[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tova

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 13:32

Hoe groot en dik is jullie ringetje in je helix? Ik weet niet zo goed hoe groot ik hem moet bestellen.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 13:38

1.2 doorsnee.
Dat is normaal als er met een naald geprikt is.
Met Studex wrs 1.0.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 13:44

Yonker schreef:
Ik heb echt zoveel problemen met genezen met mijn daith dat ik er soms over twijfel of ik hem er niet gewoon uit moet halen... was zo erg dat ik al bij de huisarts ben geweest, want was bij de piercer geweest en moest smeren met een zalf en dan zou het weggaan. Niet dus, moest ik langskomen bij de huisarts maar die zei dat het geen kwaad kon dat ik me alleen moest afvragen of ik hem wil laten zitten -O-
Nu issie wel weer redelijk rustig..... maar echt wat een bitch. Mijn tragus gaat daarin tegen eigenlijk wel gewoon prima.

Ik heb mijn daith sinds 16 juli, en moet zeggen dat ik pas sinds een week geen korstjes en bloed meer heb. Hoe meer ik 'm met rust laat, hoe beter het gaat eigenlijk, mijn piercer was ook te spreken over hoe het eruit zag. Zou zelf denk ik ook niet gaan smeren met een anti-bacteriële zalf, lijkt me een beetje hetzelfde als een piercing met Sterilon behandelen.

Waar heb je nu nog last van dan?

Darah3 schreef:
Toch maar septum laten piercen vanavond :')

Tof! Is een eitje :D wil wel een foto zien hoor!

Tova schreef:
Hoe groot en dik is jullie ringetje in je helix? Ik weet niet zo goed hoe groot ik hem moet bestellen.

Als het gepiercet is vaak 1.2mm, kan ook 1.6mm zijn. En idd met Studex 1.0mm. Kan je niet contact opnemen met/langsgaan bij je shop? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 14:12

-
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-08-22 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 14:16

Heb mijn daith sinds 2 augustus en nergens meer last van! :)

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 14:20

naomiiiii schreef:
Piercings in de oren, behalve een industrial, horen officieel 1.2 te zijn. :j

Nouja, een piercing hoort niet 'officieel' 1.2mm te zijn hoor :D Het wordt veel in die maat gepiercet, maar sommige piercers piercen bijvoorbeeld liever met 1.6mm, schijnt vaak wat makkelijker te genezen. En sommige mensen willen liever 1mm in hun nieuwe piercing.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 14:40

Het geneest niet beter met 1.6 mm hoor...
Bij mannen wordt vaker met 1.6 geprikt omdat het meer in verhouding is het het lijf/oor.
Bij vrouwen wordt, om die reden, vaak 1.2 gepakt.

Dat het beter zou genezen is niet zo. Sterker nog, de wond van een 1.6 is qua diameter groter dan een 1.2 (logisch) waardoor het wondoppervlakte groter is en er meer ruimte is voor bacteriën om vervelend te gaan doen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 14:44

Mijn conch is met 1.6 gezet, nooit gehoord dat daar officiele regels voor zouden zijn.

Spelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 14:53

Mij piercer kijkt per piercing welke maat het beste bij mijn oor past, sommige zijn dus 1.2 en sommige 1.6

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 14:57

Vumana89 schreef:
Het geneest niet beter met 1.6 mm hoor...
Bij mannen wordt vaker met 1.6 geprikt omdat het meer in verhouding is het het lijf/oor.
Bij vrouwen wordt, om die reden, vaak 1.2 gepakt.

Dat het beter zou genezen is niet zo. Sterker nog, de wond van een 1.6 is qua diameter groter dan een 1.2 (logisch) waardoor het wondoppervlakte groter is en er meer ruimte is voor bacteriën om vervelend te gaan doen.

Mijn piercer zei dat het in zachter kraakbeen beter geneest, omdat er dan minder speling/beweging in het kraakbeen mogelijk is, aangezien het kraakbeen dus wat meer 'opgevuld' is. Mijn septum is daarom toen ook met 1.6 gepiercet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 15:33

-
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-08-22 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 15:46

Ik mag mezelf geloof ik piercer noemen maar oefen het nu niet uit.
Mijn vader heeft een piercingwinkel.

