[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mingming

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 17:12

Hoi hoi, ik heb een vraagje over mijn haar. Ik heb heel donkerbruin haar (bijna tegen het zwarte). Kan ik dit rood verven? Niet zo knalrood, maar ook niet te donker. Zou ik het eerst moeten bleken? Alvast bedankt!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 20:02

Mijn beste vriendin heeft toevallig haar haren van de week donkerrood geverfd. Haar eigen kleur is heel donker bruin. Na twee keer verven is het ontzettend mooi geworden, een hele warme bordeaux rode kleur. :) Dus het kan wel zonder te bleken!

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 20:46

Oh wat fijn! Bedankt! Heeft ze het bij de kapper laten doen, of zelf?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 21:51

Ze heeft het zelf gedaan. :) Weet niet met welke kleuring maar ik zou het even aan haar kunnen vragen als je wilt?

Edit: Ze heeft Garnier Olia gebruikt. Op de verpakking was de kleur ariël rood zeg maar, maar het is donkerder uitgevallen. Ongeveer zo, maar dan nog een tintje donkerder: (kon de goede kleur niet vinden op een foto)
http://i51.tinypic.com/29qbggj.jpg

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 23:10

Mensen hier nog tips voor fijne haarproducten? :)
Alles is welkom!

IvankBacardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 11:17

Ik doe altijd voor dat ik wegga een beetje cocos olie door mijn punten dan gaat het niet pluizen en het glimt mooi!

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 12:58

Een masker van pure kokos olie schijnt ook goed te zijn. Hier in het dorp kan ik alleen nergens kokos olie vinden helaas..

Ik vind de 3 minutes miracle van Aussie erg fijn. Te vinden in Etos, Kruidvat etc.
Verder vind ik de shampoo's van de Tuinen erg fijn. Van Dr. Organic. Ze reinigen je haar echt, maar dan ook echt. Dus niet zoals die shampoo's die je haar zo glad laten aanvoelen van de normale drogisterijen. Dat glad aanvoelen is juist niet de bedoelig, want dan wordt er een nep laagje overheen gelegd. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 16:53

Hoi! Ik kom weer even binnenvallen met een vraagje. Voor de zomer heb ik mijn haar voor het eerst geverfd, dit was een rode kleur, en na verloop van tijd beviel rood me niet meer (is een trend geloof ik, meerdere mensen zijn rood snel zat) en is het donkerbruin geworden. Helaas werd het op een gegeven moment door opstapeling bijna zwart. Ik heb telkens netjes een paar maanden gewacht, of in ieder geval tot mijn haar weer wat gezonder was, en alleen in geval van extreme uitgroei, maar goed. Nou heb ik het 2 maanden geleden ontkleurd, en heb er toen een donkerblonde/lichtbruine (weet niet meer wat het was maar het was iig lichter dan mijn eigen haarkleur) verf in gedaan. Helaas was mijn haar ontzettend poreus na het ontkleuren en is het dus wéér erg donkerbruin geworden. Ik was nou al twee maanden fanatiek met anti-roos shampoo maar het wordt niet echt veel lichter en mijn haar/hoofdhuid gaat er echt aan onderdoor.

Nou heb ik weer een pakketje ontkleuring gekocht, en als verf om erna te gebruiken heb ik voor middenblond gekozen. Nou is mijn grote vraag eigenlijk.. Als je blonde verf langer in je haar laat zitten, wordt het dan donkerder? Het heeft wel een koperen ondertint (7-6 van Syoss is het). Ik ben dus echt als de dood stiekem dat mijn haar oranje of heel rood gaat worden. Dat zou niet ideaal zijn om het even zachtjes uit te drukken :=

De ontkleuring is overigens van het eigen merk van Kruidvat. Zit geen ammoniak of bleek in, dus het wordt niet wit bij het ontkleuren. Het zou de verf eruit moeten halen en je natuurlijke haarkleur terugbrengen, maar dat is bij mij absoluut niet het geval. Laatste keer werd het ginger-achtig :=

Kirsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 17:45

IvankBacardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 18:30

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 19:25

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 19:33

Emmaa_ schreef:
Hoi! Ik kom weer even binnenvallen met een vraagje. Voor de zomer heb ik mijn haar voor het eerst geverfd, dit was een rode kleur, en na verloop van tijd beviel rood me niet meer (is een trend geloof ik, meerdere mensen zijn rood snel zat) en is het donkerbruin geworden. Helaas werd het op een gegeven moment door opstapeling bijna zwart. Ik heb telkens netjes een paar maanden gewacht, of in ieder geval tot mijn haar weer wat gezonder was, en alleen in geval van extreme uitgroei, maar goed. Nou heb ik het 2 maanden geleden ontkleurd, en heb er toen een donkerblonde/lichtbruine (weet niet meer wat het was maar het was iig lichter dan mijn eigen haarkleur) verf in gedaan. Helaas was mijn haar ontzettend poreus na het ontkleuren en is het dus wéér erg donkerbruin geworden. Ik was nou al twee maanden fanatiek met anti-roos shampoo maar het wordt niet echt veel lichter en mijn haar/hoofdhuid gaat er echt aan onderdoor.

