Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 22:43

Morrie schreef:
bigone schreef:
Weet niet hoe het in de grote steden is maar voor het eerst sinds weken heb ik de indruk dat mensen zich aan de regels houden, het is doodstil buiten.

Hier ook, iedereen zit in de kerk :roll:

:oo

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 22:44

Echwel schreef:
Grootste probleem is dat leveranties gewoon niet op tijd komen
Daar kunnen de leiders niks aan doen
Wereldwijd teveel vraag...fabrieken kunnen niet leveren

De vertraging die wij nu hebben bij de vaccinaties komt omdat er een nieuw IT-systeem gemaakt wordt wat niet af is.

Sommige dingen zijn niet te veranderen, maar andere zijn gewoon een gebrek aan voorbereiding. En dat geldt net zo goed voor de tekorten met testen en contactonderzoek: sommige dingen heeft men niet in de hand, maar een aantal andere hadden met betere voorbereiding wel degelijk anders kunnen lopen.

Citaat:
Gommers zei het van de week nog, afgelopen maanden hebben ze allen meer geleerd dan ze ooit gedacht hadden..

Positieve, ziekenhuizen werken optimaal samen en dat blijft na Corona ook zeggen ze..

Dus uit deze donkere tijden komen ook mooie dingen..

En voor de ziekenhuizen is dat heel mooi. Maar voor de mensen die nu overleden zijn is het wel te laat. En voor de mensen die langdurige ernstige klachten hebben en daarom hun werk niet meer kunnen doen wegen die voordelen misschien ook niet zo op tegen de nadelen.

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 22:51

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 23:39

purny schreef:
Tiggs schreef:
Noem eens iemand die het beter gekund had, purny?

Ik zou het niet weten maar je mag toch wel kritiek op het kabinet hebben?

Het probleem met de Jong is dat hij iemand is die heel snel zegt dat we iets voor elkaar gaan krijgen, onder het motto: "Als je het zegt, dan creëer je druk en is de kans groter dat het ook lukt." Ik weet niet of dat een hele goede filosofie is in het geval van deze crisis, mensen gaan vertrouwen verliezen als je te vaak zo'n deadline niet haalt.

Natuurlijk mag je kritiek hebben, maar het probleem met crises is dat mensen die je vooraf kunnen vertellen wat je moet doen hoe je het moet doen en wanneer je het moet doen, zijn mensen die je dat altijd achteraf vertellen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 00:01

Ik las net dit en dat is toch wel heel erg triest, je had gehoopt een leuke dag te organiseren met sinterklaas en dan loopt het uit op veel doden en heel erg veel besmettingen in een verpleeghuis. Bij mijn oma op de afdeling(ander verpleeghuis) is ook een patiënt met corona en ik maak me wel zorgen. De mensen worden nu elke dag getest. Qua visite mag nu 1 iemand komen en die moet een speciaal pak aan en dan moet je op de kamer blijven van diegene waarvoor je komt, na een uur moet je weg.

Afbeelding

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 00:28

purny schreef:
Tiggs schreef:
Noem eens iemand die het beter gekund had, purny?

Ik zou het niet weten maar je mag toch wel kritiek op het kabinet hebben?

Ik stem ook niet vanwege de Corona crisis.
Ik stem vanwege andere idealen en om die reden stem ik geen vvd of cda.
Maar dat maakt niet dat ik persé vind dat een andere politieke partij deze situatie beter had aangepakt. Dat vind ik koffie dik kijken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 01:22

moonsparkle schreef:
Ik las net dit en dat is toch wel heel erg triest, je had gehoopt een leuke dag te organiseren met sinterklaas en dan loopt het uit op veel doden en heel erg veel besmettingen in een verpleeghuis. Bij mijn oma op de afdeling(ander verpleeghuis) is ook een patiënt met corona en ik maak me wel zorgen. De mensen worden nu elke dag getest. Qua visite mag nu 1 iemand komen en die moet een speciaal pak aan en dan moet je op de kamer blijven van diegene waarvoor je komt, na een uur moet je weg.

