Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tumtummie

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 13:17

Goed bezig Stamper!
Mijn lijstje voor vandaag:
O: twee crackers met filet american en een glas halfvolle melk
T: een klein gebakje (collega zit 40 jaar in dienst).
L: twee bruine boterhammen met kipfilet en een glas halfvolle melk.
T: druiven denk ik
A: ik ga uit eten voor mijn collega
Al met al een niet al te beste dag dus weer.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 12:49

Ik hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden. Ik ben aan het opletten dat ik niet meer zoveel (bewerkte) suikers binnen krijg. Ik eet wel nog fruit, aangezien dit minder schommeling in de bloedsuikerspiegel veroorzaakt dan de bewerkte suikers. Alleen weet ik niet zo goed hoe het nu zit met gedroogd fruit. Werken deze suikers net zoals bewerkte suikers, of net zoals suiker in gewoon fruit? :o

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 12:51

alle suikers werken op dezelfde manier, zowel de suikers uit fruit als bewerkte suikers. STerker nog, een appel zal meer schommeling veroorzaken dan bijvoorbeeld chocolade omdat chocolade ook nog vetten bevat (die zorgen dat de suikers langzamer worden vrijgegeven).
Gedroogd fruit bevat per 100gram meer suiker dan ongedroogd fruit (logisch, want dat bevat ook water) dus zal meer schommeling veroorzaken dan ongedroogd fruit. MAar de rest van je redenatie is dus niet juist.

tumtummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 13:12

Gister viel het uit eten gelukkig mee, niet heel veel gegeten.
Lijstje voor vandaag:
O: een witte bol met aardbeien
T: een appel
L: twee bruine boterhammen met kipfilet een een glas halfvolle melk.
T: een appel
A: pastasalade
B: paardrijden (ongeveer 30 minuten), naar mijn werk op de fiets (30 minuten heen en 30 minuten terug), één uur sporten (30 minuten cardio en 30 minuten kracht)

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 13:22

secricible schreef:
alle suikers werken op dezelfde manier, zowel de suikers uit fruit als bewerkte suikers. STerker nog, een appel zal meer schommeling veroorzaken dan bijvoorbeeld chocolade omdat chocolade ook nog vetten bevat (die zorgen dat de suikers langzamer worden vrijgegeven).
Gedroogd fruit bevat per 100gram meer suiker dan ongedroogd fruit (logisch, want dat bevat ook water) dus zal meer schommeling veroorzaken dan ongedroogd fruit. MAar de rest van je redenatie is dus niet juist.

Ik had begrepen dat fruitsuikers juist minder schommeling veroorzaakten dan de bewerkte suikers, doordat vitamines en mineralen in een stuk fruit nog aanwezig waren..
In ieder geval bedankt voor je antwoord! Dan weet ik dat ik ook voorzichtig moet zijn met gedroogd fruit :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 13:47

er zitten wel mineralen en vitamines in, maar die zullen je schommeling van je bloedsuiker niet tegenhouden. Wel zijn het natuurlijk "betere" suikers omdat ze niet leeg (zonder voedingswaarde) zijn. Je kan dus beter een appel eten dan een pak snoep leegeten.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 14:47

Suikers in fruit hebben inderdaad eenzelfde invloed op je bloedsuiker als gewone suikers. wel worden ze als minder slecht gezien om de reden die secricible noemt, maar ze doen hetzelfde met je lichaam als bijv een suikerklontje, zowel voor je bloedsuikerspiegel als voor je gewicht.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 15:30

Thnx voor jullie tips dames! Weer wat geleerd!
Ik wil zo graag die extra kilo's om mijn buik kwijt.. :x
En mij is verteld dat met name suikers opslaan rondom de buik.. dus daarom probeer ik nu suikers redelijk te vermijden, om te kijken of het er om mijn buik af wil..

Ik weet ook niet zo goed of cardio nou het beste is, of (buik)spieren trainen om juist rondom mijn buik af te vallen.

Ik ben nog een 6-8kg te zwaar voor mijn lengte.. en dat zit ook echt allemaal rond mijn buik..

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 15:38

Plaatselijk afvallen gaat niet lukken. Waar je vet vasthoudt is echt per persoon bepaald. Wel is bekend dat bijvoorbeeld mensen met insulineresistentie relatief veel buikvet hebben (appelvorm) maar sls je buikvet hebt hoeft dat op zichzelf niks te betekenen.

Met buikspieroefeningen bereik he dus ook niks om een buikje kwijt te raken. Beter combo van cardio en grote spiergroepen trainen en niet teveel kcal.

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 16:16

Hallo iedereen, ik kom weer even binnen vallen!

Een paar pagina's terug las ik wat over Body & Fit. Nu ben ik op de website gaan kijken en wil ik een bestelling plaatsen. Echter ben ik er niet helemaal uit wat beter is.. De Whey Perfection of de Smart Proteïne. Ik zoek een eiwit shake ter aanvulling op m'n dieet, dus voor na het sporten. Iemand die mij hiermee kan helpen? :)

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 16:33

Secricible: dankje voor je uitleg! Ik heb dus echt een appelvorm :x.
Ik houd ook gewoon echt van lekker eten.. dat veroorzaakt het meeste, maar ik heb echt weleens een idee dat er meer speelt. Ik kan nog zo netjes gezond/niet te veel kcal eten.. maar dat buikje blijft..nouja buikje...buik

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 16:44

Pff wat een hel haha. Hoe
doen jullie dat. 2 l water weg krijgen?? Als ik 500ml op heb kan ik
Om het kwartier bijna Naar de wc. Zoo iritand.

