Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 10:46

@germie ik ben ook geen snelle loper. Volgens mij zegt ook niemand dat dat geen hardlopen is? Ik denk alleen dat de consensus is, dat je het jezelf niet aan moet doen als je vantevoren al weet dat je het niet binnen de tijd redt. Ga gewoon serieus trainen met een loopgroep tot je zover bent. Dan kan men meekijken met techniek etc.
Overigens heel tof; 14 medailles. Knap gedaan!

@XxLMMxX wat verdrietig. Heel erg veel sterkte.

@Goof nog van harte met je verjaardag!

@Fenn welkom!

@irsje zo knap! Samen met het ukkie in je buik lopen :knuffel: Dat zijn sowieso al bijzondere herinneringen

@996981 (ofzoiets ;-)) wat een mooi doel. Jij gaat lekker he?

@ieris en @imay mooie cijfers *\o/* \

@leonie wat een verhaal. Geweldig dat dat soort mensen er zijn en jij gewoon lekker kon lopen (ik denk dat ik ook zo alles had achtergelaten haha)

@hwn hopelijk kun je het lopen ook weer oppakken.

@namiro 72 km estafette. Wow! Hoe werkt dat dan?

@puera @busymissy @moris @lies_sparkle @laura_@danseresje jullie leuke loopjes op de planning?

Nadeel van zo'n bijleespost; ik ben vast iemand vergeten :knuffel:

@samantha ik hoop dat je wel kunt lopen in januari!

@tiggs hoe is het?

@suliko die plaatjes <3 Heerlijke omgeving om te lopen lijkt me dat. OVerigens houd ik me daar altijd aan vast; dat de 1e km soms zwaar kunnen voelen maar dat je daarna echt lekker in de flow kunt komen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 10:51

Dank jullie wel!
Ik wilde vandaag een verjaardagsloop doen, maar zie dat het morgen aanzienlijk lekkerder weer wordt, dus ik denk dat ik morgen lekker ga.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-25 11:08

Koekie ik hoop ook dat je snel duidelijkheid krijgt.
En leuk dat je een trail wilt gaan doen! Is toch wel een beetje mijn doel, om iedereen te inspireren om lekker de natuur in te gaan om te bewegen. Een paar dagen geleden kreeg ik ook een pb van iemand op instagram die was geïnspireerd om meer te trailen door mijn foto's. Dat maakt me echt gelukkig.

Hier een pokkenacht gehad door een partytent in de straat met keiharde muziek, maar we gaan zo toch even het bos in. Mijn vriend moet morgen weer werken, dus we nemen het er nog even van.

En gisteren een weekend weg geboekt begin maart, naar België in de buurt van Spa. We gaan dan een route van extratrail lopen. Dit zijn vaste uitgepijlde routes bij de Hoge Venen in de buurt, van wisselende afstand en moeilijkheidsgraad. De gpx routes staan op de site van extratrail.com. Dus als je een keer ergens anders wilt lopen, dat zijn echt aanraders!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 11:57

Hè getsie, niks aan dat mensen geen rekening met elkaar houden. Veel plezier in het bos straks!
Leuk vooruitzicht, weekendje weg.

Trailen is zo ontzettend leuk, moet je zeker een keer proberen, Koekie!
Hopelijk wordt je wat wijzer bij de cardioloog.

Qua loopjes heb ik me tot nu toe alleen nog voor de Mar-Athon van Sneek opgegeven.
Denk dat ik 1 maart een trail van RFR ga lopen, Drentse Aa is dat geloof ik en in april RFR Hart van Drenthe.
Wil in januari eigenlijk ook nog ergens heen te lopen, maar even zien wat er georganiseerd wordt.

Tiggs

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 12:37

Ik moet een paar bladzijden bijlezen, maar alvast: gelukkig 2025 allemaal met hopelijk veel leuke loopjes!
En Goof gefeliciteerd!

Hier is het windkracht 6 en als de wind gaat liggen, gaat het hard regenen. Dus ik blijf lekker binnen vandaag.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 12:39

Een gelukkig 2025 allemaal!!
Gefeliciteerd Goof!

Ik waai hier uit m’n schoenen, hopelijk later even wat rustiger om toch nog even te lopen

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 12:49

XxLMMxX: heel veel sterkte, een dier verliezen is verschrikkelijk

Koekie73: gelukkig is het morgen 'eindelijk' 2 januari, hopelijk komt er iets uit wat niet ernstig en goed te verhelpen of behandelen is! Houd je ons op de hoogte?

---

Ik heb in 2024 iets meer dan 500 km gelopen. In het tweede deel van het jaar beduidend meer dan in de eerste helft.

