Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
SusanH schreef:Maar als straks de meerderheid gevaccineerd is, maar niemand wordt meer echt ziek....ik zie geen grote problemen meer eerlijk gezegd.
SusanH schreef:Maar als straks de meerderheid gevaccineerd is, maar niemand wordt meer echt ziek....ik zie geen grote problemen meer eerlijk gezegd.
SusanH schreef:Dat laatste vind ik al heel lang. Ook het R getal kunnen ze beter daarop baseren. Want het testbeleid is al zo vaak veranderd. Logisch ook, maar dat biedt geen goede basis voor het R getal, of het nemen van eventuele maatregelen.
DuoPenotti schreef:Bij die dagcijfers nu, zitten daar ook geteste kinderen bij?
Eerst werden die niet getest, nu wel regelmatig. Maar die komen niet in aanraking met zorg, maar kunnen wel het cijfer mede bepalen.
bigone schreef:Dat nu de jongsten er ook bij zitten is natuurlijk wel een risico, wanneer zij het doorgeven aan ouders en die weer aan hun ouders heb je dus uitstel van eventuele ziekenhuis opnames. Die komen pas over drie a vier weken.
Daarom moet er met veel meer vaart alle 60 plussers geprikt worden samen met risicodragers.
sureido schreef:bigone schreef:Dat nu de jongsten er ook bij zitten is natuurlijk wel een risico, wanneer zij het doorgeven aan ouders en die weer aan hun ouders heb je dus uitstel van eventuele ziekenhuis opnames. Die komen pas over drie a vier weken.
Daarom moet er met veel meer vaart alle 60 plussers geprikt worden samen met risicodragers.
Maar dit was toch altijd al? Dat het zo doorgegeven wordt. Ik vind de cijfers juist nog meevallen als de kinderen er nu ook nog bij zitten. Zo slecht doen we het helemaal niet, sommigen hier van jullie waren een stuk pessimistischer met die Britse variant en er is nog steeds geen echt stijgende piek, de besmettingen stagneren eerder.
bigone schreef:Dankzij de maatregelen, avondklok en 1 persoon op visite lijkt een afname of minder grote toename van ongeveer 10% te bewerkstelligen.
sureido schreef:Daarbij vond ik deze persconferentie echt zoveel beter dan de afgelopen. Niet dat deprimerende toontje, maar het ‘hup, nog eventjes schouders eronder en dan hebben we het gehaald’ toontje deed het bij mij echt 100 keer beter dan de vorige keer. Nu wilde ik geen stoelen gaan gooien