Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
EmptyWords schreef:Vocht... spieren... zeg t maar.
Ik sta nu op -2 weer, t gaat weer de goede kant op. Sinds ik ben gestopt met de pil heb ik echt wel minder cravings
tiwi1969 schreef:BJ gebruik je wel steeds dezelfde weegschaal? En stond hij wel goed?
4 kg in een week is onmogelijk als je niet heel gek gegeten hebt.
EW, dat gaat lekker!
Mizora schreef:Moet je niet ongesteld worden? En heb je mogelijk heel zout gegeten? Beide zijn voor je lichaam goede redenen om veel vocht vast te houden. Ik zou maandag even wegen en eventueel bellen om je lichaam de tijd te geven om af te voeren.
bontejames schreef:Netjes tiwi!
Ik ben in 1 week 4 kilo aangekomen???
Ik eer super gezond, zelfs mijn familie kijkt mij raar aan. Drink alleen water en ben sinds deze week weer begonnen met sporten > 40 min cardio en 30 min krachttraining per keer. Gisteravond uit eten geweest en uitgegaan.
1 week 4 kilo aankomen is toch bijna onmogelijk als je gezond eet?
Aan mijn kleding en alles en in de spiegel zie ik echt niet dat ik ben aangekomen!
fargo schreef:bontejames schreef:Netjes tiwi!
Ik ben in 1 week 4 kilo aangekomen???
Ik eer super gezond, zelfs mijn familie kijkt mij raar aan. Drink alleen water en ben sinds deze week weer begonnen met sporten > 40 min cardio en 30 min krachttraining per keer. Gisteravond uit eten geweest en uitgegaan.
1 week 4 kilo aankomen is toch bijna onmogelijk als je gezond eet?
Aan mijn kleding en alles en in de spiegel zie ik echt niet dat ik ben aangekomen!
Moet je misschien ongesteld worden / heb je pilvrije week? Dat maakt ook heel erg veel uit en de week ernaar toe ook vaak al. Dit is gewoon tijdelijk, je houdt op de een of andere manier wat vast. Maar dat blijft echt niet zo.
EDIT ik zie dat dat inderdaad het geval is. Ik ben ook altijd wat zwaarder in de week naar de pilvrije week toe voor mijn gevoel. Dus dat is helemaal niet zo raar. Gewoon relaxen, het komt wel weer goed. Dit zit er echt niet weer voor vast aan. Is gewoon je hormoonhuishouding die een trucje uitvoert.
EDIT I dit lijkt mij niet meteen reden om een HA te bellen hoor. Wel als dit structureel zou zijn maar kijkt het eerst maar even aan lijkt me?
Kaus schreef:Vlak voor je ongesteld wordt kom je inderdaad vaak veel vocht aan. Door zout ook. En door plots veel sporten ook. Dus dat is best te verklaren
Mizora schreef:Ja, het vocht vasthouden door plots veel sporten gaat er ook weer af. Wat er gebeurt is dat al je spieren een opdonder krijgen en daardoor minischeurtjes oplopen, om dat te genezen helpt het om er vocht omheen te plaatsen, dan is het beter bereikbaar. Een ontsteking op je lijf is om die reden ook dik, dan kan alles beter bij het probleem.
Patt schreef:Ik lees nog steeds mee en jullie motiveren mij echt en zo lees je dat het heus niet allemaal makkelijk is en vanzelf gaat.
Op vakanties blijft het lijnen een moeilijk iets maar met wat extra bewegen en toch je calorieën wat in de gaten houden is het goed te doen. Een ijsje nemen geen probleem maar geen 3 per dag. Uit eten ook beetje kijken wat je kiest en de ene keer wat opletten en de andere keer 'mag' je natuurlijk weleens buiten je boekje gaan wat betreft calorieën.
Extra beweging thuis zit hem ook veel in. Ik ga eens een extra grote ronde met de hond en pak nu meer de fiets ipv de auto. Wat extra stalwerk of het erf vegen helpt ook![]()
Deze week is het bij mij zover er is nu vanaf half januari 20 kg af !!!![]()
Voorgaande periode van paar jaar met veel vallen en opstaan ook al 17 kg afgevallen dus nu
totaal 37 kg kwijt!
Ben van 112,7 kg nu naar 76,7 kg gegaan.
En dat door gewoon goed op mijn eten te letten, calorieën te tellen in de Myfitnesspal app en wat meer te bewegen. Stiekem erg trots....![]()
Hoop jullie hiermee ook te motiveren om het vooral vol te houden
Stamper schreef:Blijf toch jaloers op je, dat het je zo snel en goed gelukt is.
Hoe je dat doet, I don't know... Maar ben trots op je, maar dat wist je al!
Hier is beetje blijven hangen. En door alle kopzorgen 2 kg aan gekomen!
Weet zelf momenteel even niet meer wat ik er mee moet.
Beweging is minder geworden, nu het rijden ook weer helaas stilstaat. Wandelen met ponylief zit er momenteel ook weer eens niet in. En het is absoluut geen excuus weet ik.
Probeer wel 2x in de week te springtouwen, want dat schijnt ook goed te zijn. ;+
Ik ben blijkbaar een stress eter, ook als ik dus op de helft van mijn pilstrip zit heb ik er last van. Dus die probeer ik eens aan te kijken als ik 2 a 3 strips doorslik, kijken wat het dan doet.
Patt schreef:Stamper schreef:Blijf toch jaloers op je, dat het je zo snel en goed gelukt is.
Hoe je dat doet, I don't know... Maar ben trots op je, maar dat wist je al!
Hier is beetje blijven hangen. En door alle kopzorgen 2 kg aan gekomen!
Weet zelf momenteel even niet meer wat ik er mee moet.
Beweging is minder geworden, nu het rijden ook weer helaas stilstaat. Wandelen met ponylief zit er momenteel ook weer eens niet in. En het is absoluut geen excuus weet ik.
Probeer wel 2x in de week te springtouwen, want dat schijnt ook goed te zijn. ;+
Ik ben blijkbaar een stress eter, ook als ik dus op de helft van mijn pilstrip zit heb ik er last van. Dus die probeer ik eens aan te kijken als ik 2 a 3 strips doorslik, kijken wat het dan doet.
Het is gewoon echt gelukt door de 'ouderwetse' methode minder en gezonder eten en meer bewegen.
Ook het installeren van de app MyFitnessPal heeft me erg geholpen. Je wordt je bewust van de calorieën die je mag en die je eet met je eet patroon van de dag.
Over sommige dingen verbaas je je dan hoeveel calorieën erin zitten.
Daarnaast dus even extra blokje om paar keer per dag al is het maar een kwartiertje of halfuurtje dat scheelt al enorm.
Komt ook echt bij jou wel goed!
En Bontejames gewoon volhouden hoor bij mij is er ook een paar keer ineens een paar kilo bij geweest en dan is dat er binnen een week gewoon weer af als ik me netjes aan mijn calorieën houdt.
Hoeveel calorieën mag je per dag eten?
Eet je toch niet te weinig calorieën dat je lichaam eten aan het opslaan is? (denk even mee hoor hihi)
Ik mag per dag zo'n 1590 calorieën eten en dit was om een gewicht van 77,5 kg te bereiken nu ik inmiddels 75,5 kg weeg en nog steeds voorzichtig afval houdt ik nog steeds dit aantal calorieën aan. Soms net wat eronder maar niet veel.