MuSLi schreef:Ik wilde even naar het kopje van Bloemendaal, op mijn nieuwe binnenblad te testen.
ahhhhhh, herinneringen....
Heb een paar jaar in Haarlem Noord gewoond.
Ging heel vaak de kustkant op fietsen. Over het Kopje heen over de klinkers door naar de Zandvoortse weg.
Geen versnellingen op mijn groen metallic BSA.
Grote favoriet was van het Kopje áf racen met vriendjes.
Tót er een keer ééntje tegen een auto klapte op het rechte stuk naar beneden. Door de bocht bij het openlucht theater zwierde hij op de linkerzijde. Dat deden we allemaal veel te vaak. Vroeg of laat komt er een auto naar boven natuurlijk. Trof toevallig hém.
Was lelijk.
Fietste de jaeren erop in de zomer zowat elke week door het natuurgebied Kennemerduinen naar het strandpaviljoen. Had toen wel een fiets met versnellingen. Frictiehevels zonder enige indexering welke je zelf goed moest stellen.
Wát een tijd; zonder veel, beter gezegd zonder enig benul legio ´afspraakjes´ met meiskes

OK, het blijft hier grijs. Wel droog maar de zon komt er blijkbaar niet door. Heeft geen zin om er nog langer op te ´wachten´. Ik ga....
p.s. is die betonnen trap naast de weg, van het Kopje naar de villawijk, er nog?
Dat was soort van een lakmoesproef voor de echte helden; daarover met de fiets naar beneden. Let wel, met alleen terugtraprem.
Moesten we snel doen want ze belden gelijk de politie en die kwam belachelijk vlot voor de rijkelui daar. Op de Heinkel scooter. Hoor het geluid van die dingen nóg.
Ze wílden ons helemaal niet pakken weet ik nu, maar toen deden we het zowat in de broek.