[Centraal] Tattoo's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nagini

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 21:54

Lijkt me niet dat wij kunnen aangeven of je het doen moet of niet.

Is het jouw smaak? Mijn smaak niet. Moet je het daarom niet doen?

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 07:38

Ik bedoel niet stijl ofzo, ik bedoel meer of jullie hem tattootechnisch in orde/goed genoeg zouden vinden. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 07:46

arizonagreen schreef:
Ik bedoel niet stijl ofzo, ik bedoel meer of jullie hem tattootechnisch in orde/goed genoeg zouden vinden. ;)

Ik zou m door de tattoo artiest laten aanpassen. Dan heb je zeker wat goeds.

lonneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 09:52

Als jij een idee hebt, kan een goede artiest daar altijd iets moois van maken! Je artiest zal dan ook aangeven wat je misschien beter wel of niet kan doen om het mooi te krijgen. Dus afspraak maken :D

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 11:05

Wauw vind die op je voet heel gaaf lonneke! Wat fijntjes :)

Ik hou jullie zeker op de hoogte hoe het gaat :)
Vanavond weer op oefenhuid oefenen!
Zal dan wel een foto hier plaatsen,
Vind het ook wel fijn om tips te krijgen haha,
Er op schaduwen kan helaas niet.. :(
Maar dat oefen ik dan op de vrouw van me vader
En bij die tattooeerder die het mij weer leert :)

Met de hond in maori style ben ik nog niet zo ver haha,
Hij wilt wel de zelfde vorm houden zegmaar,
Dus de buitenlijnen / oren enz staan er op,
De ogen ben ik mee bezig.. en de rest moet dan in maori style,

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 12:06

Ik ga morgen mijn tattoo laten zetten! Kijk er naar uit!

Laura_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 18:02

Hallo allemaal,

Ik kom hier ook even meelezen :)
Ten eerste omdat ik gefascineerd ben door tattoo's, ik vind ze geweldig en zo speciaal, zo'n mooie manier van iets duidelijk maken, van je uit te drukken.
En ten tweede omdat in januari mijn vader overleden is (ik ben 16) en dit was echt een klap (maakt niet uit hoe je bent dat is altijd een klap) maar ik heb dus nagedacht en ik zou graag een tattoo willen als "eerbetoon", "herdenking" noem het zoals je wilt.

Ik heb zelf wel een paar ideetjes maar ik wil 'em gewoon perfect dus misschien dat jullie ook wel kunnen helpen!
Ik wil hem graag op een beetje een "verborgen" plaats, waar dus niet iedereen hem ziet, maar waar ik hem zelf wel kan zien! (achter je oor, vind ik bv prachtig maar dan moet je zelf zoveel moeite doen om hem te zien) dus kwam ik in de conclusie dat ik langs de zijkant van m'n vinger echt prachtig vind. Liefst op mijn ringvinger (de vinger waar je je trouwring draagt, omdat dat rechtstreeks naar je hart gaat volgens m'n moeder) dus op m'n ringvinger aan de kant van m'n middelvinger.

Maar wat precies, geen idee... Liefst iets van tekst/ zinnetje, woord ofzoiets. Ik vind "if you could see me now" van The Script zo'n mooi liedje als ik aan papa denk en moest ik nu vingers van 10m hebben dan liet ik dit tattooëren :i'm tryna make you proud, do everything you did. I hope you're up there with God saying that's my kid. I still look for your face in the crowd, oh if you could see me now...

Misschien hebben jullie tips/adviezen van plaatsen waar die halve songtekst mooi zou staan of mooie dingen voor in m'n vinger...

ik heb ookal aan gewoon: papa gedacht, maar dat lijkt me te confronterend...

alvast bedankt voor hulp en tips!

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 20:49

Je kunt het ook in een andere taal laten zetten, of iets wat symbool staat voor je vader. Bijv iets in de trant van het beroep of hobby dat hij deed. Of een roos (kan gemakkelijk langs je vinger) of andere bloem die je linkt aan hem.

Wat betreft die langere tekst, die kan misschien op je ribben? Is ook een plek die niet makkelijk zichtbaar is, maar die je wel zelf kan zien. Je kan de tekst dan horizontaal laten lopen, dus van buik naar rug en dan meerdere regels, of verticaal van heup naar oksel (of andersom) en dan kan het wel in 3 regels denk ik. Of een stukje ervan afhalen. Is wel pijnlijk, maar dat is je vinger ook. Ik zou dan wel goed letten op de tekst, weet niet of het een typfout is, maar "i'm tryna" is geen goed Engels ;)

