paardrijden en overgewicht.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 10:05

Netjes tiwi!

Ik ben in 1 week 4 kilo aangekomen???

Ik eer super gezond, zelfs mijn familie kijkt mij raar aan. Drink alleen water en ben sinds deze week weer begonnen met sporten > 40 min cardio en 30 min krachttraining per keer. Gisteravond uit eten geweest en uitgegaan.

1 week 4 kilo aankomen is toch bijna onmogelijk als je gezond eet?

Aan mijn kleding en alles en in de spiegel zie ik echt niet dat ik ben aangekomen!

EmptyWords

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-17 10:10

Vocht... spieren... zeg t maar.

Ik sta nu op -2 weer, t gaat weer de goede kant op. Sinds ik ben gestopt met de pil heb ik echt wel minder cravings

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 10:14

EmptyWords schreef:

Ik sta nu op -2 weer, t gaat weer de goede kant op. Sinds ik ben gestopt met de pil heb ik echt wel minder cravings

Spieren bouwen wij vrouwen op in 6 maanden tijd. Niet in 1 week dat is echt onmogelijk. Baal er zo van. Dan sport je 4x eet je ontzettend gezond en kom je aan.

Van jou wel netjes dat je weer op -2 staat

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 10:34

BJ gebruik je wel steeds dezelfde weegschaal? En stond hij wel goed?
4 kg in een week is onmogelijk als je niet heel gek gegeten hebt.

EW, dat gaat lekker!

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 11:23

tiwi1969 schreef:
BJ gebruik je wel steeds dezelfde weegschaal? En stond hij wel goed?
4 kg in een week is onmogelijk als je niet heel gek gegeten hebt.

EW, dat gaat lekker!

Zelfde goede weegschaal.

Als er morgen niet wat af is bel ik de HA. Dit is echt onmogelijk veel aankomen in een korte tijd. Misschien schildklier even laten controleren.

Ik heb echt niet gek gedaan qua eten. Als dat zo was had ik het wel aangegeven. Schaam mij daar echt niet voor.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 11:35

Moet je niet ongesteld worden? En heb je mogelijk heel zout gegeten? Beide zijn voor je lichaam goede redenen om veel vocht vast te houden. Ik zou maandag even wegen en eventueel bellen om je lichaam de tijd te geven om af te voeren.

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 13:00

Mizora schreef:
Moet je niet ongesteld worden? En heb je mogelijk heel zout gegeten? Beide zijn voor je lichaam goede redenen om veel vocht vast te houden. Ik zou maandag even wegen en eventueel bellen om je lichaam de tijd te geven om af te voeren.

Ja moet ongesteld worden, laatste pil gisteren ingenomen. En gisteren uiteten geweest en idd veel zout..

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 13:28

bontejames schreef:
Netjes tiwi!

Ik eer super gezond, zelfs mijn familie kijkt mij raar aan. Drink alleen water en ben sinds deze week weer begonnen met sporten > 40 min cardio en 30 min krachttraining per keer. Gisteravond uit eten geweest en uitgegaan.

Aan mijn kleding en alles en in de spiegel zie ik echt niet dat ik ben aangekomen!

Moet je misschien ongesteld worden / heb je pilvrije week? Dat maakt ook heel erg veel uit en de week ernaar toe ook vaak al. Dit is gewoon tijdelijk, je houdt op de een of andere manier wat vast. Maar dat blijft echt niet zo.

EDIT ik zie dat dat inderdaad het geval is. Ik ben ook altijd wat zwaarder in de week naar de pilvrije week toe voor mijn gevoel. Dus dat is helemaal niet zo raar. Gewoon relaxen, het komt wel weer goed. Dit zit er echt niet weer voor vast aan. Is gewoon je hormoonhuishouding die een trucje uitvoert.

EDIT I dit lijkt mij niet meteen reden om een HA te bellen hoor. Wel als dit structureel zou zijn maar kijkt het eerst maar even aan lijkt me?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 13:31

EmptyWords schreef:

Goed zeg, als beloning een keertje rijden?

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 13:44

fargo schreef:
bontejames schreef:
Netjes tiwi!

Moet je misschien ongesteld worden / heb je pilvrije week? Dat maakt ook heel erg veel uit en de week ernaar toe ook vaak al. Dit is gewoon tijdelijk, je houdt op de een of andere manier wat vast. Maar dat blijft echt niet zo.