Maar, ik heb dus in mn oortjes 1.2 :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 15:49

-

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 15:50

Ik heb geloof ik ook 1.2 helix, maar de piercings van 1.6 kan ik er ook in doen. Wel een beetje doordrukken ;)

Laatst heb ik 1 nachtje zonder piercing geslapen, volgende ochtend was hij gewoon DICHT. :oo Gaat dat bij jullie ook zo snel? Ik heb 'm zelf weer doorgeprikt op z'n oude plek maar moest wel echt door de huid heen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 15:56

-

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 16:19

Ik denk niet dat wij het eens gaan worden :D want dat zou ook betekenen dat een punch niet 'hoort'. Maargoed, er is tussen piercers onderling ook veel verschil in denkwijzes/werkwijzes, dus prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 16:26

-

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 11:51

Ga komende maand toch de daith rechts nog laten zetten! Links vorige week de balletjes veranderd!

Pak gelijk de tragus erbij, alleen daar twijfel ik nog over links of rechts, wat vinden jullie, of zouden jullie doen?

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 11:59

Ligt er een beetje aan wat je voor de rest in je oren hebt zitten. Dan zou ik je tragus kiezen voor de minst drukke kant. Maar dat is mijn mening :)

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 12:16

Ik heb aan beide 3 oorbellen, en dan aan beide kant een daith, dus ja, het is maar net hoe je het bekijkt eigenlijk.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 17:35

Mijn tragus zit volgende week 2 maanden, af en toe nog een beetje last van als ik er op heb gedlapen en laatst toen ik de griep te pakken had, maar verder houdt ie zich nog rustig.. en ik denk dat ik er nog een helix bij wil :')

Ookal moet ik nog minstens 4 maanden wachten voor ik wissel heb ik al wel piercings besteld, oeps :+

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 17:46

Ik heb mijn helix nu ruim 2 weken en hij geneest super goed. Het heeft 1 nacht een beetje geboord en verder niks. Kan er ook al gewoon op slapen. Ik heb juist last van mijn andere oor gekregen. Misschien omdat ik daar nu altijd op slaap? Iemand anders die daar ook last van had?

jahoorisgoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 19:25

Nadat ik m’n linkeroor vol had laten piercen, heb ik een tijdje op m’n rechteroor moeten slapen en toen is m’n derde gaatje in m’n rechteroor vet gaan ontsteken. Ik had er een 6mm ringetje in, die heb ik er met pijn en moeite uitgekregen en een 8mm staafje ingedaan. Toen het weer rustig was weer een 6mm ringetje in gedaan om te proberen, maar binnen twee dagen ging het weer ontsteken dus toen maar weer het 8mm staafje ingedaan en ook ingehouden tot ik weer op beide oren kon slapen haha.
Daarvoor en daarna nooit enige last van dat gaatje gehad, dus gok dat het ook kwam doordat ik ineens volledig op m’n rechteroor ging slapen. Was wel lastig toen het gaatje ontstoken was, ik heb twee nachten op m’n rug moeten slapen want beide oren deden pijn :')

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 20:23

Banyu schreef:
Ga komende maand toch de daith rechts nog laten zetten! Links vorige week de balletjes veranderd!

Pak gelijk de tragus erbij, alleen daar twijfel ik nog over links of rechts, wat vinden jullie, of zouden jullie doen?

Een daith en een tragus samen kan echt heel mooi zijn vind ik :D

jahoorisgoed schreef:
Nadat ik m’n linkeroor vol had laten piercen, heb ik een tijdje op m’n rechteroor moeten slapen en toen is m’n derde gaatje in m’n rechteroor vet gaan ontsteken. Ik had er een 6mm ringetje in, die heb ik er met pijn en moeite uitgekregen en een 8mm staafje ingedaan. Toen het weer rustig was weer een 6mm ringetje in gedaan om te proberen, maar binnen twee dagen ging het weer ontsteken dus toen maar weer het 8mm staafje ingedaan en ook ingehouden tot ik weer op beide oren kon slapen haha.
Daarvoor en daarna nooit enige last van dat gaatje gehad, dus gok dat het ook kwam doordat ik ineens volledig op m’n rechteroor ging slapen. Was wel lastig toen het gaatje ontstoken was, ik heb twee nachten op m’n rug moeten slapen want beide oren deden pijn :')

Ik ben zo blij dat ik mezelf heb geleerd op mijn rug te slapen _O- alleen sliep daarnaast overwegend op mijn linkeroor en daar zit nu een conch in, dus slaap nu meer op mijn rechteroor en dat voelt toch niet helemaal top haha. Misschien kom ik wel meer in balans zo :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 00:37

-
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-08-22 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt