3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmie25501

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 21:45

Dat ligt er een beetje aan Kelly. Vaak vind ik het avondeten niet zo lekker, dus dan eet ik minder. Helaas eten wij over het algemeen gekookte aardappelen, gekookte groente en vlees. Als we iets anders eten, eet ik vaak wel meer!

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 22:32

Ik snap wel dat je daar weinig van eet hoor, ik hou daar ook totaal niet van. Ik woon ook nog thuis (volgens mij jij ook?) en ik kook best wel vaak, m'n moeder vindt het ideaal dat zij een keertje niet hoeft, en ik kan op die manier een beetje bepalen wat we eten :) misschien kan je dat voorstellen?

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 22:43

Toen ik nog bij mijn ouders woonde kookte ik ook weleens.
Kon ik kiezen wat we gingen eten, al was het toen niet zo gezond als nu :+

Mijn lijstje voor vandaag

O: Groente smoothie
T: Bakje skyr yoghurt honing
L: 2 Volkoren boterhammen met kipfilet en een gekookt ei
T: volkoren boterham pindakaas
T: Eiwitshake chocolade (na het sporten)
A: Brocolli, volkoren rijst en een rundertartaar (wat sweet chili saus erbij)
T: Appel

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 23:03

Bedankt allemaal!

Aria: lief zijn voor jezelf is erg belangrijk :(:)

Bhriseis: wat is kervelsoep? :) fijn dat je een leuke dag hebt gehad! En lekker een saunadag in het verschiet!

Frummels: denk goed om jezelf, ik ken die dagen ook dat ik zoveel deed en veel sliep en doorstoomde en uiteindelijk kwam ik thuis te zitten..

Voor iedereen trouwens, lief zijn voor jezelf is heel erg belangrijk :)

Kim: wat eet je weinig in de avond.. ik ga mee in wat kelly zei

Kelly: Mehh jammer van je dag :(:) morgen is er weer 1! Je kunt het!

Liezsje: lekker lijstje zeg! Goed bezig

Zooo prima dagje weer vandaag, wel een beetje vreemd, maar wel netjes!
O: cornflakes met melk
T: granenbiscuits
L: boterham met pindakaas en boterham met boterhamworst
A: aardappelpartjes met rozemarijn uit de oven met sla en een boomstammetje
T: crackertjes met gerookte zalm
B: 4,5 km wandelen

Calorieën: 1619 en ik heb op dit moment 2109 verbrand dus nog 110 te gaan tot de negatieve energiebalans van 600, die ga ik dus wel redden :) fijne avond nog!

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 09:17

Ik kook heel vaak thuis, overleg dan wel wat we gaan eten. M'n vader is dus wel gek op avg dus dat moet er wel een keertje tussen zitten haha. Ik vind koken ook heel erg leuk! Dat scheelt misschien ook :)

Vandaag inderdaad weer een nieuwe dag Sharon! Ik ga vanavond heel lekker eten (penne carbonara) dus daar maar de hele dag naar uit kijken :D
Ik vind je lijstje trouwens niet vreemd hoor? Of liep de dag gewoon raar?

Mijn lijstje voor vandaag:
O: havermout pap met appel/kaneel/rozijnen
T: 2 crackers met vlokken
L: 2 boterhammen met filet american, 2 vitalu crackers met kaas
T: plak bananenbrood, 2 mandarijntjes
A: penne carbonara <3

Beweging zal niet zo veel zijn vandaag.. 't is ook rotweer! Gisteren veel verbrand, en morgen dan ook maar weer extra :)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 09:27

Ah dat klinkt goed Kelly! Je avondeten ziet er goed uit, ik snap dat je daar naar uitkijkt :) je lijstje ziet er goed uit.