EDIT ik zie dat dat inderdaad het geval is. Ik ben ook altijd wat zwaarder in de week naar de pilvrije week toe voor mijn gevoel. Dus dat is helemaal niet zo raar. Gewoon relaxen, het komt wel weer goed. Dit zit er echt niet weer voor vast aan. Is gewoon je hormoonhuishouding die een trucje uitvoert.

EDIT I dit lijkt mij niet meteen reden om een HA te bellen hoor. Wel als dit structureel zou zijn maar kijkt het eerst maar even aan lijkt me?

Ik schommel wel ontzettend en merk dat mijn lichaam extreem reageert op alles. Ook kom ik eigenlijk niet meer onder mijn 83 zoals laatst en kom ik 2 kilo aan en val ik 1 af het schommelt zo erg. Ook al blijft mij eet en beweegpatroom hetzelfde.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 17:49

Vlak voor je ongesteld wordt kom je inderdaad vaak veel vocht aan. Door zout ook. En door plots veel sporten ook. Dus dat is best te verklaren :j

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 18:24

Kaus schreef:
Vlak voor je ongesteld wordt kom je inderdaad vaak veel vocht aan. Door zout ook. En door plots veel sporten ook. Dus dat is best te verklaren :j

Zal door plots veel sporten het er wel weer af gaan? Want het is geen spier dat is onmogelijk.

Wel heb ik sinds deze week ontzettende honger, ik eet goed en genoeg. Heb er ook niet aan toe gegeven

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 19:07

Ja, het vocht vasthouden door plots veel sporten gaat er ook weer af. Wat er gebeurt is dat al je spieren een opdonder krijgen en daardoor minischeurtjes oplopen, om dat te genezen helpt het om er vocht omheen te plaatsen, dan is het beter bereikbaar. Een ontsteking op je lijf is om die reden ook dik, dan kan alles beter bij het probleem.

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 22:02

Mizora schreef:
Ja, het vocht vasthouden door plots veel sporten gaat er ook weer af. Wat er gebeurt is dat al je spieren een opdonder krijgen en daardoor minischeurtjes oplopen, om dat te genezen helpt het om er vocht omheen te plaatsen, dan is het beter bereikbaar. Een ontsteking op je lijf is om die reden ook dik, dan kan alles beter bij het probleem.

Dankjewel voor de extra info, ik hoop het ook inderdaad!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 09:11

Ja zoals mizora zegt inderdaad. :j

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 14:14

Wat balen bontejames, maar het komt wel weer goed. Ik schommel in de pilvrije week ook altijd, daarom weeg ik in deze week dan ook niet. Vind ik te frustrerend.

Vandaag stond de teller op -9.3 kg! In feite hoef ik alleen nog 2.1 kg te gaan tot mijn eerste doel. *\o/*

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 20:30

Patt schreef:
Ik lees nog steeds mee en jullie motiveren mij echt en zo lees je dat het heus niet allemaal makkelijk is en vanzelf gaat.

Op vakanties blijft het lijnen een moeilijk iets maar met wat extra bewegen en toch je calorieën wat in de gaten houden is het goed te doen. Een ijsje nemen geen probleem maar geen 3 per dag. Uit eten ook beetje kijken wat je kiest en de ene keer wat opletten en de andere keer 'mag' je natuurlijk weleens buiten je boekje gaan wat betreft calorieën.

Extra beweging thuis zit hem ook veel in. Ik ga eens een extra grote ronde met de hond en pak nu meer de fiets ipv de auto. Wat extra stalwerk of het erf vegen helpt ook :P

Deze week is het bij mij zover er is nu vanaf half januari 20 kg af !!! *\%/*
Voorgaande periode van paar jaar met veel vallen en opstaan ook al 17 kg afgevallen dus nu
totaal 37 kg kwijt!
Ben van 112,7 kg nu naar 76,7 kg gegaan.