[ [url=m/mltbYc.png]Afbeelding[/url] ]

Wat ik nog veel erger vind, zijn de reacties op dit bericht op social media. Mensen maken er gewoon grapjes over.
Ik schaam me voor de mensheid af en toe. Zo zelfzuchtig, niet kunnen verplaatsen in de familie van de mensen die hier zijn gestorven. Wat een egocentrische mensen leven hier in Nederland, ik word er koud van.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 01:29

Vind het echt verschrikkelijk, voor iedereen die erbij betrokken is. En ook voor de Sinterklaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 01:30

Astorga schreef:
Hoeveel van zulke video's zijn er nodig om collectieve ongehoorzaamheid te veranderen in betrokken gehoorzaamheid?
https://www.facebook.com/Franciscuszorg ... 5217778921

Ik vraag me wel eens af, de mensen doe zo 'wappie' reageren of die wel eens wat levensingrijpend hebben mee gemaakt, de empathie is zo ver te zoeken bij sommigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 01:32

purny schreef:
Maar verootjoo. Toen deze mensen gekozen werden was er nog niet eens van corona sprake.
Zou jij in een volgende termijn Hugo weer aan het roer willen zien? Ik niet hoor

Voor hen is deze situatie ook nieuw, hebben ze nog nooit eerder aan de hand gehad. Wat wil je nou, dat het routiniers zijn op dit gebied? Dat is niemand.
Het is allemaal vrij duidelijk, alleen voor sommigen, die de situatie naar eigen hand willen zetten niet.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 07:57

Citaat:
De vertraging die wij nu hebben bij de vaccinaties komt omdat er een nieuw IT-systeem gemaakt wordt wat niet af is.

Vertraging van uiterlijk twee weken en nee niet alleen daardoor maar bewust later beginnen zodat ze door kunnen gaan.

Veel landen die nu met bombarie verkondigen al te zijn begonnen hebben domweg niet voldoende vaccins om door te gaan..
Dus wachten nu op nieuwe voorraad.

Hier is gekozen eerst voldoende te hebben zodat groep 1 in 1x geprikt kan worden..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 08:37

En zodat er goed bijgehouden kan worden wie er al 1 gehad heeft en wanneer de 2e moet toch? Ipv papiertjes.

Die 2 weken maakt echt niet uit. Liever goed van start zodat het soepel door kan lopen ipv snel beginnen en dan vastlopen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 09:00

MwM het is zo makkelijk om te roepen dit gaatfout en dat gaat fout....

Maar de echte kenners en voor mij is dat de heren Gommers en Kuiper zeggen dat deze strategie goed is..

Ik blijf het bijzonder vinden dat zoveel mensen opeens alles weten, ervaringsdeskundige zijn en anderen op de vingers tikken..

Wat betreft Hugo de Jonge, ik zag dat hij gisteravond in Buitenveldert een bejaardenhuis bezocht en daar met de bewoners een avond doorbracht..
Dan denk ik niet poeh weer campagne voeren, nee dan denk ik weer een avond niet bij zijn gezin...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 09:12

Helemaal met je eens :j

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 09:18

Toch hoeft dat ook geen overweging te zijn om juist wel op hen te stemmen. :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 09:19

moonsparkle schreef:

[ [url=m/mltbYc.png]Afbeelding[/url] ]

Wat in en in triest.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 09:28

lenaa_tje schreef:

Haha nee dat ook weer niet, maar met stemmen kijk ik niet naar een fantasie scenario over een pandemie. Dat is ook maar iets wat gebeurt en waar je dan op moet reageren. Je weet niet wanneer en in welke vorm zoiets komt dus van te voren kan je daar niks over zeggen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 09:29

Dat zijn keuzes die gemaakt worden door de Jonge en zijn partij zelf.

De VVD en CDA zijn voor mij absolute no go’s om op te stemmen. Iedere keer weer een domper als ze zoveel te zeggen krijgen / hebben voor mij.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 10:00

Echwel schreef:
Citaat:

Vertraging van uiterlijk twee weken en nee niet alleen daardoor maar bewust later beginnen zodat ze door kunnen gaan.

Veel landen die nu met bombarie verkondigen al te zijn begonnen hebben domweg niet voldoende vaccins om door te gaan..
Dus wachten nu op nieuwe voorraad.

Hier is gekozen eerst voldoende te hebben zodat groep 1 in 1x geprikt kan worden..

Ik ben wel benieuwd of dat hier ook geldt, want Frankrijk begint op 4 januari hier in de Haute Viene in de bejaarden tehuizen te vaccineren.

