Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 09:12

@anba_dani: wel goed dat je dit hebt uitgeprobeerd, het blijft wat dat betreft echt zoeken wat voor jou werkt. Wat voor een ander werkt hoeft voor jou niet te werken en andersom. Nu je weet dat je gaat hebt bij structuur kun je daar ook wat mee, top!

@nelleke: mooi resultaat al!

Qua sport, bijna iedere dag doe ik wel iets. Paardrijden ongeveer 4 keer per week kort (paard is aan het opbouwen na peesblessure), 4x per week hardlopen, ongeveer 3x per week een workout via YouTube. En verder nog gewoon veel beweging in mijn dagelijkse patroon. Mijn eerste weekend met minder alcoholgebruik zit er op. Fijn is dat!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 09:49

Qua sporten doe ik hardlopen, 2/3x pw, kracht training 2xpw en yoga. Mijn favoriete sport is klimmen, maar dat lukt nu maar 1x pw, heel soms 2x. 1juli gaan de hallen weer open, hopelijk wordt het dan regelmatiger.

Hier sta ik nog steeds stil, maar op zich vind ik dat niet heel erg, want ik hou nu een patroon aan dat ik denk ik heel lang vol kan houden. Als ik er nog wat af wil, moet het echt een stuk strenger en daar zoek ik nog motivatie voor.

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 10:38

Goed bezig Neverland! Knap van je dat je gewoon tevreden bent met hoe je eruit ziet, lijkt me een heerlijk gevoel! :)

Ik doe aan 2-3x in de week hardlopen, 1-2x crossfit, doe zo nu en dan home wod (niet m’n favoriet), racefiets en wandelen. Ik kom zelden niet aan mijn 10.000 stappen, zit vaker rond de 13.000. Ik zorg er ook voor dat ik ook op rustdagen de 10.000 haal.

Hier gaat het iets minder, het weekend wat minder goed op m’n eten gelet door omstandigheden dus ik vrees dat er niks af is morgen. Maar goed, vandaag weer lekker oppakken, zonet 5 km hardgelopen en vanavond nog lekker wandelen. We houden de moed erin!

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 11:46

Afgelopen week niet zo netjes gegeten _O-
Donderdag patat met frikandellen uit de airfryer.
Maar alsnog onder mn kcal doel gebleven en toch voelt het niet goed.

Zaterdag sushi besteld :9 :9 :9
Maar ook toen eigenijk netjes aan mn kcal gekomen.
En gisteren bbq bij mn ouders.
3 grolsch Radler gehad stokbrood, veel vlees en aardappelsalade en een kleine magnum na :o

Eigenlijk totaal niet teveel gegeten en toch denk ik _-:(
Wel zaterdag gewerkt en veel kcal verbrand, paard gereden en braaf op de crosstrainer geweest.
In de spiegel zie ik duidelijk verschil aan mijn buik en knuffel spek.
Ook mijn man zegt dat hij niks meer heeft om aan vast te houden :')
Maar mijn weegschaal werkt totaal niet mee. Er was 1 kg af ten opzichte van 2 weken geleden. -O-

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 11:49

ClaudiaHS schreef:
Afgelopen week niet zo netjes gegeten _O-
Donderdag patat met frikandellen uit de airfryer.
Maar alsnog onder mn kcal doel gebleven en toch voelt het niet goed.

Zaterdag sushi besteld :9 :9 :9
Maar ook toen eigenijk netjes aan mn kcal gekomen.
En gisteren bbq bij mn ouders.
3 grolsch Radler gehad stokbrood, veel vlees en aardappelsalade en een kleine magnum na :o

Eigenlijk totaal niet teveel gegeten en toch denk ik _-:(
Wel zaterdag gewerkt en veel kcal verbrand, paard gereden en braaf op de crosstrainer geweest.
In de spiegel zie ik duidelijk verschil aan mijn buik en knuffel spek.
Ook mijn man zegt dat hij niks meer heeft om aan vast te houden :')
Maar mijn weegschaal werkt totaal niet mee. Er was 1 kg af ten opzichte van 2 weken geleden. -O-

1kg in twee weken is toch hardstikke netjes? :D Ze zeggen dat een afvalsnelheid van 0,5 per week gezond is :j

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 12:11

I know.
Ik ga ook gewoon braaf door, maar had gehoopt dat het iets meer zou zijn.
Nou heb ik geen echt startgewicht. Ben vanaf 12 mei begonnen met gezond eten en heb me pas na een paar weken een keer gewogen.
Dus ik ben zeker ook al wel meer kwijt dan die ene kilo als ik mijn broeken en spiegel mag geloven.

