2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 22:42

Super Jorika, knappe prestatie!

Welk kookboek heb je Bianca. De quinoasalade ga ik zeker een keer maken.

De risotto lijkt mij ook erg lekker.
Ook die ga ik proberen.

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 07:15

Afbeelding

Het recept komt uit het rode boek Onpaard, maar deze beide boeken zijn top. Max. 5/6 ingrediënten waardoor je niet met producten zit waar je niks mee kan of nooit meer gebruikt.
Ontbijt, lunch en diner ideeën maar ook heerlijke snacks voor sinner sunday.

Op marktplaats staan er genoeg, het heeft mijn kookkunsten aanzienlijk verbeterd! _/-\o_

jaimy10

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 07:21

Rise and shine {:}

Laat je niet gek maken in t weekend!

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 07:51

10.00 begint mijn lesje toch? :D

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 08:05

Only2Bianca schreef:
10.00 begint mijn lesje toch? :D

*\o/* ja! Niet vertellen dat je vandaag komt

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 08:25

Ten opzichte van gisteren 400gr er af. Morgen zien of dit een normale schommeling is of dat het indd vochtverlies is.

Succes dit weekend allemaal!

Ik ga zo lekker te voet boodschappen doen, dan naar zumba en daarna een paar uur bij de aanstaande buurvrouw helpen klussen.

Vanavond eten we met de kinderen in een pannenkoekenhuis. Vanmiddag dus maar lunchen met een lekkere salade!

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 08:44

ElizeVdS schreef:
Ten opzichte van gisteren 400gr er af. Morgen zien of dit een normale schommeling is of dat het indd vochtverlies is.

Succes dit weekend allemaal!

Ik ga zo lekker te voet boodschappen doen, dan naar zumba en daarna een paar uur bij de aanstaande buurvrouw helpen klussen.

Vanavond eten we met de kinderen in een pannenkoekenhuis. Vanmiddag dus maar lunchen met een lekkere salade!

Nou dit is in elk geval weer fijn!
Hmm pannekoeken lekker, geniet ervan met de kids :D

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 12:40

Mag ik me weer melden? :D
Ben er een tijdje tussenuit geweest, maar wil toch weer van start gaan.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 13:23

Welkom terug :D

Stirrup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 13:54

Er net weer even aan herinnert hoe belangrijk goed slapen ook is bij het afvallen, vannacht eindelijk een goede nacht gehad sinds 1 a 2 weken en werd 0,7 kg lichter wakker. :+ Terwijl ik gisteren een dikke pizzeria cheatmeal had. :')

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 16:21

Het rode kookboek heb ik gekocht op marktplaats, t wordt opgestuurd. Ik ben heel erg benieuwd.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 20:38

Ik ga ook maar eens zoeken op MP :)

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 21:07

Slaap is sowieso heel belangrijk ja!!

Mm lekker bed snack <3

Afbeelding

Had vandaag echt een super goede meting. 3,8kg vet eraf en 0,8 spiermassa dus 4,6 kilo in 3 weken. Blije coachhh

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 21:21

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe dat bij mij zit. Geen idee hoe ik dat moet meten helaas..

Edit: gewoon een website invullen dus. Valt me eigenlijk onwijs mee!
Lichaamsvet: 13.7%
Aantal kilo's vet: 9.1 kg.
Vetvrije massa: 56.9 kg

Edit 2, ik geloofde het al niet en zag op een site dat ik dan op ongezond weinig vet uit kwam, bij een andere kom ik hier op.. stukje geloofwaardiger!
Percentage: 23,81%
Aantal kilo's vet: 15,74 kg
Vetvrije massa: 50,36 kg
Laatst bijgewerkt door ElizeVdS op 04-08-18 21:32, in het totaal 2 keer bewerkt

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 21:24

Bij mij hebben ze op de sportschool mn vetpercentage gemeten. Zo’n huidplooimeting gedaan en mijn taille opgemeten. Aan de hand daarvan heb ik een maaltijdplan gekregen met het aantal calorieën dat ik max mag eten om af te vallen. Maar oh wat valt het me zwaar momenteel ;(

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 21:42

Wat vind je moeilijk dan?

