[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:56

even een vraagje, ik ben sinds ongeveer een maand aan de pil.
ik moet hem op doktersadvies door blijven slikken ;)

nu zou ik voor mijn 'normale' ritme over een kleine week pas ongesteld worden.
maar gistermorgen merkte ik dat ik licht vloei. het is eigenlijk net te weinig voor een inlegkruisje, dus veel is t niet. en het is echt heeeeel licht roze.
is dit normaal ?

Briiet

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 22:15

sulindabaf het kan bij de prikpil dat je meteen geen bloedingen meer krijgt.
bij mij helaas niet heb hem nu 2 jaar gebruikt en nu stop ik er mee. ben erg aan gekomen en had vaker mini bloedingen.
nu poging om weer de pil te slikken die ik ooit had werd ik erg beroerd van.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 10:00

Ik heb een kort vraagje:

Is het/kan het normaal zijn dat je met anticonceptie maar 1 dag bloeding hebt? Ik heb al 2-3jaar de pleister, altijd normale bloeding en deze week heb ik 1 dag zoals het altijd gaat en vandaag plots niets meer. Kan dat voorkomen of is er wat mis?

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 16:47

Aria volgens mij kan dat wel hoor. In mn stop weken werd ik soms ook maar 1 dag ongesteld, dan twee dagen niks en dan weer 1 dag bloed.

Ik heb ook een vraagje. Vanaf mn 13e slik ik de pil door op advies van mn ha. Af en toe las ik een stop week in. Nu na al die jaar (ben 22) wil ik even stoppen met de pil kijken hoe dat gaat. Inmiddels al 3 weken gestopt waarvan 1 dag licht roze bloed verlies. Ik weet dat het lang kan duren voordat je weer een normale cyclus krijgt maar ben ik veilig? Ik heb een vaste vriend, en sexen zonder condoom. Ik weet dat je in je stop week wel safe bent maar nu duurt die natuurlijk langer dan 1 week.. Morgen moet ik naar de ha dus dan vraag ik het sowieso nog e even na.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 16:48

Nee dat ben je niet. Na ene week ben je niet meer veilig.

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 16:53

Dankje voor het antwoord. Zat zelf in twijfel fase. Condoom gaat vanaf nu dus om!

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 16:54

Natuurlijk ben je niet meer veilig. Zodra je stopt met de pil, ben je niet meer beschermd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 16:55

LizzyLover schreef:
Dankje voor het antwoord. Zat zelf in twijfel fase. Condoom gaat vanaf nu dus om!

In die 2 weken kan je nog wel zwanger geworden zijn.. Ook al ben je nog niet ongesteld geweest dat kan heel snel gaan.

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 16:56

Zap in je stop week ben je wel veilig. Bij mij duurde het meestal een dag of 2,3 voor ik bloed verlies kreeg. Die dagen ben/was ik volgens mijn ha veilig.

Yvank. Heb toevallig vorige week een test gedaan ivm het niet ongesteld worden. En daarna geen Sex meer gehad.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 17:28

LizzyLover schreef:
Zap in je stop week ben je wel veilig. Bij mij duurde het meestal een dag of 2,3 voor ik bloed verlies kreeg. Die dagen ben/was ik volgens mijn ha veilig.

Yvank. Heb toevallig vorige week een test gedaan ivm het niet ongesteld worden. En daarna geen Sex meer gehad.

Een stopweek is toch niet te vergelijken met stoppen met de pil? Sorry dat ik het zeg, maar je bent al 3 weken gestopt en vraagt je nu pas af of je misschien niet meer beschermd bent... Als je dat niet weet, dan zoek je dat toch uit? En niet achteraf, maar voordat je stopt. Klinkt misschien hard, maar ik vind het echt onbegrijpelijk :n

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 17:36

Ik ga niet geheel stoppen. Word al 2 jaar tijdens mn stop week niet ongesteld en wilde nu stoppen tot ik ongesteld werd.
Idd heel erg dom van me, dacht er zo opeens gisteren aan.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 17:43

Iolanthe schreef:
Ja, dat had ik ook gelezen... Maar het kán blijkbaar wel nog.