Mn dag liep gewoon wat raar haha, qua tijdstippen van eten ook :D

Vandaag EIN-DE-LIJK weer sporten!! Zal zwaar worden haha. Vandaag is het woensdag dus dat betekent dat ik mn avondeten niet in de hand heb.
O: cornflakes met melk
T: granenbiscuits
L: 2 boterhammen met tzatziki en gerookte zalm
T: Liga evergreen
A: weet ik niet
B: sportschool 30 minuten cardio 30 minuten kracht (misschien pak ik ook wel een lesje mee, ik ga zo even kijken)

Calorieën: (ex avondeten) 944, maar ik moet mn lunch nog afwegen, dus dan weet ik het zeker. Ik ga ervan uit dat ik rond de 2000 uitkom, dus ik wil 2500 verbranden vandaag :) fijne dag allemaal!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 10:38

Sharon: je hebt gelijk hoor. Mijn grootste probleem is dat ik geen nee kan zeggen, waardoor ik me ook nu weer dingen op de hals haal die helemaal niet mijn probleem zijn, maar die ik nu dan weer kan gaan oplossen wat me heel veel tijd kost en waar ik ook nog eens een risico mee neem.. Daar word ik ook wel letterlijk erg moe van en daar moet ik echt mee stoppen.. :n

Ook besloten dat ik ga schrappen in mijn bezigheden, ook al riep ik heel hard dat ik dat niet wilde (en stiekem wil ik dat nog steeds niet) maar het moet wel. Ik moet even een keer aan mijzelf denken. En dat vind ik moeilijk want in dit geval houdt dat in dat ik mensen moet teleurstellen.

Mijn vriend ziet gelukkig ook aan mij wanneer het even niet meer gaat en houdt daar goed rekening mee. Ben ik erg blij mee. Gisteren toen ik thuis kwam van werk en de paarden had hij sushi handrolls gemaakt voor mij. <3 dat vind ik echt het lekkerste wat er is. Met zalm en avocado en sla..

Maar goed. Mijn lijstje vandaag. Was mijn ontbijt thuis vergeten, zucht.

O: 2 pakjes Sultana Good Morning (in 1 pakje zitten maar 190 kcal.. dat is toch geen ontbijt? >;) )
T: cappuccino
L: sla met tomaat, komkommer, koolsla, mozzarella
T: kop soep (weet nog niet welke er is op kantoor)
T: mix vers fruit
A: Weet ik nog niet
T: kwark met fruit

B: half uurtje paardrijden. half uurtje pony longeren. half uurtje yoga thuis.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 11:01

79.2! 'Maar' 300gram verschil met vorige week, maar och. Zolang het omlaag gaat is het super.

Reageer later vandaag meer! Snel haasten nu.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 11:22

Goed bezig StillAngel! En 300 gram is best wel veel hoor :)

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 11:38

Oh Frummels je moet echt om jezelf denken hoor! Jij klinkt net als ik, altijd maar dingen doen voor anderen, jezelf wegcijferen, zolang de ander maar blij is. Ik ben er mee gestopt, of nouja ik vind het nog wel moeilijk, maar ik ging er zelf aan onderdoor. Zo emotioneel als de pest, allemaal lichamelijke klachten en ontzettend moe.. Voor die klachten ben ik naar de fysio gegaan, en zij vertelde mij dat ik gewoon veel te druk ben en alleen maar aan het overleven ben. Ik heb daar geleerd "alarmsignalen" te herkennen die mijn lijf afgeeft en of dit echt is of "nep". Vaak is het dus nep, beetje lastig uitleggen haha. En nu pas ik dat vaak toe en heb ik veel minder klachten!
Wel super lief trouwens van je vriend! <3

300 gram is netjes hoor! Ik snap dat je het sneller zou willen zien, dat wil iedereen haha.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 11:55

Kelly: ja precies dat inderdaad. Die alarmsignalen herken ik wel maar negeer ik echt compleet, net zo lang tot ik mezelf wijs heb gemaakt dat ze er niet meer zijn. :+

StillAngel: 300 gram is heel erg netjes! Liever traag maar gestaag, dan jojo-en :)

Ik mag van mezelf strakjes even wat lekkers halen in mijn pauze bij de supermarkt. Heb het echt even nodig. Hoe meer ik toegeef aan wat ik hierboven schreef, hoe labieler ik me voel _O-

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 12:40

Herkenbaar :') Ik heb gisteren ook een beetje toegegeven, en paaseitjes gekocht en een aantal opgegeten. Ben er nu ook weer klaar mee dus het heeft geholpen!