Ben ook ooit al eens eerder 13 kilo afgevallen (ik had toen wel een lager startgewicht dan ik nu heb en was een stuk jonger) maar meende dat ik daar ook van jan-juli over heb gedaan. :j

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 12:14

Hier eigenlijk niks van sport ivm mijn gezondheid. Maar ik probeer, zeker met de warmte nu is dat lastiger. Meerdere wandelingen per dag te doen met de hondjes. Voor mij werkt t beter om , bij wijze van, 10 keer per dag een kleinere ronde te doen dan 2x per dag een grote. En nu een hondje met een blessure dus de rondjes zijn o.a. daarom wat kleiner nu. Maar ik val af. T blijft momenteel wel een beetje hangen. Maar dat is denk ik een combi van wat dingetjes. Zolang ik niet stijg vind ik t voor nu prima en ga gewoon lekker door.

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 10:19

Toch 0,5 kg weer afgevallen ten opzichte van vorige week ondanks dat ik ongesteld ben. De teller staat nu op -2,2 kg dus op zich tevreden :)

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 11:20

Oh, wat sporten jullie (bijna) allemaal veel! Na een veelbelovend begin was vorige week teleurstellend: netjes gegeten/niet gedronken. In het weekend iets minder netjes, maar zeker niet overdreven met als resultaat: 1 ons aangekomen deze week :( .
Dat moet dus anders, maar hoe? Deze week eten we in de avond uit een HelloFresh box, dat scheelt wellicht al, want mijn mijn man kookt heerlijk, maar niet echt calorie-arm :o .

Ik probeer meer te bewegen. Hardlopen gaat niet vanwege knieproblemen, maar de laatste weken heb ik het (online) yoga-en ook wel heel makkelijk overgeslagen als het even niet zo goed uitkwam qua timing. Dat dus maar weer oppakken en iets verder lopen met de hond.

Verder wat ik eet toch nog nauwkeuriger in MyFitnessPall noteren. Volgens mij zit ik wel ok qua calorieën, maar omdat ik niet zelf kook (en dus afweeg) zou het punt ook daar in kunnen zitten.....

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 11:23

turtlelito schreef:
Oh, wat sporten jullie (bijna) allemaal veel! Na een veelbelovend begin was vorige week teleurstellend: netjes gegeten/niet gedronken. In het weekend iets minder netjes, maar zeker niet overdreven met als resultaat: 1 ons aangekomen deze week :( .
Dat moet dus anders, maar hoe? Deze week eten we in de avond uit een HelloFresh box, dat scheelt wellicht al, want mijn mijn man kookt heerlijk, maar niet echt calorie-arm :o .

Ik probeer meer te bewegen. Hardlopen gaat niet vanwege knieproblemen, maar de laatste weken heb ik het (online) yoga-en ook wel heel makkelijk overgeslagen als het even niet zo goed uitkwam qua timing. Dat dus maar weer oppakken en iets verder lopen met de hond.

Verder wat ik eet toch nog nauwkeuriger in MyFitnessPall noteren. Volgens mij zit ik wel ok qua calorieën, maar omdat ik niet zelf kook (en dus afweeg) zou het punt ook daar in kunnen zitten.....

Is het een idee om vaker op de weegschaal te gaan staan? Gewicht kan heel erg schommelen, bij mij kan het soms een kilo meer zijn dan de dag ervoor, en dan de dag erna weer een kilo lichter bijvoorbeeld. Als je je elke dag weegt, dit in een grafiekje set, heb je een realistischer beeld van hoeveel je nou wel of niet afgevallen bent, want je kan gewoon naar het gemiddelde kijken.

Sidenote: je moet wel goed door die schommelingen heen kunnen kijken, en jezelf niet gek maken als je na een goede dag alsnog 500 gram zwaarder bent bijvoorbeeld.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 11:29

__Sannne schreef:
turtlelito schreef:

Is het een idee om vaker op de weegschaal te gaan staan? Gewicht kan heel erg schommelen, bij mij kan het soms een kilo meer zijn dan de dag ervoor, en dan de dag erna weer een kilo lichter bijvoorbeeld. Als je je elke dag weegt, dit in een grafiekje set, heb je een realistischer beeld van hoeveel je nou wel of niet afgevallen bent, want je kan gewoon naar het gemiddelde kijken.

Sidenote: je moet wel goed door die schommelingen heen kunnen kijken, en jezelf niet gek maken als je na een goede dag alsnog 500 gram zwaarder bent bijvoorbeeld.

