Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Ekenna schreef:4/5 weken kan kloppen, want ik heb er nu 3 weken en 2 dagen op zitten.
Dat de zwelling weg trekt is idd wel heel fijn ja. Ik zie er niet vreemd meer uit zeg maar. Gewoon iemand met een wat bollere kop dan gemiddeld.![]()
Ik eet al een poosje 'echt' voedsel! Zachtgekookte groenten (vooral broccoli en bloemkool) met geprakte aardappels en een (kaas)saus. Spaghetti + saus & groenten fijngemaakt met de staafmixer smaakt ook prima! Ovenschotels beter laten staan.. dat is geen succes.Lasagne fijn gemaakt is ook lekker. 's Ochtends zit ik aan de Brinta, dit is makkelijk naar binnen te werken en ik vind het gelukkig lekker. Daarna eet ik nog een geprakte banaan die ik even 30 seconden in de magnetron heb gedaan zodat ie wat zachter is.
Maar het is wel fijn om weer wat te kunnen kauwen, kan ik weer eens wat anders meenemen naar het werk ipv alleen cakejes in de pauzes. Die kwamen me onderhand de strot uit..
Ik mag mijn elastieken met eten uit doen en dat voelt de eerste 5 minuten héééél erg vreemd. Alsof m'n onderkaak er zo af kan vallen.Na die 5 minuten is het een verademing om even zonder elastieken te zitten. Heb de strakste elastieken die er zijn die ook nog eens flink strak zijn gespannen, dus ik heb standaard de hele dag door pijn aan m'n tanden/kiezen.
Logopedie heb ik niks over gehoord (of aan gedacht). Ik ga er vanuit dat mijn spraak wel bijtrekt. Als dat niet het geval is moet ik gewoon even aan de bel trekken bij de KC (net zoals bij andere eventuele problemen/zorgen).
Wat voor nadelen had dat andere beeld dan Kosseh? Zou niet teveel over het beeld in zitten.. Waarschijnlijk komt het gewoon omdat je het niet gewend bent. De KC weet vast wat ie doet en wilt ook zo mooi mogelijk werk leveren!
45 is idd vrij laag. Volgens mij is 60-70 normaal/goed in rust.
_Laura_ schreef:Nadat ik afgelopen zaterdag eindelijk de toestemming had gekregen voor de behandeling, vandaag meteen de tandarts gebeld (daar moet ik eerst de 4 premolaren laten trekken) en de ortho. In principe zou de beugel al op 6 december erin kunnen maar de tandarts heeft in begin december geen plaats meer voor 2 keer een afspraak van een half uur (het trekken moet in 2 keer) en ik wil niet de beugel vlak voor kerst dus waarschijnlijk wordt het pas januari. Dus waarschijnlijk toch weer meer dan een maand wachten tot het allemaal gaat beginnen... Geduld is niet mijn sterkste kant![]()