BarrieVabis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 21:12

hoi laura, je wilt het een beetje verborgen maar ook dat je het zelf kan zien, vinger is niet erg verborgen ik heb gisteren vinger tattoos laten zetten en ze vallen altijd op, denk hierbij ook aan je toekomst bijv. werk dat je wil gaan doen het is niet overal geaccepteerd. misschien een tekst op je onderarm ik heb er zelf een van onderkant elleboog richting de pols wil wel een foto plaatsen als je benieuwd bent :)

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 21:14

Je enkel is ook echt een plek, die sierlijk is en niet echt in 'THE picture' is
En een plek, die tot op hoge leeftijd ( meestal :D ) appetijtelijk eruit ziet :+

Onderarm of binnenkant pols zijn ook mooie plekken die,denk ik, minder opvallen dan een vinger.
Een pols kan je met armbanden 'verbergen' indien nodig

lonneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 22:02

Dank voor alle leuke reacties op m'n veertje :)

Pff Laura, dat is heftig :(:)

Een tekst wordt denk ik niet mooi op je vinger, omdat een tekst toch wel heel fijntjes is. Daarnaast is het altijd het eerste wat mensen zien. Dus als je een plek wilt die niet in de picture is, zou ik inderdaad gaan voor iets op je ribben, enkel of rug (al is rug wel moeilijk te zien :P). Ik heb zelf ook een tattoo ter nagedachtenis aan mijn opa en ik vind het zelf een prachtige manier om iets te verwerken.

Die aquarel tat's blijven toch wel bijzonder tof. Denken jullie dat ik mijn vogeltjes zou kunnen aanpassen met aquarel? Of zou dat niet mooi worden?

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 22:42

Ik denk dat een tekst op vinger best lastig is inderdaad,
Zeker omdat er een bepaalde grote moet zijn,
Wil je het mooi zichtbaar houden..

Ik heb de tattoo voor m'n vader ook op me arm,
Voor mij heel goed zichtbaar, wou ik ook bewust,

Misschien op binnenkant pols / arm?

Ik heb vandaag weer veel geleerd met tattooeren,
Helemaal zelf de machines in elkaar gezet en ingesteld
Ging allemaal goed gelukkig!
Is een heel ritueel altijd met ontsmetten klaarleggen ect ect,

Ik ben nu voorral aan het leren om van uit mijn pols te werken,
Ik werk teveel van uit m'n hele arm, en die moet juist de steun vinden
Zodat ik de rust meer in mijn handen krijg,

Ik zal morgen een foto plaatsen! :)

Laura_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 22:51

Wauw zoveel reacties :p
ik vind op m'n ribben niet echt mooi vind... dat vind ik persoonlijk zelfs opvallender dan op m'n vinger... Ookal hebben jullie gelijk dat het op je vinger ook erg opvalt.
Ik was aan papa in het japans/chinees aan het denken omdat dat denk ik niet zoveel tekens zullen zijn. Iemand die Chinees/Japans spreekt in de buurt? Oh er schiet me wat de binnen, misschien iets Latijns :) Dat zou ik mooi vinden!

Laura_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 22:55

Rapida13 schreef:
hoi laura, je wilt het een beetje verborgen maar ook dat je het zelf kan zien, vinger is niet erg verborgen ik heb gisteren vinger tattoos laten zetten en ze vallen altijd op, denk hierbij ook aan je toekomst bijv. werk dat je wil gaan doen het is niet overal geaccepteerd. misschien een tekst op je onderarm ik heb er zelf een van onderkant elleboog richting de pols wil wel een foto plaatsen als je benieuwd bent :)

Ik ben eigenlijk wel benieuwd ja :) Zie je het zitten om een foto te plaatsen?

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 22:59

Chinees is twee keer hetzelfde teken, namelijk de klank 'pa'. Iemand die ik ken heeft dat ook, ik vind het persoonlijk niet zo mooi, maar dat moet je zelf weten natuurlijk, jouw lijf. Het ziet er dan zo uit: http://www.taiwanese-secrets.com/image- ... -d.001.jpg

In het Japans zijn het twee 'stokjes' die elkaar kruisen, maar dat vind ik persoonlijk dan weer veel lijken op het logo van de Sovjet Unie ;) Dus ook niet echt gepast...
In het Latijn is papa 'pater': http://media-cache-lt0.pinterest.com/19 ... f7c010.jpg

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 23:02

Wij hebben hier inderdaad boeken liggen met chineze tekens met betekenis,
Heb er nooit ingekeken eigenlijk haha,
Als je er naar opzoek bent wil ik wel eens voor je kijken :)

Laura_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 23:09

Ukkiee schreef:
Chinees is twee keer hetzelfde teken, namelijk de klank 'pa'. Iemand die ik ken heeft dat ook, ik vind het persoonlijk niet zo mooi, maar dat moet je zelf weten natuurlijk, jouw lijf. Het ziet er dan zo uit: http://www.taiwanese-secrets.com/image- ... -d.001.jpg