Wel leuk al die "sommetjes" invoeren, kan ik meteen inschatten wat een beetje een realistisch/gezond gewicht is voor me. Ga het lekker op of net onder de 60 houden, dan kom ik op een vetpercentage van net onder de 20% uit. Lijkt me net zat :) Hoef geen wandelende tak te worden :')

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 21:44

Ik heb het idee doordat ik maar beperkt mag eten ik aan niets anders kan denken dan eten :o en ik heb sinds ik op dieet ben verschrikkelijk last van mn buik. Dus vraag me af of na een dag weinig eten een warme maaltijd misschien te zwaar valt?

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 22:19

Wat rot Ceffyl :(:)

Wat betreft het alleen maar aan eten kunnen denken. Dat kan een stukje psychologie zijn. Even kort door de bocht: alles wat niet mag, is interessant.
Of misschien eet je echt wel te weinig overdag. Ideaal is als je ontbijt je grootste maaltijd is (daar moet je de rest van de dag op teren), je lunch iets kleiner en je avondeten het kleinst. Ook even kort door de bocht ;)

Als je het idee hebt dat je overdag bijna niks mag en 's avonds een flinke maaltijd hebt, is het voor jou misschien niet het ideale dieet?
Diëten moet je zo makkelijk mogelijk maken, het is al moeilijk zat. Als een dieet niet bij je past, hou je het niet vol op de lange termijn.

Wat betreft je buikpijn. Ben je heel anders gaan eten? Heb je het vooral na je avondeten?

Ik zou dit toch op de sportschool bespreken.

Enne..hou je doel voor ogen! Daar doe je het voor :D
Laatst bijgewerkt door amber15 op 04-08-18 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 22:20

Hoe lang ben je al bezig? Ik heb vooral in het begin ook heel erg die eet obsessie gehad, zwakte bij mij redelijk af na een poosje.
Ik heb gelukkig geen last van mijn buik, maar wel veel sneller een "vol" gevoel.

Kan goed zijn hoor dat je lichaam moet wennen aan een nieuw eetpatroon. Maar echt buikpijn lijkt me ook niet echt de bedoeling :\

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 22:21

Leuk dat jullie de boeken ook gaan bestellen! Ben benieuwd of jullie net zo enthousiast zijn.

Ik geloof niet dat je je vetpercentage online kan berekenen Elize, wil je niet ontmoedigen. :\ Sorry...
Een lichaam kan niet vanachter een beeldscherm gescreend en gemeten worden.
Vocht, vet, spier, bot. ...het hangt af van zoveel factoren. Hoe meet jouw coach dit Jaimy? En waarmee werk je zelf in het sportcentrum.
#ikisbenieuwd

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 22:32

Ik zie het ook maar als benadering hoor, Bianca. Dat zie je alleen al aan dat ik twee verschillende sites gebruik en zoooo veel verschil qua uitslagen. Wel kan ik het straks op basis van deze cijfers een beetje vergelijken, zodat ik als ik zo'n tegenslag als gisteren heb, ik er iets reëler naar kan kijken. Het zal nooit 100% kloppen maar als ik daar dan bijv wel iets verbetering in zie voel je je iets minder rottig :)

Plus dat het leuk is even met zo'n rekenprogramma te spelen om een beetje inschatting te krijgen wat nog gezond is en wat niet.

Mijn doel is gewoon mijn kleding weer iets fijner te passen en mijn 2 x mama buikje iets minder ben-je-zwanger-of-toch-niet te krijgen :'). Het getal dat ik daar aan gekoppeld heb is zo rond de 60 kilo maar het nummer is daarbij voor mij meer een richtlijn dan een doel.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 22:37

Ceffyl, dat had ik inderdaad ook. Eten werd steeds meer een obsessie en daardoor steeds moeilijker vol te houden en gaf enorm veel onrust. Wat mij nu goed helpt is alleen eten tussen 12 en 20. Maar wel gewoon zelfde kcal, daardoor eet je goed, geen honger en niet snaaien. Alleen eerste week is het daar buiten niet eten even lastig (echt uitkijken naar 12 uur). Maar nu helemaal niet meer, ook geen honger gevoel meer. Verder mag je natuurlijk wel gewoon veel drinken (water, thee zonder suiker, zwarte koffie). Wie weet is dat ook wat voor jou? Hoeveel kcal mag je nu eten?

Ik heb een weegschaal die ook vetpercentage meet, is dat wel betrouwbaar eigenlijk? Nog nooit gedaan, maar hij kan het wel.