En dat door gewoon goed op mijn eten te letten, calorieën te tellen in de Myfitnesspal app en wat meer te bewegen. Stiekem erg trots.... :o

Hoop jullie hiermee ook te motiveren om het vooral vol te houden :j

Blijf toch jaloers op je, dat het je zo snel en goed gelukt is.
Hoe je dat doet, I don't know... Maar ben trots op je, maar dat wist je al! ;)

Hier is beetje blijven hangen. En door alle kopzorgen 2 kg aan gekomen! :(
Weet zelf momenteel even niet meer wat ik er mee moet.

Beweging is minder geworden, nu het rijden ook weer helaas stilstaat. Wandelen met ponylief zit er momenteel ook weer eens niet in. En het is absoluut geen excuus weet ik.

Probeer wel 2x in de week te springtouwen, want dat schijnt ook goed te zijn. ;+

Ik ben blijkbaar een stress eter, ook als ik dus op de helft van mijn pilstrip zit heb ik er last van. Dus die probeer ik eens aan te kijken als ik 2 a 3 strips doorslik, kijken wat het dan doet.
Laatst bijgewerkt door Banyu op 12-08-17 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 20:57

Hier is er deze week weer 1,7 kg afgegaan. Zit nu op 5,6 kg eraf.
Bijna aan mijn eerste doel (7 kg eraf) Dan op naar het volgende doel (5 of 10 kg eraf)
Ik zou bijna weer op mijn paard mogen stappen van mezelf, als ik 100 kg of minder weeg mag ik er weer op, maar voorlopig zit dat er nog niet in. Geen zadel en ander zadel komt er nog niet :o Twijfel nog te veel wat ik wil. Dressuur of western.

Zie weer hele mooie resultaten voorbij komen.
Van een paar kilo tot 20 kg kwijt.
Gaat super goed bij iedereen *\o/*

Vakanties gaan bij mij ook altijd fout, eerste dagen hou ik me streng en netjes aan mijn regels, maar voor de vakantie om is eet ik alles mee.
Dat heb ik nu ook met de weekenden. Doordeweeks met de regelmaat van het werken gaat het super goed, maar in de weekenden schiet het er bij mij ook bij in.

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 22:25

Stamper schreef:

Beweging is minder geworden, nu het rijden ook weer helaas stilstaat. Wandelen met ponylief zit er momenteel ook weer eens niet in. En het is absoluut geen excuus weet ik.

Probeer wel 2x in de week te springtouwen, want dat schijnt ook goed te zijn. ;+

Ik ben blijkbaar een stress eter, ook als ik dus op de helft van mijn pilstrip zit heb ik er last van. Dus die probeer ik eens aan te kijken als ik 2 a 3 strips doorslik, kijken wat het dan doet.

Het is gewoon echt gelukt door de 'ouderwetse' methode minder en gezonder eten en meer bewegen.
Ook het installeren van de app MyFitnessPal heeft me erg geholpen. Je wordt je bewust van de calorieën die je mag en die je eet met je eet patroon van de dag.
Over sommige dingen verbaas je je dan hoeveel calorieën erin zitten.
Daarnaast dus even extra blokje om paar keer per dag al is het maar een kwartiertje of halfuurtje dat scheelt al enorm.

Komt ook echt bij jou wel goed!

En Bontejames gewoon volhouden hoor bij mij is er ook een paar keer ineens een paar kilo bij geweest en dan is dat er binnen een week gewoon weer af als ik me netjes aan mijn calorieën houdt.
Hoeveel calorieën mag je per dag eten?
Eet je toch niet te weinig calorieën dat je lichaam eten aan het opslaan is? (denk even mee hoor hihi)
Ik mag per dag zo'n 1590 calorieën eten en dit was om een gewicht van 77,5 kg te bereiken nu ik inmiddels 75,5 kg weeg en nog steeds voorzichtig afval houdt ik nog steeds dit aantal calorieën aan. Soms net wat eronder maar niet veel.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 11:59

Ik ben vanochtend weer op de weegschaal gaan staan nadat ik mijn verjaardag had gevoerd en vaak uit eten was geweest. Maar niets aangekomen dus ik ben enorm blij.
Teller staat nu nog steeds op -26 kilo sinds februari en ik wil er nog 2 kilo af.