In het Japans zijn het twee 'stokjes' die elkaar kruisen, maar dat vind ik persoonlijk dan weer veel lijken op het logo van de Sovjet Unie ;) Dus ook niet echt gepast...
In het Latijn is papa 'pater': http://media-cache-lt0.pinterest.com/19 ... f7c010.jpg

Ik heb zelf nog een jaar Latijn gestudeerd, pater wist ik, maar mss vind ik in de rijke Latijnse geschiedenis een mooie spreuk :)
In het Chinees is het idd niet zo mooi :( En het Japanse ben ik nog even aan het zoeken...

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 23:16

Laura_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 23:23

Ukkiee schreef:
Hier een voorbeeldje van in het Japans: http://s3.amazonaws.com/ink_prod/photos ... _large.jpg

Ik vind het opzich wel mooi eigenlijk. (De bloem even weggedacht)
Wel zeker dat het echt Japans is?
Een vriend van me zegt dat hij z'n naam in het Japans op z'n rug heeft, ik heb indd de tekens gezien maar misschien staat er wel Charel of Lowie of Jean-Marie of zoiets terwijl hij helemaal niet Charel, Lowie of JM heet? :P

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 23:25

Tja, dat heb je met vreemde talen die je niet spreekt altijd. Je hoort ook wel eens dat die voorbeelden dan iets heel anders betekenen haha. Dus om het zeker te weten zul je het aan een Japans sprekend persoon moeten vragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 23:27

Heftig Laura, maar mooi om als nagedachtenis iets te laten zetten. Persoonlijk zou ik dan qua taal niet iets onbekends voor jou/je vader nemen. En je vingers zijn wel -helaas- heel opvallend. En denk qua tekst ook niet geschikt, omdat dat te fijn is. Bedenk ook dat daar snel slijtage optreedt, zeker zijkant van je vingers. Heb meerdere gezien en bij sommige is het heel snel erg lelijk. Dat zou natuurlijk ontzettend zonde zijn.

Ribben valt dan minder op, zeker buiten het bikiniweer om :) Maar veel plekken zie je met mooi weer wel. Zelf heb ik m'n sterrenbeeld op mijn pols. En dat is een plek die niet opvalt met lange mouwen aan en/of horloge om. Veel mensen die na jaren pas doorhebben dat ik daar ook een tattoo heb. Echter moet je wel rekening houden met je beroepskeuze.

Ik vind op voet/enkel ook altijd een hele mooie plek. En dat valt niet zo op (behalve met mooi weer dan) en kan je zelf makkelijk zien. Is er niet iets van een hobby, bloem, dier, voorwerp wat je aan je vader doet denken? In combi met -evt een deel- van die lyrics misschien wel mooi?

Lonneke, denk dat het wel mooi erbij past. Alhoewel misschien de vogeltjes dan juist wat wegvallen? Hangt denk ook wel af van hoe groot die erop staan.

Angelique, ben benieuwd naar een foto/foto's! Je bent volgens mij wel lekker bezig hè? Echt heel leuk :j

Rapida, misschien heb ik erover heen gelezen, maar je ging binnenkort toch je vingertattoo laten zetten? Of ben je al geweest? Ben wel heel benieuwd namelijk! Vind het altijd onwijs mooi qua plek. Helaas volg ik de verkeerde studie. Als ik ooit met pensioen ga, laat ik gelijk wat zetten :') Heb ik alle tijd om het telkens indien nodig bij te laten werken ook.

Laura_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 23:43

Ukkiee schreef:
Tja, dat heb je met vreemde talen die je niet spreekt altijd. Je hoort ook wel eens dat die voorbeelden dan iets heel anders betekenen haha. Dus om het zeker te weten zul je het aan een Japans sprekend persoon moeten vragen.

Ik was nl ook papa/vader/dad en dergelijke aan het zoeken maar ik ben nog nergens deze afbeelding tegen gekomen :p

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 08:20

Ik had gezocht op "Japanese dad tattoo"

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 09:42

Misschien vind je een monogram iets laura? Is een "teken" van letters.. :)

@ idinn, lekker loopt het zeker gelukkig :)
Heb al aardig wat mensen die een tattoo willen..
En ik heb echt zoiets van halloo, ben net begonnen :+
Maar nee ben blij als ik lekker aan de slag kan gaan op echt huid :)
Nog 2 daagjes en een week, haha aftellen dus :p

Bentleyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 09:52

Ik heb een bachelordiploma Chinees. Als iemand iets Chinees heeft en wil checken of er toch niet iets anders staat, wil ik dat wel even doen. :)