Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:41

Ik vrees dat moxidectine nog niet genoeg is om die parasieten zoals WE uit te roeien :+

Citaat:
“Ons expertteam met wetenschappers dat externe onderzoeken naar MSD-geneesmiddelen beoordeelt, heeft de Australische onderzoeksresultaten doorgerekend en is tot de conclusie gekomen dat voor hetzelfde effect bij mensen, de dosis minstens honderd keer zo hoog zou moeten zijn als de dosis die momenteel goedgekeurd is en waarvan we weten dat die veilig is en goed wordt verdragen.”

Vooral veel nemen graag :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:45

secricible schreef:
verootjoo schreef:
Wat gaan ze doen met die ivermectine dan :?

Wat denk je? :+ Ze gaan er heus geen bier van brouwen hoor :')

Toch ook niet zelf in hun mik douwen? }:0

secricible

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:46

Het is een geregistreerd middel voor mensen ook he :D weliswaar niet als wormenspuit, maar ivermectine krijg je bijvoorbeeld bij schurft voorgeschreven. Geen lekker spul overigens, ik heb het ooit gekregen na een uitbraak in een wzc waar ik werkte.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:49

Voor schurft krijg je toch zalf?

Maar lekker dan, ik ken het alleen als wormenspuit, met die pasta. Hebben ze dat voor mensen niet gewoon als capsules ofzo :=

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:51

Ivermectine wordt idd ingezet tegen o.a. schurft. Het staat allemaal beschreven in de twee artikelen die ik net heb gedeeld.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:53

verootjoo schreef:
Voor schurft krijg je toch zalf?

Maar lekker dan, ik ken het alleen als wormenspuit, met die pasta. Hebben ze dat voor mensen niet gewoon als capsules ofzo :=

Ja, je krijgt gewoon pilletjes als mens :') geen wormenspuiten voor mensen, geen zorgen :') :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:56

Nou, zo'n Willem Engel kan je maar beter goed ontwormen voor de zekerheid. En wassen met imaverol.

Of ben ik de enige die hem zo viezig eruit vind zien?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 23:12

safina schreef:
Nou, zo'n Willem Engel kan je maar beter goed ontwormen voor de zekerheid. En wassen met imaverol.

Of ben ik de enige die hem zo viezig eruit vind zien?

:') _/-\o_

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 23:17

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 00:00

_O-

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 00:43

verootjoo schreef:
Wat gaan ze doen met die ivermectine dan :?

Schaapjes moeten ook regelmatig ontwormd worden :j

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 00:51

Roodvos schreef:
Schaapjes moeten ook regelmatig ontwormd worden :j

:') _O-

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 01:07

Ik ken ivermectine vooral als anti-parasiet. Dat maakt het wel logischer. Dat je zo complotwappie bent dat je denkt dat anti-parasiet jou als parasiet (overheid leegtrekken met je uitkering en daardoor lekker kunnen protesteren) je beter maakt!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 01:11

Toch wordt er wetenschappelijk onderzoek naar gedaan met blijkbaar positieve resultaten. Er is alleen nog geen peer review uitgevoerd.

https://www.rd.nl/artikel/900341-iverme ... bij-corona

Citaat:
Ivermectine, een middel dat al decennia wordt gebruikt tegen worminfecties en bij schurft, blijkt uitstekend te helpen tegen Covid-19.

Dat blijkt uit een recente publicatie van onderzoekers van de Egyptische Benha universiteit. Driehonderd proefpersonen kregen het middel; preventief, bij milde klachten of bij ernstige klachten. Driehonderd anderen vormden de controlegroep; zij kregen hydroxychloroquine plus standaard behandeling (waaronder zink en vitamine C).

Patiënten met milde klachten die ivermectine kregen, knapten vaker op dan de controlegroep (99 versus 74 procent), lagen minder lang in het ziekenhuis (gemiddeld 5 versus 15 dagen) en er was minder sterfte (0 versus 4 personen). Ook Covidpatiënten die er al ernstiger aan toe waren, hadden baat bij het middel: 94 personen verbeterden, 4 bleven op hetzelfde niveau, 2 overleden. In de controlegroep verbeterde de helft en overleden er 30.

Ivermectine werkt zelfs preventief, zo bleek. Van de honderd personen die het middel kregen en een hoog risico liepen op een coronabesmetting, raakte slechts 2 procent geïnfecteerd. In de groep die geen ivermectine kreeg, was dat 10 procent.

De onderzoekers concluderen dat ivermectine een „zeer effectief” medicijn is voor het behandelen van Covid-19. Bovendien is vroegtijdig gebruik „zeer nuttig” bij het voorkomen van coronainfecties, stellen ze.

Het artikel moet nog wel worden beoordeeld door vakgenoten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 02:03

MarlindeRooz schreef:
Ik ken ivermectine vooral als anti-parasiet. Dat maakt het wel logischer. Dat je zo complotwappie bent dat je denkt dat anti-parasiet jou als parasiet (overheid leegtrekken met je uitkering en daardoor lekker kunnen protesteren) je beter maakt!

