20 minuten cardio en vandaag vooral mijn buik en benen getraind

Mijn doel is om rond de zomer wel iets strakker te worden. Merk al wel dat kleding wel echt ruim wordt en dat kleinere maten kopen geen uitzondering meer wordt haha.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marije_jiplover schreef:Lous schreef:Bij deze mezelf een mooi doel gesteld. -10kg is “losgaan” bij Under Armour.
Nog 1,5 kg te gaan
Haha dat is dan wel een motiverend doel!
Ik "mag" pas nieuwe sportkleding kopen als wat ik nu heb echt te groot is geworden.
Mijn eerste sportbroek ligt inmiddels werkloos in de kast (afzakkende broek tijdens warming-up is echt niet handig ofzo, maar had er nog 1 die nog meer elastisch is en een tunnelkoordje heeft, dus die past nog.
Eske_B schreef:Ik had tijdens het squatten laatst dat m'n been een soort van verkrampte. Het was niet echt kramp, maar aanspannen van spieren rond m'n knie deed erna pijn, andere beenoefeningen ook.
M'n houding was wel goed voor zover ik weet (sta voor de spiegel) en gewicht was ook niet te hoog (32.5kg, heb op 50kg gezeten). Iemand tips hiervoor?
Sintara schreef:Hoi allemaal, ik wil graag advies! Ik heb een medisch probleem met mijn voet, voornamelijk voorvoet, en nu de gewone fysiotherapie niet aanslaat hebben mijn fysio en ik besloten dat ik in elk geval een maand naar de sportschool ga om met name de doorbloeding te verbeteren, maar lenigheid is ook meegenomen.
Wat voor apparaten raden jullie aan? Ik ben totaal niet bekend in een sportschool. Afgelopen week ben ik er voor het eerst geweest.. De crosstrainer ging nét, dus die ga ik vanaf 2 minuten per keer opbouwen. Een hometrainer heb ik ook thuis en dat gaat prima. Maar verder dan dat ben ik nog niet gekomen. Van de meeste apparaten daar heb ik geen idee waar ze voor dienen.
Heeft iemand tips?
karuna schreef:Gister weer wat aan het prutsen geweest. Echt behelpen met hand maar was goed moe. Heb me eerst kwartier uitgeleefd op de bokszak, fijne blauwe schenen nu hihi. Crosstrainer in drie blokken van twee minuten. Benen, twee rug oefeningen en biceps. Was genoeg en het zweet liep in straaltjes ervan af
Sintara schreef:Hoi allemaal, ik wil graag advies! Ik heb een medisch probleem met mijn voet, voornamelijk voorvoet, en nu de gewone fysiotherapie niet aanslaat hebben mijn fysio en ik besloten dat ik in elk geval een maand naar de sportschool ga om met name de doorbloeding te verbeteren, maar lenigheid is ook meegenomen.
Wat voor apparaten raden jullie aan? Ik ben totaal niet bekend in een sportschool. Afgelopen week ben ik er voor het eerst geweest.. De crosstrainer ging nét, dus die ga ik vanaf 2 minuten per keer opbouwen. Een hometrainer heb ik ook thuis en dat gaat prima. Maar verder dan dat ben ik nog niet gekomen. Van de meeste apparaten daar heb ik geen idee waar ze voor dienen.
Heeft iemand tips?
Suuszels schreef:ik vind het toch netjes hoor Inge! zeker omdat je nog niet zo heel lang bezig bent? Je gemiddelde tempo is ook nog best hoog als je steeds tussendoor wandeltwelke obstacle run ga je doen?
Sintara ik zou het inderdaad met een trainer bespreken. Sommige oefeningen zouden misschien juist wel kunnen bijdragen, maar je moet het niet overbelasten.. als ik hoor het kan net dan zou ik proberen hem te vervangen voor wat anders.
Wat is de clubchallenge?
Hmm Karuna goed voorzichtig aan.
Ik heb net weer mijn lesje indoor bootcamp erop zitten, lekker getraindmorgen een rust / werkdag, zondag weer outdoor bootcamp.
Maanlicht schreef:Sintara schreef:Hoi allemaal, ik wil graag advies! Ik heb een medisch probleem met mijn voet, voornamelijk voorvoet, en nu de gewone fysiotherapie niet aanslaat hebben mijn fysio en ik besloten dat ik in elk geval een maand naar de sportschool ga om met name de doorbloeding te verbeteren, maar lenigheid is ook meegenomen.
Heeft iemand tips?
Ik loop al even bij de sportschool, en mijn conditie is prima, maar ik ga zelf best wel kapot op de crosstrainer, dus verkijk je daar niet op, die kan best zwaar zijn.