Ik ga eens nadenken over mijn doelen voor dit jaar. De eerste trailrun staat in ieder geval gepland en ik wil denk ik toe trainen naar een halve marathon en die begin 2026 lopen.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 12:53

Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Afbeelding

Hier de uitvoering van mijn ideetje voor 1 januari 2025, voor een goede start van 2025... 5km onder de 25min was het doel. Met een beetje (boel) wind mee, ging dat nog een tikje sneller :') *\o/* _/-\o_

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 12:54

Sterkte @LMM. Altijd naar om een geliefd dier te verliezen :(:)

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 13:47

Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Ik lees al lange tijd stilletjes mee zonder te posten :+

Mijn doelen voor 2025 meer regelmaat in mijn hardlopen, het is er dit jaar echt als een extraa’tje bijgekomen maar ik wil het nu echt weer serieus oppakken en gewoon elke week gaan lopen! We gaan binnenkort verhuizen en daar wil ik me aanmelden bij de hardloopclub en ik zou erg graag weer een halve mara willen lopen en het daarna ook gewoon écht volhouden. Ik heb vorig jaar iets van 300 km gelopen dus dat mag echt wel wat meer :D

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 14:06

Met de wind meegelopen Musli? haha.

Hier wel bij de paarden geweest, maar het regent en het waait, geen weer om buiten te zijn.

Heb de foto's van vannacht even nabewerkt. Zelf geen geld aan uitgegeven.

Afbeelding
Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-25 14:12

Hier het jaar gestart met een trailtje van 13km met 240hm net over de grens in Duitsland. Lekker in het bos, dus niet heel veel last van de wind.

Musli dat is echt een sterke start van het jaar! Goed gedaan!

Mooi voornemen Piekosjj. Waar ga je heen verhuizen? Je woont toch nog niet zo lang in je huis?

Mooi doel Tiggs.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 14:51

Ook mooie afstanden Tiggs en Piekosj! En mooie doelen beide.

Mooie foto’s, germie.

Mooi begin van het nieuwe jaar, SV.

Jeutje, lekkerrrr Musli! Wat een snelheid!

Ik wil eigenlijk nog wel even een stukje wandelen maar het is hier ook ontzettend prutweer met harde wind en regen. Morgen weer aan het werk. Gelukkig maar een dagje want per vandaag ben ik een halve dag minder gaan werken en heb ik vrijdags de hele dag vrij ipv alleen ‘s middags.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 15:01

We gaan weer terug verhuizen naar Uppsala, daar hebben we eerder gewoond. Mijn vriend gaat een opleiding doen aan de uni en ik ga zeer waarschijnlijk ook weer studeren. Dat is zo’n 600 km noordelijker van waar wij nu wonen :D we gaan echt zo’n beetje in het bos wonen, dus hopelijk meer dan genoeg mooie trails, en anders ken ik de bossen rondom de stad erg goed en die zijn echt perfect om in hard te lopen. :j heb er erg veel zin in, ik heb me nooit echt thuis gevoeld waar wij nu wonen dus hoop daar weer wat meer op m’n plek te zijn :)

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 15:02

@Koekie, de route was verdeeld in 5 segmenten en bij iedere verzorgingspost mocht je wisselen van loper. Team mocht bestaan uit 2 t/m 5 lopers geloof ik. Je moest wel zelf voor vervoer zorgen tussen de posten.

@Musli, lekker begin van het nieuwe jaar!! _/-\o_

Fijn dat de wind meeviel in het bos SV. Ik heb net even met de hond gewandeld.. maar zelfs de hond wilde weer terug naar huis.. wat een wind! Tussen de velden door was het echt niet leuk.. rest van de dag bezoek dus lekker binnen!

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 15:04

Gaat Piekosjj: is jouw vriend Zweeds?

Puera: daar ga je vast geen spijt van krijgen, die halve vrije dag extra! Het doet even pijn qua salaris, maar ik ben in 2024 van 4,5 naar 4 dagen gegaan en het is heerlijk.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 15:07

Puera schreef:
Ook mooie afstanden Tiggs en Piekosj! En mooie doelen beide.

Mooie foto’s, germie.

Mooi begin van het nieuwe jaar, SV.

Jeutje, lekkerrrr Musli! Wat een snelheid!

Ik wil eigenlijk nog wel even een stukje wandelen maar het is hier ook ontzettend prutweer met harde wind en regen. Morgen weer aan het werk. Gelukkig maar een dagje want per vandaag ben ik een halve dag minder gaan werken en heb ik vrijdags de hele dag vrij ipv alleen ‘s middags.

