[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 23:30

Nietes schreef:
Ik zit erover te denken mn haar (fel)paars te verven.
Van m'n moeder mag het, maar op het internet lees ik allemaal dingen van; met felgekleurd haar vindt je moeilijker werk etc. klopt dat?

en woowww sommigen hebben echt super mooi haar :wow:

Ik heb paars haar gehad.. ook neon oranje en op het moment.. ehrm tussen knal en suikrspin roze in.
Ik denk dat het ook er een beetje aan licht wat voor soort werk, maar je word idd soms wel wat langer aangekeken verder vinden de meeste mensen het leuk, alleen jongere willen nog wel eens achter je rug om je uitlachen maar mij boeit dat niet ;p
Als je bv in een winkel staat ofzo kan ik me voorstellen dat niet iedereen het waardeerd maar aan de andere kant als je semi prmanente paarse verf gebruikt wast het na twee a drie weekjes uit, dus dat zou je dan altijd bij je baan aan kunnen geven ^-^

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 15:15

Chantaliiejj schreef:
Ik hoop dat ik het hier zet maar weten jullie misschien een goede en betaal bare kapper in Amsterdam ?

Ik weet niet wat je budget is, maar ik vind The Graduates echt fantastisch. www.thegraduates.nl
En anders koffijberg :j

Anoniem

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 17:03

Ik ga de Aussie shampoos een keer uitproberen! Mijn moeder had ze altijd en die zweerde erbij, en met mijn lichtelijk uitgedroogde haar door het ontkleuren/verven is dat misschien wel eens een goed idee.

Een goede kapper in Amsterdam vind ik zelf Rob Peetoom.. Hij zit in de Bijenkorf sowieso, maar volgens mij heeft hij ook nog een aparte winkel ergens. Als je, je door een echte opgeleide kapper wilt laten knippen daar is het bijna niet betaalbaar.. Maar als je, je door een student laat knippen (die hebben wel al de kappersopleiding gedaan maar doen nog de opleiding van Rob Peetoom) dan is het ineens een stuk betaalbaarder. En een echte aanrader. Ik vind die mensen echt geweldig haha

astwice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 19:53

Emmaa_ schreef:
Ik ga de Aussie shampoos een keer uitproberen!

Zeker doen, ik gebruik al een tijdje Aussie en wil niet meer anders, zo veel verschil met andere shampoo's. (Ik gebruik de Mega shampoo + Mega conditioner)

Klaaswoeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 23:51

Nietes: Ik heb mijn haar ook in veel verschillende kleuren gehad (oa paars), maar dat was op de middelbare school dus toen hoefde ik me niet al te druk te maken over werk :P Als masterstudent nog twee keer knalrood/oranje gehad en daar vond iedereen het eigenlijk tof, en ik denk ook niet dat er in 'mijn' branche moeilijk over gedaan wordt. Maar als je inderdaad semi-permanente kleur gebruikt zal het vast geen probleem zijn. Paars wordt wel echt heel lelijk na een tijdje.. Bij mij in ieder geval. Beetje grijsachtig :P

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 02:25

Ik kom even binnenvallen. Sinds vorig jaar ergens in november ben ik begonnen met rood verven bij de kapper. Maar ik loop elke keer tegen dezelfde probleem aan :( . Na t verven is hij heel mooi en lekker fel en na 1e keer wassen is hij minder fel, maar nog steeds mooi en na 3/4 keer wassen wordt t meer koperkleurig en rood is aardig vaal geworden |( . Ik heb geen zin om elke maand laten verven. Dat kost teveel geld.

Ik gebruik rode haar shampoo en dan om en om. Dus 1e keer haarshampoo en 2e keer normale shampoo en cremespoeling etc.

Graag zou ik tips willen hebben om rode haar onderhouden of handige doe-het-zelf haar verf tips met goede haarverf (merk?). Ik heb nog nooit zelf geverfd.

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 11:26

Ik kan je er niet mee helpen, maar weet de kapper niks?

paardenmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 11:28

Meer is er helaas niet aan te doen Goldenflower, rood vervaagt nou eenmaal supersnel. Ik verf het zelf altijd met Crazy Color, maar dat is een semipermanente verf. Wel een stuk goedkoper dan bij de kapper laten doen! Maar ook ik moet het om de 3 a 4 weken verven..