Ik vind een condoom niet zo erg, maar mijn vriend laat wel merken dat hij het fijn zou vinden als we daar niet steeds moesten aan denken en zo... Voel ik me zo lastige vriendin omdat ik per se de pil niet wil nemen :Y)

dan legt hij er maar een knup in, kom op zeg.
als jij zwanger raakt zit jij er voor de rest van je leven aan vast of krijg je een lastige beslissing.

van hormonen word ik letterlijk een draak, dus heb een koperspiraaltje.
zetten was geen feestje, maar ben zo blij om van de hormonen af te zijn. :D

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 17:49

Weet je vriend het? Hij had ook wel na kunnen denken . Maar ik zou gewoon geduldig afwachten en over een week of 2/3 nog een test doen als je nog niet ongesteld bent geworden. Nu testen is ook al erg vroeg mocht je zwanger zijn.

En voor de volgende keer: voorzichtiger zijn!

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 17:58

Vriend weet idd dat ik de pil niet meer slik. Heb net nog even een test gedaan en niet zwanger. Ben benieuwd hoelang het gaat duren voordat ik ongesteld word.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 19:20

LizzyLover schreef:
Vriend weet idd dat ik de pil niet meer slik. Heb net nog even een test gedaan en niet zwanger. Ben benieuwd hoelang het gaat duren voordat ik ongesteld word.

Nu al testen heeft geen zin denk ik. Dat is te vroeg :j

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 19:25

Het "ontpillen" duurde bij mij erg lang! Eerste 3 maanden was ik nog heel stipt, daarna werd het langzaam onregelmatiger. Na een jaar voelde ik voor de eerste keer mijn eisprong en uiteindelijk na 15 maaden heel goed ons best doen was ik dan eindelijk zwanger. Maar een vriendinnetje was gestopt en 2 weken later zwanger. Het verschilt enorm per persoon.

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 20:28

Ik ben ook begonnen met de pil: je moet beginnen op de eerste dag van je periode.
Nu deed ik dat en hij is nu heel licht.

Licht dit aan de pil en betekend dit dat ik een doorbraak kan krijgen ergens over een aantal weken?
Of heeft dit er niks mee te maken? (btw, dit is nog maar de 2e dag dat ik deze slik.)

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 22:36

zap schreef:
LizzyLover schreef:

Nu al testen heeft geen zin denk ik. Dat is te vroeg :j

Mocht ik over 2 a 3 weken nog niet ongesteld zijn test ik gewoon nogmaals.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 22:39

Met de kruidvat testen kun je testen vanaf een dag of wat voor je ongesteld zou moeten worden. Ik teste 3 dagen van te voren super positief.

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 23:25

De test die ik vandaag had ook. Vanaf de dag dat je ongesteldheid uit blijft kan je testen.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 08:45

Oké bedankt! Het is dat ik het zo niet gewent ben, dus maakte me even zorgen, gelukkig was dat niet nodig dus :)

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 19:18

Hallo iedereen!

Kwam hier toevallig op uit door andere bokt topics. Ben blij dat ik ergens even mijn verhaal kwijt kan. :)
Heb sinds juli/augustus de spiraal. Maar de laatste tijd heb ik last van mijn heup en bilspier. Heb via de osteopaat gehoord dat het misschien door de spiraal kon zijn. (onregelmatige vochtverlies, bloedverlies)

Mijn heupdokter wou er niet op in gaan en liet me een botscan doen. Daar zag je natuurlijk een lichte ontsteking, maar ze vonden niet vanwaar de pijn specifiek kwam.
Nu begon ik op internet te kijken en er zijn dus nog mensen met deze klachten. Maar hier moet je bijna een maand wachten voor je fatsoenlijk bij een dokter/gyno terecht kan.
Begin er stilletjes aan ongeduldig van te worden.

Ik heb al sinds december pijn en er gaan telkens per dokter maanden over.
Heeft iemand hier al iets over gehoord?

Bedankt alvast! :)

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 19:20

Nessa je kunt ook bij de huisarts even een check up laten doen...
Zou er wel even naar laten kijken, komt wel vaker voor dat vrouwen cystes of ontstekingen krijgen. Beter te vroeg en te vaak als te laat :j

Edit: al moet ik wel zeggen dat ik iedere maand ook wat last heb in mijn onderug en heup tegen de tijd dat ik normaal gesproken mijn periode had.

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 10:54

Ja ben vandaag even gegaan. Ze hebben uitstrijkjes genomen.
Liever verschillende dingen proberen ipv zo afwachten :P

Wel gek van je heup en onderrug. :s Mijn pijn is een constante pijn dus komt niet tijdens een specifieke periode voor. Bedankt alvast ;)

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 23:15

Naja mijn periode loopt gewoon nog door dus opzoch niet heel raar zijn wel kwaaltjes die meer mensen hebben. Ik vloei alleen niet meer :D echt blij met mijn mirena :j