En wat doen jullie voor beweging/sport?
Sportschool is helaas geen optie, maar wil wel weer een beetje conditie terug krijgen. Heb thuis een fiets, crosstrainer en paarden ( :') ) staan, verder ook kilometers bos. Vind alleen erg lastig te beginnen met opbouwen.

Aangezien mijn conditie echt -100 is, onder andere vanwege mijn (gebrek aan) gezondheid, maar vooral ook door de onder andere 13 hersenoperaties, 14 buikoperaties en 7 rugoperaties afgelopen 2 jaar en dus vele narcoses...
Maar daardoor durf ik nu nog niet te gaan lopen of fietsen in het bos, want de kans dat ik weer thuis kom is klein. :+

En wat zijn leuke oefeningen om buikspieren te gaan trainen? Dus echt van uit 0?

Dat boek met 5 of minder ingrediënten ga ik ook even op zoeken, dat vind ik wel heel leuk!

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 22:48

Ik heb hier vlakbij een super leuke sportschool met enkel groepslessen. Ik doe 1-2 keer per week zumba en pak daarnaast de ene keer yoga en de andere keer pilates mee. Ik wil ook nog wat andere lessen mee doen binnenkort.

Zumba kan je ook achter je computer wat oefenen. En ik doe thuis de 30 days yoga challenge by Adrienne

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 23:20

Quir schreef:
Ceffyl, dat had ik inderdaad ook. Eten werd steeds meer een obsessie en daardoor steeds moeilijker vol te houden en gaf enorm veel onrust. Wat mij nu goed helpt is alleen eten tussen 12 en 20. Maar wel gewoon zelfde kcal, daardoor eet je goed, geen honger en niet snaaien. Alleen eerste week is het daar buiten niet eten even lastig (echt uitkijken naar 12 uur). Maar nu helemaal niet meer, ook geen honger gevoel meer. Verder mag je natuurlijk wel gewoon veel drinken (water, thee zonder suiker, zwarte koffie). Wie weet is dat ook wat voor jou? Hoeveel kcal mag je nu eten?

Volgens mijn trainer 1300-1400 kcal per dag. Ik eet in de ochtend havermout, tussen de middag crackers of salade en ‘s avonds gewoon warm. Niks anders dan normaal, alleen een kleinere portie. En dan een uur na het eten begint mn buik op te spelen en ben ik eigenlijk de rest van de avond niet lekker.

Dat eten tussen 12.00-20.00 lijkt me wel wat om uit te proberen, ga dat morgen maar eens doen.

En Amber, ik denk ook dat het het stukje is van Oh ik mag niet waardoor ik alleen maar wil eten. Sta elke dag in de supermarkt met alle koekjes en dropjes in mijn handen en koop niks, om vervolgens de hele avond aan die koekjes en dropjes te denken -O- en ik vind dat zo sneu van mezelf.

Elize ik ben nu toch al zo’n zes weken bezig. Ben ook wel al kilo’s kwijt en dat motiveert wel. Het is ook niet dat ik het niet volhoud, dat lukt wel. Ik word er alleen een beetje ongelukkig van momenteel. En als ik dan die trainer hoor dan heb ik echt het gevoel dat ik nooot meer wat lekkers mag. Wat natuurlijk onzin is, maar ik wil na zoveel afzien niet terugvallen in oude gewoontes.

Nou ja, ik heb gewoon even een dipje. Komt wel weer goed. Ik vind het iig erg fijn om hier ervaringen van anderen te lezen en wat steun te krijgen.

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 09:36

Only2Bianca schreef:
Leuk dat jullie de boeken ook gaan bestellen! Ben benieuwd of jullie net zo enthousiast zijn.

Ik geloof niet dat je je vetpercentage online kan berekenen Elize, wil je niet ontmoedigen. :\ Sorry...
Een lichaam kan niet vanachter een beeldscherm gescreend en gemeten worden.
Vocht, vet, spier, bot. ...het hangt af van zoveel factoren. Hoe meet jouw coach dit Jaimy? En waarmee werk je zelf in het sportcentrum.
#ikisbenieuwd

Nee via internet is echt gigantische onzin.
Via een 9 punts huidplooimeeting.... en zelfs dat is niet 100% betrouwbaar. Net als de pil :Y)
Laatst bijgewerkt door jaimy10 op 05-08-18 09:38, in het totaal 1 keer bewerkt