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 15:03

Ohhh meiden, ik heb het weer flink te pakken.. de bob-fever.. Ik zag ge-wel-di-ge kapsels op internet. Vooral de 'messy bob' vind ik echt helemaal het einde.
Vriendlief wordt er niet zo blij van maar i don't care.
Ik heb nou eenmaal geen haartype wat mooi is als het lang wordt (pluizig, poreus, dun, 'strengelt' snel).
Dus ik zit eens rond te kijken en ik vind dit echt helemaal geweldig

Afbeelding

Zowel het kapsel als de kleur. De voorste plukken weet ik niet,of dat mij zo staat. (eerlijk is eerlijk, alexa Chung zou kaal nog prachtig zijn) maar ik ga mijn kapster gewoon eens vragen wat zij ervan denkt.
Zowel kapsel als kleur. We zijn er inmiddels wel over uit dat ik een blond-type ben. dat is overigens ook mijn echte haarkleur, maar ik vind donkerblond toch altijd erg mooi. Zoals hier http://fashionhoob.com/wp-content/uploa ... rtings.jpg

Verder vind ik dit ook prachtig, maar dat maakt mij denk ik een beetje tuttig: http://fashionhoob.com/wp-content/uploa ... e-2013.jpg
En ik heb een vrij rond gezicht dus beter van niet denk ik :+
Wat denken jullie? :D

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 15:25

Frummels, mooi die messy bob inderdaad!
Omdat ie niet helemaal symmetrisch is doet het denk ik ook goed voor een rond gezicht, dat merk ik iig altijd bij mezelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 15:30

Messy bob vind ik ook heel leuk! Helaas is mijn haar er veel te dik en zwaar voor, als ik het lang laat groeien heb ik best wel veel slag maar als ik het kort knip is het echt één dikke rechte lijn :=

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 15:38

Klopt Jennifuur, als ik het kort en recht knip doet het wel veel goeds voor mijn haar: het lijkt dan echt een stuk voller. Alleen helaas lijkt mijn gezicht dan ook een stuk voller. :+
Doordat het wat rommeliger is en speelser denk ik dat het beter bij mijn gezichtsvorm past.

Emmaa_ oh kun je niet een beetje aan mij geven? Ik heb echt 6 haren op mijn hoofd :(
Ik heb het overigens andersom, nu het wat langer is (iets boven mijn bh bandje van achteren) wordt het steeds stijler. Als ik het kort heb heb ik heel veel slag/krullen. Wat ik opzich wel leuk vind met een wat korter kapsel :j
Ik denk dat ik het maar ga doen als mijn salaris binnen is :j Misschien dat ik mijn kleur nog even zo laat, in het kader van de financiën. haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 15:43

Haha sorry, maar nee :o Ik ben echt dooool op mijn haar, zou echt voor geen goud dunner haar willen. Het is af en toe lastig, maar over het algemeen, no way haha

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 15:48

Haha nee dat snap ik! Lijkt me heerlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 15:49

Ik heb ook echt nog nooit zo veel spijt gehad van een haar-keuze als toen ik het kort knipte, wat was dat een drama zeg...

Ik heb trouwens gisteren officieel besloten dat ik naar Rob Peetoom ga volgende maand en mijn haar daar ga laten verven en bijpunten. Wil mijn haar toch echt lichter hebben en dat kan niet als ik het niet door een kapper laat doen blijkbaar :+

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 15:58

Haha, dat hoor ik vaker. Volgens mij ben ik een van de weinigen die altijd heel hard roept het nooit meer lang te willen (om het vervolgens na een jaar weer lang te hebben en weer kort te willen).

