[centraal] Het Piercing topic..!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ketaki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 23:57

ik wil ook een tongpiercing en heel misschien ook een wenkbrauwpiercing.
maar ben alleen hartstikke bang voor naalden

hoe lossen jullie zulke problemen op gewoon doen en je verstand op nul zetten ofzo.
of ook erover getwijfeld net als ik nou doe

kelliej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 08:51

Ik heb ook een tijdje getwijfeld, maar toen ik hoorde dat ze je tong met koudspray konden verdoven ben ik meteen gegaan

xDramaQueen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 13:49

kelliej schreef:
Ik heb ook een tijdje getwijfeld, maar toen ik hoorde dat ze je tong met koudspray konden verdoven ben ik meteen gegaan

Koudspray zit tussen jullie oren

JoeyRosso

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 13:54

Ze verdoven niet overal je tong
Die van mij in ieder geval niet toen ik 7 jaar geleden een tongpiercing liet zetten. Ze zochten wel naar de plek met de minste zenuwen

Ik heb ook nog een navelpiercing, al 8 jaar en in het kraakbeen van mijn oor een ringetje. In mijn oorlel heb ik sinds kort 2 gaatjes ipv 1

JoeyRosso

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 14:00

kelliej schreef:
Heb sinds vandaag een tongpiercing
Ben echt super blij want wou het al heel lang !
Kan alleen niet zo goed eten
Alleen vind jammer dat je eerst zo een lang staafje er in krijgt, na hoe veel dagen hadden jullie een kort staafje erin en ik moest me mond goed spoelen met 1 of ander spul ( weet de naam niet meer) maar is gewoon speciale mondwater ook goed?

ik zou spoelen met dat oplosspul van oral-B. dat werkt echt super, krijgt er alleen een witte tong van, maar das even doorbijten dan maar. ik zou niet teveel gaan experimenteren met andere middeltjes. wat heeft de piercewinkel je aangeraden?

oja, dat lange stangetje kan eruit na ongeveer 8 dagen, da's de gemiddelde tijd dat een tongpiercing nodig heeft om te genezen (is de snelst genezende piercing). en ja het is vervelend dat hij lang is, maar dat komt omdat je tong dik kan worden succes

Shyla25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 14:05

JoeyRosso schreef:
ik zou spoelen met dat oplosspul van oral-B. dat werkt echt super, krijgt er alleen een witte tong van, maar das even doorbijten dan maar. ik zou niet teveel gaan experimenteren met andere middeltjes. wat heeft de piercewinkel je aangeraden?

oja, dat lange stangetje kan eruit na ongeveer 8 dagen, da's de gemiddelde tijd dat een tongpiercing nodig heeft om te genezen (is de snelst genezende piercing). en ja het is vervelend dat hij lang is, maar dat komt omdat je tong dik kan worden succes

Ik zou gewoon zeezoutoplossing maken en daarmee spoelen want zo brand je telkens het wondje weer open en daardoor kan je tong langer dik blijven en zelfs gaan ontsteken.

JoeyRosso

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 14:12

@pony25: ook dat kan inderdaad, maar het is juist goed om het wondje een beetje open te houden, dan geneest het door eigen bloed sneller. althans, dat is mij verteld bij mij geneesde mijn piercing trouwens ook in 3 dagen....

Ketaki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 14:38

PrinCessRomy schreef:
kelliej schreef:

Koudspray zit tussen jullie oren

wat is koudspray precies

Shyla25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 14:53

JoeyRosso schreef:
@pony25: ook dat kan inderdaad, maar het is juist goed om het wondje een beetje open te houden, dan geneest het door eigen bloed sneller. althans, dat is mij verteld bij mij geneesde mijn piercing trouwens ook in 3 dagen....

Ik weet niet waar je die onzin vandaan hebt maar tegenwoordig zijn ze er achter gekomen dat je de piercing zo veel mogelijk met rust moet laten.
En 3 dagen is onmogelijk, dan is je tong misschien wel weet dunner maar het tunneltje is zeker nog niet dicht

black_light

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 15:05

Ik heb een neus en tong-piercing, ik moest bij mijn tongpiercing alleen spoelen en toen werd ie gepierct..

black_light

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 15:10

En het lijkt me ook erg sterk dat hij geneest binnen 3 dagen.
Hij blijft ook een tijdje dik..
Ik moest na drie weken terug komen om er een kleindere in te doen.
Het genezen is goed gegaan heb er niet aan gezeten ofzo en elke keer na het eten gespoelt.

juthi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 18:46

Ketaki schreef:
wat is koudspray precies

een of andere spray die ze op spuiten.. de kou zou je gevoel moeten verdoven..