Mijn lijstje voor vandaag is al weer veranderd := Ik zal misschien vanavond even een update plaatsen.
Nu eerst een bananenbrood bakken! :D

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 13:06

Haha Kelly, ik zit ook aan de paaseitjes *D

Angel, 300 gram is netjes hoor! Goed gedaan!

Kelly, hoe bedoel je, of het echt of nep is? Mmmm carbonara...
Hier in de buurt zit een sauna en wellness complex aan een sporthal en tropisch zwembad. Het is van de stad zelf en is erg gaaf uitgebouwd, maar heel goedkoop ook. De sauna/hamam/bubbelbadcomplex is gewoon mét badkledij en dat vind ik erg fijn, in mijn blootje in de sauna is niets voor mij :o Ik belde voor een rugmassage en je betaalt dan 30 euro, incl. toegang tot het wellnesszwembad/tropisch zwembad, maar nu was er blijkbaar toevallig 50% korting *D Ik ga trouwens gewoon lekker in mijn eentje gaan! De tijden dat mijn vriend kan is na het werk, en dan zit het vol met buurtkinderen die met korting zwemmen haha.

Frummels, zooo herkenbaar, ik zeg sinds exact een jaar gewoon vaker 'nee', en wat geeft dat een rust! Ik ben zelf vrij empathisch dus ging er steeds van uit dat mensen alleen dingen vragen als het écht niet anders kan en dat zij mijn grenzen ook zullen aanvullen: niet dus. Het geeft zo een rust in mijn hoofd en ik heb weer eens tijd voor leuke dingen zo! En mensen nemen je minder vaak voor lief, dat is ook wel fijn.

Sport ze Sharon! Ik ga vandaag ook weer *\o/*

Sanne, wat voor honden hebben je ouders?

En kervelsoep, is dat iets typisch Belgisch/Frans? https://www.libelle-lekker.be/ingredien ... /97/kervel Kervel is een heerlijk fris kruid, en smaakt erg lekker in soepen op basis van prei/raapjes! <3

De paper waar ik zooo veel pech en stress door had is goed gekeurd **\O/** Ik heb er zoooo hard aan gewerkt dit weekend, nu nog enkele kleine aanpassingen, en weg is ie! Ik was zooo bang dat het weer niet goed genoeg zou zijn, pffff. Ik kon niet stoppen met giechelen terwijl ik de email las haha.

Lijstje, straks even tellen:

O: Chocopops met magere melk, Protein strawberry kwark, koffie met melk
T: 3 paaseitjes en zwarte thee
L: Kervelsoep met plak milner magere kaas, cracottes met light roomkaas en tomaat
T: ?
B: Een uur balletles, hopelijk nog wandelen maar met dit hondenweer...
A: Rijst/quinoa met curry (kokosmelk, passata, kruiden, paprika, pompoen, broccoli, wortel, kikkererwten) en 200 g quorn blokjes
T: Magere kwark met ananas en een bloedsinaasappel

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 13:39

Bhriseis schreef:
Frummels, zooo herkenbaar, ik zeg sinds exact een jaar gewoon vaker 'nee', en wat geeft dat een rust! Ik ben zelf vrij empathisch dus ging er steeds van uit dat mensen alleen dingen vragen als het écht niet anders kan en dat zij mijn grenzen ook zullen aanvullen: niet dus. Het geeft zo een rust in mijn hoofd en ik heb weer eens tijd voor leuke dingen zo! En mensen nemen je minder vaak voor lief, dat is ook wel fijn.

Je slaat echt de spijker op zijn kop :j En áls ik dan nee zeg, voel ik me daar weken schuldig over. Zucht.
Goed van je dat het jou wel lukt! Ik moet er echt mee oefenen, anders verpest ik het voor mezelf..

Door jouw lijstje heb ik zin in chocopops. <3

En wat super van je paper! Gefeliciteerd!

