Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ClaudiaHS schreef:Afgelopen week niet zo netjes gegeten![]()
Donderdag patat met frikandellen uit de airfryer.
Maar alsnog onder mn kcal doel gebleven en toch voelt het niet goed.
Zaterdag sushi besteld![]()
![]()
![]()
Maar ook toen eigenijk netjes aan mn kcal gekomen.
En gisteren bbq bij mn ouders.
3 grolsch Radler gehad stokbrood, veel vlees en aardappelsalade en een kleine magnum na
Eigenlijk totaal niet teveel gegeten en toch denk ik![]()
Wel zaterdag gewerkt en veel kcal verbrand, paard gereden en braaf op de crosstrainer geweest.
In de spiegel zie ik duidelijk verschil aan mijn buik en knuffel spek.
Ook mijn man zegt dat hij niks meer heeft om aan vast te houden![]()
Maar mijn weegschaal werkt totaal niet mee. Er was 1 kg af ten opzichte van 2 weken geleden.
turtlelito schreef:Oh, wat sporten jullie (bijna) allemaal veel! Na een veelbelovend begin was vorige week teleurstellend: netjes gegeten/niet gedronken. In het weekend iets minder netjes, maar zeker niet overdreven met als resultaat: 1 ons aangekomen deze week.
Dat moet dus anders, maar hoe? Deze week eten we in de avond uit een HelloFresh box, dat scheelt wellicht al, want mijn mijn man kookt heerlijk, maar niet echt calorie-arm.
Ik probeer meer te bewegen. Hardlopen gaat niet vanwege knieproblemen, maar de laatste weken heb ik het (online) yoga-en ook wel heel makkelijk overgeslagen als het even niet zo goed uitkwam qua timing. Dat dus maar weer oppakken en iets verder lopen met de hond.
Verder wat ik eet toch nog nauwkeuriger in MyFitnessPall noteren. Volgens mij zit ik wel ok qua calorieën, maar omdat ik niet zelf kook (en dus afweeg) zou het punt ook daar in kunnen zitten.....
__Sannne schreef:turtlelito schreef:Oh, wat sporten jullie (bijna) allemaal veel! Na een veelbelovend begin was vorige week teleurstellend: netjes gegeten/niet gedronken. In het weekend iets minder netjes, maar zeker niet overdreven met als resultaat: 1 ons aangekomen deze week.
Dat moet dus anders, maar hoe? Deze week eten we in de avond uit een HelloFresh box, dat scheelt wellicht al, want mijn mijn man kookt heerlijk, maar niet echt calorie-arm.
Ik probeer meer te bewegen. Hardlopen gaat niet vanwege knieproblemen, maar de laatste weken heb ik het (online) yoga-en ook wel heel makkelijk overgeslagen als het even niet zo goed uitkwam qua timing. Dat dus maar weer oppakken en iets verder lopen met de hond.
Verder wat ik eet toch nog nauwkeuriger in MyFitnessPall noteren. Volgens mij zit ik wel ok qua calorieën, maar omdat ik niet zelf kook (en dus afweeg) zou het punt ook daar in kunnen zitten.....
Is het een idee om vaker op de weegschaal te gaan staan? Gewicht kan heel erg schommelen, bij mij kan het soms een kilo meer zijn dan de dag ervoor, en dan de dag erna weer een kilo lichter bijvoorbeeld. Als je je elke dag weegt, dit in een grafiekje set, heb je een realistischer beeld van hoeveel je nou wel of niet afgevallen bent, want je kan gewoon naar het gemiddelde kijken.
Sidenote: je moet wel goed door die schommelingen heen kunnen kijken, en jezelf niet gek maken als je na een goede dag alsnog 500 gram zwaarder bent bijvoorbeeld.
_Nelleke_ schreef:Ik denk juist dat minder vaak op de weegschaal motiverender is dan vaak op de weegschaal! Op hoeveel kcal zit je nu turtelito?
_Nelleke_ schreef:Ik denk juist dat minder vaak op de weegschaal motiverender is dan vaak op de weegschaal! Op hoeveel kcal zit je nu turtelito?
Aight schreef:Ik heb het gevoel dat juist die paar kilo zo zwaar is haha. Ik wil zelf er het liefste nog 10 kwijt, maar met 5 zou ik denk ik ook tevreden zijn. Ik ben nu sindskort ook begonnen met elke dag wegen, wat resulteert in: start 72, een week later elke dag: 71.4, 72.2, 70.8. Dus schiet mij maar lek
__Sannne schreef:Aight schreef:Ik heb het gevoel dat juist die paar kilo zo zwaar is haha. Ik wil zelf er het liefste nog 10 kwijt, maar met 5 zou ik denk ik ook tevreden zijn. Ik ben nu sindskort ook begonnen met elke dag wegen, wat resulteert in: start 72, een week later elke dag: 71.4, 72.2, 70.8. Dus schiet mij maar lek
Perfecte voorbeeld waarom ik mensen meestal juist aanraad om elke dag te wegen. Stel je voor, je weegt jezelf elke woensdag. En net op die woensdag weeg jij 72.2, terwijl je dus op maandag 71.4 woog, en op donderdag zelfs 70.8. Dan is het super demotiverend om die 72.2 op de weegschaal te zien staan, terwijl het maar een momentopname is.
Aight schreef:__Sannne schreef:
Perfecte voorbeeld waarom ik mensen meestal juist aanraad om elke dag te wegen. Stel je voor, je weegt jezelf elke woensdag. En net op die woensdag weeg jij 72.2, terwijl je dus op maandag 71.4 woog, en op donderdag zelfs 70.8. Dan is het super demotiverend om die 72.2 op de weegschaal te zien staan, terwijl het maar een momentopname is.
Ja ik ga het proberen vol te houden! Ik vind het tot dusver (3 dagen) ook wel fijn dat ik het gewicht invoer en er dan niet meer aan denk. Nu verwacht ik dat ik morgen weer iets ga stijgen, maar ik hoop over een week dan een aantal dagen niet meer boven de 72 uit te komen.