Het corona vaccin

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 09:35

Maar als straks de meerderheid gevaccineerd is, maar niemand wordt meer echt ziek....ik zie geen grote problemen meer eerlijk gezegd.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 09:37

SusanH schreef:
Maar als straks de meerderheid gevaccineerd is, maar niemand wordt meer echt ziek....ik zie geen grote problemen meer eerlijk gezegd.

Nee dan inderdaad niet meer en ik vind dan ook dat er eigenlijk niet meer met dagcijfers voor besmettingen gestrooid moet worden, enkel nog ziekenhuisopnames.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 09:38

Dat laatste vind ik al heel lang. Ook het R getal kunnen ze beter daarop baseren. Want het testbeleid is al zo vaak veranderd. Logisch ook, maar dat biedt geen goede basis voor het R getal, of het nemen van eventuele maatregelen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 09:51

SusanH schreef:

nee, maar in tussentijd is het wel gevaarlijk.
Groep 1 is gevaccineerd, wordt besmet (en is dus besmettelijk) maar niet ziek => Helemaal top!
Maar groep 2-10 zijn nog niet gevaccineerd en komen in contact met groep 1, dan kunnen die wel allemaal ziek worden...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 09:53

Bij die dagcijfers nu, zitten daar ook geteste kinderen bij?
Eerst werden die niet getest, nu wel regelmatig. Maar die komen niet in aanraking met zorg, maar kunnen wel het cijfer mede bepalen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 09:53

SusanH schreef:
Dat laatste vind ik al heel lang. Ook het R getal kunnen ze beter daarop baseren. Want het testbeleid is al zo vaak veranderd. Logisch ook, maar dat biedt geen goede basis voor het R getal, of het nemen van eventuele maatregelen.

Maar dan loop je toch nog verder achter met het R-getal? Aangezien het effect van maatregelen pas na 4wkn zichtbaar is op de zkhopnames? Of zeg ik nou iets doms?

Verder heb ik wel het idee dat er meer gekeken wordt naar de zkh nu. Naar mijn idee verklaart dat ook de versoepeling/aanpassingen ondanks de matige cijfers.

DuoPenotti schreef:
Bij die dagcijfers nu, zitten daar ook geteste kinderen bij?
Eerst werden die niet getest, nu wel regelmatig. Maar die komen niet in aanraking met zorg, maar kunnen wel het cijfer mede bepalen.

Uiteraard zitten kinderen er ook bij.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 09:54

Ja was een beetje raar geformuleerd van mij.
Maar die werden eest niet getest, nu me de open scholen wel, dus geeft alweer een ander beeld.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 09:56

Dat nu de jongsten er ook bij zitten is natuurlijk wel een risico, wanneer zij het doorgeven aan ouders en die weer aan hun ouders heb je dus uitstel van eventuele ziekenhuis opnames. Die komen pas over drie a vier weken.
Daarom moet er met veel meer vaart alle 60 plussers geprikt worden samen met risicodragers.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 10:20

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1549324 ... ona-funest

De groep die met spoed voorrang zou moeten krijgen.
Maar de GGD en het RIVM kunnen nog nergens duidelijkheid over geven. Wanneer? Welk vaccin? Ze weten het niet. Laat staan dat de huisartsen al iets weten.

Wel interessant doen op de persco over "zoveel miljoen inentingen dan en dan gerealiseerd", maar niemand weet nog wat er wanneer moet gebeuren. Dus het is allemaal alleen maar een verkiezingspraatje.
Ach ja laten we gaan versoepelen "want de maatregelen zijn niet meer vol te houden", maar of het vol te houden is om met dat zwaard van damocles boven je hoofd te leven vragen ze zich helaas niet af.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 10:53

bigone schreef:
Dat nu de jongsten er ook bij zitten is natuurlijk wel een risico, wanneer zij het doorgeven aan ouders en die weer aan hun ouders heb je dus uitstel van eventuele ziekenhuis opnames. Die komen pas over drie a vier weken.
Daarom moet er met veel meer vaart alle 60 plussers geprikt worden samen met risicodragers.

Maar dit was toch altijd al? Dat het zo doorgegeven wordt. Ik vind de cijfers juist nog meevallen als de kinderen er nu ook nog bij zitten. Zo slecht doen we het helemaal niet, sommigen hier van jullie waren een stuk pessimistischer met die Britse variant en er is nog steeds geen echt stijgende piek, de besmettingen stagneren eerder.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 10:59

Dankzij de maatregelen, avondklok en 1 persoon op visite lijkt een afname of minder grote toename van ongeveer 10% te bewerkstelligen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 11:00

sureido schreef:
bigone schreef:

Maar dit was toch altijd al? Dat het zo doorgegeven wordt. Ik vind de cijfers juist nog meevallen als de kinderen er nu ook nog bij zitten. Zo slecht doen we het helemaal niet, sommigen hier van jullie waren een stuk pessimistischer met die Britse variant en er is nog steeds geen echt stijgende piek, de besmettingen stagneren eerder.

Ik had inderdaad echt gedacht dat het uit de hand zou gaan lopen.
Het risico is er nog steeds maar ik ben absoluut een stuk optimistischer over de situatie nu.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 11:14

bigone schreef:
Dankzij de maatregelen, avondklok en 1 persoon op visite lijkt een afname of minder grote toename van ongeveer 10% te bewerkstelligen.