En ik beweek eigenlijk bijna niet( bedoel sporten enzo)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 16:48

Water drinken is een kwestie van gewoon doen. Vaak moet je er wel even aan wennen, maar inmiddels ga ik echt niet heel vaak meer plassen hoor.

Ik vind het vooral zo flauw dat het vet er voor mn gevoel eerst op de "verkeerde" plaatsen afgaat. Niet dat het daar niet weg mag, maar er zijn plekken waar ik blijer van zou worden :') Jaren terug had ik stevige benen en billen, maar geen buik. Die is echt van de laatste jaren, dus ik hoopte dat het vet daar ook als eerste zou verdwijnen, maar nee hoor -O- :') Mn enkels zijn wel een stuk dunner, en mn polsen ook. Aan mn gezicht (dat vind ik dan wel weer fijn) en mn borsten zie je ook duidelijk dat ik afgevallen ben, en voor mn gevoel zijn mn bovenbenen ook wel iets dunner. Maar die eeuwige buik :roll:

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 17:09

Mijn buik zit ook mega in de weg. En sportschool vind ik weer te duur.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 17:27

ItsMe2 schreef:
Secricible: dankje voor je uitleg! Ik heb dus echt een appelvorm :x.
Ik houd ook gewoon echt van lekker eten.. dat veroorzaakt het meeste, maar ik heb echt weleens een idee dat er meer speelt. Ik kan nog zo netjes gezond/niet te veel kcal eten.. maar dat buikje blijft..nouja buikje...buik

Kunnen zoveel redenen voor zijn. Daalt je gewicht wel als je minder kcal eet? Dan kan het zijn dat je gewoon nog lager moet gaan zitten in vetpercentage voor het van je buik af gaat. Het kunnen ook je darmen zijn, je bouw. Of idd insulineresistentie.
Een dietist zou je hierbij kunnen helpen eventueel :)

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 17:34

doezel2 schreef:
Mijn buik zit ook mega in de weg. En sportschool vind ik weer te duur.

Sportschool hoeft heel niet zo duur te zijn hoor! Ik betaal 10 euro per maand, is het basic abbonement en in de daluren (dus overdag) en mag elke dag sporten als ik wil!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 17:39

En anders zijn er opties genoeg voor thuis. Mijn eerste 15kg heb ik volledig thuis gedaan.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 17:42

secricible schreef:
En anders zijn er opties genoeg voor thuis. Mijn eerste 15kg heb ik volledig thuis gedaan.

Wat heb je allemaal gedaan dan??( heb zelf nog geen ideeen haha.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 17:44

In eerste instantie jillian michaels filmpjes via youtube, later ben ik da hardlopem aan toe gaan voegen. Maar 80% is je voeding, dus gezond en gevarieerd eten met een negatieve energiebalans.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 17:48

Kwa eten kom ik ook niet uit.
Vanavodnd word het:
Kom kommer /tomaat salade 2 tot 3 opscheplepel
Kip cordem bleu.
En gebakken aardappelen(vaak 1 opscheplepel

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 17:55

Lees de openingspost van dit topic nog eens door en ga hier eens mee aan de slag. Installeer MFP, hou bij wat je eet en maak je eigen dagmenu's.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 18:07

Dankej.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 22:07

Secricible: nog lager in kcal lijkt me erg lastig, tenminste, dat zegt mijn gevoel. Ik ben al meerdere malen bij een diëtiste geweest, maar zij kan me weinig nieuws vertellen. Heb voorbeeldschema's gehad van haar, waar ik geen grammetje mee afviel. Ik ben wel erg gevoelig voor tarwe, de bewerkte variant in ieder geval. Spelt gaat wel goed! Heb jij enig idee wat er dan eventueel met mijn darmen zou kunnen zijn? Ik heb geen idee in welke richting ik moet denken :). Diabetes type 2 zit wel in de familie :o.

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 22:53

ItsMe2 schreef:
Secricible: nog lager in kcal lijkt me erg lastig, tenminste, dat zegt mijn gevoel. Ik ben al meerdere malen bij een diëtiste geweest, maar zij kan me weinig nieuws vertellen. Heb voorbeeldschema's gehad van haar, waar ik geen grammetje mee afviel. Ik ben wel erg gevoelig voor tarwe, de bewerkte variant in ieder geval. Spelt gaat wel goed! Heb jij enig idee wat er dan eventueel met mijn darmen zou kunnen zijn? Ik heb geen idee in welke richting ik moet denken :). Diabetes type 2 zit wel in de familie :o.

Wat is je lengte, gewicht, beweging, kcal inname, eetdagboek ect? Ik denk dat wij niet echt kunnen helpen zonder zulke gegevens. Het kan zijn dat je misschien te weinig kcal inneemt waardoor je lichaam op een spaarstand gaat of misschien verkeerde voedingsmiddelen inneemt maar dit zijn wilde gokken. Ik wil graag met je meedenken! :D

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 23:15

Een spaarstand is onzin dat bestaat niet !

Als je serieus vermoed dat er iets niet goed zit kun je beter naar een huisarts of diëtiste gaan dan op een forum vragen of er iets met je is ..