Nounou wat een veroordelingen zeg

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 04:03

pillow schreef:
Cayenne schreef:
Staan er nou serieus protestanten Rutten uit de fluiten buiten het torentje? :

Of Jehova's of Katholieken of Moslims misschien?

:') Oeps, autocorrect maakte er protestanten van :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 07:56

Wat een gekke controlegroep, die krijgen toch niets normaal gezien >;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 08:35

Humpiedumpie schreef:
MarlindeRooz schreef:

Nounou wat een veroordelingen zeg

En toch zou het mij niks verbazen als dat op het overgrote deel van toepassing is.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 08:42

Magrathea schreef:

Dat hele onderzoek kan nog onderuitgehaald worden in de peer review natuurlijk. De berichten die ik kon vinden waren van half november. Het lukte mij gisteravond iig niet meer om me te concentreren op stukken in wetenschappelijk Engels en ook nu denk ik: ik hoor het vanzelf wel als er baanbrekend nieuws is.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 09:01

Magrathea schreef:

Als geen behandeling geven niet ethisch verantwoord is niet, want je mag patiënten in een onderzoek geen behandeling weigeren. Dan krijgen ze de standaard behandeling.
Dat hydrochloroquine zal in Egypte wel de standaard zijn dan := ook al werkt het niet.

Maar wat Karin zegt: er zullen vast nog wel haken en ogen uitkomen in de review.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 09:06

Maar voor sommigen is zo'n onderzoek met zulke resultaten natuurlijk koren op het molentje. Die roepen alvast dat ivermectine hét wondermiddel is, want er is toch onderzoek naar gedaan en kijk eens wat een prachtige resultaten er zijn behaald. _/-\o_

We gaan het vanzelf wel zien.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 09:43

Karin schreef:
Toch wordt er wetenschappelijk onderzoek naar gedaan met blijkbaar positieve resultaten. Er is alleen nog geen peer review uitgevoerd.

https://www.rd.nl/artikel/900341-iverme ... bij-corona

Citaat:
Ivermectine, een middel dat al decennia wordt gebruikt tegen worminfecties en bij schurft, blijkt uitstekend te helpen tegen Covid-19.

Dat blijkt uit een recente publicatie van onderzoekers van de Egyptische Benha universiteit. Driehonderd proefpersonen kregen het middel; preventief, bij milde klachten of bij ernstige klachten. Driehonderd anderen vormden de controlegroep; zij kregen hydroxychloroquine plus standaard behandeling (waaronder zink en vitamine C).

Patiënten met milde klachten die ivermectine kregen, knapten vaker op dan de controlegroep (99 versus 74 procent), lagen minder lang in het ziekenhuis (gemiddeld 5 versus 15 dagen) en er was minder sterfte (0 versus 4 personen). Ook Covidpatiënten die er al ernstiger aan toe waren, hadden baat bij het middel: 94 personen verbeterden, 4 bleven op hetzelfde niveau, 2 overleden. In de controlegroep verbeterde de helft en overleden er 30.

Ivermectine werkt zelfs preventief, zo bleek. Van de honderd personen die het middel kregen en een hoog risico liepen op een coronabesmetting, raakte slechts 2 procent geïnfecteerd. In de groep die geen ivermectine kreeg, was dat 10 procent.

De onderzoekers concluderen dat ivermectine een „zeer effectief” medicijn is voor het behandelen van Covid-19. Bovendien is vroegtijdig gebruik „zeer nuttig” bij het voorkomen van coronainfecties, stellen ze.

Het artikel moet nog wel worden beoordeeld door vakgenoten.

En ander onderzoek laat al zien dat er zodanig hoge doseringen nodig zijn dat we boven de veilige marges uitgaan bij ivermectine.
https://www.artsenauto.nl/msd-ivermecti ... -geschikt/

Ik vind het onderzoek ook vrij dubieus, de "controlegroep" is ook een experimentele behandeling. Enige wat je nu kan zeggen is dat de ene experimentele behandeling slechter werkt dan de andere.

En ondertussen stromen de cijfers over 2020 binnen. In België is al bekend gemaakt dat 2020 het dodelijkste jaar is na de tweede wereldoorlog, NOS bericht dat er 50.000 gezonde levensjaren verloren zijn gegaan in 2020. Wat een jaar...

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 09:54

En dan zijn er nog mensen die beweren dat het allemaal wel meevalt -O-

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 09:56

Magrathea schreef:

Het protest was een hoax. Rutte was gewoon vergeten Rollercoaster Tycoon af te sluiten.

Ik raad je aan voor betrouwbaar nieuws De Speld te volgen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 10:07

De link naar dat artikel uit Arts & Auto postte ik op de vorige pagina. Dat is een artikel uit april, daaruit komt het citaat dat Arabesk hierboven postte. Ik kan dan ook alleen maar denken: neem het maar lekker als je ervan overtuigd bent dat het werkt. :D