Dat klopt, maar jij had het over dat we over 3/4 weken de ouderen terug zien in de kinderen, echter is dit altijd zo geweest alleen eerder werden de kinderen niet meegeteld. Als je dan voorstelt dat kinderen nu ook nog getest worden en er nog geen stijging sinds dat gebeurt is... dan denk ik dat als kinderen niet meegenomen werden we nu op de 3000 per dag zaten.

Absoluut mee eens dat die maatregelen werken, ondanks een groot deel er niet veel meer om geeft.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 11:28

Daarbij vond ik deze persconferentie echt zoveel beter dan de afgelopen. Niet dat deprimerende toontje, maar het ‘hup, nog eventjes schouders eronder en dan hebben we het gehaald’ toontje deed het bij mij echt 100 keer beter dan de vorige keer. Nu wilde ik geen stoelen gaan gooien :')

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 11:37

sureido schreef:
Daarbij vond ik deze persconferentie echt zoveel beter dan de afgelopen. Niet dat deprimerende toontje, maar het ‘hup, nog eventjes schouders eronder en dan hebben we het gehaald’ toontje deed het bij mij echt 100 keer beter dan de vorige keer. Nu wilde ik geen stoelen gaan gooien :')

Oh wat zitten wij weer op één lijn :') :D mijn ervaring was precies hetzelfde haha

Ik kijk ook niet meer naar het aantal besmettingen hoor. Natuurlijk kunnen zij het weer doorgeven. Maar je ziet ook vaak dat het gezinnen zijn met jonge kinderen, die netjes in quarantaine gaan. Die kinderen hebben vaak amper tot geen klachten. En ik heb het idee dat kinderen steeds vaker getest worden. Als de aantal besmettingen niet enorm toenemen, maar stabiel blijven ... en het blijkt dat er meer kleine kinderen positief zijn en steeds minder ouderen door de vaccins, dan lijkt me dat een positieve verschuiving.
Ik kijk vooral naar het aantal ziekenhuisopnames en IC opnames. Het meest zorgelijke vind ik dat een behoorlijk deel van de positief geteste mensen toch de deur uit blijkt te gaan of mensen ontvangt. Al is dat niet van gisteren. Enorm hoge boetes daarop geven en steekproefsgewijs controleren zou ik zeggen. Kans op controle is klein, maar het bedrag moet zo schrikbarend hoog zijn dat niemand dat risico wilt nemen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 11:59

Vayo, helemaal met je eens. Mensen die gewoon hun gang gaan ondanks positieve test , tja, ik vind het asociaal.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 12:01

Ik kan me dat eigenlijk ook gewoon niet voorstellen? Mijn huisgenoten en familie en vrienden zouden mij echt niet willen zien of zouden me echt verafschuwen als ik dat deed..

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 12:07

Eens vayo, zo iemand zou van mij wel een half jaar in de bak mogen zitten of idd extreem hoge boete.
Maar ik begrijp die mensen ook gewoon niet, echt niet.
Maar goed, snap wel meer niet in wat mensen elkaar bewust aandoen.....

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 12:11

Ik begrijp dat ook niet nee. Zijn dat mensen die echt gewoon "door leven"? Want vorige persco ging het ook over een boodschap of de hond uitlaten. Wat ook niet oke is trouwens, maar ik kan me voorstellen met een klein sociaal netwerk dat mensen zich daar toe gedwongen voelen. Dat vind ik dan gevoelsmatig nog soort van andere dan bezoek uitnodigen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 12:17

ja dat is waar.
De hond uitlaten als je dat op een rustig stukje doet zal ook nog wel meevallen.
Maar boodschappen, zou er dan niemand zijn voor die korte tijd die dat voor je wil doen?
Ik bedoel als hier de buurvrouw dat mij zou vragen zou ik het echt wel voor haar halen. En andersom ook zeker weten.
Terwijl we niet veel meer contact hebben dan een hallo doorgaans.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 12:24

Eens hoor DP. Daarom keur ik het ook compleet af. Maar ik kan me gewoon ergens voorstellen dat mensen zich bezwaard voelen als ze niemand echt in de buurt hebben en het niet durven vragen.
Dat mensen het ervaren als geen keuze hebben zeg maar.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 12:26

Vooral als je buitenaf woont even een luchtje scheppen met de hond en er op let dat je niemand tegenkomt kan ik me nog voorstellen. Maar echt naar de supermarkt of je besmetting verzwijgen en ergens op visite gaan of visite ontvangen kan ik me echt niet voorstellen. En misschien zijn er wel mensen die er niet in geloven of iets hebben van ´kom maar gewoon langs, dan heb ik het ook gehad en ben ik immuun?´ Er zijn echt hele bijzondere mensen.

Zo weet ik ook iemand die in afwachting van de uitslag van de test (bleek gelukkig negatief) gewoon naar een ziekenhuisafspraak is geweest met een taxi. Want die persoon moest al zo lang wachten op de afspraak, die overigens niet medisch noodzakelijk was. Bizar! Dat is natuurlijk ook een groep .... mensen die in afwachting van de uitslag van hun test niet in quarantaine gaan.

Over het vaccinatiepaspoort .... ik heb echt in een deuk gelegen:
https://www.youtube.com/watch?v=cjviZ3RggVA

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 12:28

Ik begrijp dat ook echt niet dat je denkt ik ga toch maar even langs de supermarkt ook al ben ik positief getest. Ik zou mij zo schuldig voelen dat ik misschien wel iemand anders bewust heb aangestoken dat ik het niet eens in mijn hoofd zou halen.

Stel nou je woont in een groot vrijstaand huis met een grote tuin denk ik van ja , dan kan je prima naar buiten natuurlijk.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 12:44

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 13:10