Ja, dat zou inderdaad kunnen, misschien is dat motiverender. Op zondag wegen (na de twee 'slechtste' dagen van de week) is misschien ook niet handig....... Ik ben ook nog maar net bezig, dus waarschijnlijk volgt de daling uiteindelijk wel, maar was even een teleurstelling omdat ik het idee had echt goed bezig te zijn (en de hele zaterdag keihard in de tuin gewerkt had: instant resultaat was leuk geweest). Ik moet mezelf gewoon even streng toespreken en doorgaan.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 11:38

Gewoon lekker doorgaan Turtelito, en bedenken dat je het niet alleen voor het getalletje op de weegschaal doet! Misschien kun je ook wat andere doelen voor jezelf bedenken? Bijvoorbeeld dat ene leuke jurkje weer aankunnen, of een hardloop doel?

Maten opmeten kan ook werken trouwens! Meetlint erbij en verschillende omvangen op je lichaam meten. Je kan zo wat centimeters kwijtraken!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 14:44

Ik denk juist dat minder vaak op de weegschaal motiverender is dan vaak op de weegschaal! Op hoeveel kcal zit je nu turtelito?

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 14:55

_Nelleke_ schreef:
Ik denk juist dat minder vaak op de weegschaal motiverender is dan vaak op de weegschaal! Op hoeveel kcal zit je nu turtelito?

Dat verschilt heel erg per persoon. Ik zou echt niet maar 1x in de twee weken op de weegschaal moeten gaan staan bijvoorbeeld. Dan ga ik 3 dagen voordat ik op de weegschaal moet goed mijn best doen, en de andere dagen niet want ik word er toch nog niet mee geconfronteerd. Dagelijks wegen, door de schommelingen heen kijken maar focussen op de overall dalende lijn, werkt voor mij het beste.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 16:46

_Nelleke_ schreef:

Ik hou nu 1600 kcal aan. Dat verdeeld over 2 maaltijden, ik ontbijt nl niet (niet vanwege een dieet ofzo, ik krijg in de ochtend slecht dingen weg) en neem geen tussendoortjes. Winst zit nog wel in een wat magerdere lunch, daar zitten op het moment nog wel eens wat salades voor op brood (vet natuurlijk) en gebakken eitjes (ook weer vet) tussen.

Maar denk dat ik vooral even moet doorzetten. 'Vroeger' was een paar kilo eraf gewoon een paar weken afzien en ik was weer op gewicht, helaas gaat het vet met het stijgen der jaren op wat andere plaatsen plakken en is ook hardnekkiger. Ik heb ook echt het gevoel dat het moment in mijn cyclus steeds meer gaat meespelen, op sommige momenten lijk ik wel op te zwellen :roll: l

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 08:44

Bij mij is een paar kilo eraf nooit makkelijk geweest :')
Maar doorzetten is inderdaad de clue... Ontdek wat voor jou werkt.
Voor de een is dat eens per week wegen, voor een ander iedere dag. Voor de een calorieën tellen, voor een ander juist niet.
Iedereen is anders, afvallen zit vooral tussen je oren helaas en is veel meer dan calorieën tellen alleen. Het moet daar, tussen je oren, werken.
Hier gaat het aardig, gisteren een beetje een off day, dus niet gesport. Maar vanochtend wel weer een jurkje aangetrokken die ik al 2 jaar niet meer paste, zit nu gewoon heel mooi!

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 09:49

Ik heb het gevoel dat juist die paar kilo zo zwaar is haha. Ik wil zelf er het liefste nog 10 kwijt, maar met 5 zou ik denk ik ook tevreden zijn. Ik ben nu sindskort ook begonnen met elke dag wegen, wat resulteert in: start 72, een week later elke dag: 71.4, 72.2, 70.8. Dus schiet mij maar lek :')

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 10:22

Aight schreef:
Ik heb het gevoel dat juist die paar kilo zo zwaar is haha. Ik wil zelf er het liefste nog 10 kwijt, maar met 5 zou ik denk ik ook tevreden zijn. Ik ben nu sindskort ook begonnen met elke dag wegen, wat resulteert in: start 72, een week later elke dag: 71.4, 72.2, 70.8. Dus schiet mij maar lek :')

Perfecte voorbeeld waarom ik mensen meestal juist aanraad om elke dag te wegen. Stel je voor, je weegt jezelf elke woensdag. En net op die woensdag weeg jij 72.2, terwijl je dus op maandag 71.4 woog, en op donderdag zelfs 70.8. Dan is het super demotiverend om die 72.2 op de weegschaal te zien staan, terwijl het maar een momentopname is.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 10:57

__Sannne schreef:
Aight schreef:

Perfecte voorbeeld waarom ik mensen meestal juist aanraad om elke dag te wegen. Stel je voor, je weegt jezelf elke woensdag. En net op die woensdag weeg jij 72.2, terwijl je dus op maandag 71.4 woog, en op donderdag zelfs 70.8. Dan is het super demotiverend om die 72.2 op de weegschaal te zien staan, terwijl het maar een momentopname is.

