Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
secricible schreef:alle suikers werken op dezelfde manier, zowel de suikers uit fruit als bewerkte suikers. STerker nog, een appel zal meer schommeling veroorzaken dan bijvoorbeeld chocolade omdat chocolade ook nog vetten bevat (die zorgen dat de suikers langzamer worden vrijgegeven).
Gedroogd fruit bevat per 100gram meer suiker dan ongedroogd fruit (logisch, want dat bevat ook water) dus zal meer schommeling veroorzaken dan ongedroogd fruit. MAar de rest van je redenatie is dus niet juist.
ItsMe2 schreef:Secricible: dankje voor je uitleg! Ik heb dus echt een appelvorm.
Ik houd ook gewoon echt van lekker eten.. dat veroorzaakt het meeste, maar ik heb echt weleens een idee dat er meer speelt. Ik kan nog zo netjes gezond/niet te veel kcal eten.. maar dat buikje blijft..nouja buikje...buik
ItsMe2 schreef:Secricible: nog lager in kcal lijkt me erg lastig, tenminste, dat zegt mijn gevoel. Ik ben al meerdere malen bij een diëtiste geweest, maar zij kan me weinig nieuws vertellen. Heb voorbeeldschema's gehad van haar, waar ik geen grammetje mee afviel. Ik ben wel erg gevoelig voor tarwe, de bewerkte variant in ieder geval. Spelt gaat wel goed! Heb jij enig idee wat er dan eventueel met mijn darmen zou kunnen zijn? Ik heb geen idee in welke richting ik moet denken. Diabetes type 2 zit wel in de familie
.