Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 16:38

Hier vanmorgen weer gesport!
20 minuten cardio en vandaag vooral mijn buik en benen getraind :).

Mijn doel is om rond de zomer wel iets strakker te worden. Merk al wel dat kleding wel echt ruim wordt en dat kleinere maten kopen geen uitzondering meer wordt haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 22:01

Needje schreef:
Met die meting bij ons zeggen ze ook elke 4 weken.
Vrees alleen dat komende x ik meer vet heb. hahahaha.
Iets met eten...

Dat dacht ik na de kerst ook. Bleek ik juist afgevallen te zijn. Blijkbaar eet ik als ik voor mijn idee gezond eet juist te weinig.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 22:17

Marije_jiplover schreef:
Lous schreef:
Bij deze mezelf een mooi doel gesteld. -10kg is “losgaan” bij Under Armour.
Nog 1,5 kg te gaan :D

Haha dat is dan wel een motiverend doel!
Ik "mag" pas nieuwe sportkleding kopen als wat ik nu heb echt te groot is geworden.
Mijn eerste sportbroek ligt inmiddels werkloos in de kast (afzakkende broek tijdens warming-up is echt niet handig ofzo :+ , maar had er nog 1 die nog meer elastisch is en een tunnelkoordje heeft, dus die past nog.

Hier begint het namelijk ook al langzaam te groot te worden. Dus nog een goede reden om dan het een en ander te vervangen :D . Ik had bij de Decathlon per ongeluk 1 broek te klein gekocht. Die zat eerst te strak, maar nu eigenlijk perfect.
En afzakkende broeken, moet je inderdaad niet hebben nee. Behalve onhandig ziet het er ook alles behalve charmant uit. :')
Maar soms moet je je zelf gewoon even verwennen, ook nog eens de perfecte motivatie :))

Gnome

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 13:43

Ik ben momenteel eindelijk weer in de sportschool. Helemaal blij dus. Ga voor het eerst 7km proberen te lopen aangezien ik dat binnen 2 weken buiten ook moet kunnen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 14:26

Oh dear. Ik heb n spastisch spiertje in/onder m’n linkerbil. Hoe irritant :')

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 14:40

Ik had tijdens het squatten laatst dat m'n been een soort van verkrampte. Het was niet echt kramp, maar aanspannen van spieren rond m'n knie deed erna pijn, andere beenoefeningen ook.

M'n houding was wel goed voor zover ik weet (sta voor de spiegel) en gewicht was ook niet te hoog (32.5kg, heb op 50kg gezeten). Iemand tips hiervoor?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 14:56

Eske_B schreef:
Ik had tijdens het squatten laatst dat m'n been een soort van verkrampte. Het was niet echt kramp, maar aanspannen van spieren rond m'n knie deed erna pijn, andere beenoefeningen ook.

M'n houding was wel goed voor zover ik weet (sta voor de spiegel) en gewicht was ook niet te hoog (32.5kg, heb op 50kg gezeten). Iemand tips hiervoor?

Misschien toch overbelast? Als het met andere oefeningen ook zeer doet. Heb je ook dagen dat je deze oefeningen niet doet?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 15:00

Hier viel het even vies tegen. Had 7km gepland in een uur op de loopband maar na 2 begon alles al zeer te doen. Uiteindelijk wel door kunnen zetten maar een paar keer een minuutje moeten wandelen om ook even te drinken.
Afbeelding

Afbeelding

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 12:01

Hoi allemaal, ik wil graag advies! Ik heb een medisch probleem met mijn voet, voornamelijk voorvoet, en nu de gewone fysiotherapie niet aanslaat hebben mijn fysio en ik besloten dat ik in elk geval een maand naar de sportschool ga om met name de doorbloeding te verbeteren, maar lenigheid is ook meegenomen.

Wat voor apparaten raden jullie aan? Ik ben totaal niet bekend in een sportschool. Afgelopen week ben ik er voor het eerst geweest.. De crosstrainer ging nét, dus die ga ik vanaf 2 minuten per keer opbouwen. Een hometrainer heb ik ook thuis en dat gaat prima. Maar verder dan dat ben ik nog niet gekomen. Van de meeste apparaten daar heb ik geen idee waar ze voor dienen.

Heeft iemand tips :) ?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 12:05

Alles wat je zittend kan doen. En dat is best veel (bijna alles eigenlijk, sommige beenapparaten mag ik miet doen maar met een voetprobleem kunnen die wel). Ik moet ook alles zittend doen ivm mijn knie. Ik zou begeleiding vragen. Apparaten zonder uitleg kan aardig blessures opleveren

Crosstrainer en loopband lijken me nu niet echt slimme apparaten. Roeien zou misschien kunnen.

Gister weer wat aan het prutsen geweest. Echt behelpen met hand maar was goed moe. Heb me eerst kwartier uitgeleefd op de bokszak, fijne blauwe schenen nu hihi. Crosstrainer in drie blokken van twee minuten. Benen, twee rug oefeningen en biceps. Was genoeg en het zweet liep in straaltjes ervan af :')

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 12:08

hier gister voor het eerst meegedaan aan de clubchallenge. was lekker

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 12:10

Sintara schreef:
Hoi allemaal, ik wil graag advies! Ik heb een medisch probleem met mijn voet, voornamelijk voorvoet, en nu de gewone fysiotherapie niet aanslaat hebben mijn fysio en ik besloten dat ik in elk geval een maand naar de sportschool ga om met name de doorbloeding te verbeteren, maar lenigheid is ook meegenomen.

Wat voor apparaten raden jullie aan? Ik ben totaal niet bekend in een sportschool. Afgelopen week ben ik er voor het eerst geweest.. De crosstrainer ging nét, dus die ga ik vanaf 2 minuten per keer opbouwen. Een hometrainer heb ik ook thuis en dat gaat prima. Maar verder dan dat ben ik nog niet gekomen. Van de meeste apparaten daar heb ik geen idee waar ze voor dienen.

Hmm zou hiervoor advies vragen binnen de sportschool of aan je fysio zelf. Ik vind fietsen het minst belastend.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 12:11

Ik zou dat idd met goed onderbouwde adviezen doen.
Niet zomaar zelf uitzoeken maar aan je fysio vragen wat die precies voor oefeningen in gedachten heeft en daarmee dan weer advies in de sportschool dragen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 12:11

karuna schreef:
Gister weer wat aan het prutsen geweest. Echt behelpen met hand maar was goed moe. Heb me eerst kwartier uitgeleefd op de bokszak, fijne blauwe schenen nu hihi. Crosstrainer in drie blokken van twee minuten. Benen, twee rug oefeningen en biceps. Was genoeg en het zweet liep in straaltjes ervan af :')

Goed bezig! Merk je ook verbetering in je trainen?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 12:12

Ik heb best wat spierpijn van gisteren maar gaat beter dan verwacht. Zondag weer kracht trainen in de sportschool. En dan de week erop heb ik die run. Heel erg benieuwd hoe dat gaat. Dan heb ik daarna nog 2 maanden om mijn kracht te verbeteren voor de eerste obstakelrun.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 12:15

Conditie eigenlijk meer belastbaarheid van lijf zonder uit te vallen is afgelopen drie jaar beter geworden. Scheelt dat ik van kleins af aan heel veel gesport en bewogen heb. Puur vanwege lijf heb ik moeten stoppen tot mijn grote frustratie.

Ik zit nu met rest van longontsteking en de gevolgen van de prednison. Ben nog steeds hoesterig en snotterig bij teveel inspanning, moet dus echt uitkijken en in korte blokjes doen met genoeg rust tussendoor. Crosstrainer is even aftasten hoe mijn knie en enkel dat blijven houden. Zo twee minuten gaat wel maar geeft wel wat extra pijn

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 12:19

ik vind het toch netjes hoor Inge! zeker omdat je nog niet zo heel lang bezig bent? Je gemiddelde tempo is ook nog best hoog als je steeds tussendoor wandelt :) welke obstacle run ga je doen?

Sintara ik zou het inderdaad met een trainer bespreken. Sommige oefeningen zouden misschien juist wel kunnen bijdragen, maar je moet het niet overbelasten.. als ik hoor het kan net dan zou ik proberen hem te vervangen voor wat anders.

Wat is de clubchallenge?

Hmm Karuna goed voorzichtig aan.

Ik heb net weer mijn lesje indoor bootcamp erop zitten, lekker getraind :) morgen een rust / werkdag, zondag weer outdoor bootcamp.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 12:26

Sintara schreef:

Ik loop al even bij de sportschool, en mijn conditie is prima, maar ik ga zelf best wel kapot op de crosstrainer, dus verkijk je daar niet op, die kan best zwaar zijn.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 12:34

Suuszels schreef:
ik vind het toch netjes hoor Inge! zeker omdat je nog niet zo heel lang bezig bent? Je gemiddelde tempo is ook nog best hoog als je steeds tussendoor wandelt :) welke obstacle run ga je doen?

Sintara ik zou het inderdaad met een trainer bespreken. Sommige oefeningen zouden misschien juist wel kunnen bijdragen, maar je moet het niet overbelasten.. als ik hoor het kan net dan zou ik proberen hem te vervangen voor wat anders.

Wat is de clubchallenge?

Hmm Karuna goed voorzichtig aan.

Ik heb net weer mijn lesje indoor bootcamp erop zitten, lekker getraind :) morgen een rust / werkdag, zondag weer outdoor bootcamp.

Ja 7km was het doel. Harder wil ik ook niet. Dan ren ik boven mn tempo. Ik ben nu sinds november bezig ongeveer en in december nog 2 weken ziek geweest. In februari vorig jaar lag ik nog met pfeiffer dus ik mag eigenlijk al heel blij zijn met wat ik inmiddels weer kan.

Ik heb zaterdag de Strong Viking Trail Run en 31 maart de Strong Viking Obstacle Run.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 12:34

Maanlicht schreef:
Sintara schreef:

Ik loop al even bij de sportschool, en mijn conditie is prima, maar ik ga zelf best wel kapot op de crosstrainer, dus verkijk je daar niet op, die kan best zwaar zijn.

Ligt dus niet aan mij. Ik haat dat ding.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 14:03

Ik vind de crosstrainer heerlijk!
Daarnaast fiets ik ook, maar de loopband en de trap sla ik altijd over :+.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 14:09

Ik vind de crosstrainer ook vreselijk ja!
Loopband gebruik ik wel veel, ook echt om stukken te sprinten :)

Trap doe ik dan weer niet, loop genoeg trappen op een dag :')

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 14:25

Hier hebben we geen crosstrainer, wel een airbike dan gaan je handen ook mee met het fietsen. Ik doe alleen cardio als warming up, maar dan vaak roeien of skiën.
(Oh en ik doe dan bootcamp en boksen wat natuurlijk ook eigenlijk cardio is :) )

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 14:53

De crosstrainer vond mijn fysio dus juist een heel goed idee. Maar dan wel met heel rustig opbouwen, zeker zolang ik hem nog niet kan doen zoals het hoort (ik 'hang' naar achteren). Het ging heel wat beter dan lopen :D . Maar bij bijna alles wat ik doe ontzie ik onbewust/automatisch dat been terwijl er alleen iets mis is met die voet. Dus ik wil dat been goed aan het werk zetten.

Ik mag gewoon alles doen en stop vanzelf met dingen die ik niet fijn vind.

Verder is mijn conditie niet dramatisch, ik kan gewoon een half uur achter elkaar fietsen (zelfs buiten), kan push - ups (5x), pull- ups (2x), uur of twee paardrijden..
Laatst bijgewerkt door Sintara op 01-02-19 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

SjakieXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 14:53

Normaal deed ik veel aan krachttraining, maar ik wil me komende tijd gaan richten op vetverbranding, het liefst door een beetje uitdagende cardio of HIIT. Heeft iemand daar nog interessante trainingen voor?