Minim eens met je.
Waarbij ik zelf denk dat normaal denkende partijen waarschijnlijk hetzelfde beleid zou hebben gedaan. Maar puntje van kritiek heb ik ook wel. Ik vind het erg soft in de handhaving. zelfs nu nog in Nl . Er wordt niet gehandhaafd en er mag nog steeds heel veel. De prijs daarvoor is hoog.
En er wordt gejokt. Gisteren als ik goed las, staat het reproductie cijfer rond de 1,25. Dat geloof ik niet want dat is lager als hier landelijk in Frankrijk. Nl moet echt hoger zitten. Zelfs wij kennen nu echt mensen die besmet zijn.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 10:10

lenaa_tje schreef:

Voor de een wel voor de ander niet..

Maar dit is geen politiek topic

Pien ik ken dus niemand die besmet is....
Het is erg streek gebonden...

Edit..
Handhaving is in Nederland bijna niet te doen het verschil in respect tussen Nederland en andere Europese landen is schrikbarend

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 10:12

Pien er is nog steeds een enorm verschil in gebieden hier. Dat cijfer is een gemiddelde van een land hé?
Het zal je verbazen maar ik ken nog steeds mensen die niemand kennen die besmet is. En als ik niet op een enorme school zou werken zog dat voor mij ook zo zijn. In mijn persoonlijke kring ken ik niemand.

Dan kan het nog wel benoemd worden Echwel. Het is gewoon wel een feit dat je bij de leidende partijen het Corona beleid gebruikt wordt in de campagne. Maar ook daar is het nog te vroeg voor.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 10:19

Dat kan allemaal wel wezen maar ergens kloppen de cijfers niet of hier of daar. Want in een land met 4x zoveel inwoners met de zelfde aantallen besmettingen elke dag als in Nederland kan het niet zo zijn, dat Nl hetzelfde reproductie cijfer heeft. 1+1 is nl niet het zelfde als 2+2. Zo simpel is dat. Iedereen kan dat op zijn vingers natellen.
Of het RIVM heeft zijn cijfers niet op orde of ik heb gisteren naar oude cijfers gekeken per ongeluk en dan sorry voor deze post.
Hier is de situatie echt "fragile" onder controle. Want reproductie cijfer moet onder de 1 zijn. Het daalt wel elke keer een beetje, maar blijft redelijk stabiel en dat is niet goed want is boven de 1.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 10:22

Als je al kijkt met vakanties. Mensen weten echt dat je in Spanje of Frankrijk niet in aanraking moet komen met de politie en je helemaal niet zo moet gedragen als dat je in NL. doet.

Hier is er gewoon weinig respect voor de politie en je hebt te maken met de wet waardoor je sommige dingen niet mag handhaven. In andere landen zullen mensen zoch sneller houdeb aan maatregelen, omdat de handhaving serieus genomen wordt. Hier niet en heb je ook te maken met flink geweld als je pech hebt.

Ja, er had strenger ingegrepen mogen of moeten worden, maar mensen houden zich al niet aan de soepele maatregelen. Ik denk dat strenger daar voor de groep die zich er niet aan houdt echt niks verandert. Alleen degene die zich er nu netjes aan houden zullen dat dan ook doen.

Je kan landen niet vergelijken. Ik woon in de randstad, maar ken maar 2 mensen die het nu hebben of gehad hebben. In de 1e golf ook 1 of 2. Het zal er ook aan liggen dat ik weinig mensen spreek dus wie weet ken ik er veel meer maar hoor ik het niet.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 10:26

Wat je schrijft over de politie dat herken ik. Ooit aangehouden hier en toen ik uit de auto stapte en een hand gaf keken ze me aan of ik kak aan mijn hand had. Toen ik toch doorzette en mij voorstelde werd de sfeer wat normaler en vriendelijker. Ik kreeg wel een prent maar voilà. Ik ben zelf bang van de gendarmerie. Toen ze hier op het erf stonden (we hadden paarden) om ons te waarschuwen voor een paarden mishandelaar, verschoot ik helemaal en de vrouw moest me echt wat geruststellen. Dat verschil is groot.
Ik heb wel voor beiden respect, alleen heb ik liever te maken met de politie in Nl. Vind die menselijker en normaler. Jammer dat daardoor velen het respect verliezen.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 25-12-20 10:43, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 10:26

Pien wij zitten in deze regio in een enorme brandhaard. In NL is het idd regionaal heel verschillend. Zijn plaatsen hier in de regio waar de hele straat besmet is. Het gaat zo hard hier dat is niet normaal. Schijnt toch verband te houden met kerkgangers waarschijnlijk want er zijn 14 gemeentes die er echt uitspringen en 10 daarvan zijn overwegend christelijk.