatie te vinden om af te vallen. Dit is ook gelukt ben door middel van deze topic ook een deel van het nodige gewicht kwijt geraakt. Maar helaas vanaf halverwege augustus ben ik aan de prikpil gegaan en ik was me bewust van de eventuele gewicht toename, zelf dacht ik aan 2 a 3 kg maar helaas was dit anders in een zeer korte periode ben ik ruim 10kg aangekomen. Rond september/november weer aan het afvallen gegaan en ben er toen weer 4kg van kwijt geraakt. Alleen daarna was ik me motivatie kwijt en had helemaal geen zin meer om op me eten te letten was een beetje klaar met het afvallen zeg maar. Dus ben ik even een maand uit deze topic vandaan gegaan om vervolgens gewoon weer met een frisse start te beginnen.
Hoe ik het gewicht moet verliezen weet ik, heb er zelfs voor gestudeerd(maar niet afgemaakt hoor). Alleen op 1 of andere manier slipt de motivatie om door te gaan iedere keer weg bij mij.
Ik ben nu op me top gewicht, heb nog nooit zo zwaar gewogen. Dus een reden om deze keer gewoon serieus te zijn en er voor te gaan!!.

Mijn plan gewicht te verliezen is : Gezond eten, kleine porties over de dag verdeelt, minder koolhydraten en meer eiwitten (eventueel na het sporten een eiwit shake ter vervanging van een maaltijd). En beweging!, ben weer begonnen met hardlopen.

Een heel verhaal: maar even vertaald in het kort: Ik kom weer gezellig mee doen hier!!

Om even een hele flauwe opmerking te maken, je maakte je studie niet af over afvallen, en je maakt het afvallen niet af, ik zie een beetje een verband. :P
Maar ik ken je verhaal van iedere keer stoppen. Weten hoe te dieëten is een ding, hoe te blijven afvallen is een ander ding. Wat voor mij uiteindelijk heel erg hielp is dat ik nu iedere dag even voor de spiegel ga staan in evakostuum, en ik zie gewoon de kwabjes en dingetjes verdwijnen. Ik doe het niet voor een ander, ik doe het om een positief beeld van mezelf te krijgen, en oh wat voelt het goed als je ziet hoeveel strakker je word.

Na vorige week een behoorlijke schommeling te hebben gemaakt net nadat ik gepost had dat ik vlakbij de overgewicht grens zat, zit ik er nu officieel onder, en nog 0.2 kg, dan zit ik op de helft van de kilo's voor mijn streefgewicht *\o/*

byloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 12:56

nou laat ook maar weer eens van me horen. dit weekeinde niet echt opgelet. dus morgen weer de volle bak. ga ook extra niet wegen deze week. ik ben gewoon bang hahah!!!

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 12:59

@Dais op zich niet zo veel alleen heb de hele avond aan de wijn gezeten.. En ik zat vip dus bewoog ook helemaal niet die dag. Ja af en toe naar buiten om te roken :').
Maar vandaag weer met volle moed er tegen aan. Net mijn eerste shake achter de kiezen, zit vol!

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 13:37

RusselNuwell schreef:
Weten hoe te dieëten is een ding, hoe te blijven afvallen is een ander ding.

Dieeten is voor mij ook niet het goede woord. Ik wil gewoon een gezondere leefstijl aannemen, met meer bewegen en wat minder snoepen. Hier daarom ook geen streng dieet, dan maar wat langzamer afvallen ;)

Patatje moet kunnen toch? Hier vanavond ook patatjes eten. Ipv mayonaise neem ik ketchup en wij eten er altijd groenten naast :)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 14:01

Ik vind ook dat dat moet kunnen. Ik eet regelmatig ovenfriet met een soort van frisse mayo, bijna geen kcal zitten erin. Ik vind dat sausje lekkerder dan echte mayonaise.

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 15:50

@RusselNuwell:

Er zit inderdaad een verband tussen. Het betekend dus dat ik niet afmaak waar ik mee begonnen ben....

Maar ik heb nu geen keuze om het niet af te maken, ik zit nu op een gewicht/bmi waar ik moet afvallen voor me gezondheid.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 18:00

Malima, goed bezig! Wat was je streefgewicht ook al weer? :D

SaskiaKa, gecondoleerd :(:)

Donatello86, wouw een rondreis! Waar gaan jullie heen? :D

Welkom terug Davina! Wat goed dat je je motivatie weer hebt teruggevonden :)!

RusselNuwell, goed bezig! Nog 0,2 dat is er vast zo af :D
ELpatcho schreef:
RusselNuwell schreef:
Weten hoe te dieëten is een ding, hoe te blijven afvallen is een ander ding.

Dieeten is voor mij ook niet het goede woord. Ik wil gewoon een gezondere leefstijl aannemen, met meer bewegen en wat minder snoepen. Hier daarom ook geen streng dieet, dan maar wat langzamer afvallen ;)

Patatje moet kunnen toch? Hier vanavond ook patatjes eten. Ipv mayonaise neem ik ketchup en wij eten er altijd groenten naast :)

Hier ga ik in mee. Heb het altijd als ‘lijnen, niets mogen’ gezien en echt het lijnen ging voor geen meter! Nu eet ik gezond (maar als ik honger heb, mag ik best wat nemen. Alleen dan neem ik een boterham/fruit of iets in plaats van snoep) en lekker veel bewegen :)

Heb wel een hele leuke deal gemaakt met mijn moeder: in juni/juli gaan we lekker shoppen voor zomerkleding, en hopelijk ben ik dan rond de 10 kg kwijt (meer is natuurlijk altijd mooi meegenomen, haha). Ik denk dat dat wel een goede streven is :D (en ook realistisch).

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 18:09

@madeira: de eerste is 70kg en daarna wil ik door voor de 65kg maar weet niet of dat gaat lukken.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 18:20

Madeira dat is nog eens een leuk doel! Flink wat geld opzij zetten! ;) Hopelijk lukt het om die tien kilo er dan vanaf te hebben.

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 19:23

Leuk doel!
Hier net een chocolademousse gegeten bij het avondeten.
Ik mag van mezelf 1x per week een toetje, hihi.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 20:01

@Madeira: Ik kan me ook echt verheugen op een dagje keihard shoppen als ik op gewicht ben :D Denk dat ik rond april wel klaar ben, dus dan mooi inslaan voor zomerkleding!