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 14:36

Bhriseis, wat lekker zeg dat het zo dichtbij is! Ik zou dat ook wel willen :)

Over de alarmsignalen en dat het soms "nep" is. Ik heb geleerd na te gaan hoe iets kan ontstaan, bijv. hoofdpijn. Ik vraag dan aan mezelf: is er reden voor hoofdpijn? Hoe komt het?
Bijvoorbeeld ook wakker worden met hoofdpijn, waarom is dat? Je hebt net geslapen, je batterij is dan immers weer opgeladen. Voorheen gaf ik er vaak aan toe ging er mee akkoord dat ik hoofdpijn had, en paste mijn dag aan.
Die hoofdpijn die heb ik echt, maar is dan vaak vals alarm. Daarom stel ik bovenstaande vragen aan mezelf. Als ik ziek ben, gevallen ben, of iets anders (deze dingen worden ook wel gevaar genoemd) dan zijn het daadwerkelijk alarmsignalen en moet ik misschien even rustig aan doen. In andere gevallen neem ik een paracetamol en ga ik door, of ik neem niet eens paracetamol, maar negeer het en dan gaat het ook vaak over. Ik luister wel naar die alarmsignalen en doe er wat mee, maar ga eerst na of ik in "gevaar" ben of niet. Daarnaast deed ik snel te veel en kwam het daar ook vandaan, daar kwamen al mijn alarmsignalen vandaan.
Dus daar ook geleerd dat ik een bepaald "bestedingsbedrag" per dag heb, en dat ik daar niet overheen mag gaan. Een bedrag van 10 euro nam zij altijd als voorbeeld. Komt er op neer dat je niet alles op 1 dag plant en teveel hooi op je vork neemt. Dat deed ik heel erg en ik vond mijn werk niet leuk, dus op die dagen was er zo al 5 euro "op" aan het werken.
Heel verhaal haha, ik kan het niet zo goed uitleggen als dat mijn fysio het deed, dus sorry als het wat verwarrend is.

Super fijn dat je paper goedgekeurd is!! *\o/*

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 20:28

Mijn lijstje van vandaag, geprobeerd wat meer en met meer kcal te eten. Ook meer avondeten gegeten, ik zit nu zo vol dat ik buikpijn heb _O-
O: twee boterhammen met gelders gekookte worst en stroopvet en een kop thee. (386)
T: een appel. (58)
L: drie boterhammen met kaas en tomaatjes, gelders gekookte worst en bosbessenfruitspread. (371)
T: een boterham met hazelnootpasta. (156)
T: een hapje honingkoek en een banaan. (134)
A: spitskoolstamppot met een gehaktbal en een beetje jus. (470)
T: denk kop thee.
B: 12.000 stappen, 80 minuten fietsen en 60 minuten paard verzorgen.
Totaal kcal: 1557, zou in principe nog wel wat meer mogen, maar is al wel beter.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 20:46

Even snel, ik denk dat ik weet waarom ik me, onder andere, lichamelijk niet goed voel. De melk die ik vorige donderdag of vrijdag openende, was zuur. Aangezien ik ze enkel in een shake of voor de koffie gebruikte merkte ik het niet op. Maar heb dus al goed 5 dagen slechte melk gedronken, en waarschijnlijk reageer ik er niet goed op.
Dus nog even uitzieken, snel misselijk enzo. Ik hou het op een slatje.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 20:53

Getsie Aria! Hopelijk gaat het snel wat beter, ik ruik heel vaak aan eten of het nog goed is haha.

Goed bezig kim! :)

Ik heb net oppo ijs geprobeerd, vond het best lekker! Wel even wennen.
Mijn uiteindelijke lijstje vandaag:
O: 2 geroosterde boterhammen met boter/appel/kaneelsuiker
L: 2 boterhammen filet american, 2 vital crackers kaas
T: plakje bananenbrood, 2 paaseitjes
T: stukje brie
A: penne carbonara
T: 1 bolletje oppo ijs

Vanmiddag ging een beetje raar haha. Vandaag ook wel weinig bewogen dus geen ene reet verbrand :')

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 20:53

Helaas heel mn dag verpest hier |( even een dipje..
Ach ja, ik pak het morgen wel weer op!

Bhriseis: top van je paper!

Kim: goed bezig hoor!

Aria: gelukkig heb je de oorzaak :)

Kelly: mooi dat je er zo naar kan kijken!

Sorry even een beetje een ego post..

Fijne avond allemaal!