Maar dat zit inderdaad tussen je oren..
De pijn hoort nou eenmaal bij een piercing

JoeyRosso

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 18:50

pony25 schreef:
JoeyRosso schreef:

Ik weet niet waar je die onzin vandaan hebt maar tegenwoordig zijn ze er achter gekomen dat je de piercing zo veel mogelijk met rust moet laten.
En 3 dagen is onmogelijk, dan is je tong misschien wel weet dunner maar het tunneltje is zeker nog niet dicht

Oe sorry hoor. Jeetje.... sorry. excuses je hebt volledig gelijk. nee ik snap er inderdaad helemaal niks van. het was inderdaad helemaal nog niet genezen, die tong van mij....

Mag ik even weten waarom er zo bot op gereageerd wordt? Bij MIJ was hij genezen in 3 dagen, althans, misschien verkeerd verwoord, maar het was niet meer dik, niet meer kapot en deed helemaal geen pijn meer. Maar ik moest wel blijven spoelen, al was het maar voor de zekerheid. En pas na 3 weken wilden ze een korter staafje plaatsen, ook voor de zekerheid.

Maar goed, een tongpiercing hoort ook dicht te groeien wanneer je hem eruit haalt en ook dat was na 2 jaar niet gebeurd.... Ook onzin???

En ja, tegenwoordig zal het dan wel anders zijn dan toen ik hem liet zetten, en dat is dan ook alleen afhankelijk van waar je hem laat zetten.

Sorry hoor, ik plaats het al voorzichtig, omdat ik geen deskundige ben. Ik vertel alleen wat ik weet en doe ook niet alsof ik het allemaal het beste weet. Vanwaar deze pinnige reacties????

kelliej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 19:56

amberp schreef:
Ketaki schreef:
wat is koudspray precies

Waarom zit het tussen je oren? ik voelde hem er niet eens in gaan, voor ik het wist zat ie er allang in.

kelliej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 19:57

Ik heb alleen het gevoel dat me piercing te ver na achter zit, hadden jullie dat ook in het begin?

lovelygirly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 20:14

Mijn ervaring met de navelpiercing

ik heb mijn piercing nu dus bijna een jaar...
op 14 juni om precies te zijn...
de laatste maanden deed me piercing eerst erg pijn werd dik en werd rood dit verdween weer en kwam weer terug..
nu ben ik de dinsdag terug gegaan naar diegene die mijn piercing gezet had en hij had gezegt dat het kwam omdat de piercing niet goed was, van slechte materiaal dus... (zoiets)
nu heb ik er een speciaal zalfje voor: fucidin
en ik heb er nu eigenlijk helemaal geen last meer van en gaat het al veel beter(minder ontstoken)

lovelygirly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 20:18

Ketaki schreef:
ik wil ook een tongpiercing en heel misschien ook een wenkbrauwpiercing.
maar ben alleen hartstikke bang voor naalden

hoe lossen jullie zulke problemen op gewoon doen en je verstand op nul zetten ofzo.
of ook erover getwijfeld net als ik nou doe

Inderdaad gewoon je verstand op nul zetten
je moet maar zo denken het doet even pijn, straks zit het erin en heb je er geen last van,,,

Ik heb na de tijd wel eens getwijfeld of het wel slim was om hem te zetten omdat ik niet echt iemand ben die altijd even goed voor dingen verzorgd maar ik was ook blij dat ik hem gezet had omdat ik hem toch erg graag wou en ik ben over mijn angst heen geraakt: de pijn en de naald..

X__Hardc0re_

Re: [centraal] Het Piercing topic..!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 23:27

Nouw ja dan meld ik me ook maar eventjes he haha heb een tong piercing en 2 navelpiercings.

Toen ik me tongpiercing had gezet dee dat echt onwijs veel pijn maar daarna kon gewoon nog eten heb hem zelfs de zelfde avond nog der uit gehaald haha.

Maar dat had ik ook met me navelpiercings gedaan
haha hoebedoel je ongeduldig

zorro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 09:43

Ik heb zelf een navelpiercing. Deed zeer met zetten, maar ja, als je daar niet tegen kan moet je geen piercing nemen. Daar kies je zelf voor. Toen ik hem savonds voor het eerst schoon moest maken, ben ik flauw gevallen. Niet van pijn ofzo hoor, maar het drong ineens tot me door dat het echt helemaal door mn navel heen zat. Dat wist ik natuurlijk wel, maar toen ik het voor het eerst goed bekeek, viel ik direct flauw. Hahaha nu kan ik er wel om lachen!