Ik ga volgende maand weer naar The Graduates. Was daar zo super tevreden over, de aandacht voorafgaand aan de knip en kleurbeurt is echt super. Er wordt echt gekeken naar je persoonlijkheid en er worden een paar foto's bij gehaald met wat hun idee is en daarna kun je aangeven wat je zelf wilt. Was voor mij een hele nieuwe ervaring en echt pas de tweede keer dat ik tevreden weg ging bij een kapper. :)
Daar wil ik best voor naar Utrecht of Amsterdam afreizen. Een goede kapper is goud waard!

Welke kleur wil je het gaan doen?

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 16:24

Goldenflower schreef:
Ik kom even binnenvallen. Sinds vorig jaar ergens in november ben ik begonnen met rood verven bij de kapper. Maar ik loop elke keer tegen dezelfde probleem aan :( . Na t verven is hij heel mooi en lekker fel en na 1e keer wassen is hij minder fel, maar nog steeds mooi en na 3/4 keer wassen wordt t meer koperkleurig en rood is aardig vaal geworden |( . Ik heb geen zin om elke maand laten verven. Dat kost teveel geld.

Ik gebruik rode haar shampoo en dan om en om. Dus 1e keer haarshampoo en 2e keer normale shampoo en cremespoeling etc.

Graag zou ik tips willen hebben om rode haar onderhouden of handige doe-het-zelf haar verf tips met goede haarverf (merk?). Ik heb nog nooit zelf geverfd.

Hoor wel eens dat mensen Directions verf mixen met hun conditioner. Zo geef je het tussendoor nog even een soort touch up, terwijl je ook je haar verzorgt met conditioner. Kan alleen niet met alle verf, maar Directions is daar blijkbaar heel geschikt voor. En die hebben een aantal tinten rood, zit vast wel iets tussen wat matcht met jouw kleur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 17:29

Ik wil een beetje dit idee:
Afbeelding

Donkerblond en dan evt met een ietsjes lichtere ombre voor het speelsere effect. Helaas heb ik mijn haar ooit donker geverfd en is dat er echt niet meer uit te krijgen zonder het te bleken.. En als ik het zou bleken ben ik weer bang dat, dat niet goed gaat en ik straks met een hele rare haarkleur kom te zitten. Vandaar dat ik het gewoon even bij de kapper wil laten doen

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 17:35

Mooie kleur :j
En je hebt groot gelijk hoor. Ik doe het ook nooit meer zelf. Ik betaal er liever iets meer voor dat het is zoals ik wil dan dat ik weer zelf loop te klooien en het verpest.. Ben benieuwd hoe het wordt! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 17:38

Ik kan mijn haar prima zelf verven, heb heel lang haar maar als ik 2 pakjes gebruik gaat het gewoon helemaal prima. Het enige ontzettend poedersuiker is dat ik een flinke rode ondertoon heb, en er vorige week ook nog eens koper doorheen gegooid heb. Als ik het nu blond zou hebben in dezelfde toon dan zou het echt ginger-rood worden. Moet echt een stuk assiger, en dat durf ik gewoon zelf niet aan. Dus kappertje it is :D

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 17:40

Haha ik heb ook een rode ondertoon dus kan er helaas over meepraten :D bij mij is het nu goed gelukt om het asblond te krijgen bij de kapper :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 17:45

Ja ik heb er ook wel heel veel vertrouwen in dat de kapper dit beter kan dan ik :') Na drie keer verf verwijderen (als ik verfverwijderaar gebruik ben ik echt ginger) en het blond proberen te verven maar toch pikzwart haar krijgen ben ik het zat. Ben nu fanatiek in de weer met anti-roos shampoo en dat werkt wel om het een paar tinten op te lichten gelukkig.

Ik weet trouwens niet meer wie het zei maar idd de Aussie shampoos en conditioners <3 Ik heb nou de 3 minute miracle moist erbij staan voor onder de douche. Eerst met anti-roos en dan drie minuten lang zo'n semi-masker erin en het blijft gewoon echt perfect!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 19:29

Hm, misschien ga ik die ook eens proberen!

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:12

Bij deze foto's van mijn geverfde haar. Van zwart naar dit:

Afbeelding

Afbeelding

Foto's zijn in de avond in kunstlicht gemaakt. Het is in het 'echt' net wat minder fel en meer licht koper oranje B-)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:16

Heel mooi! :j