Nou heb ik weer een pakketje ontkleuring gekocht, en als verf om erna te gebruiken heb ik voor middenblond gekozen. Nou is mijn grote vraag eigenlijk.. Als je blonde verf langer in je haar laat zitten, wordt het dan donkerder? Het heeft wel een koperen ondertint (7-6 van Syoss is het). Ik ben dus echt als de dood stiekem dat mijn haar oranje of heel rood gaat worden. Dat zou niet ideaal zijn om het even zachtjes uit te drukken :=

De ontkleuring is overigens van het eigen merk van Kruidvat. Zit geen ammoniak of bleek in, dus het wordt niet wit bij het ontkleuren. Het zou de verf eruit moeten halen en je natuurlijke haarkleur terugbrengen, maar dat is bij mij absoluut niet het geval. Laatste keer werd het ginger-achtig :=

Helaas heeft ontkleuring altijd een vorm van peroxide erin dus bleek, tenzij je echt haar verf remover heb weet zo niet hoe dat in het nederlands heet. Haarkleuring over het algemeen verliest na ongeveer 45 minuuten zijn werking ik weet het niet 100% zeker maar lijkt me dat dat bij blond ook zo is, al zit er zover ik weet in blonde haarverf altijd een soort van oplichter.. dus peroxide blek of hoe je het ook wilt noemen. Als je je haar ooit rood geverfd hebt.. heb je altijd kant dat je haar oranje word, trouwens lol zelfs als je het nooit rood geverfd hebt, het schijnt dat haar altijd uit verschillende tinten bestaat onder andere rood en groen dus de koele en warme tonen. Het is een kwestie van uitproberen, ik zou wel met de ontkleuring oppassen is namelijk ook niet erg goed voor je haar en als je nu al merkt da het breekbaarder word x-x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 19:38

Ik heb na de eerste keer ontkleuren echt lang gewacht voordat ik het weer deed hoor! Het is inderdaad niet super fijn voor je haar maar als je het goed verzorgt met een masker en daarna met o.a serums en goede conditioners valt het wel mee. Ik ben echt pietje precies over mijn haar, ik wil dat het mooi blijft en ik ga er (over het algemeen) vrij goed mee om. Verven is alleen een tik, ik wil altijd nieuwe dingen proberen.

Ik heb de blonde verf er nu in zitten. Het ontkleuren heeft dit keer iets minder goed gepakt dan de vorige keer, ik ben niet blond/ginger maar heb ongeveer mijn eigen haarkleur. Heb getwijfeld of ik de blond er nog overheen wou doen maar uiteindelijk dus toch wel gedaan. Ik weet niet zo goed of er in deze verf peroxide zit, lijkt me wel met blonde verf maar je weet het maar nooit. Vaak is blonde drogisterij verf alleen voor mensen die het volledig ontkleurd hebben of die heeeel licht van zichzelf zien. Omdat de ontkleurde versie van mijn haar niet zo rood word ben ik niet echt bang dat het oranje gaat worden. Er zit een koperkleur door dus het zal rood-achtig worden maar dat vind ik niet zo erg.

Ik heb geen rode ondertint in mijn eigen haar :P Mijn eigen haarkleur is echt heel assig, echt muisbruin. Ik heb het wel 2 keer mahonie geverfd, toen een keer felrood, toen weer een keer mahonie en sindsdien heb ik een permanente koper onderkleur in mijn haar, zelfs als ik het ontkleur en heel assig terug verf. Vind het niet zo erg, kapper zei dat het er moeilijk uit te krijgen was haha

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 19:46

Heb je ontkleuring of verfverwijderaar gebruikt? Ik had mijn haar donkerbruin geverfd (van mezelf goud/as blond) heb het vervolgens met verfverwijderaar behandeld waarna het koper werd en er toen licht/midden asblond in gedaan en maar 2/3 van de tijd er in laten zitten.. resultaat: pikzwart. :( Dus pas er mee op en check het goed tussendoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 19:47

Ik heb idd verfverwijderaar gebruikt. Goed dat je het zegt, ik ga nu spoelen :') Zit er nu denk ik 20 minuutjes in dus op hoop van zege

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:04

Ik gebruik gewoon peroxide van de kappers winkel als ik mn haar wil ontkleuren of in het geval nu mn uitgroei bij wil werken. De kapster daar had me verteld dat zoiezo in elke haarverf die je bij de drogisterij koopt er meer peroxide in zit dan in de verf die ze bv bij de kapper gebruiken.

Oww ben benieuwd naar je resultaat emmaa ^-^

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:39

Nou blond is het niet :') Het is minder donker dan ik het eerst had (denk ik) maar heel veel verschil zit er niet in. Ik wacht nu weer even een paar maanden en dan spaar ik wel om dit bij de kapper te laten doen, want ik weet nu iig dat thuis lichter maken niet werkt :')

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 21:49

Ohww, daar was ik al bang voor := gelukkig niet zo erg als bij mij dat het nog donkerder was dan voor het ontkleuren haha. ik heb twee keer (tussen de eerste en de tweede keer 4 a 5 weken) highlights in mn haar laten zetten door een vriendin, en ben daarna in januari naar de kapper geweest om het opnieuw te laten verven. Met die highlights was het al wel echt heel blond geworden. Maar dat werd me iets te geel achtig. :+

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 14:14

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 15:25

Hoe ga je dat aanpakken? Ik heb namelijk hetzelfde geprobeerd (maar dan iets minder rossig) en het is bij mij echt gigantisch gefaald :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 15:26

En waarom zou je dat willen :=

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 15:53

Ik ga uiteraard dit niet zelf doen (heb veel ervaring met zelf verven, maar hier ga ik niet zelf mee lopen prutsen) :j

En waarom ik dat zou willen? Is dit niet een hele domme vraag lieveli? :+

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 19:42

Ik hoop dat ik het hier zet maar weten jullie misschien een goede en betaal bare kapper in Amsterdam ?

Nietes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 19:49

Ik zit erover te denken mn haar (fel)paars te verven.
Van m'n moeder mag het, maar op het internet lees ik allemaal dingen van; met felgekleurd haar vindt je moeilijker werk etc. klopt dat?

en woowww sommigen hebben echt super mooi haar :wow:

Caelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 19:50