Ja ik ga het proberen vol te houden! Ik vind het tot dusver (3 dagen :') ) ook wel fijn dat ik het gewicht invoer en er dan niet meer aan denk. Nu verwacht ik dat ik morgen weer iets ga stijgen, maar ik hoop over een week dan een aantal dagen niet meer boven de 72 uit te komen.

stoeltafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 11:37

Aight schreef:
__Sannne schreef:

Ja ik ga het proberen vol te houden! Ik vind het tot dusver (3 dagen :') ) ook wel fijn dat ik het gewicht invoer en er dan niet meer aan denk. Nu verwacht ik dat ik morgen weer iets ga stijgen, maar ik hoop over een week dan een aantal dagen niet meer boven de 72 uit te komen.

Ik weeg ook iedere dag, en vul het in in een app (Libra heet het volgensmij), die laat ook een trend zien. Bij mij schommelt het inderdaad ook heel erg, maandag 58.0, gisteren 57.5 en vandaag 56.6 *\o/* Voor het eerst onder de 57 {:}

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 12:24

Zijn er hier ook mensen die ranja zonder toegevoegd suiker drinken?

Ik drink normaal overdag alleen koffie, maar omdat ik er een behoorlijke hoeveelheid volle koffenmelk in gooi, moet ik maar eens minderen.
Vol is op zich niet ongezond maar levert wel aardig wat kcal.

Water drink ik niet, krijg het niet weg.
Frisdrank drink ik ook niet muv een glaasje lipton als we uit eten gaan/op terras zitten.

Savonds drink voornamelijk ranja.
Eigenlijk al jaren de karvan cevitam ice tea peach, zeer dun aangelengt.
Ik wil dit dus gaan vervangen voor ranja zonder suiker maar gatverdamme wat smaakt dat allemaal chemisch :r

Geprobeerd:
Raak 0% = bah
Karvan cevitam 0% :r
Slimpie = goorste ever
Bolero = nog 100x erger dan slimpie
Teisseire zero = :r

Iemand een idee van ranja wat niet zo goor smaakt?? _O-

nereids

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 12:51

Spa water met een smaakje? Je hebt tegenwoordig heel veel smaken (bruisend als niet bruisend), heb ze nog nooit geproefd.
Ik dronk vroeger ook nooit water maar opeens vond ik het toch lekker en nu neem ik overal een fles water mee naar toe, de wonderen zijn de wereld nog niet uit :')

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 12:52

Karvan Cevitam Go bevalt mij het beste. Ik lust geen stevia (de meeste ranja's die je nu benoemd) en Slimpie vond ik ook echt niet lekker (met Teisseire heb ik geen ervaring, maar bevat geen stevia, dus daar ligt de chemische smaak ergens anders aan).

Dus die zou je nog kunnen proberen. In principe gebruikte ik 3 kneepjes op 2L, dat is minder dan aanbevolen wordt. Mijn favoriete smaak is Cactus Lime, hoewel aardbei ook lekker is. Ik weet nu niet zeker of ik Cassis of juist Red Fruit chemisch vond smaken, dus die raad ik in eerste instantie niet aan.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 12:57

Water met smaakjes vind ik ook vies :') dus die koop ik niet.
Crystal Clear vroeger heel veel gedronken maar ook dat vind ik nu goor en ontzettend zoet.

Ik wilde gisteren Cool Bear halen, recensies zijn goed, maar winkel hier verkoopt het niet.
Straks even in een andere stad kijken.
De KC go kan ik ook nog wel even naar kijken indd.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 13:06

Ik drink dus de slimpie :')
Dan maak ik eerst bruiswater met de soda stream en dan een scheutje slimpie erdoor. Niet teveel... Het koolzuur maakt de smaak wat lekkerder, vooral de ice tea variant vind ik lekker.
Over ice tea gesproken, dat maakte ik eerder in de zomer ook weleens, met name van rooibos of munt thee erg lekker!
Of water met wat fruit erdoor voor de smaak... Aardbei, sinaasappel, komkommer, citroen...