Stamper jammer dat je zo'n stress eter bent. Maar misschien omdat je het nu weet dat je er beter op kan letten? Zelf ben ik ook een enorme stress eter en ik ga ook meer eten, maar dan moet ik van mijzelf ook meer sporten. Zodat het een beetje compenseert

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-17 12:59

Hier weer wat afgevallen, nu moet ik echt gaan volhouden, anders wordt t nooit wat. Van de week 2x in de bak gereden met mau, hij deed zo hard zn best! Lekker wat overgangen en tempowisselingen om hem achter weer sterker en sneller te maken.

Heb nu stoofvlees in de oven staan, ga er een hutspot ovenschotel van maken (een deel daarvan). Ik vond stoofvlees zooooo lekker. Gelukkig kies ik altijd de magere stukken. En niks mis.met mooi rundvlees. Nu een paar uur wachten :Y)

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 16:32

Wie weet er een goede online voedingscoach of diëtist. Ik wil graag nog 10 kilo afvallen, maar niet met shakes kharm of andere diëten. Ik wil graag weten hoeveel koolhydraten, eiwitten en vetten ik kan eten en daarmee afvallen. Dus een nieuwe eetwijze leren.
Waar ik woon (Sint Maarten, Caribisch gebied) zijn geen goede coaches te vinden vandaar dat ik het online wil gaan proberen.
Sporten mag ik nog even niet, ben net geopereerd en moet nog zeker 4 weken wachten voordat ik het weer rustig mag gaan opbouwen.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 18:06

EW: Je kan het meid! Maar wees ook niet té streng voor jezelf he ;)
Dat werkt alleen maar averechts.

Puppetje: sorry, daar kan ik je niet mee helpen.

Hier ging het een tijdje goed. Helaas de afgelopen week/weken wat minder.. ik heb al een behoorlijke tijd last van bepaalde klachten en daar deze week voor na de huisarts geweest. Heb bloed laten prikken en nu worden er een aantal dingen getest die ze niet altijd gelijk gaan testen.. ben benieuwd of er iets uitkomt. Op een factor waar op getest wordt heb ik op advies van de huisarts even gegoogled, en daar herken ik mij echt voor 99% in..
En als dat zo is, zal er nog wel wat aan mijn voedingspatroon veranderd moeten worden, en dat is dan voor mij niet erg makkelijk :x
Maar goed, we wachten even rustig af..

Anouk1605

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 22:54

Puppetje zoek eens op de diëtist Van Wankum. Zit in Kerkrade LB. Maar heeft enkele boeken geschreven over voeding en recepten. Ben met hem 33kg afgevallen en heb alleen zn boek gelezen.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 11:04

Patt schreef:
Stamper schreef:

Het is gewoon echt gelukt door de 'ouderwetse' methode minder en gezonder eten en meer bewegen.
Ook het installeren van de app MyFitnessPal heeft me erg geholpen. Je wordt je bewust van de calorieën die je mag en die je eet met je eet patroon van de dag.
Over sommige dingen verbaas je je dan hoeveel calorieën erin zitten.
Daarnaast dus even extra blokje om paar keer per dag al is het maar een kwartiertje of halfuurtje dat scheelt al enorm.

Komt ook echt bij jou wel goed!

En Bontejames gewoon volhouden hoor bij mij is er ook een paar keer ineens een paar kilo bij geweest en dan is dat er binnen een week gewoon weer af als ik me netjes aan mijn calorieën houdt.
Hoeveel calorieën mag je per dag eten?
Eet je toch niet te weinig calorieën dat je lichaam eten aan het opslaan is? (denk even mee hoor hihi)
Ik mag per dag zo'n 1590 calorieën eten en dit was om een gewicht van 77,5 kg te bereiken nu ik inmiddels 75,5 kg weeg en nog steeds voorzichtig afval houdt ik nog steeds dit aantal calorieën aan. Soms net wat eronder maar niet veel.

Waar heb je dat calorieën aantal berekend?

Zooo hele tijd geleden mij hier ook al eens gemeld.
Ik meld me opnieuw.
Helaas is er sinds de vorige keer niks afgegaan en juist alleen maar aangekomen.
Het loopt nu de spui gaten uit.
Net foto's gezien van mezelf op de keuring van afgelopen weekend.... oef niet cool.

Dus mezelf echt een schop onder mijn kont geven en MPF instaleren en toch echt heel serieus bezig gaan..
Heb medelijden met mijn stickertje.

Willen jullie me allemaal ook een schop onder mijn kont geven :)