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 21:05

Ik ook, maar de pak was net open, en is nog goed tot 6/2. Totaal niet verwacht. En omdat ik het verwerkte viel het niet op. Echt vreemd.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 21:09

Aria_zz schreef:
Even snel, ik denk dat ik weet waarom ik me, onder andere, lichamelijk niet goed voel. De melk die ik vorige donderdag of vrijdag openende, was zuur. Aangezien ik ze enkel in een shake of voor de koffie gebruikte merkte ik het niet op. Maar heb dus al goed 5 dagen slechte melk gedronken, en waarschijnlijk reageer ik er niet goed op.
Dus nog even uitzieken, snel misselijk enzo. Ik hou het op een slatje.

Gatjakkes -O- Daar kun je goed naar van worden inderdaad. Hopelijk is het dat en knap je snel weer op, maar er gaat ook een kick-ass griep rond waar je misschien wat van meepakt?

Bhriseis, gefeliciteerd! +:)+

Zou je ook extra calorieën verbranden als je pissig bent? Ik kwam er vanmorgen namelijk achter dat iemand en smerige dikke deuk in onze auto heeft gereden en dit niet even heeft laten weten. Ding is nu dus total loss, heel fijn. Hele dag chagrijnig van geweest, niet eens zozeer om die stomme deuk maar omdat iemand niet het fatsoen heeft om het even te melden. Bah.

Mijn lijstje voor vandaag;

O; yoghurt met Cruesli Volvezel, lijnzaad, banaan en een handje gemengde noten
Toen kwam ik achter de deuk en ging ik mijn stress botvieren op bladerdeeg _-:(
L; croissant met kaas en een chocoladebroodje
T; 3 cracottes met een beetje paturain, salami en komkommer
A; spaghetti puttanesca met witte kaas
T; zin in de zak borrelnoten die er nog ligt, maar ik ga voor een bakje yoghurt denk ik...

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 21:55

Mooi lijstje Kimmie, je avondeten klinkt erg lekker!

Oh bah Aria, kan je lichaam inderdaad goed van slag van zijn!

Lekker lijstje Kelly! Maak je de carbonara zelf? Is echt 1 van mijn favoriete pasta's en zo makkelijk om te maken. Alleen wel een salade bij eten haha want erg groenterijk is het niet.

Sterkte Sharon met je dipje.. Komt wel weer goed! Lekker rustig aan doen en lief zijn voor jezelf. :(:)

Ohh wat klote zeg Black_Kelpie, zou ik ook goed pissig van zijn.. Schandalig hoe mensen soms kunnen doen.

Morgen een sollicitatiegesprek. *\o/* Best zenuwachtig want heb niet zo veel ervaring met solliciteren. Het is ook niet een functie die ik eerder gedaan heb dus vind het echt wel spannend. Zou wel super zijn als ik aangenomen heb, dan is het allemaal echt snel gegaan aangezien ik pas sinds maandag bezig ben met solliciteren. Eten was vandaag niet zo super, mager ontbijt en lunch maar patatjes als avondeten. :o Achja, overall eet ik hier al zo veel beter dan toen ik op mezelf woonde :')

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 22:01

Ja ik maak de carbonara altijd zelf! Vind dat zo mega lekker, vind met een zakje ofzo echt zonde. Ik doe er vaak champignons doorheen en een ui, zodat er toch wat groente in zit haha

Morgen reageer ik op de rest, ben super moe.. :O

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 22:03

Lekker! Champignons zijn inderdaad ook lekker erdoor! Ik hou ook niet van pakjes en zakjes. Alhoewel ik gisteren een zakje had van Fair Trade en daar zaten echt alleen maar kruiden in, geen toegevoegde zooi, dat vind ik dan wel weer fijn! (Was voor kip tandoori, is ook niet iets wat ik zelf makkelijke kan na maken)

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 22:15

_KellyAV schreef:
Ja ik maak de carbonara altijd zelf! Vind dat zo mega lekker, vind met een zakje ofzo echt zonde. Ik doe er vaak champignons doorheen en een ui, zodat er toch wat groente in zit haha

Bij de Italiaan hier maken ze echt waanzinnige Carbonara <3 Ik maak hem zelf ook graag, en die is ook echt lekker, maar daar.... _/-\o_