Maar goed hij geneesde niet bepaald goed, bleek dat ik er een zilveren ringetje in had, en ik kan niet tegen zilver. Tenzij ik het op mn huid draag, zoals een ketting. Dan gaat het wel, maar oorbellen en dus ook piercings gaat niet goed. Toen heb ik eindelijk de moed verzameld, en er een ander in gedaan. en toen was het heel snel genezen.

Maar nu mn vraag, misschien dat iemand het weet, ik heb hem nu zo'n 4 jaar, maar waar de piercing er zeg maar 'in' gaat, is het nog steeds rood, ongeveer 2 mm om het gaatje heen. Ik heb er geen pijn aan, kan zonder pijn er een ander in doen, ik heb er echt nooit last van. Maar het blijft rood. Als ik het staafje heen en weer beweeg, zit er zeg maar een velletje om heen dat heen en weer beweegt, de piercing glijdt niet door het gaatje heen, maar het gaatje gaat mee met de piercing. Maar nogmaals: ik heb er geen last van.

Misschien ben ik wel een ontzettende miep, en maakt dit allemaal geen donder uit, maar weet iemand of dit normaal is of niet?

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 09:58

Ik heb gister mijn tepel laten piercen..
Nou Auw..Haha,,
En het vervelende is dat ik hem waarschijnlijk over 3 weken opnieuw laat zetten.. Nogmaals Auw..

Tong was echt geen probleem, navel ook en niet zelfs me tattoo was nog beter.. (ookal heeft dat wel erg gejeukt haha)
Maar goed.. Ik kreeg er tijdens het zetten gewoon de slappe lach van.. (dat kwam door mijn AHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH ) HaHa..

Wie heeft er nog ervaringen met het zetten van een tepelpiercing?
En of iemand dat ook heeft.. Dat ie wat meer naar het tepelhof zit..?

Sonja_vR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 11:36

kelliej schreef:
amberp schreef:

Waarom zit het tussen je oren? ik voelde hem er niet eens in gaan, voor ik het wist zat ie er allang in.

ik heb hem zonder verdoving whatsoever laten zetten en ik heb hem ook vrijwel niet gevoeld( verschillende mensen die ik ken en ook ene tongpiercing hebben laten zetten hebben dezelfde ervaring )
door de tang die ze erop zetten is de doorbloeding op het moment van zetten zo minimaal dat je er sowieso vrijwel niets van voelt
dta het tussen je oren zit is dus dat die koudspray vrijwel geen bijkomend voordeel heeft
behalve dan psychisch het idee van een verdoving hebben
een tongpiercing doet over het algemene vrijwel geen pijn

mijn vert labret voelde ik wel even , maar de duur van die "pijn" is ook verwaarloosbaar

ik zou in ieder geval nooit een "verdovende" substantie gebruiken als ik ene peircing laat zetten ...
ik betaal een X aantal euro's voor een piercing , dan wil ik ook voelen dat die naald door mijn vel gaat ook

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 19:52

Ik heb mijn tongpiercing helemaal niet gevoeld maar mijn oorbellen deden echt onwijs veel pijn zelfs bijna erger als mijn clithood
Ach ja als je een piercing neemt moet je de pijn erbij nemen anders moet je het gewoon niet doen, het gaat voor mij toch ook om de ervaring van het piercen

Ik heb trouwens vandaar piercings in mijn oorbelgaatjes gedaan.
Ringetjes van 1mm diameter.
Deed wel zeer maar ik hoop dat als ik ze laat zitten mijn gaatjes wat minder gevoelig worden voor andere oorbellen.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 13:45

_Lola_ schreef:
Ik heb gister mijn tepel laten piercen..
Nou Auw..Haha,,
En het vervelende is dat ik hem waarschijnlijk over 3 weken opnieuw laat zetten.. Nogmaals Auw..

Tong was echt geen probleem, navel ook en niet zelfs me tattoo was nog beter.. (ookal heeft dat wel erg gejeukt haha)
Maar goed.. Ik kreeg er tijdens het zetten gewoon de slappe lach van.. (dat kwam door mijn AHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH ) HaHa..

Wie heeft er nog ervaringen met het zetten van een tepelpiercing?
En of iemand dat ook heeft.. Dat ie wat meer naar het tepelhof zit..?

Waarom laat je 'm opnieuw zetten dan?

marina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 20:38

Diana_14 schreef:
Auw, die tragus lijkt me zo pijnlijk !

Dat valt heel erg mee ( bij mij tenminste)
Van het schieten voelde ik niets, van het onsteken daarna wel.
Ik heb er 3, 2 links, 1 rechts.

Leuk topic dit !

Ketaki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 20:50

wat is eigenlijk de pijnlijkste plek om te piercen?

(ga denk ik eerst met een navelpiercing beginnen)
tongpiercing, navelpiercing,wenkbrauwpiercing