Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Zonnetje81 schreef:Amalarab schreef:Wat mij opvalt aan de balie in de apotheek is dat de patiënten die Mounjaro, Ozempic enz gebruiken niet perse slanker worden.
Ik vind het interessant om hier te volgen vanuit mijn vak! En als het ooit betaalbaar wordt, ga ik er zelf ook mee beginnen. Want bij velen van jullie werkt het wel degelijk goed bij afvallen
Nou als mensen dat aan mij niet zouden zien dan moeten ze naar de opticien![]()
Ik zit al op 2 maten kleiner en ga dadelijk naar 3 maten kleiner.
Misschien heb jij de diabetes mensen aan je balie?
Doef schreef:Is het mogelijk om een weekje te stoppen als je op 0,25 mg zit? Afgelopen vrijdag mijn kat in moeten laten slapen en voel me vreselijk, normaal was/is zaterdag mijn prikdag, zou de 3e zijn maar ik ben zo verdrietig dat ik er afgelopen zaterdag geen zin in had, nu nog steeds niet, krijg sowieso al geen hap door mijn keel dus daar zal het niet aan liggen...
Deri schreef:De nieuwe richtlijn lijkt veel strenger dan wat het nu is?
Het artikel heeft het over een bmi van 35 en 40+, en bij mijn huisarts vertelde ze mij 27 met problemen of 30+
Vind het ook wel raar dat ozempic en mounjaro niet meegenomen worden daarin. Deze medicijnen zijn veel beter, en het ljikt mij dat met 2-3 jaar op de markt dat er wel genoeg data is over de veiligheid daarvan.
gomir schreef:Deri schreef:De nieuwe richtlijn lijkt veel strenger dan wat het nu is?
Het artikel heeft het over een bmi van 35 en 40+, en bij mijn huisarts vertelde ze mij 27 met problemen of 30+
Vind het ook wel raar dat ozempic en mounjaro niet meegenomen worden daarin. Deze medicijnen zijn veel beter, en het ljikt mij dat met 2-3 jaar op de markt dat er wel genoeg data is over de veiligheid daarvan.
27 en 30 zijn de grenzen voor start van mysimba toch?
Nu zijn voor vergoeding van saxenda de grenzen gelijk aan de criteria voor bariatrie (35 met gerelateerde gezondheidsproblemen of boven 40), dat lijkt ook zo in de NHG standaard opgenomen te zijn als ik de eerste berichtgeving zo zie. Ik heb de definitieve versie nog niet bekeken, doe ik in komende dagen wel een keer als ik ergens tijd heb.
Vulina schreef:Zijn er ook mensen die de galblaas er uit hebben en daarna zijn begonnen?
Ik ben uit mezelf 27 juli kwijt, maar ook mijn galblaasWanneer ik nu de vragenlijst invul bij getwellis, kom ik meteen niet meer in aanmerking? Ik zou nog graag meer afvallen, maar na veel gedoe met die galblaas (3x geopereerd) lukt het me niet meer...
Vulina schreef:Zijn er ook mensen die de galblaas er uit hebben en daarna zijn begonnen?
Ik ben uit mezelf 27 juli kwijt, maar ook mijn galblaasWanneer ik nu de vragenlijst invul bij getwellis, kom ik meteen niet meer in aanmerking? Ik zou nog graag meer afvallen, maar na veel gedoe met die galblaas (3x geopereerd) lukt het me niet meer...
Doef schreef:Is het mogelijk om een weekje te stoppen als je op 0,25 mg zit? Afgelopen vrijdag mijn kat in moeten laten slapen en voel me vreselijk, normaal was/is zaterdag mijn prikdag, zou de 3e zijn maar ik ben zo verdrietig dat ik er afgelopen zaterdag geen zin in had, nu nog steeds niet, krijg sowieso al geen hap door mijn keel dus daar zal het niet aan liggen...
rien10 schreef:Wat een dom advies.
Ga met deze vraag naar een arts.
Faringo schreef:Hierover heb ik een vraag. Wanneer krijg je bij Wellis dat gesprek dan? Ik heb de vragenlijst ingevuld en krijg dan gelijk de optie tot het betalen en leveren van Ozempic. In het stappenoverzicht zou je daarna pas beroep kunnen doen op begeleiding. Hadden jullie echt vooraf een gesprek?
Zonnetje81 schreef:Maar dat voelt voor mensen die niet weten hoe het werkt als de omgekeerde wereld. Dus dat is begrijpelijk.
En wat ik hier lees, als je het product dan niet gaat gebruiken krijg je het geld toch teruggestort.
Faringo schreef:Ah op die manier, zo zag ik het niet helemaal terug. Thanks voor je info. Nu nog even de knoop doorhakken voor mezelf of ik de stap durf te gaan zetten. Kan er ook nog geen vinger opleggen waarom ik het niet zou doen. Mijn brein is momenteel in standje eten, werk, eten, werk. Om gek van te worden.
cissy schreef:Ik was vandaag bij apotheek om volgende pen te halen en vroeg gelijk om wat 1ml spuitjes. Hadden ze niet, alleen per doos van 100st.
Moest daarna na assistente voor B12 prik en gevraagd of zij wist waar ik ze per stuk kon kopen.
Na uitleg waarom ik ze nodig had kreeg ik er zo 4 mee.
Dat was heel lief!