Hier vanaf aankomende maandag ook een halve dag ingeleverd. Dan ben ik op woensdag vrij :) doe je goed. Geniet ervan!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-25 15:09

Piekosjj schreef:
We gaan weer terug verhuizen naar Uppsala, daar hebben we eerder gewoond. Mijn vriend gaat een opleiding doen aan de uni en ik ga zeer waarschijnlijk ook weer studeren. Dat is zo’n 600 km noordelijker van waar wij nu wonen :D we gaan echt zo’n beetje in het bos wonen, dus hopelijk meer dan genoeg mooie trails, en anders ken ik de bossen rondom de stad erg goed en die zijn echt perfect om in hard te lopen. :j heb er erg veel zin in, ik heb me nooit echt thuis gevoeld waar wij nu wonen dus hoop daar weer wat meer op m’n plek te zijn :)

Dat klinkt heerlijk!
Is wel erg lang donker dan in de winter of niet?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 15:35

Piekosjj schreef:

Het lijkt daar wel erg mooi. Maar wel lange winters. Maar ook meer kans op het prachtige noorderlicht en de midzomernachtzon.
Veel succes en plezier.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 15:41

Ja de winters zijn erg donker, nu wonen we in het zuiden dus eigenlijk geen sneeuw maar vooral heel veel hele grijze dagen. In Uppsala is het nóg donkerder, maar wel meer sneeuw waardoor het toch lichter lijkt te zijn. De lange zomers zijn dan wel heerlijk :D Waar wij nu wonen en heen gaan geen midzomernachtzon, maar wel tot 10-11 uur s avonds nog licht en het word dus eigenlijk niet echt donker. Noorderlicht heb ik dit jaar voor het eerst echt goed gezien, echt prachtig!

Mijn vriend is niet zweeds maar woont al wel 10+ jaar in zweden. Ik woon sinds begin 2018 in Zweden :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-25 15:49

Die donkere winters lijkt me wel pittig, maar sneeuw is wel een cadeautje.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 16:37

Goh, mooie loop Musli!
Leuk vooruitzicht Puera. En mooi (langere termijn) doel Tiggs, tof!
Piekosj, lijkt me mooi hardlopen. Ook een mooi doel.

Ik heb me zojuist ingeschreven voor 3 trailruns:
Austerlitz, waar ik 20km hoop te lopen, Mas Montagne, waar ik 15km denk te lopen en Stakenberg waar ik 21km ga lopen.
Gedurende het jaar kijk ik nog wel verder naar wat ik nog meer mee wil pakken. Zin in.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-25 17:22

Leuk goof!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 17:41

Beste wensen allemaal!!
Mijn loopjaar heef ook een duidelijk de dip haha. 3,4 week Mongolië :D
Afbeelding
De trainingingen die ik geef sla/loop ik op als lopen dus die ontbreken als hardloopvolume. Wat een indrukwekkende aantallen komen hier voorbij! Sv, ieiris en Ninus gewoon 26/700km! Wauw!

Wauw Ieries, 35 km! En idd de koningslaan meegepakt! Fijn wel dat je even opgehaald kon worden.

oei namiro, dat klinkt niet goed. En jammer dat de route ook zo tegenviel dan. Hopelijk knap je toch snel op...

Samantha_ zou je niet gewoon even rust pakken of zegt de fysio dat dat niet nodig is?

Toffe foto SV!

Mooie plannen puera

Succes 99. Dat komt vast goed!

haha IMAY1990 opzich zie ik wel een balans met fietsen en lopen op elkaar toch?

Xxl. Heel veel sterkte! Heel verdrietig :knuffel:
Beetje slechte overgang, ik heb mijn vorige loophorloge te koop staan. Mocht je interesse hebben stuur maar pb. Kost de wereld niet zeg maar en zit nog garantie op.

Gefeliciteerd Goof!! En mooie plannen

Welkom Piekosjj

Ik heb gister nog gelopen en ga vanavond bootcampen.
Mijn doelen voor 2025. Gewoon genieten. Balans houden in mijn lijf en misschien wel een marathon?
Eerst, op vakantie! *\o/*

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 18:04

Mooie doelen komen er voorbij!

Ik heb nu 3 loopjes staan, de RFR trail run Drents Friese Wold volgend weekend, een 10K eind februari en een halve op Vlie in april :D

Goed gedaan MusLi!

Lekker een trail SV!

Mooie loopjes komen er voorbij! :D

Ik heb net de historische route in het Mastbos gelopen, heerlijk even uitwaaien!

Afbeelding